Přejít na obsah

Přelytí olejem u HTP


Roman Fabian

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

omlouvám se za špatnou informaci,skutečně teplý motor má výš hladinu oleje.U mě teplý motor na horní rysce,studený uprostřed mezi ryskami.Tak ještě jednou pardon. :)

a co takhle - má tam být 2,5 l oleje - tedy tam nalít 2,5l oleje - co?

ta měrka je - mám fabii 1,2htp 40 kw 2004-- ,je katastrofická - koupil jsem fabii ,měla najeto 31500,-km při odvozu jsem kontroloval náplně kapalin - měrka oleje ok -tedy zdálo se mi,že je OK,během jízdy fabka několikrát přešla do nouzáku - tedy byl odpojen 1. válec svítil check kontrol )jela s tim žena ,vůbec jí to nevadilo -auto pro ni ,byla nadšená (předtím favo bmm 50kw) ,já jsem se zhrozil- furt se za mnou courala ,nejelo to , spotřeba strašná (ani žigul mi tolik nebral). Tak jsem začal servisem -zkontrolovali onou měrkou olej , ok -když jsem to kupoval bylo auto po prohlídce ve zn. servisu, po výměně oleje ,faktura k dispozici -tedy krapátko mě zaskočilo ,že aerolinkám nafakturovali i výměnu rozvodového řemene! ( :smich: l ten jsem tam tedy nenašel ), ale když jim to zaplatili... -rezimé ze servisu poVagu -výměna zap. cívky první válec 1700,-

druhý den:"dtto ,po chvíli -ohřátí check -servis-vadná hlava: bez práce 21000,- ,tak jsem hodil zpátečku a začal studovat ,co jsem to koupil za koníka...

Polil mě pot...

vyměnil jsem dle Vagu ještě zelené čidlo, svíčky -všechny,filtry a řekl jsem si ,bůh ví jestli ten olej vůbec vyměnili...radši ho vyměním - auto bylo pořád nepoužitelné , po chvíli na dva ...válce..., dal jsem pod to vyřízlý 4l kanystr od oleje -vyštudoval jsem kolik ho tam má být -cca2,5l - no a pustil jsem ho zahřátý ven. byl černý jako bota -čili ty šmejdi ho asi nevymněnili , nic netušíc jsem šel dělat něco jiného -ropná katastrofa v gar. jako krá...a,kanystr přetekl!!! tak jsem tam dal 2,5l oleje a po dvou resetech auto přestalo padat do nouzáku , check už se neobjevil... vrátil jsem tam původní cívku -ok , bez problémů jen svíčky -dopor. v A-Kelly -spotřeba okolo 10ltr- odprosil jsem a vyndal z koše původní NGK - netušil jsem ,že ve 30tis. jsou na půlce živ. -spotřeba spadla o dva litry takže na ty štěky ,co žena jezdí tak asi 8l -když někam dál tak se dostane na cca 6,5l ale to v autě ani nedejchám, favo jsem měl dlouhod. spotř. 6,2 litru a nešetřil jsem ho (žigul s karbec škoda 120 jezdil za 8,5l)

takže celý problém byl způsoben přelitím oleje ve zn. servisu ,další -technik zase ve škoda. servisu po kontrole onou katastrof. měrkou , kdy si rozmáznete olej po měrce tenkou vodící trubičkou prohlásil ,že hl. oleje je ok, tak ten mě vyšel -jen na 1700,-, málem by měnili hlavu, no a teď už na tom dělám sám , protože nechat si tahat peníze z kapsy ,, odborníky!" -nekradu - mimoch. mi měnili sklo na renoltu ve škodovce ,lepili ho do druhého dne, pak jsem přijel, převzal auto , jedu domů a sklo hrozně vrzalo o satelitní čidlo ,zkouknul jsem to a nevěřil vlastním očím (naúčtováno cca 12000,-) sklo domáčklé až na čidlo (předtím cca 8mm mezera) a krycí lišta pod stěrači nedoléhala -cca5mm ve vzduchu -reklamace -údajně znovu lepili,lišta doléhá , čidlo má mezeru (posunuli ho) , upadlo zrcátko-reklamace, nalepili, než jsem dojel domů upadlo znova - v pátek ráno -do škodovky -nalepili, ale auto tam musí být celý den aby to řádně uschlo-ok

