Únor 26, 201411 r Zdravím Pánové. Máte někdo odkaz na nějaký levný e-shop kde se dá pořídit olej i filtr zároveň ? Díky
Únor 26, 201411 r Záleží co chceš, pokud originál filtr, tak tady: http://www.cc-autodily.cz/ A pokud neoriginál, tak beru třeba tady: http://eshop.autorozvody.cz/tecdoc/ Co se týče oleje, na obou kupuji Shell Helix Ultra 5W40. Tady by se dalo taky určitě vybrat: http://www.autodily-cardo.cz/ Upraveno Únor 26, 201411 r od HjM
Únor 27, 201411 r HjM díky moc. Nakonec jsem nakoupil v tom cardo.cz. Ceny se mi zdáli dobré. Bude to moje vůbec první výměna oleje. Doposud jsem s každým autem jezdil do servisu. Tak snad to nebude moc složité :-) Upraveno Únor 27, 201411 r od Naahk
Březen 2, 201411 r Naahk-nechci ti do toho kecat,ale pokud jsi koupil z těch co tam jsou ten nej tak stál 140kč plus pošta seš na 200kč,já kupuju origo v servisu Skoda a cena se vejde do 200kč taky.Ty levné filtry tu přestal brát i soukromník co u něj taky občas nakupuju,že si lidi stěžovali na nepřesnosti a kolikrát nedrží na trnu takže prodává taky už jenom origo,popřípadě od Mann. A ikdyž spousta lidí tomu nevěří zkrať interval vyměny na 10tis,do HTP se stejně vejdou blbý tři litry oleje tak to zas není taková finanční darda.Já už to tak dělám 130tis.km a motor drží.
Březen 2, 201411 r Vlasta: nevím, do jakého origo Škoda servisu jezdíš, nebo co přesně kupuješ za olej, ale co jezdím já (je to menší město), tak tam účtují za Castrol 5W40 330 Kč za litr, a to je jeden z levnějších servisů... plus práce, filtr a kdesi cosi a jsme na minimálně 1600 Kč pouze za výměnu oleje. Platí se v autorizácích ale i víc. Jinak co se týče kvality filtrů, do Škodovky dávám výhradně originální filtry, a do druhého auta, co není Škoda, kupuji kvalitní náhrady (tzn. Bosch, Mann, Purflux apod.), žádné Filtron ani Čínu, to mi do auta nesmí.
Březen 2, 201411 r Naahk-nechci ti do toho kecat,ale pokud jsi koupil z těch co tam jsou ten nej tak stál 140kč plus pošta seš na 200kč,já kupuju origo v servisu Skoda a cena se vejde do 200kč taky.Ty levné filtry tu přestal brát i soukromník co u něj taky občas nakupuju,že si lidi stěžovali na nepřesnosti a kolikrát nedrží na trnu takže prodává taky už jenom origo,popřípadě od Mann. A ikdyž spousta lidí tomu nevěří zkrať interval vyměny na 10tis,do HTP se stejně vejdou blbý tři litry oleje tak to zas není taková finanční darda.Já už to tak dělám 130tis.km a motor drží. Ahoj. Já vzal ten Bosch, myslel jsem si že je dobrý. V servise kde jsem jezdil mi do každého auta dávali bosch. Jinak výměny plánuji dělat po 10 tis km. To už jsem si tu nastudoval. Chci si to měnit sám, tak doufám že ta výměna není moc složitá.
Březen 2, 201411 r Vlasta: nevím, do jakého origo Škoda servisu jezdíš, nebo co přesně kupuješ za olej, ale co jezdím já (je to menší město), tak tam účtují za Castrol 5W40 330 Kč za litr, a to je jeden z levnějších servisů... plus práce, filtr a kdesi cosi a jsme na minimálně 1600 Kč pouze za výměnu oleje. Platí se v autorizácích ale i víc. Jinak co se týče kvality filtrů, do Škodovky dávám výhradně originální filtry, a do druhého auta, co není Škoda, kupuji kvalitní náhrady (tzn. Bosch, Mann, Purflux apod.), žádné Filtron ani Čínu, to mi do auta nesmí. Já,ale nepsal o oleji,v origo servisu beru jenom filtr,používám už 110tis.km Mogul 10W40 Extreme. Naahk-výměna není složitá jenom při vyndyvání filtru ho nejdřív povol a nech ho ho chvilku povolenej nevytahuj jinak Ti z toho vyteče olej na altík,takže pozvolna vytahovat,ten filtr je tam na takovém trnu naraženej a zbytek je jak u každeho jineho auta.
