Přejít na obsah

1.6 TDI CR (77KW)


jarda109283

Doporučené příspěvky

Praskání neřeším, jak říkáš, chladnutí výfuku, potrubí... Ale spíš mi jde o ten jakoby "gumový" zápach, co je cítit jen pár vteřin...

Edit: říkám si, že kdyby se někde něco pálilo, smrdělo by to dýl. Kdyby někde něco dřelo, bylo by to slyšet...

Editováno: , autor: Peťa1191
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od kud máš informaci o regeneraci na volnoběh?

Měl bych dotaz, zde ve vlákně, ani ve vlákně DPF jsem to nenašel.

Jediná stopa byla zde: http://forum.skodaho..._fromsearch__1.

Chtěl jsem se tedy zeptat zde, neboť předpokládám, že je zde dost lidí s1.6 TDi CR a u jiných motorizací se to nemusí projevovat. Mám úplně stejný "problém" někdy, když zastavím před domem a vystoupím, sekne mě přes nos zápach pálíci se gumy. Jde to od LZ kola. Je to pouze chvilková záležitost - za 5-10s už není nic cítit, je pouze slyšet, jak někde pod autem něco chladne - takové to popraskávání. Ale stane se to i při jízdě po městě, třeba dnes po 7km s toho 4 po městě a 3 po dálnici. Může to být opravdu smrad z regenerace DPF??? Pokud se to někde řešilo, tak se omlouvám, nenašel jsem to. Díky za reakce

Od kud máš informaci o regeneraci na volnoběh?

Měl bych dotaz, zde ve vlákně, ani ve vlákně DPF jsem to nenašel.

Jediná stopa byla zde: http://forum.skodaho..._fromsearch__1.

Chtěl jsem se tedy zeptat zde, neboť předpokládám, že je zde dost lidí s1.6 TDi CR a u jiných motorizací se to nemusí projevovat. Mám úplně stejný "problém" někdy, když zastavím před domem a vystoupím, sekne mě přes nos zápach pálíci se gumy. Jde to od LZ kola. Je to pouze chvilková záležitost - za 5-10s už není nic cítit, je pouze slyšet, jak někde pod autem něco chladne - takové to popraskávání. Ale stane se to i při jízdě po městě, třeba dnes po 7km s toho 4 po městě a 3 po dálnici. Může to být opravdu smrad z regenerace DPF??? Pokud se to někde řešilo, tak se omlouvám, nenašel jsem to. Díky za reakce

Měl jsem úplně to samé. Stalo se mi to s úplně novým autem asi 1000 km po příjezdu smrad jako by se pálila guma zadní levý kolo. Od tý doby zatím nic. Jako by se tam něco vypálilo a konec. Zatím neřeším .Kdyby se to opakovalo asi bych začal pátrat.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No auto nové není (16000km a 2010), takže si myslím, že už by mělo být vše vypálené. Pokud by se tam něco pálilo - myslím tím třeba nějaká guma na výfuku nebo tak něco, tak že by to nesmrdělo jen tak krátce po zastavení a smrdělo by to vždy, ne jen občas... Co jsem procházel, tak pneu studené, kotouče normál, slyšet, že by někde něco dřelo taky neni. Tak nevím - co ten příspěvek v jiném vlákně? Mohl by to být DPF???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od kud máš informaci o regeneraci na volnoběh?

Měl bych dotaz, zde ve vlákně, ani ve vlákně DPF jsem to nenašel.

Jediná stopa byla zde: http://forum.skodaho..._fromsearch__1.

Chtěl jsem se tedy zeptat zde, neboť předpokládám, že je zde dost lidí s1.6 TDi CR a u jiných motorizací se to nemusí projevovat. Mám úplně stejný "problém" někdy, když zastavím před domem a vystoupím, sekne mě přes nos zápach pálíci se gumy. Jde to od LZ kola. Je to pouze chvilková záležitost - za 5-10s už není nic cítit, je pouze slyšet, jak někde pod autem něco chladne - takové to popraskávání. Ale stane se to i při jízdě po městě, třeba dnes po 7km s toho 4 po městě a 3 po dálnici. Může to být opravdu smrad z regenerace DPF??? Pokud se to někde řešilo, tak se omlouvám, nenašel jsem to. Díky za reakce

To být nemůže, protože za 7 km ti to regenerovat nebude na to je potřeba splnit spoustu faktoru jako např. zahřátý motor atd. Jestli je to u nového auta, tak se tam teprve něco vypaluje, nějaká barva nebo něco takového. A nebo nafta, dneska už je to trochu jinej smrad jak dřív.