odpol. auto předáno -sobota,neděle na park. ,ráno v pondělí přijdu ,otevřu zrcátko na zemi....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je problém který mě štve,že škodovka chce jen aut.servis,ale kolikrát tam dělají takový neumětelové a člověk je nemůže nijak kontrolovat.Jedině když se projeví něco markantního co se nedá okecat.Klasika je výměna oleje.To že si donesu vlastní olej ještě neznamená že mi ho tam taky nalejou.Kdybych mohl,tak si spoustu věcí dělám sám,ale jsem ještě v záruce a tak jsem vlastně rukojmí servisů.Zbývá jedině dobré zkušenosti kolegů se servisy,a i když jsou třeba dál,obětovat tomu čas,ale pak má člověk jakous takous jistotu,že snad to bude v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu nechápu proč by jsi je nemohl kontrolovat.Já jezdím do aut. ser. tam kde mi umožní si během opravy u auta počkat.

Kdyby mi to neumožnili ,servis bych si u nich dělat nenechal.Samozřejmě se chovám tak,abych nepřekážel a nebyl z hlediska

práce na obtíž.V servisu kam jezdím,jsem se zatím s žádným problémem nesetkal a žádný z mechaniků mi nedal najevo,že tam nemám co dělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v servisu jsem byl jen na první garančce od ty doby si na autí dělám sám,nebo u kámoše v dílně,ale je fakt,že spousta z nás tu možnost nemá a musí do servisu.

Já si merku obrousil mezi ryskama aby byl olej vidět(na černej to zrovna moc vidět není) a podle manualu tam patří 2,5lit tak naleju dva a zbytek dolejvám po horní okraj rysky max,po nastartování se něco vžene do filtru olej na měrce klesne tak na třičtvrtě měrky a vydrží tam celejch 10tis.Zaměrně neleju celejch 2,5lit,protože po vypuštění nikdy vše nevyteče a tím zamezím přelití.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontrola hladiny motorového oleje

Měrka oleje udává výšku hladiny motorového oleje.

Zjištění hladiny oleje

– Zajistěte, aby vozidlo stálo na vodorovné ploše.

– Vypněte motor.

– Otevřete víko motorového prostoru ⇒ v „Práce v motorovém

prostoru“ na straně 148.

– Vyčkejte několik minut a vytáhněte měrku oleje ⇒ .

– Otřete měrku čistým hadříkem a opět ji zasuňte na doraz do

kontrolního otvoru.

– Potom měrku znovu vytáhněte a odečtěte hladinu oleje.

Hladina oleje v oblasti

– Olej nesmíte doplnit.

Hladina oleje v oblasti

– Olej můžete doplnit. Může se stát, že potom hladina oleje vystoupí do

oblasti .

Hladina oleje v oblasti

– Olej musíte doplnit. Stačí, když potom hladina oleje vystoupí do

oblasti .

Je normální, že motor má určitou spotřebu oleje. V závislosti na způsobu jízdy a

provozních podmínkách může spotřeba oleje dosáhnout až 0,5 l/1 000 km. Během

prvních 5 000 kilometrů může být spotřeba vyšší.

Z tohoto důvodu musí být v pravidelných intervalech, nejlépe při každém doplňování

paliva nebo před každou delší jízdou, kontrolována hladina motorového oleje.

Při mimořádném zatížení motoru, například při delší jízdě po dálnici v létě, při jízdě

s přívěsem nebo při průjezdu horských průsmyků, doporučujeme udržovat

hladinu oleje v oblasti , ale ne výše.

Příliš nízká hladina oleje je signalizována kontrolním světlem v panelu přístrojů*

⇒ strana 24. V takovém případě co nejdříve zkontrolujte hladinu oleje měrkou.

Doplňte odpovídající množství oleje.

POZOR!

Před každou prací v motorovém prostoru si přečtěte a respektujte varovné

pokyny ⇒ strana 148, „Práce v motorovém prostoru“

Upozornění!

• U vozidel s motorem 1,2 l/47 kW kontrolujte hladinu oleje vždy u teplého

motoru. Jinak by mohlo dojít k chybnému měření, a tím k chybnému doplnění oleje

- nebezpečí poškození motoru!

• Hladina oleje nesmí být v žádném případě nad oblastí . Nebezpečí

poškození katalyzátoru.

• Pokud nemůžete z jakýchkoli důvodů zajistit dostatečné množství motorového

oleje, nepokračujte v jízdě. Vypněte motor a vyhledejte pomoc v odborném servisu.

viz navod k obsluze na str.skodaauto. http://www.skoda-auto.cz/cze/service/documentation/olders/pages/fabia.aspx

TO ZNAMENA-přijedu nechám 20minut stát na rovině zkontroluju olej a je to?

