Přejít na obsah

Boucháni přední nápravy


honzik

Doporučené příspěvky

Aha no tak ja jsem automechanikovi nasel na netu DP - teda on to je vyuceny automechanik co dela v Mitalu ale drive opravoval auta .. v DP pisou same specialni pripravky ze je na to potreba a tak takze jak to videl .. ale co je dost podstatne jak si neco delas na podvozku kdyz nemas zvedak? Ja si nedokazu predstavit ze bych neco delal s obyc zvedakem hydraulickym kterym zvednu 1 kolo .. dodelal jsem si takhle zasterky na predni napravu a stacilo mi to .. nedokazu si predstavit opravovat neco na predni naprave nebo na zadni kdyz potrebuju aby cely predek byl ve vzduchu ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petrkiller: jj presne tak, vys kolik uz jsem takhle opravoval veci na ruznych autech pred garazi, jen zvednute auto na kozach=spalky.

Rampa je urcite vyhodou, ovsem kdyz se chce tak to jde i bez ni. Hlavni je to radeji podeprit na vice mistech, a klidne jeste pojistit lehce heverem, nikdy nevys co selze a zustat pod autem by asi nebylo dobre.

Takze jestli je ten tvuj znami trosku zrucny, tak takovehle opravy si udela kazdy sam bez nejakeho extra vybaveni ;)

Nekdy je ale problem u starych mechaniku co opravovaly cely zivot jen 120, ziguly atp ze Fabie je uz na ne moc slozita :p

Ty se s tema kilometrama moc stresujes: Ja mam na 1,4 Mpi skoro 217tis Km a motor je apsolutne v dobre kondici a nemam pocit, ze by me za 100km chtel vyletet kapotovu ven ci se zadrit.

Jak jsem menil nedavno svicky, tak jsem ze zvedavosti sundal kryt ventylu abych mrknul zda tam neni nejaky bordela atp.

Vsechny soucastky byly lehce pokryty svetle hnedym filmem, coz znaci ze olej byl pravidelne meneny a nikde nebyl zadny karbon nebo zapaceny olej jak jsem uz dostkrat videl. Tyhle motory se normalne dozivaji kolem 300tis Km a kolikrat i mnohem vice.

Takze moje doporuceni zni, prestan resit porad nejake"CO KDYBY atp" a proste jen jezdi a mozna prestan procitat ruzne zavady na autech, bo si je asi pak sam privolavas a vidis neco, co ve skutecnosti tak neni :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no asi máš pravdu já vše vždy moc řeším..:) jsi mě potěšil ze máš o tolik více než já:) no ten mechanik opravoval nejvíce favority a starší takže tam je problém no ale tak uvidíme co a jak..já jsem na tu nápravu včera znova koukal a přišla mě vpohodě tak to nebudu dal řešit když je funkční.. Díky za řady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... ikdyz se bojim ze se v 200 000 rozsype a budu mit motor KO ...

co bojis, vsetci tu pisu ze mpi je v pohode motor , 300 tisic z neho musis dat.

186 tisic mam teraz uz htp a ten motor okrem ventilov ine choroby nemal. a stale sa nezda ze by sa chcel porucat, na svojich 40kw je stale pomerne zivy. minuly tyzden dostal noy olej a vrci si v pohode dalej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Po dnešku mužu taky potvrdit že bouchání(cvakání) při akceleraci a brždění nebo při přeřazování zpusobují matice poloos...Dal jsem nové matky a je po cvakání... -_-

Takže mám radost,páč mě to už pěkně štvalo...

Zdar prosímtě můžeš mi poradit jak vyměním ty matice poloos???Začalo mi to dělat taky po výměně homok.kloubu.Když jedu na rovince a přidám plyn tak si to cvakne......a při přeřazování taky

díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nie búcha,ale cvaká...bol to hlavne problém u prvých Fábií,ktoré mali tie plechové matice s vnútorným 6-hranom..tie sa potom nahrádzali tými kovovými 12-hranými..

TO Fabia2000:

nemáš náhodou TDI?? :kuk:

výmena nie je vôbec zložitá..starú vymontuj,zahoď,namontuj novú http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6q0407396c-matice-naboje-predniho-kola-fabia.html alebo

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6q0407396b-matice-naboje-predniho-kola-fabia-fabia-2-roomster.html

a utiahni správnym doťahovacím momentom 50Nm+45°

;):palec2:

Editováno: , autor: libero1071
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nie búcha,ale cvaká...bol to hlavne problém u prvých Fábií,ktoré mali tie plechové matice s vnútorným 6-hranom..tie sa potom nahrádzali tými kovovými 12-hranými..

