Jump to content

1,3 BMM nejede na benzín


Malta
 Share

Recommended Posts

Před dvěma dny mě vypekla Felda. Ráno normálka nastartuji, po zahřátí přepla na plyn a vše bez problémů. Cestou do práce beru kolegu a jelikož jsem byl o dvě minutky rychlejší, tak jsem na místě vyzvedávání čekal, tak jsem motor zhasl. A už jsem nenastartoval. Pouze při nouzovém startování na LPG jsem byl úspěšný. Po rozjetí jsem opět zkusil přepnout na beneli, ale motor se dusil, nešla do něj šťáva. Pak jsem to zkoušel ještě asi 2x, až teprve při třetím pokusu jsem byl úspěšný a motor na beneli jel. Tak jsem ho pořádně asi dalších 5 km protáhl na benál. Pak byl klid, až včera. Nastartuji večer na drnk, ujedu 15m a auto se dusilo až do zastavení. I přes to že bylo auto totálně studené, nakopl jsem je na plyn a odjel domů. Cestou jsem pak průběžně (vždy z kopce) zkoušel benál protlačit, ale bez úspěchu :aggressive: .

Doma jsem pak (co mi tma dovolila) prověřil relátko pro palivové čerpadlo (cvaká), čerpadlo také po otočení klíčku bzučí, ale toť vše. Dnes jsem nezkoušel, raději jsem jel Fábkou. Nicméně předpokládám že problém přetrvává. Jo paliv.filtr jsem měnil tak před rokem a benál jezdím jen než to přepne, ale benzín kupuji pravidelně, vždy za 100-150,- Kč aby mi nesvítilo oko. Takže obměna je vždy v rozmezí 10dní až 3 týdnů v závislosti na venkovní teplotě.

Takže nějaké nápady co mám prověřit? Tak nějak si myslím, že se podívám na přívod ke vstřikovací hlavě, ale chce to dělat za světla. Další nápady uvítám :palec2:

Edited by Malta
Link to comment
Share on other sites

tak s autem jsem ještě nic nedělal, páč jsme byli na nákupech dnes, ale jak jsme se teď vrátili, tak si říkám jen tak ze srandy to zkusím ... a fakt to nechápu, naskočila na drnk. Jediné co mě napadá, tak něco s elektrikou k čerpadlu ... fakt nevím :help:

Link to comment
Share on other sites

tak dnes sednu do auta, že pojedu k rodičům vyměnit olej a už to zase na beneli nestartovalo. Tak jsem to opět nakopl na LPG. Olej vyměnil a začal jsem pátrat po příčině nejdoucího benzínu. Odpojil jsem přívod benzínu do vstřikovací hlavy, v hadičce byl benál normálka. Otec otočil klíčkem a nic se nedělo, prostě žádný benzín netekl. Takže jsem se přesunul dozadu k nádrži, abych mrkl na čerpadlo. Při zapnutí klíčku čerpadlo normálka zavrčelo, ale jinak nic, benzín prostě netlačí. Bohužel jsem s sebou neměl žádné schéma co a jak je kde za napětí (jsou tam čtyři vývody na čerpadle), dva silné Taby na krajích a dva slabší uprostřed. Po zapnutí klíčku bylo mezi krajovým a jedním středovým napětí něco málo přes 8V. Bohužel jsem neměl ještě čas ani mrknout do literatury či DP co a jak. Nemáte někdo nějakou ideu? Tak nějak se smiřuji s tím že se budu muset poohlédnout po jiném paliv.čerpadle.

Link to comment
Share on other sites

vím že jsem to někde četl buď v DP, nebo jiné literatuře, nechce se mi to hledat, ale nevíš které kontakty propojit? Vím že jsou očíslované ... ikdyž přemýšlím že to asi stejně nebude mít efekt, páč čerpadlo vrčí. Ale říkám si že rozdělat bych to mohl ... to sítko je někde přímo na tom čerpadle?

Link to comment
Share on other sites

zatím jsem nedělal tvoji metodu, tedy bez relátka a propojeno natvrdo (na to se chystám dnes, bohužel mám zprdele prac.dobu a vracím se vždy večer, kromě pátku), ale když zapnu klíček s relátkem v pojistkovém boxu, tak na sekundu, dvě zavrčí (plynule, bez sekání)

Link to comment
Share on other sites

takže dnes jsem malinko pokročil ... Provedl jsem měření v pojistkovém boxu dle DP na relátku pro čerpadlo, zde vše vpořádku. Nicméně dnes čerpadlo ani nevrklo. Takže jsem zkusil i propojení kontaktů 30 a 87 bez relátka a taky ani ťuk. Takže jsem se vrhl dozadu k čerpadlu. Stáhl jsem hadice z náústků, podařilo se mi povolit tu velkou převlečnou uhmělohmotnou matici, vyšrouboval jsem ji a vytáhl vrchní část bloku s těsněním. Pokusil jsem se vytáhnout i tu dolní ponornou část, nicméně se nezadařilo. Tady bych potřeboval pomoci poradit :help: jak s tím ven. Když jsem to měl takhle povytáhlé, dcera mi zkusila otočit klíčkem a hle benzín valil z náústků. Zkusili jsme to ještě několikrát a fungovalo. Takže jsem udělal sborku, napojil hadice, konektor a zkusil nastartovat. Na cvrnk. Pak ještě několikrát, vždy ok. Zadekloval jsem to, nasadil zadní sedačky, uklidil vercajk a že to ještě zkusím a ... nic. Pak několikrát ... někdy po chvíli točení naskočil, z toho ne, občas měl snahu nahodit, ale bylo evidentní že pro větší rozběh se mu nedostává šťávy. Takže čerpadlo asi chvíli jde, chvíli nejde prostě jak se mu zrovna chce. Takže koupím celý blok i čerpadlem a plovákem (mám good cenu za 500,-), ale jen bych potřeboval poradit jak vytáhnout z nádrže tu spodní část, za co tam drží? Vytahoval to už někdo? :help:

