*saimon* Vloženo 22. Září 2011 Sdílet Vloženo 22. Září 2011 Tak jsem před týdnem přetěsnil zadní dveře podle zde publikovaných rad a do auta neteče.Podle mých postřehů je třeba si dát práci a pořádně oškrabat a pomocí acetonu odstranit zbytky lepidla po pěnovce.Potom ještě dobře odmastit plochu na dveřích na kterou doléhá plech.Ten plast co jde k zámku je tam opravdu k ničemu tak letěl ven. Pozor si dejte i na stahování okna a na kabel k centrálu a ť něco neutrhnete. Na oboje dveře jsem zdělal třetinu tuby silikonu a dal jsem radši protiplísňový.Pak jsem narazil na velký problém a to sice sehnat kleště na ty humpolécký nýty 6,4mm.Naštěstí jsem si je půjčil na zálohu ve škodovce(čímž jsem se zbavil nemalého problému se sháněním páč je to neskutečnej problém) Vše namontoval spátky nechal auto 2 dny stát v garáži,aby silikon řádně vytvrdl a do auta neteče a to už dvakrát zmoklo a ne zrovna málo.Pokud by měl někdo problém se sundáváním plastových krytek na madlech rád poradím jak na to a dole je to za minutku bez poškození. Taky mi přes léto začalo téct do Fábky, ale teda festovně. Tapec jsem měl mokrý až do poloviny. Prostudoval jsem si zdejší příspěvky a rozhodl jsem se pro přetěsnění. Samozřejmě těsnéní bylo vyvěšené. Ale ejhle, mám tám nýty. Bez nýtovacích kleští to nedám, tak jsem se rozhodl pouze pro nouzové opatlání silikonem, které by mohlo zimu vydržet. V bauhausu mi, ale borec rozmluvil silikon, a doporučil mi Sikaflex -11FC+ (cca 170 Kč). Argumenty zněly zajímavě: - silikon dlouho schne, Sikaflex je tuhý do 5-ti minut - Sikaflex je odolnější vůči teplotním změnám - pravděpodobně to tam bude pracovat a silikon by se mohl časem vytrhat - silikon zůstane měkký po celém průřezu, Sikaflex bude na povrchu tuhý a uvnitř tvárný Tak jsem se nakonec rozhodl pro ten sikaflex, a zatím v pohodě. Pár dešťů už to vydrželo. Ale stejně to na jaře přetěsním znovu a to kompletně (už budu mít k dispozici nýtovací kleště). Nechci tady dělat reklamu Sikaflexu, nejsem jejich obchoďák Píšu to tady pouze jako jednu z variant...myslím si celkem zajímavou. Mimochodem, tady tento problém s těsněním mě fakt neuvěřitelně vytáčí a pořád nad ním kroutím hlavou, jak je to možné... Myslím si, že tohle by ve Škodě měli mít zmáklé. Asi to tam nějakej inženýr/manažer v rámci snižování nákladů pěkně podělal. V životě jsem neslyšel, že by konkurence měla podobný problém... A to mám r. v. 11/2005. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 22. Září 2011 Sdílet Vloženo 22. Září 2011 problém je, že konkurence tam ten plech nemá, místo něj je jen nalepený igelit (např Oktávka). Ten plech je tam kvůli tomu, že zároveň plní úlohu výztuhy jinak celkem tenkých dveří. Podle mě je nejlepší silikon, protože v případě potřeby se dá snadno odtrhnout - není nic horšího, než tam ten plech přilepit nějakým sajrajtem - v případě opravy se stahovačka při odtrhávání zpravidla ohne a pak už pomůže jen montážní pěna Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
*saimon* Vloženo 23. Září 2011 Sdílet Vloženo 23. Září 2011 problém je, že konkurence tam ten plech nemá, místo něj je jen nalepený igelit (např Oktávka). Ten plech je tam kvůli tomu, že zároveň plní úlohu výztuhy jinak celkem tenkých dveří. Podle mě je nejlepší silikon, protože v případě potřeby se dá snadno odtrhnout - není nic horšího, než tam ten plech přilepit nějakým sajrajtem - v případě opravy se stahovačka při odtrhávání zpravidla ohne a pak už pomůže jen montážní pěna Oktávka není konkurence, ale stejná firma Myslel jsem tím jiné automobilky/koncerny. Funkci a nutnost přítomnosti toho plechu chápu a