TO Fabia2000:

nemáš náhodou TDI?? :kuk:

výmena nie je vôbec zložitá..starú vymontuj,zahoď,namontuj novú http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6q0407396c-matice-naboje-predniho-kola-fabia.html alebo

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6q0407396b-matice-naboje-predniho-kola-fabia-fabia-2-roomster.html

a utiahni správnym doťahovacím momentom 50Nm+45°

;):palec2:

mám fabii 1.4 mpi ale furt si mi nejde do hlavy že to jsou ty matice.....začalo mi to dělat když jsem nechal vyměnit homokynetické klouby a od té doby to začlo není možné to, že jak jsem dal novej kloub tak v poloose je vůle a proto to cvaká???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TO Wittmann:

aby sme to už dotiahli do konca túto debatu,tak som vypátral :kol-85: ohľadom toho cvakanie niečo,čo na to hovorí ŠA..viz príloha :kol-97:

tam sa síce spomína TDI-čková verzia,ale z vlastnej skúsenosti viem,že tento problém mali aj benzínové verzie motorov ;)

TO Fabia2000:

kedže ti to začalo robiť po výmene toho homokineťáku,tak problém by som hľadal buď v prevedení tej opravy alebo v homokineťáku samotnom...aký si použil náhradný diel?? :kuk:

post-62595-0-75436300-1318105639_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj mam opet problem s predni napravou :( nechal jsem si v autorizovanem servise vymenit manzetu vnejsi na homokinetaku asi to je .. kontroloval i ten kloub a cele auto prosel a rekl me nasledujici veci:

co jsem porozumel tak mam kosti stabilizatoru asi znicene-me to tak neprijde vypadaji normalne,

uchyceni stabilizatoru nebo stabilizator komplet-vypada vpohode i gumove uchyceni vpohode,

co me ukazal tak mam vymlacene silentbloky na ramenech-koupeno nove chysta se vymena .. a jeste me rekl obe tycky nejspis - nevim co tim myslel jake tycky jestli kosti stabilizatoru nebo tycky nejake jine

Ale k memu problemu .. objevuje se obcasne nekdy tyden nic ale dnes to byl extrem az jsem to musel kontrolovat :( proste jedu normalne po rovince souvislou rychlosti a neco v kole levem prednim krupne .. pak treba zase 3x za sebou klidne a nezalezi na rychlosti nebo na otaceni kol muzu i zastavit a ono to udela muzu jet do zatacky a udela to ale na dirach ne tam tlucou ty silentbloky .. je to takovy kovovy zvuk jako by tyckou nekdo bouchl do kola .. homokineticky kloub mechanik kontroloval otiral ho a zkoumal jestli s nim nic neni a vypadal dobre takze doufam ze vadny neni (oprava byla provedena asi pred mesicem) ..

Od vas bych chtel vedet hlavne co to muze delat .. ja tam nic vadneho totiz nevidim!! Je to jen obcas nedokazu ani popsat kdy :( Radili jste mi ze kloub zjistim tak ze otocim kola na levou stranu a poradne zaberu .. to nedela nic vpohode to zrychli a nekrupne nic .. nekdy to ale krupne kdyz jen otacim kolama na miste proste totalne sporadicky :( Asi v tom kole strasi .. Doufam ze to ten kloub nebude ale to by snad ten mechanik v autodruzstvu poznal ze je zniceny kdyz menil manzetu :( A nebo to muzou delat silentbloky? Nebo neco jineho? Kdyz prudceji brzdim nedela to nic ani pri jizde ostrejsi/klidnejsi to nic nedela objevuje se to zcela nahodne .. :(

Prosim poradte me ale hlavne at me kolo neupadne :)

EDIT: Asi jsem to vyresil .. po dukladnem zkoumani rano jsem nezjistil nic co by bylo poskozene - ulozeni stabilizatoru vypada vpohode,stabilizator taky,kosti taky vpohode ale jedine co je spatne je silentbloky ramen - mam je koupene jen cekaji na vymenu .. v levem je jeho cast rozlomena a pravy je nejaky pokrouceny tak snad to jeste vydrzi a dostanu ho ven .. doufam ze to pristi tyden opravime ..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se přidávám také do party. Mám následující problém s tupým boucháním od přední nápravy:

Občas to udělá při rozjezdu a přerušovaně to bouchá při větší rychlosti, když dám nohu z plynu.

Průjezd zatáčkou nebo přes díry na to nemá vliv. Máte nějaký tip, co by to mohlo být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Horní uložení tlumiču-pozná se to, když na místě točís volantem a lupe v tom jako by se blbě natáčela pružina.To je tím že se zasekává ložisko do kterého je vsazena ta pružina.Pomůže z vrchu vystříkat ložisko olejem na chvíli to pomůže....

Stabilizátory kosti-přejetí přes nějakou nerovnost tak to mlátí když sundáš kolo tak uvidíš jestli jsou třeba prohlí,atd,na hlavím stabilizátoru se mění pouze ,,gumové pouzdra na každé straně jedno´´ položka za 80,-kč....