Link to comment
Share on other sites

Už si to přesně nepamatuji ale měl bys s ním otočit doleva a mělo by se uvolnit z držáku. Jsou tam snad tři packy. Musíš to zkouknout. Jinak to vypadá že se čerpadlo sekne ( pak do něj stačí klepnout a jede dál ). Dá se koupit i samostatný motůrek ale když máš libovou cenu u celého kompletu tak proč ne. Jen aby to vydrželo. Dej si pozor na plovák ať ho neohneš. Je to ježek v kleci ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

tak trochu oživím toto téma. Čerpadlo sice dorazilo ale bylo na MPIčko. Rozdíl je v tom že vrchní část co je nasazena na hrdle nádrže, je spojena dvěma tyčkami s tělesem čerpadla, takže tam se opravdu vyjímá obé současně a to pootočením doleva na bajonetu hrdla nádrže a pak se obojí současně vyjme z nádrže, jak je razeno níže. Kdežto jednobod má těleso čerpadla uchyceno nějak dole v nádrži a s vrchním dílem je propojeno pouze hadičkami a vodiči ke konektoru. Takže jsem opět skončil na mrtvém bodě, že jsem nedostal tu spodní část ven z nádrže. Když už jsem to měl ale rozdělané, tak jsem zjistil, že to spodní těleso se skládá ze dvou částí. Pláště a tělesa s čerpadlem. Těleso s čerpadlem je nacvaknuté v plášti pomocí třech takových zámků, takže díky tomu se mi podařilo alespoň vytáhnout ven to čerpadlo. Zjistil jsem že to vrchnější sítko je hodně zanešené, tak jsem je vyčistil a těleso s čerpadlem zacvakl zpět, byla to pěkná drbačka, furt se to tam jaksi křížilo a i teď to stále nemám zacvaklé na všech třech zámcích. To si myslím ale není problém, čerpadlo drží jakž takž u dna nádrže a zatím furt jede (už více jak týden). Trápí mě spíš jiná věc. Po této "opravě" mi sedla ručka palivoměru totálně na nulu a svítí hladové oko. Po týdnu ježdění a dotankování nějakého benzínu, jsem se rozhodl znovu do nádrže mrknout, zda není třeba upadený drátek od plováku, zkoušel jsem je i prohodit, zda jsem je nenasadil opačně, nicméně jsem nic nezjistil, palivoměr nereagoval ani na ruční přizvednutí plováku do max. polohy. Včera mi konečně přišlo od borca správné čerpadlo, tak jsem je na sucho vyzkoušel, motorek běží a i palivoměr reaguje na změnu polohy plováku. Asi jsem něco podělal při té snaze vyjmout tu spodní část z nádrže. Chtěl bych teď tedy vyměnit kus za kus, ale brzdí mě to že nevím jak s tím spodním kusem ven. Nějaký nápad? :help:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mám problém jiného charakteru.

Též Felicia 1.3 BMM+LPG podtlak.

Studené jede na benzín,ale po zahřátí na provozní teplotu najednou konec.Zjistil jsem,že tam jde moc benzínu.Výměna čidla teploty vody nepomáhá.Další čidlo,které by tam mělo být,dle literatury pod klapkou na sacím potrubí,chybí.

Nesetkal se někdo s něčím podobným,čím by to mohlo být? V provozu mi to nevadí,ale na emisích bude asi problém.

Link to comment
Share on other sites

Protože je cítit z výfuku,při přidání plynu se z výfuku zakouří,na svíčkách je to vidět a jak se motor zahřeje tak přestane fungovat,dokud trochu nezchladne.Pořád dokola.

Dá se lambda nějak zkusit nebo to nejde bez diagnostiky?

Ano. Newím jak u felicie.U favoritu je bílej kablík dáš na něj + z multimetru a černej z multimetru hodiš nejlépe na baterku jako - a musí to běhat mezi 0,40 až 0,85 V cca tak nějak to musí běhat. Pokud je hodnota sekla např. na určité hodnotě lambda je K.O. Mezi těma hodnotama musí pochodovat. Zkus zkontrolovat ještě kabliky projistotu. Záleží kolik má auto najeto. Lambda sonda ma cca životnost 100 000 km. Taky mám lambdu v háji :-( ale na LPG to pry nemá vliv, takže nevím a zjišťuju jestli ano nebo ne.

Edited by Bompar
Link to comment
Share on other sites

U mne to vliv nemá na LPG určitě,páč hned po montáži se to začalo kopat s mojí ŘJ(dělá to prý tak jedna z 1000),takže LPG má hodnotu z lambdy napevno,benzín fungoval normálně.Auto má na tacho 200 000km,kolik má ve skutečnosti nebo kolik lambda fakt nevím.Ale dík za ty hodnoty,aspon něco vyzkouším než zajedu na diag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ahoj aj ja mám podobný problém. Mám Felíciu 1.3 Bmm na LPG a doteraz išlo všetko ako má byť. Ale v poslednej dobe keď prepnem s plynu na benzín auto cuká dusí sa motor nemá výkon. Podotknem že stále štartuje na benzín. A stále naskočí. Keď prepnem na benzín tak ide v pohode,ked prepnem na LPG tak tiež. Ale keď za jazdy dám Benzín tak KO..... ledva ide. Môžu to robiť sviečky? majú už asi 60 tis. ale nemám pocit straty výkonu len pri prepnutí. Inak mám nejaké čo majú 3 Elektródy. Prosím poradte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...