Editováno: , autor: Vlasta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak v servisu jsem byl jen na první garančce od ty doby si na autí dělám sám,nebo u kámoše v dílně,ale je fakt,že spousta z nás tu možnost nemá a musí do servisu.

Já si merku obrousil mezi ryskama aby byl olej vidět(na černej to zrovna moc vidět není) a podle manualu tam patří 2,5lit tak naleju dva a zbytek dolejvám po horní okraj rysky max,po nastartování se něco vžene do filtru olej na měrce klesne tak na třičtvrtě měrky a vydrží tam celejch 10tis.Zaměrně neleju celejch 2,5lit,protože po vypuštění nikdy vše nevyteče a tím zamezím přelití.

já jsem včera měnil olej a vešlo se ho tam přesně 3,2 litru!!! (1.2 HTP 47kW) olej je uprostřed rysek za tepla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj chci se zeptat kolik toho prelivani ten kat vydrzi :) Mam novy po podpalenych ventilech .. nevim jestli mam moc oleje v motoru ale kazdopadne pri studenem motoru mam rysky na max presne .. takze tipuju ze pri teplem motoru bude vice oleje jak zde pisete. Ale ja to servisuju jen v autorizaku.. je mozne ze by to tam ti pitomci prelivali? Predchozi majitel jezdil taky jen do autorizaku .. nechci menit kat :X Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nezlobte se, ale mě to celý příjde jako hloupost. Jsem laik, takže mě berte s rezervou. ALE - při studeném motoru mám hladinu na vrchník okraji rysky - OK!

Přijedu z práce nechám stát 10 minut - je tam oleje pod prolisem.

Po 30 minutách je tam oleje tak v půlce prolisu a po 45 minutách je tam oleje jak při studeným motoru.

Vysvětlil byste mi to někdo?

Mám 47kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ve fabrice se do obou motorů 1.2 HTP (6V i 12V) leje 3,35 litru oleje.

(pevný interval VW 502.00 - 5W40, proměnlivý interval s WIV senzorem VW 504.00 - 5W30 LL3)

Dále jen 1.2 12V

U studeného motoru je olej zteklý do olejové vany,

proto je olej na horní rysce (případně lehce nad horní ryskou).

Za běhu motoru zaplnuje olej olejové kanály, napínák oleje a 12x hydroštosy v hlavě (motor je relativně vysoký na výšku).

Olej se měří po teplém odstavení, aby se zkontrolovala provozní hladina oleje,

čast oleje zůstává nahoře v hlavě, proto je hladina na rysce nižší,

jak olej postupně ztéká do vany, hladina stoupá.

Odtud rozdíl 1/2 rysky u studeného a teplého (zaplněné kanály) motoru.

Při výměně oleje včetně filtru, a poctivém vypuštění a odkapání teplého oleje se doplnuje 2,9-3,0 litry,

to pak vychází při teplé kontrole na 3/4 rysky.

Žlábek na měrce po vytažení má být směrem od Vás, otočení o 180° má za následek další rozdíl odečtu hladiny 5mm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

a co takhle - má tam být 2,5 l oleje - tedy tam nalít 2,5l oleje - co?

ta měrka je - mám fabii 1,2htp 40 kw 2004-- ,je katastrofická - koupil jsem fabii ,měla najeto 31500,-km při odvozu jsem kontroloval náplně kapalin - měrka oleje ok -tedy zdálo se mi,že je OK,během jízdy fabka několikrát přešla do nouzáku - tedy byl odpojen 1. válec svítil check kontrol )jela s tim žena ,vůbec jí to nevadilo -auto pro ni ,byla nadšená (předtím favo bmm 50kw) ,já jsem se zhrozil- furt se za mnou courala ,nejelo to , spotřeba strašná (ani žigul mi tolik nebral). Tak jsem začal servisem -zkontrolovali onou měrkou olej , ok -když jsem to kupoval bylo auto po prohlídce ve zn. servisu, po výměně oleje ,faktura k dispozici -tedy krapátko mě zaskočilo ,že aerolinkám nafakturovali i výměnu rozvodového řemene! ( :smich: l ten jsem tam tedy nenašel ), ale když jim to zaplatili... -rezimé ze servisu poVagu -výměna zap. cívky první válec 1700,-

druhý den:"dtto ,po chvíli -ohřátí check -servis-vadná hlava: bez práce 21000,- ,tak jsem hodil zpátečku a začal studovat ,co jsem to koupil za koníka...

