Přejít na obsah

Světlomety - clening


Hics

Doporučené příspěvky

Taxem se dnes konečně ukecal a pustil sem se do dlouhom plánovaný akce - generální vypucování světlometů. Přededesílám, že to neni žádná prdel. respektive je, až na demotáž akrylátovýho krytu. ten je vlepen do korpusu světlometu "oknařskym tmelem" - používá se k lepení autoskel a je to prevít. Drží, jak helvítská víra a jediná cesta, jak kryt uvolnit je začít z rohu šroubovákem a dlátkem v mezeře odškrabávat gumu a postupně se dostat až na dno usazovacího žlábku v korpusu ve kterém je přitmelen kryt. těžko se to popisuje, ale je to jebačka a ještě tekonc mě bolej pazoury. postupně se v "dolování pokračuje za postupnýho zahřejvání horkovzduškou příslušných partií. Vhodný ne nejprve udělat celou vrchní hranu a pak spodek. Tam logicky narazíte na uplně nejvíc nejhorší flek - modří již tuší - ano, ohyb kolem ostřikovače. to je part pro opravdu tuhé nátury a v tomto bodě sem si říkal, co sem to za kokota, že sem se do toho pouštěl... pokud se vám podaří uvolnitt podstatnou část krytu z korpusu, zbytek jde již vytrhonout. Na přiloženejch pikčrech je vidět, vše potřebné - doporuču foto zaflákanýho kapesníku - to je jen z jednoho světlometu a jen z akrylátovýho skla. zhruba stejnou dávku nahrabete na chromových krytech a čočkách a parabolách... A dovolím si vsuvku - pročpak se asi světlomety tak zasíraj? kudy se tam dostává kentus? jářku - vysvětlení o5 na fotkách - každý světlomet je vybaven ventilačním otvorem - ten je jen tak pro pořádek vybaven jakousi gumovou hadičkou ve tvaru plochého U. jedná se o nástavec, který má plnit funkcj filtračního kolene, aby mohhl světlomet "dýchat" ale nedostával se do něj bordel. Hovno!!! bordel se tam dostává jak kudla do másla. Nouzově sem ústí zatlumil molitanem, ale ideální řešení vidim v podobě nějakého papírového filtříku na hadičce. Něco vymyslim a dám vědět. A dále - zbejvá vlastně už jen vypucovat drážky a okraj krytu od poovodního tmelu, naflákat do drážky přísušné množství tmelu nového, sesadit, zafixovat původními svorkami a je to. Kdo je perfekcionista, nechť si natře těsnící gumy kolem deklů žárovek silikonovym olejem a kdo je ještě větší magor, nechť si při té příležitosti vymění mlhovkovou H3 za HID H3. Světlo má pak stejnou barvu, jako hlavní Xenon a je báječně vidět - sozřejně se musí světlo znovu seštelovat a to nejen mlhovky - ty musi vo pid dol ale i potkavaci svetla, pac se diky demontazi a z5ny montazi mirne rozhodi. Jedna se jen o mechanicke serizeni, ne o elektronicke. Výsledek... svítí to jako královna.... co královna, jako carevna!!!

To nemluvim o tom, že světlomety krásně omládly. ještě by to chtělo zalapovat a vyleštit ťukance od kamínků a budou zcela jako noje, ale to next step...

EDIT: Sorry - koukám, že se pikčry uplodly v nějakym divnym pořadí, taxi ho kontextově přerovnejte dle textu... .-)

BTW - auto je 4 járy starý...neumim si představit, v jakym stavu jsou světla u těch prvních Supů...

EDIT II - sem se f tom ajfru utuk - tema ma byt v sekci EXTERIER - tedy pokud by to moderator prehodil... THX...

post-29713-1262129296_thumb.jpg

post-29713-1262129316_thumb.jpg

post-29713-1262129350_thumb.jpg

post-29713-1262129387_thumb.jpg

post-29713-1262129435_thumb.jpg

post-29713-1262129495_thumb.jpg

post-29713-1262129534_thumb.jpg

post-29713-1262129563_thumb.jpg

post-29713-1262129601_thumb.jpg

post-29713-1262129644_thumb.jpg

post-29713-1262129674_thumb.jpg

Editováno: , autor: Luďa
Myslím, že vhodnější sekce bude EXTERIER než interier. Takže přesouvám
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Makal sem na tom od cca 10:00 do nějakejch 18:00. F tom je jedna polífka - na místě a nějaký zevlování - asi hodku . čas je vč odstrojení nárazníku a demontáže světel.Jinak - bez slušný dílny bych se po zkušenostech do renovace nepouštěl.

Jinak - těm, co se do toho budou chtít pustit - zapoměl sem uvýst, že dost velkej spoleh je to akrylátový plexi. Vydrží neskutečně mnoho a to je opora, páč se za něj dá vzít a částečně utrhnout a vypáčit to, co by se muselo jinak vydloubávat. Druhý světlo už je pak v pohodě... :-)

Kdyby ty šmejdi prodávali nenastrojenej korpus světla za rozumnej peníz, tak by tahle šaškárna nebyla vůbec nutná, ale ten ranec, co za to chtěj je fakt dechberoucí drzost...

