Přejít na obsah

Boucháni přední nápravy


honzik

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Zdravím kolegové, mám FI 1.4 TDi rok 06 a minulý týden jsem nechal měnit zadní silentbloky na ramenech, dával jsem origo zesílený, po tom jsem nechal udělat geometrii, ale pořád když jedu po rovinkách kde nejsou nerovnosti cítím bouchání do př. nápravy, nevím co to může být, a když držím volant rovně auto jede mírně do prava, kola tam mám letní CMS 15, a jsou vyvážená. Tak poraďte co to může být.

Nikdo nic??

Byl jsem u mechanika tak to ujíždění do strany se vyřeší srovnáním volantu, ale jinak to bouchání do nápravy pořád přetrvává, spíše to jsou vybrace, může to být spojené s vadným ložiskem v kole, protože mám načlý ložisko od 65km/h to hučí jako sv..ě?? díky

Editováno: , autor: lukyfabia
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdrávím páni. Mám Fábiu 1,2 HTP 47kW rok 2005, najazdených 208 000km. Na aute som generálkoval celú prednú nápravu, kde som menil

1.) silenbloky ramien prednej nápravy (tie malé predné gumy na ramene sa mi zdali OK),

2.) guľové čapy ramien,

3.) brzdové kotúče s doštičkami

4.) tlmiče

5.) axiálne ložiska tlmičov

6.) silenbloky stabilizačnej tyče

7.) čapy riadenia

nemenil som akurát uloženia tlmičov, lebo na oko sa mi zdali OK, takisto aj "kosti"-stabilizačné tyčky sa mi javili ok a nemali vôlu. Môm problém spočíva v tom, že keď s autom jazdím po rovine aj po nerovnostiach tak je ticho. Keď som vytočil plný ľavý, tak sa mi začalo ozývať z pravej prednej strany nepríjemné vrzganie, alebo skôr silné "škvrkanie". Keď som dal plný ľavý na rovine a šiel pomaly tak bolo ticho, problém nastal ak som to prepružil nápravu na nerovnosti, napr. na mestských kockách, tak pri plnom ľavom aj pri pomalej jazde, prišiel ten nepríjemný zvuk. Vrzganie strhnutého silenbloku ramena to nieje, lebo to som mal a ten zvuk sa stratil výmenou silenblokov. "Kosti" by som tiež vylúčil, lebo ten zvuk je aj bez nich. Typoval by som uloženie pravého tlmiča, ale nechce sa mi davať tu pravu stranu dolu, lebo je to sodoma-gomora (ľavá je v poho). Dá sa to nejak špecificky menej namáhavo,ako kompletnou demontážou zistiť, čo by mohlo môj problém spôsobovať?V poslednej dobe ten tvuk príde aj ked otočím mierne doprava a prejdem nerovnosťou. Všetky menené diely sú značky (Bilstein, Zimmerman, Brembo, TRW...) žiadna čína. Vítané sú všetky rady a nápady. Vopred Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

abych řekl pravdu nechal jsem repasovat celou přední nápravu tlumiče,kosti stabilizátoru,horní uložení na tlumičích a axiální ložiska,pružiny,zadní silentbloky na ramenech,nové brzdy,čepy,homokinetické klouby jak vnější tak i vnitřní a stejně mi tam něco tluče když přejedu nerovnost ale jen mírně ale abych řekl pravdu mám už 12 let staré auto takže to vůbec neřeším a když mě to štve zapnu rádio :)

neměn horní uložení je to jen kus plastu co v něm drží tlumič...pokud není prasklý tak bych ho neměnil navíc musel bys znovu vyndat tlumiče a povolovat kosti stabilizátoru a to je na nic jak to jednou povolíš už nikdy to nemusí být ono......když stojíš na místě vytočíš rejd a rozjedeš se dělá to taky takový lupavý zvuky zkus obě strany v tom případě máš v prdeli homokynetické klouby ......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak napsal Fabia, uložení tlumiče je jen kus surový gumy, to bych neřešil...chyba bude některý kloub na poloose, nebo ještě bych možná zkusil máznout grafitovou vazelínou gumové uložení stabilizátoru (když se uvolní na každé straně kost a rukou se otáčí stabilizátor, nesmí to vrzat)....ale to to nejspíš dělat nebude

