Přejít na obsah

Tempomat - poruchy, závady


Host aka

Doporučené příspěvky

ano jde

Prosím , můžeš mi poradit zapojení PINŮ tempomatu, ale na ŠKODU OCTÁVII 1,6 - 75 kW rok výroby 2005, motor BFQ.

Mám jen plánek na 1,8 T a 2,0. To mi někde sehnal.

Na PINU 76 je totiž zapojen zelený drát.

post-34451-1241857150_thumb.jpg

Editováno: , autor: prcek_06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bl - T10/1 - T81/67

ro/ge - T10/2 - T81/66

w/ws - T10/3 - T81/69

ws - T10/9 - T81/68

Do toho konektoru T10 jsme nezasahovali, jen to kompletně namontovali a při zapojování do řídící jednotky zjistili, že to asi bude do jiných PINŮ.

jE TO V T10 KONEKTORU JINAK ZAPOJENO, PROSÍM, NEBOŤ UŽ TO MÁM NAMONTOVANÉ A ZAKRYTÉ?

Díky Jirka

Editováno: , autor: prcek_06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

S velkou radostí hlásím, že ta moje lanková vykopávka už taky tempomatí. Dneska mi to dorazilo z USA a hned jsem se dal do montáže, je to docela sr..í, ale nakonec to funguje napoprvé. Zatím na ovládání co je k tomu, ale v pátek bych snad měl mít origo páčku, tak to na ní předělám a bude to skoro jak z fabriky.

Cena celkem byla 100dolarů plus cca 1300 poštovné k nám a nějaký poplatky pro zprostředkovatele cca 400

, takže celkem cca 3700, teď už zlevnili na 80dolarů, takže ještě o něco levnějc. Clo se neplatí, protože udaná hodnota je asi 50 dolarů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak origo páčku mám namontovanou, ale teď mám problém, nikde nemůžu najít jak ta páčka funguje, co je na kterým pinu, nějaký schéma vnitřku. Asi to budu muset proměřovat a laborovat. Všude je jen co kam zapojit... Přitom by to bylo tak jednoduchý.

Nemáte to někdo prosím?

Něco mi poradil rolbař, ale já asi nejsem schopnej to schema z DP rozluštit...

Navíc chci udělat kontrolku zaplýho tempomatu na budíky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže páčku jsem rozluštil, jen nastal menší problém v tom že origo ovládání je odporová deska s dalšíma ptákovinama, ale to si myslím že vyřešíme menším přídavným el. Obvodem.

EDIT: Konečně jsem na kompu, takže přesněji popíšu v čem je problém. Problém je v tom že ovládání od tempomatu je pomocí odporové desky s pár dalšíma součástkama, Hlavně v tom že se zapíná stiskem tlačítka a vypíná taktéž. Jenomže origo páčka do octy nebo supa se zapíná stálým propojením dvou kontaktů, takže je nutné zachovat původní desku s tlačítky a napojit se na kontakty tlačítek(tzv.hřebínky), spínání set/- a res/+ se zachová, tam bude stačit propojit pin 6a7 na origo páčce s červeným drátem, pin 2 se žlutým a pin 3 s modrým(zeleným) drátem, ale na zapnutí a vypnutí se bude muset udělat malej integrovanej obvod nebo jak se tomu nadává, který při propojení dvou kontaktů "ťukne" na původní tlačítko zapnutí a při rozpojení "ťukne" na vypínací tlačítko. To já nezvládnu, takže budu muset někoho oslovit kdo to vymyslí za mě, někoho už mám. Až to bude všechno hotový a odzkoušený dám kompletní návod jak to předělat. Jinak pár fotek:

post-5997-1243615303_thumb.jpg

post-5997-1243615311_thumb.jpg

post-5997-1243615319_thumb.jpg

post-5997-1243615324_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda myslel jsem, že to bude jednoduší stihacko. :feve: Když to tak pozoruju, zůstanu asi u toho uni ovladače. No snad se ti to podaří, držím palce. Já když jsem měl ten ovladač rozebranej kvůli lakování, tak jsem ma zadní stranu té odporové desky vůbec nekoukal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim !!! Moze my niekto poradit ,ako zapojit tempomat na prilozenej fotke ? Na vsetkych navodoch co som nasiel su ine farby vodicov co maju na konci piny. A kam presne s tym modro-ciernym bez ukoncenia?

Farby vodicov su: modry (pin)

zlto-cerveny (pin)

dvojity zlty (pin)

biely (pin)

modro-cierny (bez pinu)

Viem ,ze tie pinove kable idu na konektor v deliacej stene (cierna svorkovnica) a ten modro-cierny ide na kontakt X75-ktory to je( asi pod rele-doskou, ale neviem ktory srob).

Octavka je 1.9sdi rv 99 motor AGP.

Vdaka za reakcie!!

post-28368-1243873840_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pánové tak to zírám, tady je to snad samej elektron :) pro někoho co seskládá max obvod z baterka - vypínač - žárovka a to ještě s vodřenejma ušima teda něco ze světa sci-fi.

