Přejít na obsah

1.6 TDI CR (77KW)


jarda109283

Doporučené příspěvky

Každá jedna Octavia s dieslovým motorom má elektrické prídavné kúrenie (topení), stačí si pozrieť cenník :)

skoda.png

Zdar,

z mého původního příspěvku je tak trochu patrné, že ceník jsem asi prostudoval. A nejen ceník. Ale asi je třeba zdůraznit, že jsem myslel materiály pro ČR a hlavně platné v době kdy jsem auto kupoval. Což bylo před rokem a o příhřevu nikde nic určitě nebylo.

Od května je nový ceník a všechno je jinak. Nicméně přídavném topení se nezmiňuje ani květnový ceník. Pravda, už mě to neptrápí, takže jsem ho projel v rychlosti a třeba to tam někde je. Před rokem ho rozhodně všechny diesely neměly, pročti si forum. Možná inovace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ČR v současnosti na webu škodovky u Octavie PTC článek nikde není k nalezení. Našel jsem ho u Yetiho u motorů 1.2 TSI a všech dieselů. Ovšem že tam něco není napsáno,neznamená,že se to do auta ve skutečnosti nemontuje. Pokud vím,nedávalo se to např. do vozů na vývoz do Francie,Itálie,Španělska atd. Mrkněte na štítek s kódy výbavy v servisní knížce,nebo u rezervy. Hledejte 7E6 (= Elektrické přídavné topení). ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Měl jsem možnost najezdit s 1,6 TDI – 5 kvalt několik set km a myslím, že největší problém je v převodovce s extrémně těžkými převody. Po přeřazení otáčky padají pod 1500 ot., kde je motor mrtvý a jízda po okreskách na 5. st je vyloženě otrava. Navíc se do interiéru přenášení vibrace od podtočeného motoru. Převodovka je vyloženě pro dálniční provoz, kdy na pětku točí jen 2400 ot. Velkým plusem je spotřeba, není problém jezdit za 4,5-5l

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem možnost najezdit s 1,6 TDI – 5 kvalt několik set km a myslím, že největší problém je v převodovce s extrémně těžkými převody. Po přeřazení otáčky padají pod 1500 ot., kde je motor mrtvý a jízda po okreskách na 5. st je vyloženě otrava. Navíc se do interiéru přenášení vibrace od podtočeného motoru. Převodovka je vyloženě pro dálniční provoz, kdy na pětku točí jen 2400 ot. Velkým plusem je spotřeba, není problém jezdit za 4,5-5l

Naprosto souhlasím, je to obrovský rozdíl oproti mému 7st. DSG. To zase musím extrémě vychválit, protože společně to maká skvěle. Jsem maximálně spokojen i když těch 60 tis za DSG není zrovna málo. Ale nelituji. Teď sem jel do Chorvatska 1224 km , pořád temp. 150 a spotřeba rovných 6l /100kmprůměr 113 KM/H. To ale běžela klima a nafasované auto krámama. Doporučuji.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak ta DSG řadí, kolik otáček má motor po přeřazení?

taky by mě zajímalo, jestli se DSG řídí podle "nápovědy". Když řadím podle šipek na displeji s manuálem, tak po přeřazení na vyšší stupeň točí motor cca 1200rpm nebo tak nějak, rozhodně to není na rychlou akceleraci :kol-28: pod 1500rpm se motoru moc nechce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam momentalne Golfa s tymto motorom s pozicovne a musim potvrdit to co je tu uvedene. Spotreba sice fajn, ale nad 100kmh na 5. stupni je to chcipak. Trasu Kolin nad Rynom-Stuttgart som spravil za 4hod s priemernou rychlostou 105kmh a spotrebou 5.5/100km, ale v niektorych stupaniach to proste na 5ku neslo.

Da sa s tym pekne trval chodit aj 180 ale ak vas nieco v stupani spomaly treba radit

O takejto spotrebe s mojim Yetim mozem iba snivat, ale ten vykon tam uz fakt chyba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TEMPOMAT VS SPOJKA

Chlapi dotaz: mám murka 3.měsícem, zvykl jsem si už na motor. A na tempomat - to velmi rychle. A o tom je právě můj dotaz. Když začnu na tempomatovou 50tku zrychlovat, tak je to OK, prostě přidám plyn a ve vhodné chvíli řadím - a protože v momentu řazení jsou otáčky výš, než na daný kvalt odpovídá tempomatové rychlosti, tak se nic neděje. Ale když třeba 50tkou na tempomat dojíždím ke křižovatce a sešlápnu spojku, tak mám pocit, že nastane podobný efekt, jako když jsem v autoškole při sešlápnutí spojky nedal dost rychle nohu z plynu - maličko to proklouzne po spojce. Je to i logické, automat v tu chvíli přidává elektronicky plyn, aby držel nastavenou rychlost. A spojku by to mohlo časem opotřebovat. Může někdo dát fundovaný názor, jestli to škodí, nebo ne ? Já zatím v těchto situacích radši ťukám o brzdu, čímž se tempomat vypne.Díky.