Editováno: , autor: Klokan.Jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, budu to tedy muset prověřit a najít přesně od kud to smrdí. Ale jak píšu, smrad je pryč pár vteřin po vystoupení, ne vždy to smrdí a tak nevím, jakým způsobem to najdu... Každopádně dnes, když jsem přijel před barák a zastavil, měl jsem opět zvýšený volnoběh, takže třeba opravdu probíhala regenerace. Maverick se zmiňuje o reg. i při volnoběhu???

Editováno: , autor: Peťa1191
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Regenerace při volnoběhu je nesmysl, musí to být cca 3-4 min v nějakých otáčkách kolem 3 tis. Volnoběh ti jde větší jak se tu už psalo, že páš přihřívání topení nebo něco jiného co zvýší odběr el. a zvyšuje zátěž motoru, tak aby to nechcíplo, tak to má větší otáčky. Co se týká regenerace, tak tě můžu uklidnit, za celých 67 tis km co mám najeto sem nikdy regeneraci nějak nezaznamenal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes, když jsem se vracel z města, zajel jsem na jámu, mám jí tady hned pod barákem. Smrádek jsem registroval téměř z celého výfukového potrubí, takže je to asi normálka...

Teď k tomu volnoběhu, nějak se mi to nezdá, ve Škodovce mi sice řekly, že je to normální, ale PTC nemám a i když mám komplet všechno vypnutý(rádio,climatronik,světla - mimo denního svícení v nárazníku - to vypnout nejde) a takhle jezdím pár km, tak mám volnoběh zvýšený těsně pod 1000ot./min. Když zastavím, chcípnu a hned nastartuju, tak je kolem 800ot./min. Ale po rozjetí a znovu zastavení třeba po 1km je někdy 800 a někdy 1000ot./min. ????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:kol-47: -DD No já to nemyslel, tak že by si to vyděl. Třeba přihřívání topení je neviditelná věc i když jak píšeš si ho měl vypnutý, tak by si teoreticky neměl mít žádný odběr, tak taky existuje něco jako přihřívání vzduchu sání (teď nevim jestli to Okta má) nebo takové blbiny co makaj nezávisle na tom co ty děláš.

Jinak sem ti říkal, že se to vypaluje . Zbytečně si přiděláváš vrásky a řešíš zbytečnosti. Buď rád, že to jezdí, až začnou opravdové problémy, což bych ti rozhodně nepřál) tak budeš na toto ještě rád vzpomínat. Jsou lidi kteří opravují a opravují.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No že mám každou chvilku jinej volnoběh mi nepřijde až zase taková malichernost. Zatím se zde nikdo neozval, kdo by mi napsal - dělá mi to taky, je to normální. Tobě to asi nedělá, máš DSG a tam by byl asi problém. Lepší podchytit problém v začátku, než s tím odejdou i další věci... Měl jsem vypnuté vše, co jako řidič vypnout můžu, zda je tam nějaký příhřev nasávaného vzduchu nemám zdání. Každopádně jsem měl 6 let Renaulta, zvýšený volnoběh než se ohřál a pak normálka. Rok Golfa, taktéž normálka a teď Octa a tak mi to přijde divný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes, když jsem se vracel z města, zajel jsem na jámu, mám jí tady hned pod barákem. Smrádek jsem registroval téměř z celého výfukového potrubí, takže je to asi normálka...

Teď k tomu volnoběhu, nějak se mi to nezdá, ve Škodovce mi sice řekly, že je to normální, ale PTC nemám a i když mám komplet všechno vypnutý(rádio,climatronik,světla - mimo denního svícení v nárazníku - to vypnout nejde) a takhle jezdím pár km, tak mám volnoběh zvýšený těsně pod 1000ot./min. Když zastavím, chcípnu a hned nastartuju, tak je kolem 800ot./min. Ale po rozjetí a znovu zastavení třeba po 1km je někdy 800 a někdy 1000ot./min. ????