Klaním se a tleskám, zvášť u Stíhačky je to pecka !!!

Ale proč píšu, od víkendu jsem majitelem tempomatu by Vaša - moc děkuji za super práci a jsem nadšen. Jezdí se s tím fakt super.

docela jsem čuměl jak auto přes tempomat zrychluje, takto plynule a rychle snad pedálem plynu ani přidávat nejde. jak to vůbec funguje?

škrtící klapka jde nadoraz nebo si přidává rychle ale postupně aby šel motor plynule do tahu.

Když přidám plnej knédl nohou tak se mi zdá že se to trochu uleje, když odlehčím a přidával bych postupně jede to lépe, ale pomaleji než s tempem.

po dálnici předjíždím jedině přes páčku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za uznani.

I ja mam vyzkouseno ze kdyz pridavam postupne tak se motor vytaci ochotneji nez kdyz mu nalozim naraz plnej.

Tempomat jeste nemam dotazenej do stavu jak si to predstavuju, lidi co jsem poveril aby mi vymysleli ten obvod pro propojeni origo packy s ovladanim tempa nemaj moc cas, ale snad se to v dohledny dobe podari. V konecny fazi to bude fungovat uplne stejne jako na el.plyn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to peteres: toho vola sis mohl nechat :(:) :) :)

to Stihacka: vypadá to super, jestli to zmákneš i na páčku tak to bude úplně nej

kdysi na předchozí auto jsem se po podtlakovém tempomatu taky díval, s ovládáním na tláčítkách bych neměl problém dělají myslím i celkem fešné klávesničky co jdou upevnit na sloupek volantu. Nakonec mě ale myslím odradila cena a složitost. Musel se udělat i odečet rychlosti umístěním magnetu na kolo a čidla na nápravě ...

Jak jsi to zvládnul ty? dokážeš to vyčíst někde z ŘJ nebo máš taky čidla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten vůl byl obecně pro řidiče, ne přímo pro Tebe, bych si nedovolil :palec2: Mě taky zrychluje na tlačítko lépe jak s plynem, jestli to není subjektivní dojem, jen je škoda, že jak pustíš tlačítko, tak celkem znatelně se zastaví na "zvolené" hodnotě, na jednu stranu je to dobře nastaveno, na druhou toto, ale jinak tempomat nemůžu vynachválit, ptal se mě kámoš k čemu taková blbost, že dobrý tak na dálnici, ale můžu tvrdit, že i z 80-90% jízdy po městě ho využívám taky ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snímání rychlosti i otáček je napojený na budíky, to je to poslední. Nejhorší bylo vymyslet to zapojení na klapku, tím jsem strávil nejvíc času. Teď řeším vypínání od spojky a brzdy, musí se tam vložit relátko co mi překlopí rozpojovací obvod na brzdě na spojovací. Potom už budu řešit jen to ovládání. Na autě je pořád co dělat, nemám dodělaný tohle a už mám připravený další...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stihacka,

klobuk dolu - pekna praca!!!

Ked pozeram na fotky Tvojho tatosa a z okna pozrem na to moje, slza sa mi tlaci do oka.

Mam rovnaku farbu ako Ty, ale tie Tvoje vylepsenia ma dostali.

Asi sa teraz vyhovorim na cas a peniaze, ale je asi pravdou, ze sa k takym vylepseniam nejako nemozem rozhybat.

;)

Do precitania tohto Tvojho prispevku som zvazoval tempomat na plynove lanko aj ja.

Ale ked citam, ake je to zlozite, asi si asi necham zajst chut.

:feve:

Tu origo packu by som aj ozelel - vystacil by som si s tymi prepinacmi na tej USA vychytavke, len ta montaz!

Som sice elektrikar, ale toto uz je na mna asi moc...

Neviem, ci by sa tu na Slovensku pri Trencine nasiel niekto, kto by bol ochotny namontovat takyto tempomat na lanko.

Stihacka,

skus napisat nejaky navod/popis - laka ma to velmi, ale ten strach z tej montaze je vecsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta montáž není tak zlá, stihacka to předělává na páčku a tím to těžší a ty spínače na pedálech dělá taky myslím jinak. Nejhorší je opravdu asi to napojit na tu klapku. Podle návodu tam nejde nic dát, takže se musí hodně přemýšlet. Já vyndal klapku, v jednom místě jsem to plastové vodítko provrtal 3mm naskrz a dal jsem tam šroubek se samojistící matičkou a za ten tahá tempomat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samotná montáž není tak hrozná, to zvládneš. Jen je problém udělat vypínání na brzdu i spojku, oboje se mi pořád nedaří rozhýbat, když to dám jen na brzdu tak ok, ale jinak to neběhá. Jestli nejseš jelito s obouma rukama levýma tak to zvládneš, třeba ti to bude trvat celý den, ale uděláš to. Návod udělám, ale opravdu až nakonec, když mi to bude fungovat vše jak má. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...