čepy-zvedneš kolo a zkusíš sním zahíbat do stran a když tam máš velkou vůli a při přejezdu to dělá bordel tak jsou v háji

Pak taky praskají pružiny to je taky normální.....

Homokynetické klouby-lupají když vytočíš kola a rozjedeš se..tak v tom lupe

Silentbloky mají takový kovoví zvuk při přejezdu nerovností ale nemá to kam vylítnout takže na to vždycky dojedeš akorát to dělá pěknej bordel já si tam nalisoval ty rs-oví a super....nejlíp to poznáš na technický v jakém sou stavu

Editováno: , autor: Fabia2000
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Teď jsem při uklízení narazil na "přípravek", který používám pro spuštění nápravy. Možná by se to někomu pro inspiraci mohlo hodit.

Takže například při demontáži tyče stabilizátoru je nutné spustit celou nápravu. V ideálním případě je pro tento úkon potřeba vhodný hever a čtyři speciální středicí čepy (šrouby nápravcice mají průměr 12mm zatímco díra je 17mm - šroub by v ideálním případě měl být uprostřed). Nemám ani zvedák, ze kterého by mi náprava nespadla, a ani středící čepy, místo toho používám to, co je na fotce. Těmito "šrouby" postupně nahradím původní šrouby nápravnice a povolováním matek nápravu spustím dolu. Utahováním ji pak vytáhnu nahoru a ty válečky mi zajistí její správné usazení. Pak postupně (vždy kus za kus) vrátím šrouby původní. Takže žádný hever, náprava jezdí jen na dlouhých šroubech.

Použil jsem na to běžnou metrovou závitovou tyč, tu jsem nařezal na čtyři díly a dole pro jednodušší manipulaci navařil matku - lze použít kontramatku. Stědicí váleček jsem udělal ze spojek na měděné trubky z Hornbachu (redukce ze 14 na 15 mm + spojka 17 mm - měřeny vnější průměry - což přesně vychází 12/17mm). A teď to nejdůležitější. Závitová tyč má standardní stoupání závitu, ale závit v nápravě je jemnější. Takže konec přípravku (na force je to vidět) jsem přeříznul očkem M12x1,5. Je to sice neuvěřitelná prasárna, nicméně i když je závit notně vyřídlý, v karoserii to díky své délce nápravu udrží.

post-3173-0-56814400-1321650967_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec pánové potřebuju poradit.

Při přejezdu nerovností mi něco mlátí od podvozku měněny stabíky nedávno pravý čep řízení....mám podezření že to dělá ten druhý čep řízení ale žádná znatelná vůle tam není....Jak by jste poznali že je v háji???Jestli nejsou taky v háji čepy na ramenách???Jak zjistím že jsou v pr.....Díky za rady a odpovědi mám fabii 1.4 mpi r.v. 2000 a najeto 102 000...a čepy na ramenách jsou myslím původní díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"měněny stablíky" - co tím myslíš - stabilizátor, je tam jen jeden. Pokus máš vyměněné jen kosti na stabilizátoru (ty jsou dvě), tak to ještě stále může dělat právě ten stabilizátor. Na ramenách, žádný čepy nejsou - jsou tam silentbloky. V principu to jsou dva gumový válečky vsazený do sebe a spojený gumovou spojkou - vlez pod auto a zašťourej šroubovákem do tý spojky jestli není utržená. Tady je nějaký obrázek:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím tím měněny dvě gumy na hlavním stabilizátoru,kosti na stabilizátoru taky a silentbloky taky....jak to ty nemáš na autě žádný čepy??? :)))...Já tam mám jeden na řízení a druhej kulovej čep na ramenách a jelikož tam mám trochu vůli na řízení tak to bude ten na řízení čep na axiálním táhlu.

Editováno: , autor: Fabia2000
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok, já si to blbě přečetl, měl jsem pocit, že právě ty čepy máš měněný. A tím pádem už mi žádné nezbývaly. Nejlépe je poznáš tak, že zvedneš auto a zacloumáš kolem - ve svislé rovině. A nebo si to nech za stovku "proklepat" tam, kde dělají STK. Ten stabilizátor bych ještě nezatracoval. U straších ročníků (do 2004?) na něm byly plastový pouzdra a ty vypadávaly. Pak to mlátí a výměna tý gumy nepomůže. Nejlépe se to pozná tak, že ti někdo rozhoupe auto (nejlépe za hagusy zleva-doprava), ty prostrčíš za kolem ruku a pohmatem zjistíš vůli v uložení stabilizátoru. Jo a to že máš nový kosti, ještě neznamená, že nejsou opět KO. Opět se to dá nejlépe poznat pohmatem, při houpání autem. Čistě teoreticky může být i někde povolená matka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...