Prosinec 28, 200915 r Tak si dej vypínač na pojistku a máš vystaraný. Pokud vypneš i ABS, tak ti přestane fungovat i EDS a je po 4x4, bo se ti začne protářet přední levé kolo a na ostatní kola se krouťák nedostane, bo tam je (na pravé straně diferáku ve předu) úhlový pohon (převodovka s kuželovým soukolím) a pokud ten má fungovat, tak se musí přibrzdit levé přední kolo a na to je nutná el. uzávěrka diferáku - tedy EDS. Lehni pod to a podívej kam je ve předu připojen kardan a pochopíš. Doporučuji nic nevymontovávat, jen maximálně vypnout. Jestli má někdo zájem, pošlu mejlem pdf o tom jak to funguje (pěkně a srozumitelně popsaný) - má to asi 3 Mega.
Prosinec 28, 200915 r no a když to vypnu tím origo vypínačem tak přece taky to vypnu a funguje haldex je pravda že ABS nevypnu takže ESP když vypnu haldex jede a když vypnu abs tak nejdede?? nebo s čím mi haldex pojede a s čím ne??
Prosinec 28, 200915 r abs ti musi fungovat jinak ti nepujde ctyrkola,pokud bys to vypl pres pojistku tak ti myslim taky abs nebude fungovat protoze je myslim spolecna s esp ale nejsem si jisty,zajel bych k nejakymu elektrikarovi at ti predela origo tlacitko aby ti fungovalo obracene-jestli to pujde
Prosinec 29, 200915 r no tak to se na mě nezlobte ale to je nějaké na nic, ty nehorší funkce by se měly dát vypnout a ABS no to je fakt blbé
Prosinec 29, 200915 r jojo jak tu psali uz predslí, ESP je dobra vec,kdyz chce clovek jet a zabbnout si a veri si, ESP si vypne. U 4x4 bych ale ESP urcite chtel, pri normalni jizde, napriklad vyjezd z kruhace - Octavia s vyplym ESP na snehu a pridanim trosku plynu tak auto ma tendenci se pretacet, to same jak tu nekdo zminoval ze Cosbyho to na dalnici roztocilo, jakmile se pripoji zadni nahon ma tendenci to roztacet do hodin. Kdyz si jedu do lesa zablnout,dat rally, esp vypinam,ale je pak potreba se take jinak chovat k plynu. Ale jak rikam, kdyz clovek jezdi po meste a veze 2 lidi s sebou,tak se mu blbnout furt nechce a v tom je ESP velka opora. Ale na druhou stranu rikam,do aut daji vsechny mozne stabilizacni,rozjezdove,parkovaci pomocniky a ridit budou moc i 12 lety kluci. Kdo chce byt vyjezdeny, musi se naucit ovladat auto s ABS, bez ABS, s ESP bez ESP a vedet co auto udela pri smyku a jak se s tim vyporadat. Upraveno Prosinec 29, 200915 r od Dandiel
Prosinec 29, 200915 r vše co se tu píše je svatá pravda ale bohužel mě to jen komplikuje jezdění tak to řeším jak s tím pryč
Prosinec 30, 200915 r OK, kedze nemam ESP, tak mi neostava nic ine, len si VERIT.. A urcite nezatracujem moderne elektronicke chutovky /esp je uz viacmenej standard/.. Ja nad 130nejazdim ani na dialnici/90ponikov nieje RS/ ale netvrdim, ze ESP nema opdstatnenie aj pri nizsich rychlostiach No a k tomu "vystreleniu" v zatacke pri zapojeni zadku-Ak si niekto mysli, ze haldex je to iste ako symetrical 4X4 u Subaru tak potom sa mu nedivim, ze ho to pri 150tke ustreli z cesty... Takych pripadov som na NETe cital dost ako borci z Torsenmi a Haldexmi skusali to co na Subaru... Proste to fakt auto roztoci, ked sa spusti zadok.. Nie kazdy napis 4X4 znamena to iste.. Pre takych zaciatocnikov ako ja par videi.. /asi by to malo byt v inej sekcii/ U nas uz je konecne bielo tak si to vychutnavam a normalne som mal radost ked slovenski cestari opet "zaspali" s posypom.. 4X4 FOREVER
Prosinec 30, 200915 r Presne tak,pekne ukazane i na videu. Je to samozrejme o citu k plynu,ale kdyz clovek sedne do pomerne rychlejsiho auta, 4x4 tak to hned zkousi co to dela.
Leden 7, 201015 r Co je na tom pravdy ze oktule maj 4x4 jenom do nejaky rychlosti? nebo jsou to jenom starsi modely? ze teda jak pisete Cosbyho to roztocilo na dalnici, to asi mel syncro nebo quattro?