Buď v klidu, nejsi v tom sám. Dělá mi to úplně to stejný. Zjišťoval jsem kde se dalo a mohu tě ujistit, že co člověk to názor. Po roce zkušeností jsem přesvědčen, že to dělá právě ta degenerace. Někdo tady ve vláknu citoval jakousi vnitřní směrnici ze Škodovky, za jakých okolností běží motor ve vyšších otáčkách. Všechny body mohu potvrdit vlastní zkušeností, takže na tom asi něco bude. Vzhledem k tomu, že diagnostika nic neodhalila, odborníci jsou v klidu a auto jezdí rok v pohodě(převážně město) neřeším. Když to na ní přijde, mám vyzkoušeno, že stačí cca 10ti min jízda po okruhu nebo okresce ustálenou rychlostí a mám zase na cca 500km klid. Spíš by mě zajímalo co se děje, když se na ten okruh nedostanu! Když poskakuju někde v zácpě a začne mi to točit, tak po určité době to samo přestane a nevím jestli se vypálení dokončilo, či nikoliv.?!? Opravdu tomu stačí k regeneraci ten zvýšený volnoběh? Nebo se jenom motor snaží udržet vyšší teplotu a doufá, že se ten ňouma za volantem doftípí a vyrazí urychleně někam na dálnici. Věřím tomu, že ten kdo jezdí pravidelně dálnice nebo okresky, tak o tomhle jevu vůbec netuší a vše probíhá opravdu nepozorovaně.

PS: Taky se ti při rozjezdu ozývají z pod auta divný pazvuky. Není to nic velkýho, ale když neposloucháš rádio a vedle tebe zrovna nebrumlá Vejtřeska, je to slyšet slušně. Ani nevím jak bych je měl specifikovat. Něco mezi vrzáním, rachtáním, prostě divný. Důležitý je, že to je jenom při regeneraci a rozjezdu současně. Jinak je to pohoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, pazvuky se mi tedy s pod auta nelinou, ani při rozjíždění na ten zvýšený volnoběh. Dnes jsem to zkoušel cestou do práce a nic jsem nepozoroval... Jinak dle té interní směrnice to má být občas, ale mě se tak děje celkem často... Uvidíme, až bude venku stálá teplota tak kolem 15-18 stupňů, jestli se něco změní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klokan.Jack: jaké jsou tvé nejčastější trasy? Jak moc jezdíš město a mimoměsto? Pokud by jsi jezdil spíš delší trasy, tak ti to probíhá za jízdy ve vyších rychlostech, takže to asi nijak neregistrujes.

Já teď jezdím hodně po městě, filtr se zanáší víc a většinou, když jedu dom, tak jedu cca 5 km po přivaděči, takže ideální doba pro vypálení nebo ne??? Dnes, když jsem jel do práce, tak jsem po městě ohřál auto na 90 stupňů, pak jsem najel na přivaděč a celý ho projel (cca 12km) na 3 - 100km/h a cca 3200ot/min. Pak poslední 3 km před prací už jsem jel normálně (aby to schladlo) a po zastavení na parkovišti žádný smrad a hlavně normální volnoběh. Třeba bylo ten filtr jen potřeba vypálit do čista ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od kud máš informaci o regeneraci na volnoběh?

Měl bych dotaz, zde ve vlákně, ani ve vlákně DPF jsem to nenašel.

Jediná stopa byla zde: http://forum.skodaho..._fromsearch__1.