Editováno: , autor: Murko8571
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě celkově k provozu, koho to zajímá-po 3 měsících a 3,5tis km (celkově 28tkm):

Měl jsem obavy z downsizingu že 1,6tka se 77kW. Je to prostě jiné, než býv.jedničková 1,9tka 66kW. Murko netáhne tak od spodu, nemá tak syrový projev (líbil se mi). Na druhou stranu když ten CR motor poslouchám zvenku, je to prostě elegance, jen tak si "murká" a to je na delších cestách příjemné i uvnitř - nejsem tak unavený. Ve vyšších rychlostech (100-150km/h) jsem nejdřív měl pocit lenocha, ale když se podívám na tachometr, jak ta ručka jde na 5tku ochotně nahoru, tak je těch 11kW znát. Horší je to ovšem v kopci a akcelerace z nuly. Tam je to lenoch! Cestou na Slovensko mi zavřeli tunel Branisko a tak jsem ho neplánovaně testnul na staré cestě ke "Chvalabohu". Pochopitelně mě plazící se kamion donutil zastavit a pak jsem se snažil předjet. No, šli jsme do otáček, jinak se mu nechtělo. Ale pocvičím ho, zdálo se mi to v průběhu lepší - motor se (v rámci svých parametrů) dá "naučit jezdit". Nebo se to řidič naučí ? :-)))

Spotřeba téměř čistě 5,0-a to na 600km i s tím Braniskem, tady prosti staré O-I žádný rozdíl - při vyšším komfortu a rychlostech na tempomat jsem spokojen.

Interiér - vpředu pocitově víc obložen, ale nepřekáží, vzadu víc místa. Konečně mám kam strčit 1,5 PETku s pitím, kastlík pod područkou taky fajn. S designem spokojenost, jen plast na přívodu vzduchu na okénko a okolo loga na volantu je jak z kanystru-strašně obyč.

Nemám zadní stěrač - nejdřív jsem chtěl okamitě dodělat - ale prý už antikoro v místě díry nebude nikdy jako kdyby šel z výroby, tak jsem to zatím zkusil bez něho - občas to setřu velkou stěrkou, zatím to jde.

DPF mám na paměti, jezdím většinou krátké trasy, takže při každé příležitosti alespoň 30km cesty koukám po zahřátí trochu "vypálit saze". Nu což , daň za pokrok. Nejde mi zastrčit pistole na pumpě do nádrže tak, jak jsem byl zvyklý-dokonce ji musím ještě povytáhnout, pořád vypíná. Ale pak zafunguje spolehlivě. Nemá se něco vytáhnout z hrdla nádrže? Nebo je to pistolí ? Poslední dobou jezdím skoro výhradně k AGIPu, tak nevím jinde.

Přístrojovka nádherná, rafičky přes den krásně bílé, rádio/klima vyhovuje.Zmizelo otravné cinkání při nezapnutých pásech ihned po zapnutí zapalování-až při rozjezdu-fajn.

Ambiente+ by mohlo mít 4 okna v elektrice a 4 repro, ale co už, s tím se dá žít. Celkově jsem spokojen (na výměnu teď nechci myslet ani kdyby ne, 7 let nejmíň). Kufr je fantastický, a už jsem si na něj zvykl, ikdyž pán od Hyundaie říkal, že v něm Čecháčci stejně vozíme většinou vzduch :-) Prostě už nechci přemýšlet, jestli se mi tam k dětskému kolu vejde ještě přepravka na nákup a batoh či taška.

Doufám, že se provoz osvědčí i ve spolehlivosti, zatím budu kvůli záruce (ještě 3/4 roku) měnit olej v autoriz.servisu, ikdyž mi na tou cenou srdce pláče. Prý kdyby automobilka i po záruce přiznala nějakou konstrukční vadu např.motoru, může v rámci "kulance" udělat levněji. Snad na to nebudu muset myslet, zatím se těším z krásného a dobře jedoucího auta :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš recht, akorát ten knoflík není asi zrovna nezničitelný. A taky každá zbytečná akce navíc otravuje - používám TM často. A v návodu píšou něco jako že TM se vypíná tím čudlíkem, nebo sešpápnutím brzdy, či spojky - snad by to tam nedávali jako možnost, kdyby to tu spojku poškozovalo?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TEMPOMAT VS SPOJKA

Chlapi dotaz: mám murka 3.měsícem, zvykl jsem si už na motor. A na tempomat - to velmi rychle. A o tom je právě můj dotaz. Když začnu na tempomatovou 50tku zrychlovat, tak je to OK, prostě přidám plyn a ve vhodné chvíli řadím - a protože v momentu řazení jsou otáčky výš, než na daný kvalt odpovídá tempomatové rychlosti, tak se nic neděje. Ale když třeba 50tkou na tempomat dojíždím ke křižovatce a sešlápnu spojku, tak mám pocit, že nastane podobný efekt, jako když jsem v autoškole při sešlápnutí spojky nedal dost rychle nohu z plynu - maličko to proklouzne po spojce. Je to i logické, automat v tu chvíli přidává elektronicky plyn, aby držel nastavenou rychlost. A spojku by to mohlo časem opotřebovat. Může někdo dát fundovaný názor, jestli to škodí, nebo ne ? Já zatím v těchto situacích radši ťukám o brzdu, čímž se tempomat vypne.Díky.

