Přejít na obsah

Řídící jednotka motoru 1,4 16V


Doporučené příspěvky

já mám taky 1,4 a musím říct, že jsem spokojený ... ale kopec na rychlostní stupeň 4 a otáčky do 3000, to prostě nejde k sobě, to ti samozřejmě nemůže jet , podívej se na výkonnostní křivky motoru a musí to bejt jasný...

To iBauer: nezlob se, ale mám obavu, že obdobným způsobem nemáš motor prostě dostatečně zajetý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mrmobil: Můžeš mi prosím tě vysvětlit, jak jsi to myslel s tím nedostatečným zajetím motoru? Prvních asi 1500 km jsem se k tomu choval šetrně, tzn. nepřekračoval jsem otáčky 3000 a nesešlapoval plyn až k podlaze. Po jízdě vyřadím a nechám ještě chvíli běžet motor na volnoběh a pak teprve vypnu. Udělal jsem nějakou chybu při zajíždění, a proto je ten motor teď lenivý?

Jinak díky za připomenutí té výkonnostní křivky. Výkon s otáčkami roste až do 5000 min^-1 a pak klesá. Kroutící moment má maximum při 2500 min^-1, pak s rostoucími otáčkami lehce klesá a od 5000 min^-1 klesá strměji. Takže pokud se v tom orientuju, nejvíce z toho motoru vyždímám v otáčkách mezi 4000 a 5000 min^-1. Že mně to nenapadlo dřív. :wacko:

Edit: Jen pro upřesnění, teď mám najeto 3000 km.

Editováno: , autor: ibauer74
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moje zkusenost z kopcu......nejsem si ted az tak jisty, ale mam pocit ze nejvetsi vykon je pri 3800 ot.....nechce se mi to ted hledat....ale asi to tak bude, pac pred kopcem se rozjedu na na tech 3800-4000 ot na 4ku a ve vetsine pripadu kopec vyjedu bez podrazeni a zpomaleni......krasne mi to drzi rychlost, kterou jsem mel pred kopcem....4ka mi krasne tahne a ma podle kopce i nejakou rezervu na pridani....to uz musi byt abych kopec vyjizdel na 3ku.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

iBauer: no, nenapsal si, jak si se choval k autu po oněch 1500 km ... nevím tedy, jestli jsi poté auto občas vytočil do výkonnových maxim (tedy až k červeným)... jinak krouťák nemá maximum v 2500 ot/m, ale právě až na 3800 ot./m., tak třeba je to tím... podle mě z toho potřebuješ jen "vymést pavouky" :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mrmobil: Po ujetí prvních 1500 km jsem se k autu choval úplně stejně jako předtím. :) Do maxima jsem to nevytočil nikdy, většinou jsem nepřekročil ty 3000 otáček. Asi to fakt budu muset trochu víc roztočit. S tím krouťákem máš samozřejmě pravdu, předtím jsem se přehlédl, je to jak říkáš při 3800 min^-1. Je nějaká šance, když to začnu trochu vytáčet do vyšších otáček, že ten motor se pak bude chovat svižněji?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ibauer74 - podle mého se tento motor začne "probouzet k životu" tak po 10 - 15 tisících kilometrech. Když jsem měl na mém najeto 3000, tak jsem si pomalu zoufal také... Teď mám 25000 a to se mi teprve zdá, že to je 1,4ka.... Určitě mu jen prospěje, když jej podle potřeby proženeš výš. Nad 5500 to už nemá smysl, tam už "se nic vážného neděje".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Manuál - strana 148

"... Postupně můžete zvyšovat zatížení motoru až na maximální rychlost zařazeného převodového stupně, t.j. na nejvyšší přípustné otáčky

motoru..."

2 ibauer: neboj, nic není ztraceno, jen to zkus a uvidíš, bude spokojenej motor a hlavně pak ty

Editováno: , autor: mrmobil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ibauer74: Pokud budeš mít ot. 3500, tak na tu čtyřku by jsi ten kopec měl v pohodě vyjet a neměl by motor ztrácet. Taky

jde o to, jakej ten kopec bude mít sklon. U nás je taky takovej krpál a dost táhlej a musim podřadit na trojku, jinak je cítit,

že ten motor ztrácí ot. a to dost podstatně, ale to je spíš vyjímka. Většinu kopců, řekl bych spíš skoro všechny kopce

s těmahle ot. v pohodě vyjedu a motor si při tom ještě pomlaskává, jak se mu to líbí. :) Škoda, že nebydlíš blíž, docela

rád bych se stebou sešel a porovnal to.