Polil mě pot...

vyměnil jsem dle Vagu ještě zelené čidlo, svíčky -všechny,filtry a řekl jsem si ,bůh ví jestli ten olej vůbec vyměnili...radši ho vyměním - auto bylo pořád nepoužitelné , po chvíli na dva ...válce..., dal jsem pod to vyřízlý 4l kanystr od oleje -vyštudoval jsem kolik ho tam má být -cca2,5l - no a pustil jsem ho zahřátý ven. byl černý jako bota -čili ty šmejdi ho asi nevymněnili , nic netušíc jsem šel dělat něco jiného -ropná katastrofa v gar. jako krá...a,kanystr přetekl!!! tak jsem tam dal 2,5l oleje a po dvou resetech auto přestalo padat do nouzáku , check už se neobjevil... vrátil jsem tam původní cívku -ok , bez problémů jen svíčky -dopor. v A-Kelly -spotřeba okolo 10ltr- odprosil jsem a vyndal z koše původní NGK - netušil jsem ,že ve 30tis. jsou na půlce živ. -spotřeba spadla o dva litry takže na ty štěky ,co žena jezdí tak asi 8l -když někam dál tak se dostane na cca 6,5l ale to v autě ani nedejchám, favo jsem měl dlouhod. spotř. 6,2 litru a nešetřil jsem ho (žigul s karbec škoda 120 jezdil za 8,5l)

takže celý problém byl způsoben přelitím oleje ve zn. servisu ,další -technik zase ve škoda. servisu po kontrole onou katastrof. měrkou , kdy si rozmáznete olej po měrce tenkou vodící trubičkou prohlásil ,že hl. oleje je ok, tak ten mě vyšel -jen na 1700,-, málem by měnili hlavu, no a teď už na tom dělám sám , protože nechat si tahat peníze z kapsy ,, odborníky!" -nekradu - mimoch. mi měnili sklo na renoltu ve škodovce ,lepili ho do druhého dne, pak jsem přijel, převzal auto , jedu domů a sklo hrozně vrzalo o satelitní čidlo ,zkouknul jsem to a nevěřil vlastním očím (naúčtováno cca 12000,-) sklo domáčklé až na čidlo (předtím cca 8mm mezera) a krycí lišta pod stěrači nedoléhala -cca5mm ve vzduchu -reklamace -údajně znovu lepili,lišta doléhá , čidlo má mezeru (posunuli ho) , upadlo zrcátko-reklamace, nalepili, než jsem dojel domů upadlo znova - v pátek ráno -do škodovky -nalepili, ale auto tam musí být celý den aby to řádně uschlo-ok

odpol. auto předáno -sobota,neděle na park. ,ráno v pondělí přijdu ,otevřu zrcátko na zemi....

:smich::smich::smich: , promin ze se tomu smeju je to spis smutna story, ale fakt me to pobavilo. Naprosto s tebou souhlasim, proste v tech servisech, vsude pokud tam nemas znameho, te chtej jenom vojebat. Co muzu udelat sam to udelam a to nemam k dispozici garaz.

A k tomu oleji, je snad logicke, ze pri studenym motoru je to ztekly dole (ve vane) a na merce se ukaze vic, nez kdyz je to teply a rozhoneny po motoru.

P.S.: Vim ze reaguju hodne pozde ;) ,ale jsem tu kratce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám sice jiný motor ale musím reagovat, můj motor má něco okolo 150tis. a ještě se mi nestalo že bych doléval olej,a to co uvádí škoda v příručce u mého motoru je že 1L/1000km dolití a to vám řeknu že jestli motor žere už zhruba 0,5l/1000km tak se sním něco děje a značí to že je třeba hledat příčinu, na moji staré fiestě jsem dolíval cca 0,5l/1500km a to už byli pěkně vyběhané válce a pístní kroužky, pro znalce upřesním špára v zámcích byla skoro jednou tak větší než je max. hranice, dále guferka ventilu k.o.