nic proti ní nemám. Jen mě vytáčí to velmi nekvalitní těsnění mezi plechem a dveřmi a následně s ním spojené nepříjemnosti. Jsem přesvědčený, že by tam mohlo být mnohem lepší se zanedbatelným vlivem na cenu. Ale od tohoto rozhodování jsou tady jiní strécové Kde jinde jste někdy viděli, že by se těsnění po pěti letech provozu vysypalo nebo vyvěsilo na většině autech??? S tím silikonem máš asi pravdu To mě vůbec nenapadlo. Když jsem to jen opatlal kolem, tak se tam snad dostanu bez větších komplikací Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 23. Září 2011 Sdílet Vloženo 23. Září 2011 neztrácej naději, třeba to nebudeš muset nikdy rozdělávat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nautilus Vloženo 24. Září 2011 Sdílet Vloženo 24. Září 2011 Ja som dneska uz po druhy krat pretesnoval dvere. stym ze tento krat boli tie tesnenia uz komplet rozpadnute. povolil som sroby odtiaholsom plech kolko vydalo, vsetko som ocistil odmastnil a natlacil silikon medzi dvere a plech a do drazky kde malo ist tesnenie. aj tak je to docasne riesenie urcite to dlho uz nevydrzi takze na jar ma caka kompletna rozoberacka obidvoch zadnych dveri. kompletne odstranenie silikonu a stareho tesnenia nalepenie novej gumy a uz to musi drzat jak zidovska viera predne dvere mi takyto problem nerobili ale urcite aj k tomu dojde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nautilus Vloženo 24. Září 2011 Sdílet Vloženo 24. Září 2011 Ja som dneska uz po druhy krat pretesnoval dvere. stym ze tento krat boli tie tesnenia uz komplet rozpadnute. povolil som sroby odtiaholsom plech kolko vydalo, vsetko som ocistil odmastnil a natlacil silikon medzi dvere a plech a do drazky kde malo ist tesnenie. aj tak je to docasne riesenie urcite to dlho uz nevydrzi takze na jar ma caka kompletna rozoberacka obidvoch zadnych dveri. kompletne odstranenie silikonu a stareho tesnenia nalepenie novej gumy a uz to musi drzat jak zidovska viera predne dvere mi takyto problem nerobili ale urcite aj k tomu dojde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
*saimon* Vloženo 24. Září 2011 Sdílet Vloženo 24. Září 2011 Ja som dneska uz po druhy krat pretesnoval dvere. stym ze tento krat boli tie tesnenia uz komplet rozpadnute. povolil som sroby odtiaholsom plech kolko vydalo, vsetko som ocistil odmastnil a natlacil silikon medzi dvere a plech a do drazky kde malo ist tesnenie. aj tak je to docasne riesenie urcite to dlho uz nevydrzi takze na jar ma caka kompletna rozoberacka obidvoch zadnych dveri. kompletne odstranenie silikonu a stareho tesnenia nalepenie novej gumy a uz to musi drzat jak zidovska viera predne dvere mi takyto problem nerobili ale urcite aj k tomu dojde A to těsnění co tam patří je tohle? http://www.cc-autodily.cz/tesneni-zadnich-dveri-3_3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 25. Září 2011 Sdílet Vloženo 25. Září 2011 to co se dává ve výrobě, to není určitě. Na ten plech se přímo nanáší nějaká polyuretanová hmota, která pak plní funkci těsnění. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fosgen Vloženo 25. Září 2011 Sdílet Vloženo 25. Září 2011 Vypadá to že to je ono,ale 650 Kč bych za to nedal.Levnější to výjde přetěsnit silikonem.Já sem tam žadnou polyuretanovou hmotu neměl.Měl jsem tam mechovou gumu z jedné strany přilepenou přesně jak je vidět to světlé na obrázku.Bylo to originál z fabriky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 25. Září 2011 Sdílet Vloženo 25. Září 2011 možná to maj některý auta jinak, ale co jsem viděl, tak to vždy byla hnědá »mechovka« - nudlem polyuretanové pěny nanesené přímo na plech. Dělá