P.S. Když už tu píšete o tom vytáčení, tak taky jeden můj postřeh. Není to žádnej objev, ale pokud delší dobu jezdím

kratší trasy a motor moc nevytáčím, max tak do 3000 ot., tak je potom motor docela línej. Potom si udělám nějakou delší

trasu a motor zase začnu vytáčet a držím je spíš vysoko, prostě ho pořádně protáhnu, tak je potom auto mnohem a mnohem

živější. Osobně se držím pravidla, že motor začnu vytáčet až asi po 20 km jízdy i v létě. Možná by stačilo i míň, ale je to

pro mě taková jistota.

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jen taková poznámka -nejsem z těch co by chtěli,aby spal.motor "tahal jak parní stroj",ale je pravda,že někdy bez plynu na 2° v nájezdu na hodně vyvýšený železniční přejezd z téměř zastavení motor zabere jak blázen !!! fakt silou. Ale kdybych se dotknul plynu,tak se dáví..... proč tu sílu ztratí,nějaké"ochuzení směsy" umí při vstřikování ŘJ zvládnout,nebo né ??? !

To mi vadí,že vím,že tam ta síla je,ale ne pokaždý když bych chtěl :-) Umí to nový soft.řešit ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ibauer74:

- Už chápu víc. Tvůj motor zatím není dostatešně zaběhnutý. Na začátku mě to vůbec nenapadlo, dokud se o záběhu nezmínil mrmobil. V dobré kondici bude nejdříve po 10 000. Ale ideální chod bude mít až zhruba po ~25 000. Když jsi motor zabíhal, mohl jsi jít bez obav o 1000 min^-1 výš. V manuálu se píše, že bys neměl při záběhu vytáčet motor přes 3/4 max. otáček (nemám důvod nevěřit výrobci). Maximum je v 6000 min^-1, takže jsi klidně mohl na 4000 min^-1. Nyní už můžeš krátkodobě i přes tuto hranici (4200, později 4400 atd). Naprosto souhlasím s mambo (v létě stačí 5-10km).

Neboj se toho jinak budeš mít motor lenivý.

- Je fakt, jak jsi napsal, že z motoru vymačkáš nejvíc v rozmezí otáček 4000 a 5000 min^-1. Ale jen když podřadíš. Na pětku (nebo čtyřku do kopce) z toho raketa nebude :) . Myslím, budeš potěšený jak ten motor táhne.

To alespilot:

Tohle je problém elektronického plynu. A žádný soft to v podstatě neodstraní. Když ho přidá elektronika při chodu na volnoběh, je to vždy rychleji, než ta sama elektronika zareaguje na sešlápnutí plynového pedálu nohou. Resp. automat reaguje v setinách, ale na sešlápnutí v desetinách. U prvních fábií 99-01 to byl velký problém. Tam byla prodleva mezi sešlápnutím a přidáním plynu skoro sekunda. Což bylo na nervy. Je to tak i dnes ale podstatně kradší.

Zkus si to sám. Na volnoběh prudce přidej plyn a povol ho. Otáčka se zvýší až po krátké pauze. Tohle by se u motoru s karburátorem a plynem ovládaným lankem nestalo!

Editováno: , autor: Ben
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesouhlas nepřijímám, nebo s výhradami ;) .

Já měl taky chipnuto, hodně se to zlepšilo ale úplně to nezmizlo. Prodleva se zmenšila ochota stoupat do otáček taky, ale na rychlost reakce motoru s karburátoren to bohužel nestačilo. Ta prodleva (Na volnoběh prudce přidej plyn a povol ho) tam prostě pořád byla i když maličká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové pročítám tuto diskusi i když mám f1, tak po 2 letých zkušenostech s tímto motorem ,bych si ho už nekoupil

ani náhodou.Přesně to samé jsem řešil po koupi,proč je tak líné. Pokud člověk chce aby to trochu jelo ,musí se motor točit ,jenže pak ta spotřeba.A to jsem řidič pohodář.

A problémy s řídící jednotkou jsem řešil taky ,za studena auto nechtělo jet,naštěstí flash pomohl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ibauer74: Přesně jak píše Ben. Postupně ten motor začínej vytáčet, pokud budeš jezdit pořád do 3000 ot., tak nemůžeš

nic moc čekat a motor bude akorát tak línej. Neboj, určitě neni nic ztraceno, vždyť ten motor se pořád vlastně ještě zajíždí.

