Přejít na obsah

Olej do 1.2HTP


Kokeš

Doporučené příspěvky

Ahoj.

Tak také přidám svůj názor. "Přehřívání" pokud opravdu nastává (nikdo mam pocit sem ještě nepublikoval konkrétní data při vysokém zatížení) bude způsobeno malou olejovou náplní - cca 3l. Osobně jsem postupem času a porovnáváním parametrů a specifikací přešel na MOBIL1 0W-40; měním do 10tis, motor nepodtáčím, pokud je potřeba řadím klidně těsně před omezovačem, dálnici jezdím +- zákonný limit, ale pokud je třeba bezpečně předjet v levým, tak klidně opakovaně přes 160 GPS. S Maltou se sice nájezdem nemůžu naprosto rovnat, ale i tak nad 114tis má - olej nebere žádný, svíce krásně čistý...atd. Dle mého názoru, pokud se o tento motor staráte, berete v úvahu některé věci - neparkovat v kopci na rychlost atd., tak slouží dobře. Osobně na Haťapku nedám dopustit, jezdím spíše sportovním stylem, průměrnou spotřebu mám 6,3 a kromě dvou cívek motoricky naprosto v poho. Tlaky jsem sice měřit nenechal, ale emise měla po 12ti letech jako ve 30tis.(katík a lambdy samo původní).

 

PS: ty tlaky by mne docela zajímaly (uvažoval jsem i o válcích), ale nějak se mi se mi nechce do "delšího" týrání motoru jen na "startér" - kvůli tlaku oleje a rozvodům - může někdo fundovaný říci, jestli něco v tomto režimu hrozí... rád bych se pokochal výsledky, ale riskovat kvůli egu se mi nechce.... přece jen jsem zvyklej na start po prvním "převalení".  Díky za reakce.

PPS: svoji haťapku mám od nova.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mobil1 0W-40 je vskutku jedna z tých najlepších možností. 

Je to aj pomerne bežný olej, takže je dosť zverejnených analýz vyjazdeného oleja.

Zaručene je to PAO základ, tvorí teda menej karbónu,

dobre znáša vysoké teploty a po záťaži príliš nestráca viskozitu.

Z dokumentácie je podobný ako Helix Ultra, len pri silných mrazoch 

bude mazať lepšie.

Na druhú stranu Helix býva cenovo výhodnejší.

 

PS: 3L fakt nie je moc oleja, preto ho držím blízko rysky MAX. Ak niekto má min a ešte k tomu 10W-60 tak určite bude teplota dosť vysoko. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jo. Bráním se přelití, ale také dávám při výměně na max - za těch 10tis ubyde naprosto nepatrné množství, takže ani nemusím udržovat doléváním...

Mobil 1 má oproti Helixu ještě o trochu lepší parametry (plní náročnější normy) ale uznávám, že cena je trochu jinde - kupuji z "důvěryhodných" zdrojů a za cenu Helixu bych měl strach ho koupit.. Ale co je základ (a to plní i Helix) nejsou to lowsapsy (zjednodušeně NEsplňují C-čkovou normu), takže pro starší motory ideál. A pokud nemám nájezd takový, že bych měnil jiný na léto a na zimu, tak do mrazů je to pro hydra a napínák to nej, co pro to můžu udělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toho sa moc netreba báť, je tam bohatá rezerva. Jeden autorizovaný servis tam nalial olej tak 2 cm nad MAX. Nič sa nestalo, ale znova by som to už nechcel. 

Low SAPS oleje  sú práve tie "modernejšie" a drahšie. Pre motor ktorý to nevyžaduje je to nezmysel, neviem či to aj nejak škodí....

 

Ten napinák som kedysi riešil, ale časom to proste môže preskočiť. Kasl motorservis tam dal svoj, ktorý funguje jak má :-)

 

Aké náročnejšie normy plní Mobil1 ? Mám za to že majú prakticky zhodné normy s Helix Ultra.

Editováno: , autor: gourney
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu znova jsem koukal do technických listů a oba splňují asi "nejpřísnější" normu MB 229.5 (řešil jsem to již před nějakou dobou a jsem přesvědčen, že tehdy splňoval "jen" nižší MB 229.3) Porovnával jsem hodně olejů a normy, které splňují přes toto:

http://sas-origin.onstreammedia.com/origin/lubrizol/EOACEA2009/RPTOOL2010Dep/rp/pc/index.html Už to tu někde bylo, ale na porovnání je to vážně super.