to váleček, který se pak po dotažení šroubů (nýtů) rozmáčkne do placičky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dark Faby Vloženo 25. Září 2011 Sdílet Vloženo 25. Září 2011 Ať je ta pěnovka cokoli je na prd. Pokud si,ale dá člověk práci a udělá vše pořádně,tak silikon bude trvanlivější než ta pěnovka,aspoň v to doufam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fosgen Vloženo 25. Září 2011 Sdílet Vloženo 25. Září 2011 Ať tam dali co tam dali,je to nedomyšlené.Hlavně auta co tam mají nýty.Moc málo lidí má tak velké nýtovačky doma a řeší to pak nýtovacíma maticema.Nechápu proč to změnili ze šroubů.Asi chtěli jít na ruku servisům.Trošku zručný člověk to zvládne doma sám.Jak už jsem psal,ty prachy bych za to nedal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dark Faby Vloženo 25. Září 2011 Sdílet Vloženo 25. Září 2011 Ať tam dali co tam dali,je to nedomyšlené.Hlavně auta co tam mají nýty.Moc málo lidí má tak velké nýtovačky doma a řeší to pak nýtovacíma maticema.Nechápu proč to změnili ze šroubů.Asi chtěli jít na ruku servisům.Trošku zručný člověk to zvládne doma sám.Jak už jsem psal,ty prachy bych za to nedal. Určitě je to kůli tomu,aby se to dávalo do škoda servisů,starší data výroby tam maj šrouby. Jde jen o prachy :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 1. Červen 2012 Sdílet Vloženo 1. Červen 2012 Ja som mal po nočnom daždi tiež natečené cez ľavé zadné dvere,no nie moc ale bola tam voda,mám na prahoch nalepené plastové prahové lišty,nemôže toi byť tým že priveľmi dosadnú,zatiaľ som to neskúmal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukyfabia Vloženo 13. Červen 2012 Sdílet Vloženo 13. Červen 2012 Zdravím kolegové fabiáci, před půl rokem jsem měl tentýž problém co vy, zatékalo mi do auta skrze ten plech v zadních dveřích, kvůli tomuto jsem si koupil velké nýtovací kleště a nýty, zespodu jsem to zasilikonoval a zanejtoval, ale tet mi tam opět začala chcát voda, nevíte zdali se dá koupit ve škodovce nebo někde to těsnění pod ten plech?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Turista Vloženo 27. Září 2012 Sdílet Vloženo 27. Září 2012 (editace) Zde popisovaný problém je i u mne - voda /vcelku dost vody/ na těsnění u zadních dveří stékající pak dovnitř. Včera bylo před deštěm, tak jsem celé okno oblepil izolepou - zda to opravdu propéká okolo skla - a ráno po dešti tam byla voda zase. Mám takový dojem že to bude stékat ne uvnitř dveří ale po venkovním obvodu obvodu. Nemáte někdo zkušenost KUDY by to mohlo protékat dovnitř - když ne okolo skel?? Rád bych našel příčinu abych nerozebíral dveře a nakonec to tam teklo jinudy? Editováno: 7. Říjen 2012, autor: Turista Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Turista Vloženo 13. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2012 (editace) Zdravím všechny. Když tam byla voda i po utěsnění oken - tak jsem přelepil izolepou zadní dveře ještě nahoře /bílá barva/ a po téměř celonočním dešti nebyla vevnitř ani kapka. Okolo oken dovnitř a vnitřkem dveří to tedy nebylo. Vniká to tam přes těsnění nahoře. Nemáte někdo doporučení jak to řešit nebo zkušenost co s tím? Editováno: 13. Říjen 2012, autor: Turista Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 15. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2012 Těď úplně přesně nevím, co řešíš - že teče voda do vnitřního prostoru dveří je úplně normální - to se utěsnit nedá a správně by měla odtéct spodními odtokovými otvoty a nedostat se přes plech stahovačky do vozu - a právě protékání vody přes "plech" se řeší v tomto vlákně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdeno20 Vloženo 3. