Přejít na obsah

Boucháni přední nápravy


honzik

Doporučené příspěvky

no nejsem si teď úplně jist, ale mám pocit že z jedné strany je torx a z druhé strany matka, nebo se pletu? Sakra abych se šel podívat ... a na podběh jsem se ptal proto, že to vrchní uložení má tu torxovou stranu otočenu k podběhu a není tam zrovna moc místa :kol-32: . A také jsi nejsem teď jist, jak moc dobře se dostanu k objímkám na silentblocích stab.tyče s podběhy :kol-32: .

 

Možná to v nedělu zkusím, jestli to půjde bez flexi :kol-28: , sice mám mladší auto jak xovies, ale jednou tolik km :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

malta:

torx je zbytočné aj používať..je to ako z blata..flexa je ten správny nástroj  :kol-63:

U mě byl ten správný nástroj hasák, prostě jsem chytl čep přes manžetu a už se neprotáčel. Jinak torx není zbytečné použít, jen si musíš dát pozor aby byl v jedné ose se závitem, což u  toho spodního čepu kvůli plastům je docela problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

táááák konečně jsem se na to dostal, kamoša jsem připravoval na nejhorší (má flexu, já jí nevlastním) a musím říci, že se žádný černý scénář nekonal. Mám najeto 260 013 km auto je v provozu od 03/2005, tedy 8 let a 2 měsíce a kosti i silentbloky stabíku byly origo. Preventivně jsme je šplíchli sprejem na uvolňování šroubů, matka na kostech šla naprosto krásně povolit, dokonce jsme ani nemuseli ten torx držet, vyšroubovat to šlo na obou stranách, nahoře i dole pouze za pomoci 15 klíče. Zrovna tak objímka na silentbloku bez problémů, pouze na pravé straně díky poloose horší přístup, ale také se to zmáklo. Kosti jsem dával Meyle koupené tady od uživatele SEBO, jediná zvláštnost na nich byla, že ač stejné balení, stejné katalogové číslo, byly různé v systému držení toho středového šroubu, páč jedna kost to měla přes imbusák na středu šroubu a druhá kost měla u čepové strany dvě plošky, na normální tuším 17 klíč. Takže jednu kost jsme museli jistit protáčení středového šroubu klíčem ze zadu a druhou kost obdobně jako origo zepředu, jen né torxem ale 5 imbusem. Po výměně silenbloků jsme to vše zkompletovali a byla zkušební jízda  a to faaaaakt byl balzám na duši, to hrobové ticho po přejíždění nerovností to nemělo chybu :kol-47: .

 

Ještě jsme měli v plánu vyměnit manžetu na pravém vnějším homokineťáku (mám jí naprasklou, upozorňovali mě na to na STK), ale narazili jsme na základní problém, že jsme neměli klíč na tu matku, i 32 z goly byla malá. Může mi někdo říci kolikátka je to klíč, nebo je to něco spešl???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

uložení tlumičů nové s ložisky, silentblok na stabíku, tyčky stabíku nové...nevim čím to může být. A ještě k tomu když tam dám zimní kola 14 se zimníma gumama tak je klid, když tam dám letní 15 tak je to slyšet.

Editováno: , autor: lukyfabia
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli je možné že je to buď silentblok převodovky nebo něco v převodovce. Jinak nevíte který z kloubů odejde dřív u poloosy?? zdali vnitřní nebo vnější?? protože když se auto rozhoupe, tak je slyšet takový chroupání ze předu, a tyčky stabíku jsou nové. ale při rozjezdech v rejdu nebo couvání nic.

Editováno: , autor: lukyfabia
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Vás

Chtěl sem se zeptat jestli někdo nezná řešení mého problému.

Na vozidle škoda fabia r.v.2002 combi 1.4 16v AUA elegance najeto 121 000km

Jedná se konkrétně o cvakání/ lupání které se ozývá při prudkém náklonu

vozidla v jaké koliv rychlosti. Snadno vyvoditelné slalomem. Zvuk se line jako

z horních míst palubky vždy z jedné či druhé strany. Po pročtení všech stran tohoto

fora měl kdysi v roce 2007 stejný problém Tonny jehož řešení jsem zde nenalezl.

Zřejmě tím že ho vytlačili lidi kteří si neumějí vyměnit tyčku stabilizátoru a dlouze oni

diskutují.

Vozidlo prošlo těmito změnami. Bez úspěchu

-vyměněno středové uložení stabilizátoru. Z původního s plastovými pouzdry

Za gumy bez něj.

-Tyčky stabilizátoru rozpojeny . Vůle nenalezena vyzkoušena jízda bez nich

beze změn stále cvaká / lupe

-kontrola vůle rozpojením čepů řízení a čepů ramene bez vůle.

-Preventivně vyměněno zadní uložení ramen ze standartního za zesílené

-V sestavě tlumeni Mcperson vyměněny krom pružiny všechny věci za nové

(uložení, tlumič, ložisko, doraz, prachovka, matice tlumičů originál)

-Sundány stěrače a plast pod oknem zdali tam není něco zapadlé a krom jehličí ze stromu

nic nenalezeno ani nic volného.

-Po svezení technika autorizovaného servisu a sdělení co vše již bylo vyměněno za nové v kvalitě originálních dílů bylo porazeno že prý to dělá rotor ventilátoru topení. A četnost tohoto problému

Je prý tak malá že to je jedno auto s tisíce.

Byl tedy demontován i s odkládací přihrádkou z vozu ven a při slalomu stále cvaká/lupe.

Nikoliv ale hlasitěji jak jsem čekal když byla v palubce díra.

Již nevím kde hledat. Kdyby ve vozidle nebylo investováno za tyto a mnoho dalších věci tolik peněz

Již by bylo dávno vyměněno za jiné.

Proto budu rád za každou radu a tip. Předem Vám všem moc děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...