Březen 2, 201411 r Naahk: Bosch je kvalitní, toho se neboj Vlasta: Tak to je jasné, že s poštovným se brát jen ten filtr nevyplatí, ale dotaz zněl na koupi filtru i oleje, jiná otázka je to třeba u originál kabinového filtru s aktivním uhlím, tam se to vyplatí i s poštovným vzít na netu
Duben 21, 201411 r Mně se tam vešlo 3,2 l na konec oblasti b (viz příloha) Po dlhej dobe bola Fabia v autorizovanom servise. Ti experti to naplnili tak, ze olej je nad tou oblastou b, este tak 0.5cm nad tym ohybom. Zatial teda neboli ziadne problemy, ale moc dobry pocit z toho nemam. Snad tam ma vyrobca nejaku rezrevu, ale ja by som tam nikdy v zivote take mnozstvo oleja nedaval.
Duben 23, 201411 r Já dávám Castrol Magnatec 5W-40 a pohoda..měním každých 8 tis km. Jezdím 4x mšsíčně po D1, jinak město. HTP mi v pohodě dostačuje :-) https://www.dropbox.com/s/5molm5orn9f52w2/2014-06-02%2015.20.26.jpg Upraveno Červenec 6, 201411 r od Tomina87
Duben 24, 201411 r Ahoj, cely jsem to tu pročetl ale i tak stále nevím. Budu měnit olej ale netušim jakej.. nevím ty normy oleju, v příručce jsem našel 502.00 a 500.00, no 500.00 ten vubec není a 502.00 normu nemá olej 5w-30 kterej potřebuju, tak by mě zajímalo zda-li byste mi neporadili jakej olej tam nalít, mám 1generaci fábie combík (1.2 12V HTP 47kw). Popřípadě jaký zkušenosti máte s jakým olejem a jakej používate vy.Jsem bezradnej .. našel jsem tento olej ale mužu ho tam prdnout? http://www.oleje-aditiva.cz/shell-helix-ultra-extra-5w-30-1l nebo radši tenhle? http://www.oleje-aditiva.cz/shell-helix-ultra-5w-40-4l
Duben 24, 201411 r Obidva oleje čo si napísal link vyhovujú, je úplne jedno aká značka, všetko je to len o reklame a peniazoch. Olej tam daj plnosyntetický pre benzínové motory 5W30,alebo 5W40. potrebuješ 3 litre. A určite by som nemenil olej po 8000 km,ale po predpísaných 15 000 km. Keby som mal meniť olej po 8000 km, tak mením olej každý druhý mesiac:) A to mám na služobnej Fabii 1,2 HTP 262 000 km a doteraz nebola na nej žiadna závada, okrem bežnej údržby podľa kilometrov (sviečky, 2x zapaľovacia cievka, filtre,platničky, pakne, kotúče...).
Duben 24, 201411 r A který z nich by byl pro HTP lepší ? Jinak jakou normu oleje má fábie? 502.00 ? A děkuju!
Duben 24, 201411 r Špecifikácia oleja pre vozidlá s pevnými servisnými intervalmi: VW 501 01,502 00,504 00 toto je v každom návode k vozidlu. Ani jeden nie je lepší a horší, ak spĺňa uvedené špecifikácie. Ja tam dávam Dynamic Prima full syntetic.A tiež spĺňa 502 00. Žiadny Castrol, Helix...motor má 262 tisíc a šlape ako hodinky.