Leden 9, 201015 r cituji : COSBY tu někdě uváděl příklad z dálnice, kdy ve 150 ho 4x4 bez ESP pěkně na dálnici roztočila... to znamená že měl 4x4 ale s vyplou funkcí ESP takže haldex funguje pořád i ve vysoké rychlosti
Leden 10, 201015 r jo chapu, ja jenom ze vic lidi mi uz reklo ze skodovka ma 4x4 aktivni jenom do urcity rychlosti, teda jestli si to nepletu napr. s nejakym pomocnym systemem... I jsem tu snad cetl ze to nekdo chtel zkusit trvale zapnout ... nevim
Leden 10, 201015 r do určitý rychlosti nejspíš funguje spíš ASR, EDS (jsou to funkce pro lepší rozjezd)
Leden 11, 201015 r Tak se pridam do temata. Podle toho co o haldexu vym tak u O1 pokud das ABS pryc tak zustanes bez 4x4 pohonu protoze on zbira data z ridici jednotky ABS-ka a tim prispusobuje zapinani zadni napravy a v kombinaci s EDS brani protaceni jednotlivih kol. Takze pokud vypnes ESP bude to OK, s nim vypnes ASR a ABS s EDS zustane ve funkci. Proc bys resil vindavani elektronickih soucasti ESP gdyz stejnou vec docilis mackanim tlacitka ESP. U predokolek se da vypnout ABS (dela asi to nejaka firma v slovensku co se zabyva sport.upravamy 1,8T motoru: www.brs-tehnology.com) ale tim se ti odpoji 4x4. Muj nazor a nazor podle toho co jsem cetl o 4x4 a haldexu. Zkus se podivat na jejih stranky, pripadne kontaktovat telefonem a zeptej se, oni budou vedet (doufam).
Leden 12, 201015 r cituji :COSBY tu někdě uváděl příklad z dálnice, kdy ve 150 ho 4x4 bez ESP pěkně na dálnici roztočila... to znamená že měl 4x4 ale s vyplou funkcí ESP takže haldex funguje pořád i ve vysoké rychlosti Chlapi, ruku na srdce, to, že se ve 150 přidá zadek (tedy 4x4) je pěkná blbost, bo aby se sepnul Haldex, tak se musí přední kola protočit o nějaké stupně a to ve 150 žádný koncernový motor nedokáže, že :-) Takže, dle mého názoru, že se COSBY ve 150 roztočil nebylo kvůli zadnímu náhonu, ale jen díky nepřízpůsobení stavu a povaze vozovky (nebo tak nějak)...
Leden 12, 201015 r Řešíte tu docela komické věci... haldex se připojí vždy když je dostatečný rozdíl v otáčení náprav mezi sebou. A to že ve veliké rychlosti je to o hubu je taky fakt... pokud nemám ESP, tam to citlivě přibrzí jednotlivá kola
Leden 12, 201015 r Sorry, ale ve 150 ti ten rozdíl nevznikne, že....pokud tedy již nejsi ve smyku, který byl způsobený úplně něčím jiným.....
Leden 14, 201015 r Radek Obadal: zkus odpojit kabel od nejakeho cidla co se pouziva pouze pro esp, napr. uhel natoceni volantu, cidla zrychleni, tim by se melo esp vypnout, pak je otazka jestli vse ostatni zustane zaple (abs, haldex...) Upraveno Leden 14, 201015 r od zdesim
Leden 14, 201015 r skusím to dát na zvedák a odpojit svorkovnici na baterii co vede k těm pojistkám nebo vyndám jednotlivé pojistky
Leden 15, 201015 r kdyz vyndas pojistky od baterky, tak umre cela ridici jednotka ABS/ESP a nebude rikat haldexu jak se jaky kolo toci too ti pak uz nesepne 4x4 ???
Leden 15, 201015 r ad Cosby: co si vzpomínám tak to byla OI 4x4 takže haldex (škodovka si může enchat o quattru jen zdát) stalo se to na dálnici když vjel do kolejí plné vody a tím pádem vnikl aquaplain(možná špatně napsáno) a poté se mu připojil zadek ano je to nepřispůsobení rychlosti povaze a stavu vozovky esp(asr) není problém rozblikat i na quattru (stálá 4x4) ve 150km/h - stačí se jen nepřispůsobit povaze, stavu vozovky a obutí vozu atd. Upraveno Leden 15, 201015 r od Vaša
Leden 15, 201015 r dnes jsem najizdel na vysoky obrubnik...bylo to na snehu...vedle me vyloha,tak se koukam jak se zachovaly predni kola...lehce proklouzly,pak se zastavily a auto jelo dal...je tedy mozne,ze se vsechen vykon poslal na zadek? jinak Scoutik 4x4 je moc zabavny auticko! ted v tydnu jsem ale malinko zapadl v hlubokym snehu...a nemohl jsem se vyhrabat z5 na cestu...byla nad urovni ty louky...vypnul jsem ESP...dal plnej....hrabaly vsechny kola,ale nakonec jsem se vyhrabal! diky bohu...
Leden 15, 201015 r Jo vorlajz je to tak! Pokud systém řízení zjistí, že přední kola nemají dostatečnou adhezi, tak se i těch 98% výkonu přenese na zadek Více na konci druhého odstavce: http://www.autorevue.cz/default.aspx?secti...p;chapter=25524
Leden 18, 201015 r 98% na zadek? a jak asi? I když se Haldex sepne bez prokluzu, tak je to max 50/50, bo je to udělaný mechanicky - co asi by tak dělalo přední pravé kolo? vždyť od tohoto kola je poháněný zadek (převodovka s kuželovým soukolím) - jestli někdo chce, pošlu brožuru jak funguje 4x4 u Octavie
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.