Chtěl jsem se tedy zeptat zde, neboť předpokládám, že je zde dost lidí s1.6 TDi CR a u jiných motorizací se to nemusí projevovat. Mám úplně stejný "problém" někdy, když zastavím před domem a vystoupím, sekne mě přes nos zápach pálíci se gumy. Jde to od LZ kola. Je to pouze chvilková záležitost - za 5-10s už není nic cítit, je pouze slyšet, jak někde pod autem něco chladne - takové to popraskávání. Ale stane se to i při jízdě po městě, třeba dnes po 7km s toho 4 po městě a 3 po dálnici. Může to být opravdu smrad z regenerace DPF??? Pokud se to někde řešilo, tak se omlouvám, nenašel jsem to. Díky za reakce

s tím smradem jsem se taky setkal- je to jenom někdy, smrdí to pár vteřin po zastavení. Když se to stalo poprvé (u úplně nového auta) tak jsem to bral jako vypalování výfuku. Pak jsem nějaký čas jezdil a nic, až teď zase smrad (cca 4tis. km). Kontrolka DPF nesvítila (nebo jsem si jí nevšimnul). Jinak jezdím hlavně delší trasy- dálnice, I. třída, město minimálně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem volal do škodovky s dotazem na cenu filtru pevných částic na 1.6 tdi.....41 600,-

je uložen na katalizátoru a nedá se koupit samostatně .

Chce se mi zvracet

Klííííd, už sem zaznamenal borce co to za pár stovek umí obejít. Nastaví software, že tam nějaký filtr nemusí vůbec být a jezdí se dál. Nejsem blázen abych dával takové peníze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klííííd, už sem zaznamenal borce co to za pár stovek umí obejít. Nastaví software, že tam nějaký filtr nemusí vůbec být a jezdí se dál. Nejsem blázen abych dával takové peníze.

Tak to asi nebude tak úplně pravda. Řídící jednotka u 1.6 tdi cr se nedá upravit. Proto nejde ani chiptuning na zmíněný motor. Je to prověřená informace podle mě. Před chvíli jsem volal do TDi Fun a bylo mi potvrzeno že to možné není !!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Snad to nezakříknu, ale náš Murko zatím jen tak přede, nikde nic nebliká (DPF). Akorát kontrolka stavu oleje zůstávala nějak dlouho svítit - a v servisu zjistili, že za ten měsíc, to to stálo na ploše prodejce, tam kuna přehryzala kablík k čidlu oleje..

Jezdím hlavně do 15km, když už se to zahřeje snažím se jet svižněji, aby se nějaké saze popálily... A v pátek jedu 600km, tak to bude tutovka.

Žádné pachy nebyly cítit.

Přeju všem octávkářům pěknou jízdu !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to asi nebude tak úplně pravda. Řídící jednotka u 1.6 tdi cr se nedá upravit. Proto nejde ani chiptuning na zmíněný motor. Je to prověřená informace podle mě. Před chvíli jsem volal do TDi Fun a bylo mi potvrzeno že to možné není !!!

Takových věcí co nešlo už tu bylo. Sem v klidu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takových věcí co nešlo už tu bylo. Sem v klidu.

No já jsem si spíš jistej ,že to jednou prolomí. Ale zatím to skutečně nejde ,bohužel. Ostatně s cenou pohoných hmot už na nějakej chiptuning přestávám myslet. Jde mi spíš o ten filtr aby vydržel co nejdléle.....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám za sebou prvních 5 tis. km (ehm 4999, abych nekecal) a zatím velká spokojenost- žádná kontrolka se zatím nerozsvítila, olej z motoru nemizí, spotřeba kolem 5 litru ropy na 100km. Trochu mě překvapilo, že mi po přezutí na letní pneu trochu stoupla spotřeba- letní gumy mám sice o trochu širší, ale přece jen bych čekal, že to se zimákama bude žrát víc.

Motor je pro klidnou jízdu naprosto dostačující, když je nutné rychleji akcelerovat, tak stačí podřadit a je to. Prostě jsem nenarazil na nic, na co bych si mohl stěžovat... snad jenom textilní koberce, které se snadno ušpiní, ale ještě jsem se nepřinutil dojít koupit gumové :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Přestože jsem měl, před koupí, materiály od Škodovky nastudovaný poměrně poctivě o tom, že auto disponuje podobnou vychytávkou jsem neměl zdání. Popravdě netuším, čemu vděčím za to, že to tam mám a ani si nemyslím, že to vyčtu ze stávajících oficiálních materiálů k autu, které mám k dispozici. Ale rozhodně jsem rád!

Každá jedna Octavia s dieslovým motorom má elektrické prídavné kúrenie (topení), stačí si pozrieť cenník :)

skoda.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...