Přejít na obsah

Řídící jednotka motoru 1,4 16V


Doporučené příspěvky

Dobrý den pánové. Jak tak koukám, tak nejsem sám, kdo měl tento problém. Ze začátku jsem si myslel, že jsem rozmazlenej fracek, ale vidím, že tento problém je dost rozšířený.

Já měl na jeho řešení snadnější pozici, protože u toho prodejce nakupuji auta značnou dobu, včetně jejich servisů a oprav. Ale těm co dělají v servise "Zagorky", vydržte, vyplatí se to.

Přeji pěkný den

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska ráno jsem zavezl autí do servisu. Sepsali se mnou všechny závady, na které jsem si stěžoval a mám tam volat ještě dnes okolo 15 hodin, to už budou vědět více. Včera mi říkal přijímací technik, že se mnou pojede na zkušební jízdu, dneska mi ale bylo řečeno, ať tam auto nechám, že na zkušební jízdu pojede pak sám automechanik, který to bude opravovat. Už se nemůžu dočkat, ještě tři hodiny čekání...

Jak to je teda s tou nabídkou aktualizovaného sofwaru řídící jednotky? Za jakých okolností diagnostika nabídne aktualizaci softwaru a za jakých ne? Mám auto vyrobené v dubnu 2009.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám auto zpátky doma. V servisu provedli všechny možné diagnostiky a nezjistili žádnou závadu. Zkušební jízdu kopcovitým tereném absolvovali 3 různí mechanici (každý zvlášť) a podle jejich slov tam žádný problém s výkonem není, naopak prý moje autí jezdí ještě lépe než jiné Fábulky stejné motorizace, které měli možnost testovat. Servisní technik mě pozval ke svému počítači, na kterém byl program umožňující stáhnout interní sdělení ze Škody pro konkrétní auto. Do programu zadal můj VIN a zobrazilo mu to seznam jednotlivých sdělení pro rúzné komponenty mého autí. K počítači mě nepustil, ale tvrdil mi, že žádné takové sdělení týkající se poklesu výkonu motoru pro můj konkrétní motor není k dispozici. Naopak mi bylo řečeno, že můj motor 1,4/63kW má největší výkon ve vysokých otáčkách, takže prý dělám chybu, když do kopce jezdím s otáčkami okolo 3000-3200 min^-1. Prý mám jezdit tak, aby otáčky v kopci byly okolo 4000-5000 min^-1 a pak že motor bude pěkně táhnout. Zkoušel jsem argumentovat, ale bezvýsledně. Na internetu se prý píšou různé bláboly a nemám všemu věřit. Nevíte náhodou někdo číslo toho interního sdělení a jestli by se dalo přesně zjistit, o čem to je? Kdyby mě tak slyšel Igor... :help:

Jak jezdíte do kopce vy? Nemůžou tak vysoké točky po delší dobu uškodit motoru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, myslim ze flashovani motoru novym softwarem neni vramci internich zdeleni pro jednotliva auta, v servisu mi rekli, ze novych softu vychazi treba i nekolik za mesic a ze tim skoda auto opravuje chybky respektive reaguje na problemy lidi spojenych treba s motorem. me auti jezdilo vcelku hezky, jen pri studenych startech a pri rozjezdu byl citit propad vykonu, a motor sel tak trochu natvrdo, s novym softem jde motor hezky za plynem a i jeho chod je rovnomernejsi. do kopcu jezdim normalne kolem 3 az 4 tisic, vic ten motor nepotrebuje,,, pravdou je ze 16V se maji trochu vytacet ale neni s nima treba zas jezdit uplne nadoraz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ibauer74:

Podobné kravinky jako říkal ten servisák jsem už dlouho neslyšel. Byly to jen výmluvy. Těžko si dovedu představit, že by to projeli 3 mechanici po sobě. To by mohli udělět jen v případě, že tam celé dni houpou nohama a na dílně nemájí ani jedno auto. Tohle smrdí.

V mém případe se mnou auto přejímací technik projel a všechno jsem mu to do podrobna popsal.. Tak podle mě vypadá seriozní přístup a ne to, že tě k tomu ani nepustí.

Jak tvrdí Matrix.nine.. Není to pro všechny.

Co teď?

- počkat ještě měsíc dva (2-3000 km), jestli se to nezhorší.

- zajet do jiného servisu a popsat to jinak (přečti si třeba jak to popisovali ostatní http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=16482

- zkusit se domluvit třeba s někým z fora kdo bydlí blízko a má stejný motor a projet se v jeho autě.