Tak tohle já nemám, ale když sem měl oktu v manuálu, tak i když sem v záběru tempomatu vyšlápl spojku, tak jsem nic nezaznamenal. Tam je mikrospínač, který to vypne jen se toho pedálu dotkneš, takže když se začínají lamely rozpojovat, tak už dávno je plyn ubraný. Pokud ti vylítávají i přes to otáčky, tak je tam nějaká soft. chyba.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MURKO- Tak si do toho servisu nos svůj olej. To můžeš a nepřijdeš o záruku. Jen musíš dodržovat intervaly. To platí i o kulancích. A nové auto by mělo jezdit do značkového minimálně 6 let. Taky podle množství najetých Km. To se dá ještě mnoho věcí řešit...

No jenže kolikrát když si ho koupíš v krámě jako 5l balení, tak tě vyjde dráž jak ten jejich sudovej s VC cenou.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky by mě zajímalo, jestli se DSG řídí podle "nápovědy". Když řadím podle šipek na displeji s manuálem, tak po přeřazení na vyšší stupeň točí motor cca 1200rpm nebo tak nějak, rozhodně to není na rychlou akceleraci :kol-28: pod 1500rpm se motoru moc nechce.

DSG si nápovědu stanovuje samo, podle stylu jízdy, ale obecně při klidné jízdě udržuje motor s píše v nižších otáčkách než když jedeš s MP. Je to příjemnější, protože je měnší hluk a pokud potřebuji, stačí lehce pišlápnout, okamžitě podřadí a vystřelí kupředu. To samé s tempomatem. Teď se mi stalo jak sem byl naložený, tak při těch 150 na temp. do velkého kopce si vyhodnotí, že na 7 už to nezvládá, tak podřadila na 6 a 150 držela krásně pořád. Fakt pohodička.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš recht, akorát ten knoflík není asi zrovna nezničitelný. A taky každá zbytečná akce navíc otravuje - používám TM často. A v návodu píšou něco jako že TM se vypíná tím čudlíkem, nebo sešpápnutím brzdy, či spojky - snad by to tam nedávali jako možnost, kdyby to tu spojku poškozovalo?!

Když to bereš takto,tak to aby ses bál šlápnout na pedál spojky,nebo brzdy,kde máš nějaký mikrospínač,který také určitě nevydrží věčně. Pokud nepotřebuji řadit,nebo brzdit,tak tempomat ovládám jen přes ten knoflík - např. na dálnici dojedu pomalejší vůz v levém pruhu,včas ťuknu do čudlíku a až ten pomalejší uhne,tak zase je ťuknutí a frčím dál. Je to pohodlné - jen cvrnkáš do toho čudlíku prstem. :kol-28: Možná jde jen o zvyk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to bereš takto,tak to aby ses bál šlápnout na pedál spojky,nebo brzdy,kde máš nějaký mikrospínač,který také určitě nevydrží věčně. Pokud nepotřebuji řadit,nebo brzdit,tak tempomat ovládám jen přes ten knoflík - např. na dálnici dojedu pomalejší vůz v levém pruhu,včas ťuknu do čudlíku a až ten pomalejší uhne,tak zase je ťuknutí a frčím dál. Je to pohodlné - jen cvrnkáš do toho čudlíku prstem. :kol-28: Možná jde jen o zvyk.

Přesně tak, dělám to stejně, ťuk ťuk a frčíš dál....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to bereš takto,tak to aby ses bál šlápnout na pedál spojky,nebo brzdy,kde máš nějaký mikrospínač,který také určitě nevydrží věčně. Pokud nepotřebuji řadit,nebo brzdit,tak tempomat ovládám jen přes ten knoflík - např. na dálnici dojedu pomalejší vůz v levém pruhu,včas ťuknu do čudlíku a až ten pomalejší uhne,tak zase je ťuknutí a frčím dál. Je to pohodlné - jen cvrnkáš do toho čudlíku prstem. :kol-28: Možná jde jen o zvyk.

Přesně tak a už i to mě otravuje, proto se těším až si za pár týdnů půjdu objednat pašíka pěkně s adaptivním tempomatem. To bude parádička.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím,

chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s chiptuningem u tohoto motoru. (každý názor a rada je vítaná) Před tím sem měl Passata 85kw chip, byl o hodně svižnější. Ale taky spotřeba byla trošku jinde. S tímto motorem jsem zatím spokojen, jen jsem teda začal uvažovat o chip.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...