Přejít na obsah

klima


sr5

Doporučené příspěvky

Souhlas s Cosbym, já jsem se na to téma informoval v servise, kde mi řekli, že by se mělo médium měnit po 6.letech. Nicméně po každé zimě, by měla následovat "očista" a vydesinfikování výměníku včetně výměny pilového filtru, protože když na jaře spustíte klimu, tak na vás z výdechů ventylace vyletí spousta bakterii a mikrobů, které se tam spokojeně ve vlhku a teple množili celou zimu, když nic, tak z toho člověk chytne aspoň pořádnou rýmu. Za celou proceduru účtují cca. 500 a je hotová do půl hodiny. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jak často se musí plnit klimatizace? nebo jak poznám že je dost naplněná. díík

Pokud tam máš málo media, tak ti to málo chladí. Mě to ještě dělalo to, že při zapnutí jako by tam něco chvíli syčelo. Odhauji, že se to nejdříve tlakovalo.

Jinak měnit olej je opravdu zbytečné. Já jsem si ho nechal vyměti, protože se mi zdálo, že kompresor jde težko, ale tomhle ohledu se nic nezměnilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
Návštěvník

Lidi tak aby bylo jasno - chladici medium je chladici medium a olej je pouze v cerpadle klimatizaci. Olej je tam jako celozivotni napln. Pokud zaznamenate unik oleje - oprava a pak nova napln. Pokud vse je v poradku, ale stale tam neco syčí - muze jit o vadnou spojku na klimatizaci. Pokud mene chladi klimatizace, muze to byt za nasledek uniku media. Odstraneni zavady a vymena chlad. media - odcerpani a nasledne plneni

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně to dělal kamoš co se v tom tak trochu vyzná :)

Napojil to na přístroj kterým se to plní.Nejdříve se to odsaje ,mašinka to zváží a ukáže na displeji kolik tam bylo plynu.

Potom to odsálo i olej do průhledné nádobky,byl dost špinavej :disgust:

Následovala nová náplň oleje,zadání množství plynu na displeji a ta chytrá mašinka

to naplnila.

Zkouška chlazení a hotovo.

Mněl jsem tam míň plynu a po naplnění to bylo znát.Víc to mrazilo.

A to nejduležitější je to KAMOŠ, tak že zadara :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně to dělal kamoš co se v tom tak trochu vyzná :)

Napojil to na přístroj kterým se to plní.Nejdříve se to odsaje ,mašinka to zváží a ukáže na displeji kolik tam bylo plynu.

Potom to odsálo i olej do průhledné nádobky,byl dost špinavej :disgust:

Následovala nová náplň oleje,zadání množství plynu na displeji a ta chytrá mašinka

to naplnila.

Zkouška chlazení a hotovo.

Mněl jsem tam míň plynu a po naplnění to bylo znát.Víc to mrazilo.

A to nejduležitější je to KAMOŠ, tak že zadara :p

joooo zadarmo to je moje oblíbená cena -_--_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro mnohé asi blbá otázka, ale stejně se zeptám, co to je spojka klimy, a kolik asi stojí, když krachne??? Díky za odpo.

Ta spojka, je elektromagnetická. To znamená, že ten kompresor neběží neustále, ale když má klima nachlazeno, tak se kompresor přestane točit a točí se jen řemenice.... Myslím, že měnit nejde, je to součást kompresoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro mnohé asi blbá otázka, ale stejně se zeptám, co to je spojka klimy, a kolik asi stojí, když krachne??? Díky za odpo.

Ta spojka, je elektromagnetická. To znamená, že ten kompresor neběží neustále, ale když má klima nachlazeno, tak se kompresor přestane točit a točí se jen řemenice.... Myslím, že měnit nejde, je to součást kompresoru...

Spojka měnit lze, jde ji i opravovat (např. měnit elmag. cívku), dokonce není třeba ani rozpojovat chladící okruh a když je místo ani demontovat kompresor. Nová stojí u zlodějů Škoda podle ETKY 10500,- dá se sehnat za třetinovou cenu, nová, origo samozřejmě.

Spojka odpojuje kompresor při poklesu venkovní teploty pod 5° C (aby masochistům nezamrzl výparník), při velké teplotě chladící kapaliny, při příliš vysokém/nízkém tlaku média, při razantní akceleraci.

>Octavka: v kompresoru klimatizace je kolem 50% oleje, zbytek je v různých poměrech společně s chladícím médiem v dalších částech chladícího okruhu.

Editováno: , autor: Pike
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upřesnění:SPOJKA-vypíná a zapíná kompresor(vychlazeno, teplota chladiče, tlak. ochrana klimy)

ZÁVADY:nejčastěji uvolněný,nebo i rozpadlý a stracený štít (čelo) spojky(uvolněný dělá i rámus jako přidřený kompresor)- ODSTRANĚNÍ- kontrola dotažení středové matice(šroubu), MUSÍ BÝT VŽDY UTAŽENÁ!!-vůle štítu(cca 0,5mm) od řemenice(při vyp klimy se točí jen řemenice a štít stojí A NEDRHNE) se dá ovlivnit vymez.podložkama

Spálená spojka nebo jinak KO nebývá. max. ještě tak ložisko.

Rada-po nové se ptejte i jinde než ve Škodovce- je třeba opsat typ kompresoru(je jich vice) a ptát se(třeba i u nás-Carrier- bereme od Autoclimy)(nebo tady v bazaru-kupa šikovných lidí)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už píšeš upřesnění, tak ho alespoň napiš přesně, viz druhá zpráva před tebou B)

:o jů, nějak vyvolávám emoce, sory,sory, ty jsi ten kdo to napsal první a samozřejmě nejlíp ze všech ;) , ale já jsem nevysvětloval funkci, mě šlo o to,abych upozornil na, podle mých zkušeností , až moc běžný problém uvolněného štítu a jeho řešení.

Nevím jak dalece je přesný údaj 5° C(klimatronik X AC) a rychlá akcelerace taky nevím,také o poměrech oleje v různých částech klimatizačního okruhu, máš jistě přesné informace, mnoho z nás by jistě zajímalo složení směsi chladiva a oleje v kondenzátoru a výparníku, co se stane po expanzi ve výparníku, tlakové a teplotní poměry okruhu, přehřátí expanzního ventilu a kompresní poměr a výkonová křivka kompresoru v závislosti na otáčkách motoru...... :disgust:

Nebo jaks to myslel??

Možná, že rada utáhnout matici je lepší

-_- sory- je to rejpavý, ale měl jsem chuť to napsat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...