Foto před a po nemam, ale ať se propadnu do muslimskýho Bulharska, jestli to nejni zatraceně poznat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Makal sem na tom od cca 10:00 do nějakejch 18:00. F tom je jedna polífka - na místě a nějaký zevlování - asi hodku . čas je vč odstrojení nárazníku a demontáže světel.Jinak - bez slušný dílny bych se po zkušenostech do renovace nepouštěl.

Jinak - těm, co se do toho budou chtít pustit - zapoměl sem uvýst, že dost velkej spoleh je to akrylátový plexi. Vydrží neskutečně mnoho a to je opora, páč se za něj dá vzít a částečně utrhnout a vypáčit to, co by se muselo jinak vydloubávat. Druhý světlo už je pak v pohodě... :-)

Kdyby ty šmejdi prodávali nenastrojenej korpus světla za rozumnej peníz, tak by tahle šaškárna nebyla vůbec nutná, ale ten ranec, co za to chtěj je fakt dechberoucí drzost...

Foto před a po nemam, ale ať se propadnu do muslimskýho Bulharska, jestli to nejni zatraceně poznat...

jsi sikula ale chci se zeptat zda nemas ted problem s vlhkosti ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nespíš by bylo vhodné zkontrolovat jeho propustnost - může se stát, že je ústí kolena příliš namáčknuté na tělo světlometu, což je méně pravděpodobná varianta. Spíše bych věřil tomu, že se do světlometu někudy dostává vlhkost. Po předchozích zkušenostech bych se příliš nedomníval, že bude zatékat kolem skla - spíš bych se zaměřil na servisní otvory a niveační šrouby. tak či onak - rozhodně je nutný světlomet celý demontovat a pořádně prozkoumat někde v dílně. Pokud zatejká niveačními šrouby, tak je to prooser...celková demontáž světlometu vás nemine.... (asi si tim začnu přivydělávat.... už f tom mám značnou praxi.... :-) )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to nevim.... jako pojivo se používá samovulkanizační guma - ta samá, kterou používaj sklenáři k lepení autoskel a neměl sem pocit, že by mělo zahřátí nějakej zásadní vliv na polevení spoje. spíš je to dobré pro případ namáhaného plastu, že nepraskne, ale ta guma i při teplotě kolem 60-70 grádů drží pekelně... víc ohřívat se mi to nechtělo - trochu blbě se to pak drží... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ak cces vylestit od kamienkov,kup si xerapol.Ms tam prilozeny aj 2500 vodny brusny papier torchu to tym vyhladis atym xeraplom uplne zalestis,vyzera toako nove a stoji to 12e. Fakt odporucam

Já si to teď pořídil a teda nic moc, nevím, dělal jsem to jen tím hadříkem, brusnej papír jsem nepoužil to jsem se bál, ale je fakt že teda málem mi upadla ruka a výsledek skoro není poznat, ještě to zkusím ruční leštičkou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

dobrý den, nechci zakládat nový topic tak doufám že to nebude autorovi vadit...

potřebuji nebo spíš chci si koupit levý světlomet, mám ho zašedlej a neni to hezké ...

mám nabídku koupit světlomet za 3000Kč nepoužitý, chtěl bych se zeptat jestli je to dobrá cena a jestli se nemohu třeba nachytat tím, že bych musel pak ještě něco dokupovat nebo jestli pak nebude problém v seřizování zárovek -...

vůbec tomu nerozumim, popřípadě na co si mám dát poroz při koupi, dekuji stivinek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rekl bych, ze zalezi, jestli mas xenony nebo h7? Kazdopadne za 3t je to dobra cena, ze by to nove svetlo bylo nalozene zarovkami nebo dokonce xen vybojkou bych za tu cenu nepredpokladal, proste stare ven z auta, vyndas z nej to, cim svitis a das to do toho noveho svetla....Jen bych pred koupi vizualne zkontroloval stav nove vs stare, abys nezjistil, ze to, co s tam nechal jaksi neladi vizualne s tim novym... A jdes pro druhe smile.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky

našel jsem toto

http://www.autokelly...HT=0|SD=0|ST=0|

mělo by to být ono, že ? Jenou jsem četl, že někdo vyměnil světlomet a pak byl problém s naklápěním žárovek, že je tam nějaké čidlo nebo co a že je problém to pak poštelovat.

Jinak teda jedná se pouze o tělo světlometu nebo by se k tomu měla dodat nějaká kabeláž nebo něco podobného?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíš, že dodělávané xenony jsou na prd nebo celkově, že bys xenony vůbec nepoužíval nikde. Jsem někde četl, že právě xenony jsou pro oko daleko přijatelnější než obyčejné světla.

Nevím no, takže se koupí pouze obyčejný světlomet a namontuje. Když bude s ostřikovačem tak by to nemělo vadit ne ?

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Originál xenony mají automatické naklápění. Světla se naklápějí v závislosti na zatížení vozu a na jízdě. Dodělávané sady tohle nemají. A xenony musí mít ostřikovače. Originál xenony jsou super ale dodělávané HID sady podle mě do auta nepatří. Je to můj názor a možná spousty jiných. Mě to večer oslňuje a když někoho takového potkám tak mu tam ty mé dálkové nechám puštěné ať si taky užije!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...