Jsi si na 100% jistý, že to není jen tvůj pocit? (nic osobního)

Editováno: , autor: Ben
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, myslim ze flashovani motoru novym softwarem neni vramci internich zdeleni pro jednotliva auta, v servisu mi rekli, ze novych softu vychazi treba i nekolik za mesic a ze tim skoda auto opravuje chybky respektive reaguje na problemy lidi spojenych treba s motorem. me auti jezdilo vcelku hezky, jen pri studenych startech a pri rozjezdu byl citit propad vykonu, a motor sel tak trochu natvrdo, s novym softem jde motor hezky za plynem a i jeho chod je rovnomernejsi. do kopcu jezdim normalne kolem 3 az 4 tisic, vic ten motor nepotrebuje,,, pravdou je ze 16V se maji trochu vytacet ale neni s nima treba zas jezdit uplne nadoraz.

K tomu flashování: Neznám interní předpisy, tak ani nevím, jak mám se servisákem argumentovat.

Pokud se rozjíždím z místa na 1°, tak je to v pořádku. Jiná situace je, když přijíždím ke křižovatce nebo ke kruháči, přibrzdím na asi 15-20 km/h, podřadím na 2° a pak se chci rozjet, tak auto akceleruje velmi neochotně a musím sešlápnout plynový pedál docela dost. Na to mi odpověděl, že tenhle motor má v nižších otáčkách malý záběr. Do kopce jezdím běžně na otáčky okolo 3 tisíc, teď to teda zkusím vytočit trochu výše až do 4 tisíc, jestli to bude mít nějaký efekt. Dík!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ibauer74:

Podobné kravinky jako říkal ten servisák jsem už dlouho neslyšel. Byly to jen výmluvy. Těžko si dovedu představit, že by to projeli 3 mechanici po sobě. To by mohli udělět jen v případě, že tam celé dni houpou nohama a na dílně nemájí ani jedno auto. Tohle smrdí.

V mém případe se mnou auto přejímací technik projel a všechno jsem mu to do podrobna popsal.. Tak podle mě vypadá seriozní přístup a ne to, že tě k tomu ani nepustí.

Jak tvrdí Matrix.nine.. Není to pro všechny.

Co teď?

- počkat ještě měsíc dva (2-3000 km), jestli se to nezhorší.

- zajet do jiného servisu a popsat to jinak (přečti si třeba jak to popisovali ostatní http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=16482

- zkusit se domluvit třeba s někým z fora kdo bydlí blízko a má stejný motor a projet se v jeho autě.

Jsi si na 100% jistý, že to není jen tvůj pocit? (nic osobního)

Když jsem ráno přišel do servisu, tak jsem zaslechl rozhovor mechanika s jiným zákazníkem. Domlouvali se na nějakém termínu a ten mechanik mu říkal, že mu to je jedno, že má čas celý den, že stejně nemá nic na práci. Tak nevím, třeba tam fakt neměli zrovna žádnou zakázku.

Zkusím počkat a jezdit do kopce na těch 3500 - 4000 otáček, jestli to bude lepší. Nejhorší to je v těch dlouhých kopcích, kdy se jede do kopce i několik minut. Když mám pod kopcem 3 tisíce otáček, tak to nevyjedu ani náhodou.

Pročetl jsem si ten příspěvek, na který odkazuješ, takové problémy, které se tam popisují, vůbec nepozoruju. Při studeném startu se mi auto nerozklepe, nestřílí, ani nevydává žádné divné zvuky. Reklamoval jsem zvýšenou hlučnost motoru když jedu na 3° a otáčky jsou okolo 2200, ale bylo mi řečeno, že při tomhle rychlostním stupni a otáčkách to je normální, že ten motor je více hlučný.

K tomu pocitu: Momentálně si nejsem jistý ničím. :unsure: To moje autí jezdí fakt dobře, akorát ty kopce. V autě jsme dva dospělí a dva děcka. V kufru nějaké minerálky, oblečení a další věci, které neváží víc než 20 kg. Když se pod kopcem rozjedu na 4° a při otáčkách 3000 mám rychlost okolo 80 km/h, tak by to mělo autí zvládnout, nebo ne? Pokud jedu do kopce déle než půl minuty, tak otáčky začnou pomalu klesat, autí se samozřejmě zpomaluje, až to nevydržím a při otáčkách okolo 2000 a rychlosti 50 jm/h musím podřadit na 3°. Když se mě vlastní děcka za jízdy ptají, proč nás v kopci předjíždí každé auto, moc to na sebevědomí nepřidá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při rychlosti 15-20 km/h a 2° by to měl motor krásně pobrat.. (na rovince). Vždyť i v manuálu se píše... "Na první rychlostní stupeň jeďte asi jen na vzdálenost délky vozidla. Na nejbližší vyšší stupeň řaďte vždy v okamžiku, když motor dosáhne asi 2000-2500 ot."