Taky jsem nevěděl, že máš najeto jenom 3000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám najeto 16.000km a teprve ted ten motor jede a myslím že dobře, jen ne tak odspodu jak jsem byl zvyklej u HTP 1,2 47kw ale ve vyších otáčkách byl ten motor mrtvej ale tento tahne pořád i když ne hned odspodu. Zdá se mě že je motor i tišší i v těch 120km/h kde byl nejhlučnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci, mnohokrát díky všem za cenné rady. Teď už nemám pochyb, že svým přístupem jsem si z motoru vychoval gaučového povaleče. Jak jste psali, tak ve 3000 km můj motor není ještě dostatečně zaběhnutý, takže ještě není doufám nic ztraceno. Budu ho postupně zvykat na vyšší otáčky, občas to zkusím na rovince, ale hlavně při stoupání do kopců. Snad se mu to zalíbí a časem sleze ze svého gauče. ;)

Dneska jsem jel kratší trasu asi okolo 40 km, bylo tam takové opravdu mírné stoupání. V tom místě jsem předtím jel na čtyřku s otáčkami okolo 3000 a auto se tak nějak plazilo. Dneska jsem to v tom samém místě zkusil zajet na trojku a vytočit to na 3700-3800 min^-1 a celé stoupání jsem vyjel celkem svižně bez problémů (a to nás dneska bylo v autě pět). V pátek pojedu delší trasu (Trutnov-Ostrava), tak se motor pořádně provětrá. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cauky tak par rad primo ze skodovky :) motor se moc nezajizdi, neboj se mu trochu nalozit, proste ho ber trochu pod plynem, tak asi do 4500 rpm, proste jezdi pod plynem, zkus se zeptat jeste v jinem servisu na ten flash, ale mam pocit ze to u toho tveho motoru nepujde (paklize ve skoda auto nevymysli neco noveho) dyztak dam vedet. kolem Trutnova ty kopecky znam, neboj se tomu trochu nalozit,,, :) ja uz mam najeto skoro 40k

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela mě děsíte...auto mám vyrobené v srpnu 08, studený motor po nastartování dává 1200, po zahřátí tak těch 800, nekolísá to, po rozjezdu to hned táhne, abych vystřelil při předjíždění, tak musím za tři, ne za čtyři jako u Felicie, ale během chvíle tam mám 120 ani nemrknu...ideální rychlost je kupodivu 100 a pak 140 (oboje tachometrových), to to nejmíň řve:-) A když to tady čtu, tak si říkám, co když se mi to teprve vysere (najeto 8500) nebo se to mého motoru netýká...nebo že by v servisu byli aktivní a než mi to prodali (03/09) tak to flashli...bojím, bojím:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

buď v klidu, já to mám taky tak, takže v pohodě a jsem s motorem spokojenej, to mám zatím jen 7.500 km a pořád se to zlepšuje

edit: je ale taky pravda, že jsem nekupoval nové auto (1,4 a výš), aby tady sledoval diskusi o spotřebě a měl iluzi, že když chci, aby se to rozjezdilo (motor), že v tom vlákně budu soutěžit o spotřeby kolem 6L a méně... prostě, kdo chce živý motor, musí zapomenout zkraje na rozumnou spotřebu

Editováno: , autor: mrmobil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jo, to já mám právě i docela slušnou spotřebu, mezi 6,2-6,7, podle toho, jak moc jedu po městě a hlavně jak moc to honím do dálnici. Je mi to divné, že lidi s autem vyrobeným v podobném termínu jako já problémy mají a já ne. Nemůže to být tím, že to moje je totální holota a tak má třeba jiný soft ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...ja si nemuzu stezovat. Kupoval jsem to co mam a tak jsem pri zemi. ;) Myslim si vsak, ze na 1.4 to jezdi velmi dobre a zatim jsem nemel problem. :p Pristi tyden jedu na vymenu oleje a servisni ukony spojene pri 90.000 km. lol Docele me vsak prekvapilo, ze ted nemam pri dodrzovani silnicnich predpisu, problem se dostat se spotrebou pod 6 litru. :help: Coz drive jsem musel skutecne jet na "spotrebu"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...