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2012 tiez mi zatekalo okolo dvery vymenil som sametku miesto tesnenia som tam nedaval silikon ale kupil som tesnenie na okna, samozrejme som dolamal oka na drziaku zamku ale nekupoval som novy ani nedaval dolu ale upevnil som ho plastovymi nitmi ktorymi sa upevnuje naraznik a vsetko funguje dobre a za par korun Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jabara Vloženo 9. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2012 Zdravím všechny fabiány, moje poznatky ze zatékání do Fabie levými zadními dveřmi (kombi, r.v. 2005): podobně jako většině diskutujících mi teče voda dovnitř přes těsnění, jak popsal např. Turista a mnoho dalších nahoře. Výsledek je nacucaný tapec na dveřích a následně i koberec pod nohama vzadu, kde se voda hromadí. Příčina je podle zde diskutujících odešlé těsnění ve dveřích (ale může téct i odjinud). Naposledy jsem po celonočním dešti vycucal z auta houbou okolo 3 dcl vody. Nejsem bohužel dostatečně zručný, odvrtat osm nýtů stahovačky prostě neumím, a do servisu s rozborkou celých dveří se mi teď zrovna nechce :-). Zkusil jsem to řešit trochu jednodušeji: LukasKotik nahoře dobře popsal, kudy že se voda dostane dovnitř dveří a kudy teče ven. Zřejmě vytéká vadným těsněním ve spodní části stahovačky (většinou) a pak přes tapec dveří na těsnění dveří a z něj pak dovnitř do auta. Do interiéru se podle mě dostane následující cestou: od vadného těsnění stahovačky stéká cca 1-2 cm dolů po vnitřní straně dveří, než doteče k plastové výplni dveří. Ta je naražená na dveře tak, že se dotýká celou spodní hranou plechu dveří (alespoň u mě). Voda se nakonec přes hranu výplně dostane a odspodu vcucne do dekorační látky, kterou je polepená výplň zvenčí (tedy obrácená do interiéru). Postupně vzlíná vzhůru až do momentu, kdy už dál vzlínat nemůže (fyzik by vysvětlil proč) a z hrany výplně stéká/skapává pak už rovnou na vršek těsnění dveří a odtud dovnitř auta (nebo dovnitř přímo na černý plastový vnitřní práh, se stejnými následky). Toto jsem zkusil eliminovat dvojím způsobem: a) přestože někdo tu psal, že to nemá valnou cenu, zalepil jsem Lukoprenem dvě téměř dvoumilimetrové díry, které byly na konci vodorovného gumového těsnění u přední i zadní vodicí lišty okna, a kousek i nahoru podél vodicí lišty okna směrem nahoru (škoda každé kapky která teče dovnitř). Okno je tak sice mírně přilepeno, u zadního to v zimě nevadí. Průtok vody dveřmi se zmenšil, ale teklo tam furt.... přemýšlel jsem, jak zabránit vzlínání odtékající vody do látky výplně dveří. Přišlo mi, že když bude voda moci odtékat po dveřích, aniž by přišla do styku s výplní dveří, že by to mohlo fungovat. Napadlo mě podložit hranu výplně dveří něčím tak, aby se plechu dveří dotýkala co nejméně. Doma jsem našel 2 stará těsnění do vodovodní baterie tlustá cca 5 mm, průměr asi 12mm (černá tvrdá guma). Ostrým nožem jsem zespodu na dvou místech odehnul spodní hranu výplně od plechu dveří a do mezery vsunul naplocho těsnění tak, že půlka průměru byla vevnitř, pod výplní, půlka koukala ven. V plechu pod výplní dveří jsem nahmatal dva malé prolisy, které tam jsou možná ke stejnému účelu - usnadnění odtoku vody ze dveří (?) (ale v obrazovém návodu od Vpetera není nic vidět). Gumy jsem umístil poblíž těch prolisů. Výplň dostatečně pruží a drží gumy na místě (stejnou službu udělá jakákoliv guma/pružný plast o síle 5 mm). Dveře jde normálně zavírat/přibouchnout. Vedlejší efekt je, že vzniklou škvírou dveře zespodu zevnitř mírně větrají. Výsledek byl překvapivě dobrý: na těsnění