Motor relativně pěkně akceleruje od 3800 do asi 5000, pak už se moc nepředvede. Na běžné ježdění po rovince by mělo stačit do 3500. Záleží jak velký sklon má ten kopec, ale to co popisuješ je divné. Holt budeš muset jezdit na 3° ;)

Na hluk bych doporučil velkoplošný kryt pod motor: http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autod...otor-fabia.html

Pokud ba ti to bylo málo, musel by ses pustit do vytlumení vozu. Nemusí to být drahé, ale bude to otázka času a zručnosti. V mé fábii teď dělá v interiéru největší kravál ventilátor topení. Stačí když ho po městě zapnu na jedničku a už mě to otravuje :) ).

Editováno: , autor: Ben
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám taký pocit, že tento motor je náladový a jazdí si ako sa mu chce. Niekedy ťahá ako splašený, inokedy sa ledva stíham držať Favorita. Možno je to len subjektívny pocit. Pri studených štartoch mi otáčky nelietajú hore dole, motor je relatívne kľudný.

Na sverepskej estakáde na diaľnici D1 v smere na Považskú Bystricu je stúpanie, predtým sa vždy rozbieham ~140km/h, ~4000ot/min, ale rýchlosť si nikdy neudržím. Vie mi niekto kto tadiaľ jazdí popísať svoje skúsenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já hlavně reagoval na to z manuálu. Já sem loni dost experimentoval kvůli spotřebě a došel jsem k diametrálně odlišným výsledkům. Jak co dynamiky, tak i ze spotřeby. Rodiče budou mít kvůli nedostupnosti jedné výbavy v akčním modelu Duo právě taky 1.4, tak mě docela zajímá, jakej bude rozdíl a chování. Zatím sem to měl jednou jenom půjčený. Trochu se začínám bát :/ Zvlášť když se to řeší i u motorů vyrobenejch tento rok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako nesmysl se mi zdá, že na dvojku by neměl mít motor sílu, i když jedeš třeba těch 20. Neřeknu třeba 3 nebo 4, ale na

2 to musí táhnout skoro od minima. S těma nízkýma ot. v kopci, určitě je lepší mít podřazeno už pod kopcem, než to potom

podřazovat v kopci, protože při každym podřazení potom auto ztrácí na rychlosti, než se zase chytne, navíc se musí ze začátku víc šlápnout na plyn. Rozhodně to nenechat dojít až třeba pod 2000 ot., kdy se to auto už trápí a motor dostává

pořádně zabrat. Rozhodně je lepší držet ho ve vyšších ot., tím nemyslim po omezovač, ale třeba těch 4000 ot. nebo tak nějak.

Na rovince zase můžeš přeřadit a držet ot. kolem 2500.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ben: S tou pomalou akcelerací při nízkých rychlostech se to stává hlavně na kruháčích. Na některých kruháčích u nás je nájezd trochu vyvýšený, takže se musí stoupat (jen pár metrů), no a když zpomalím a podřadím na 2°, tak se rozjedu, ale ne tak rychle, jak bych chtěl, pokud plynový pedál pořádně nezašlápnu. Teď přesně nevím, jaké jsou v tom momentu otáčky, myslím, že něco okolo 1500. Jinak dík za tipy na odhlučnění motoru. Zajímavé je, že když pak zrychlím a přeřadím na 4°, tak už to tak hlučné není, tak nějak to víc řve při 3°, ale možná to je jen můj subjektivní pocit.

Malin: Vím přesně, co to je, když tě do kopce předjíždí plně naložený Favorit.

bojler: Do kopce se snažím mít těch 3000 otáček. Ale jak to tak vypadá, tak ani to není dost.

Evers: Dík moc za nabídku. Jsem z Trutnova a ty pravděpodobně z Prahy. V nejbližší době tam asi mít cestu nebudu.

mambo: Když já nechci pod kopcem podřazovat. Já chci na tu čtyřku vyjet ten kopec. ;) Co se týče podřazování v kopci, tak s tebou samozřejmě souhlasím, že tím auto ztrácí ještě víc otáčky a rychlost a pokud se to dostane pod ty 2000 otáček, tak se ten motor trápí. Zkusím jet do kopce na 4° a otáčky vytáhnout na 3500-4000 a uvidím, co to udělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To PavelZ:

Ventilátor mám v pořádku, jen jsem tím chtěl říct, že jsem si auto až tak utlumil, že mě teď ruší i zaplý větrák :smich: . A fakt to nebylo ani drahé.

To Bojler:

Tak to je fakt škoda.. Ale nezoufej. je spousta lidí, kteří si ten motor chválí. Prostě myslím, že když si zadáš do výroby auto dnes, tak už by měl být motor vychytaný. Nebo počkat do příštího roku na 1.2TSI...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...