K té nejnovější C normě - je pro nové motory a hlavně diesely s filtrem pevných částic, takže se nedá říci, že by škodil, ale sulfátový popel, který u starých motorů nevadil a dobře mazal, tak museli nahradit a ta náhrada není úplně srovnatelná - prostě nový olej starým motorům nevoní. Někde na fóru byl odkaz na dobrej článek, kde to docela pěkně vysvětlovali - až si vzpomenu doplním sem editem.

 

EDIT: našel jsem - https://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/5-ZAJIMAVOSTI/11-Soucasny-trend-vyroby-oleju

Editováno: , autor: dmiklos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, nezlobte se na mně, ale řešit vysokou teplotu některých mist v motoru vysokou viskozitou je hloupé. Na to, aby olej tato místa dobře ochladil, se musí po chlazených místech rychle pohybovat (musí přitékat studený olej). Když použijete "hustější" tak situaci jen zhoršíte. Další věc je, že HTP olej zdaleka nezahřívá tak, jak se píše. :-)

A už je to potvrzené i z odborných kruhů: http://forum.skodahome.cz/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=374992

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Všude píšete jak blbě jde ta nová vložka filtru nasadit na ten plastovej bazmek kterej se pak zašroubovává do motoru.

 

Ale jak sundat starou vložku když je taky tak přirostlá k tomu plastu?

 

Mě se povedlo ten plastovej udělátor "přetrhnout". Je totiž ze dvou dílů který sou spolu jištěný jen takovýma zacvakávacíma zobáčkama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prej klepnout do měkký podložky. To si dělaj kozy ne? Dyť to tam bylo přirostlý jak nevim co....

A nová vložka šla nasadit stejně blbě.

 

Dělal sem si olej jen jednou, ale z toho dalšího sundání starý olejový originální vložky z prvovýroby mam už teď strach.

 

Nejvíc se bojim toho, jak je ten plastovej bazmek ze dvou částí, a jak sem ho přetrhnul a pak zas secvaknul dohromady, tak jestli ty plastový západky nebo i jedna z nich nejsou namožený a nemůžou se ulomit abejt odplavený olejem někam hluboko do motoru a zacpat nějakej mazací kanálek.

 

Zprvu co jsem kupoval nový auto tak mě ten krásnej přístup k olejovýmu filtru a jeho uložení u motoru docela okouzliko  jako že se na tom autě bude krásně měnit olej. 

To byl taky důvod proč sem šel do škodovky a HTP.

Ale bohužel sem se mylně domníval, že pod tou plastovou šroubovací čepičkou se vložka filtru nandaná nějak jednodušejc.

A voni si na mě připraví takovouhle bojovku.

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se to posledně podařilo vyklepnout bez problémů, ale jasně že jsou vložky jsou různé. Pořád je lepší, když je na trnu těsně, než aby měla vložka na trnu vůli a vypadla sama, to už jsem taky zažil.

 

Trn se rozloupne na dvě části když to budete páčit šroubovákem silou přes hranu krytu. Když už páčit šroubovákem, tak se nějak opřít o tenký konec trnu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel jsem mel v plánu jako jednu z mála vecí na autě kupovat pouze originál prvovýrobu.

Prostě, že s filtrem oleje neni dobře experimentovat a dávat tam neoriginál.

A navíc mam pro další dva origo filtry doma schovaný- dar od škodovky za můj čas co sem odpovídal na průzkum jak jsem spokojený s autorizovaným servisem škoda. (nikdy sem tam autem nebyl, jenže na to se neptala)

 

Asi budu muset zvážit jestli by nebylo lepší kupovat levnější náhražky který jak to tu tak čtu jdou nasadit a sundat snáž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u nich však je riziko, hlavně u filtrů u kterých je černý O-kroužek, že ti bude v průběhu provozu chcát olej na altík (na Fábuli se mi to stalo asi 3x za těch 21 výměn a u rooma 2x), ... teď už jsem konečně narazil na obchod, kde prodávají s bílým O-kroužkem, ale jezdil jsem i pro filtr do Škodovky, abych se tomuto vyvaroval

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...