Duben 24, 201411 r Tak díky! ) Koupil jsem tu 5w-40 ) Tak uvidím jak bude šmakovat motoru Bohužel do středy bez auta a výměna až tak kolem víkendu
Duben 24, 201411 r Práve u tohto motora máš dosť veľký výber olejov ktoré su tam povolené a preto som kedysi zisťoval ktorý by bol "lepší". To závisí od toho jak sa s tým jazdí. Nejaký olej môže byť dobrý na zimné studené štarty, iný na vysokú záťaž, ďalší na zníženie spotreby (čo neznamená že ušetríš) Nikto nevedel povedať ako bude bežný olej znášať nejakú vysokú záťaž, ale ak by som sa chystal často jazdiť diaľnicu maximálkou alebo nejaké Alpské prechody s naloženým autom a plynom na podlahe tak tomu 5W-30 by som sa radšej vyhol. Tie normy 502.00 a 504.00 majú byť akoby tie "lepšie" oleje, ale v praxi to môže znamenať akurát že vydržia o 30% dlhšie a za to nemá zmysel priplácať.
Duben 25, 201411 r Porovnat jednotlivé výkonové specifikace olejů lze tady: http://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA/RelativePerformanceTool/default.html
Duben 29, 201411 r Koupil jsem tam nakonec 5W-40, konkrétně Shell Ultra , VW502.00/505.00 ve čtvrtek to tam dám ..
Květen 14, 201411 r Včera som po roku a po cca 7500km (teraz toho veľa nenajazdím) menil olej v motore (dávam Total 5W40 ale asi prejdem na Shell alebo Valvoline) a znova som bol v údive z toho, ako motor po výmene oleja neuveriteľne stíchne - konkrétne sa odstráni zvuk, ktorý by sa dal prirovnať šijaciemu stroju.. žeby hydroštely? Naozaj by ma zaujímalo, čo má markantný vplyv na degradáciu oleja - žeby tých 12 mesiacov bolo naozaj veľa? Alebo za to môže kvalita oleja (francúzska značka...)? Alebo moje krátke trasy a s tým spojené časté štartovanie a zohrievanie motora?
Květen 15, 201411 r Su to len moje dohady ale ta hlucnost moze byt aj mnozstvom oleja - viac oleja viac tlmi zvuky. Potom este hustejsi olej by mohol lepsie tlmit. Hydrostely mozu cvakat akurat par sekund pri prvom starte po vymene olejoveho filtra. Na Total som prave videl celkom chvalu. Ale to sa asi neda objektivne posudit bez nejakych narocnych skusok. Hlavne ze plni normu, nejake dalsie rozdiely medzi znackami su uz skor o tom kto ma aky marketing. Studene starty degraduju olej viac ako dlhsie jazdy. Vymena do 10000 km ma svoj zmysel pri takom pouzivani.
Květen 15, 201411 r Je pravda, ze som celkom predpojaty voci FR vyrobkom, ale tej cene naozaj neviem odolat - 4,99€/liter. Mnozstva bolo cca rovnako (max. rozdiel nejake deci), takze to skor bude kvalitou, resp. "novotou".
Květen 15, 201411 r Podla jedneho clanku na oleje.cz (niekto to prilepil aj sem na forum) mnohe tie 5W-40 rychlo stratia viskozitu a su na urovni 5W-30. Vyrobcovia tlacia na znizovanie spotreby a tak su tie aditiva zamerne nestabilne. Ja som mal predsudky voci talianskym vyrobkom, ale po 60t km som spokojny Mozno tym ze je to auto bez nejakych experimentov a neoverenej techniky.
Květen 16, 201411 r Hmm, to je dost neprijemne. Pre tento motor je vhodny olej ktory sa sprava ako 5W-40 po celu dobu. Ked ma znizenu viskozitu a chces vyuzivat plny vykon, uz nemusi dostatocne mazat.... Asi je fakt istejsie davat 5W-50. Pre uplnost prispevok o ktorom sa bavime: http://forum.skodahome.cz/topic/93946-12-12v-47-kw-jak%C3%BD-olej/page-5#entry1902583
Květen 16, 201411 r Já dávám už třetí výměnu Emperol 5w50 a zatím bez problémů.Normy má,a v létě na rozpálené silnici do Chorvatska se ta 50 může hodit.Ale přiznávám,že do motoru nevidím a nevím jak to vypadá uvnitř,to by se musel vyjádřit nějaký mechanik.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.