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No sranda je v tom, ze ked vytocim plny rejd vpravo alebo vlavo na rovnej ceste tak to netupe, ked to spravim na nerovnosti, napr. na mestskych kockach, alebo inej nerovnosti pri rozjazde, tak to lupe (hnusne). Silenbloky stabilizatora som premazal grafitovou vazelinou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz resim drobné klepání fakt dlouho:) nechal jsem na svém autě vyměnit silentbloky za ty zesílený 1k0... zezadu cumi ven kus toho silonovýho rozsirenýho lemu tak 3 - 5mm - na obou strnaách je to stejný. je to tak ok?

Tento silentblok.

http://www.skoda-dily.cz/data/items/11/4ad3816286aff.jpg

jinak uto jedel a drzi stopu lepe, drobne sem tam klepnuti ve vyjimecnych pripadech ale neodstraneno

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to si na tom stejně jako já já to neřeším mě to prostě taky dělá a nevím co to je....vítej do klubu a kosti stabilizátoru si dal taky nový když si měnil ty tlumiče?....

Nie kosti som nemenil, jednoducho som ich vymontoval a tyc stabilizatora uchytil, aby necinkala o homokinetické kĺby a ten zvuk nezmizol, tak, žeby to mohli robiť kosti som touto skúškou vylúčil. dokonca som skúšal aj triasť motorom, či to nerobí náhodou silenblok motora, ale nič. žeby to robila karoseria, to hadam nie, tak mi ostáva už len jedine, to uloženie, alebo ložisko kĺbu :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ulození to nebude věř mi leda že by bylo opravdu prasklé ale to by ti snad vymenili když si dělal tlumiče....já být tebou tak bych to neřešil jestli je to kloub tak se to postupem času zvýší...a to poznáš že je to kloub...jezdi dál a pak uvidíš...

Tak môj problém vyriešený :kol-35:

spôsobovali to predné (malé) silenbloky s kovovým vnútorným púzdrom na prednej náprave, na ramene :kol-26:

Ďakujem všetkým, ktorí sa podielali na vyriešení môjho problému.

Silenblok-ramena-Fabia-predny.jpg

Editováno: , autor: QU3NT1N
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim.

Tak uz to mam aj ja :(

Buchanie niekde v predu od laveho kolesa ked prejdem po nerovnosti. Zvuk je ako keby klepala kovova tyc o kov.

No tycky stabilizatora (to nazyvate kosti?) sa menili pred rokom (15.000 km) a vtedy sa menili aj silentbloky motora (isli tam z AUDI A2)

Ked idem pod auto nic nie je uvolenene ani nic sa nehybe tak ze by mohlo o nieco klepat.

Bol som na STK a vravel som o probloeme tak ma dal na tie trasidla a pozeral, ze je vsetko pevne.

Jedine co som si vsimol, ze na lavom kolese uplne na konci ramena je guma (asi tiez silentblok) a ta je natrhnuta. Na STK povedal ze tym to nebude lebo je to pevne.

Tak ja neviem, je to to co popisuje prispevok vyssie QU3NT1N?

V autach som dost laik ale snazim sa vsetko co ide opravit si sam.

Dikes za kazdu radu.

Auto ma 93.000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes vyměnil ložisko levého kola, ale bouchání z př. nápravy pořád trvá, jedná se o tupé bouchání kov na kov, toto se děje když začnu brzdit motorem tak to začne bouchat a po chvilce přestane, šlápnu na plyn, pustím opět plyn a zase bouchání, silenbloky měněny nikde žádná vůle. Co by to mohlo být?? Napadla mne poloosa, je to možné??? Při rozjíždění to lehce buchne jinak nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když vytočím kola a rozjíždím se tak nic právě necvaká, ale když se normálně rozjíždim tak je slyšet zvuk jako když sou utržený silentbloky na ramenech, a při rychlosti 80/h je slyšet i lehké hučení když to nebouchá. A která poloosa odchází dřív?? Krátká nebo dlouhá?? nejsem si jistý ze který strany se to ozývá. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...