dveří se po dešti přestaly tvořit kalužinky vody, které tam předtím byly. Zdá se, že voda teď teče po plechu rovnou dolů k těsnění dveří, přes které nakonec proteče ven na vnější práh pod dveřmi, kam může (to byl cíl mého snažení). Látka na výplni dveří byla zcela suchá, voda tam přestala vzlínat. Je to vyloženě low-tech low-cost řešení, navíc odstraňuje následek, nikoliv příčinu zatékání, u mě to ale funguje docela uspokojivě. Je taky otázka, jak velké množství vody může tímto způsobem odtékat. Těsnění dveří bude třeba něčím namazat, aby v zimě dole nepřimrzlo. Přetěsnění stahovačky dveří se na jaře nejspíš stejně nevyhnu, ale jako okamžité řešení se mi osvědčilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 12. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2012 no nechme stranou, jestli by nebylo jednodušší odvrtat ty nýty, ale v každém případě jsi to mohl zatmelit i z vrchu, to znamená - odtáhneš tapec a tmelem vyplníš žlábek kolem plechu stahovačky (stačí spodek) - nebude to sice na furt, protože tmel nebude pod plechem, ale nějakou dobu (rok -dva) to bude taky fungovat - vlastní zkušenost - jen se to musí pořádně odmastit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 12. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2012 Jasne udělej to jak ti radí Wittmann. Aspon objet silikonem ten žlábek plechu pod tapecem a máš pokoj. A žádné podkládání. Beztak ti ta voda než proteče přes těsnění přimrzne a jak roztaje tak ti poteče zase do auta.Taky jsem to řešil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alien27 Vloženo 12. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2012 Přidám se se svým poznatkem o zatékání. Měl sem u zadních zadní dveří mokrý tapec, klasika jak tu popisujete. Vše sem pečlivě zatmelil, tapec je už suchej pořád, dešť ani jízda to nevlivní. I při otevření dveří nikde žádá voda na prahu/plasu, ALE koberec za sedadlem řidiče je mokrej snad pořád. Při stání na dešti (na rovině) je to horší. Jízda na to nemá vliv, takže odspodu tam neteče. Poradíte mi někdo znalý, kudy by tam mohlo zatect? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jabara Vloženo 12. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2012 no nechme stranou, jestli by nebylo jednodušší odvrtat ty nýty, ale v každém případě jsi to mohl zatmelit i z vrchu, to znamená - odtáhneš tapec a tmelem vyplníš žlábek kolem plechu stahovačky (stačí spodek) - nebude to sice na furt, protože tmel nebude pod plechem, ale nějakou dobu (rok -dva) to bude taky fungovat - vlastní zkušenost - jen se to musí pořádně odmastit. Wittmann, díky za radu i Mirkovi 835, tahle varianta vypadá o něco jednoduššeji, mám k tomu ale dotaz: abych mohl odtáhnout tapec, z kolika těch upevnovacích spon jej musím odtrhnout ? (koukám přitom na obrázky od Vpetera #35, kde ve spodní polovině dveří jsem jich napočítal pět). Bude přitom v každém případě potřeba demontovat opěrku ? (okno je v elektrice, na opěrce je vypínač, ve výplni dveří je dole navíc kapsa). Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 13. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2012 nevím kolik jich tam je, ale budeš muset odmontovat všechny :-) Dělám to tak, že dolu vrazím špachtli omotanou v hadru - roztáhnu, nacpu tam prsty a celý tapec opatrně vytrhnu. Nahoře to můžeš nechat zastrčený pod sklem a jen to odtáhni, když to sundáš úplně bude se to líp dělat. Madlo dveří se demontovat musí - sundáš jeho vrchní kryt, vytáhneš konektor spínače okna a povolíš šrouby (madlo zůstane na tapecu). Kapsu řešit nemusíš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.