Jinak když přelijete olej je ho třeba odlít jinak se časem spění a ztrácí mazací vlastnosti, mimo jiné jde do výfuku.

já při výměně liju cca mezi rysky pak startnu na chvíli necham probublat a po chvíli znovu kontrola a musí bejt mezi ryskami

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím. Nevíte někdo při jak malém množství oleje v motoru se rozsvítí kontrolka oleje, že je ho málo? Rozsvítí se to vůbec při malém množství oleje? To jen abych věděl do budoucna, kdyby se najednou z ničeho nic začal ztrácet olej. Byl jsem teď v servise měnit olej. Na účtě napsáno, že mi tam dali 3 l oleje, ale jak jsem to měřil hned druhý den při teplém motoru asi po 10 min odstávce, olej byl sotva uprostřed mezi ryskama ! Mám pocit, že je ho tam málo. Dali mi plnou syntetiku 5w-40, mám 1.2 47 kW 2006 Elegance. Prosím poraďte

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nedávno jsem také měnil olej Shell 5W40 a protože jsem posera (bál sjem se že to přeliju a že si zničím katík), tak jsem tam nalil cca 2,4l a olej na měrce byl přesně v půlce. Jezdil jsem s tím týden, olej byl pořád přesně v půlce, tak jsem olej dolil na přesně 2,8l a hladina oleje je kousek pod max ryskou. Kdyby ti tam dali 3l oleje, tak by určitě byl olej na maximální hranici na rysce. Bud tě ošidili nebo ti někde vytekl. Doporučuju dolít k horní rysce a sledovat zda se ztrácí. Ještě mužeš kouknout zda nemáš olejovou skvrnu pod autem kde parkuješ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem teď právě s autem do autorizovaného servisu nejel (do Škody). Jsem z Orlové takže jsem jezdil do Autosalonu Kudrna v Orlové a dobré zkušenosti s tím teda nemám. Tam mi účtovali dokonce 3,5 l oleje a to Castrol 1 l za 370 kč! Jestli tam nalévali celých 3,5 l to pochybuju. Teď jsem byl v servise Auto Chodura v Šenově. Potřeboval jsem taky vyměnit brzd. obložení v zad. brzdách a vyměnit brzdovku. Při zakoupení jejich oleje tam měli výměnu zdarma. Jak jsem kontroloval ten olej, všiml jsem se rozlitého oleje kolem víčka na krytu nad motorem a taky pod motorem vlevo na krycím plechu motoru. Dole bylo možná 0,5 dcl, ale že by to měnilo takové nemehlo a rozlil celkem 0,5 l? Taky mám zamaštěné tělo olej. filtru, musím se podívat, jestli mi to neteče na altík. Mastné to ale bylo už od předchozí výměny oleje v AUTORIZOVANÉM servise. Kouknu se i pod auto, jestli to neteče zespod. Při jak malém množství oleje se rozsvítí kontrolka oleje, že je ho málo? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ja sa musím priznať, že som hotový z toho merania oleja u 1,2HTP. Aspoň na tomto motore (BME), lebo si nepamätám, žeby som toľko maturoval u predošlého HTPčka (AZQ).

Takže vytiahnem mierku, utriem, zasuniem znova - ta vypuklá časť je smerom ku mna a ten žliabok s drážkami, kde sa má odčitovať olej je smerom do kabíny (upresnite mi prosím, či aspoň toto je správne). Keď následne vytiahnem mierku, tak olej v tom žliabku je cca v 1/3, v 1/2 dĺžky toho žliabku - ostatok je úplne suchý (vzhľadom na to, že ide o studený motor je to asi trocha menej, než by malo byť ale to dolejem neskôr, najprv si chcem byť istý, že neprelievam). Akurát čo ma vždy zaskočí je to, že mierka je ďalej mokrá nad tým žliabkom a tiahne sa to cca 5-10cm. Je to normálne (žeby ostatok oleja, ktorý sa dostane na tú mierku počas zasúvania do trubičky) ?

Viem, že sú to úplne triviálne otázky, ale chcem si to celé uistiť, lebo mi to pomaly už ani nedá spať.

Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žlábek máš správně, olej by se měl ale kontrolovat na BME při teplém motoru. Na měrce se mi také vždy táhne kousek po kovu, někdy musím měřit i 2x, protože to přes to pořádně nevidím.

Editováno: , autor: amissus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten rozdíl mezi hladinou oleje u teplého a studeného motoru se tu řešil v nějakém vlákně, a u některých to dělalo celkem podstatný rozdíl, sám to zjištěné u sebe nemám. Já to kontroluji tak po 10 minátách po zastavení. Mezi min. a max. ryskou by mělo být tak 0,5 - 0,7l (údaj od malty), mě tam vlezlo posledně tak těch 0,8l a v pohodě, však uvidíš, co napíšou další.

Jinak v návodu je psáno, že ta kontrola platí pro 1,2l/47 kW, tudíž ten kód motoru není daný.

Editováno: , autor: amissus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...