Přejít na obsah

Zlomená ojnica 1.9 TDI PD 77 kW


reprom

Doporučené příspěvky

Prosímte ty už jsi to dělal? Nebo máš servis? Popřípadě neznáš nějaký servis z okolí Zlína, nebo ostravy? Potřebuji to opravit aby to jezdilo bez potíží a ne rozpadl se ten motor. Počítám s tím autem i za 300 000km. 1.6 tdi se rozpadá a na 1.9 tdi jsem slyšel samou chválu od začátku jejiho vzniku. Tak bych rád aby vydržela více než 300 000km :/ bratranec má 300 a je bez potíží. A jaký olej prosímte dávat? Budu měnit co 15tis km. Normu 505.01?je bez dpf. 

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
V 28. 10. 2018 na 8:45, Petrkiller napsal:

Ahoj tak jsem nechal vyměnit ložiska ojnice a také šrouby ojniční. Vše original. Staré nevypadal nějak extra zle. Najeto měly 150 000 km. Co myslíte?

IMG_20181027_205242.jpg 

 

Tohle je v pohodě. Kdybys měl fotku z druhé strany, tak tam je výrobce. Tohle nebude TH. Ale aspoň máš klid.   A těma origo šálama jsi udělal dobře. Origo má totiž  jedny tvrdší, ty se dávají nahoru- kde působí v podstatě všechna přenášená síla a ty měkčí se dávají dolu.  Je poznat podle barvy že i materiál je jiný. Třeba Kolbenschmidt to nerozlišuje, a všech 8 Ks jsou stejné a mají odstín jako ty origo měkčí. Z toho my plyne, že origo má ty víc zatížené ložiska z lepšího materiálu, než třeba ten Kolben a proto podle mě to je nejlepší volba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Na co fotonávod? Sundej vanu, povol šrouby, vyndej ložiska, očisti, nasaď nová ložiska, zašroubuj nové šrouby, zavři vanu. Dělal jsem to teď o víkendu, foto pánví jsou v sousedním vlákně. Abys mohl na ojnici prvního válce musí dolů olejová pumpa. Odšroubuješ z ní ozubené kolo, necháš viset na řetězu, pak už visí na 2 šroubech. Ojnice jsou lámaný, takže bacha na to, abys spodní část namontoval stejně. Když jí otočíš nebude sedět. Ložiska jsem koupil Kolbenschmidt, horní mají vyraženo SPUTTER, spodní ne. Takže SPUTTER jde k nahoru k pístu, bez SPUTTER do spodní objímky. Šrouby nové! Utahovat 30nm + 90°. A bacha.....mají 12-ti hranou hlavičku, ani to nezkoušej klasickým 6-ti hraným ořechem, jinak to protočíš. Používám Honidriver od Honitonu...ty umí spolehlivě chytnout 12-ti hran. Nic na tom není, ale úplně bez zkušeností bych se do toho asi nepouštěl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj,

 

Jsem tu úplně nový a mám Ovci II, s motorem BXE, 09/2006... Po přečtení tohoto vlákna, jsem se docela vyděsil, co tento motor dělá za neplechu... Ta moje má najeto necelých 270t km a teď mám akorát strach, aby se mi nerozletěl motor. Takže mě preventivní výměna šál a šroubů taky nemine, už jen pro ten klid... ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Tak Vám pánové ve Světě motorů č. 4/2020,  v rubrice bazar, vyšla celkem komplexní analýza těch vylétlých ojnic z bloku motoru 1.9 Tdi.

Jestli jsem to dobře pochopil, tak jednoznačným viníkem jsou ty ojniční šrouby, které jednak jsou prý špatně konstrukčně vyřešené a taky jejich předepsaný utahovací moment je prý velký a dochází tím k přetažení šroubu, těsně před hranicí jejich utržení ,k čemuž stejně  následně dalším namáháním docházelo. Pokud např. moderátor Pawouk, má možnost sem dát sken tohoto článku, tak by jste se na to mohli zkouknout. Já sám nejsem naftovej, ale o Vašich problémech jsem již něco slyšel  a tak mám aspoň jasno odkud "větr věje".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja Vam moc nevim, nejsem na to azdny odbornik, pany chapu, ale verze je to "OK" s hornima se sedym z pulky na zlato ojetym kompozitem jsem mel take u 08/2008 a dle vsech to rozhodne bylo spatne ... tak a ted babo rad,nehlede na to ze panove prijdou s clankem jaksi po delsi dobe, kdy uz to tu na foru bereme jako vyresene ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jenom jsem již někde psal a to u svých preferovaných benzíňáků, že problém může být v tom, že dnes není asi čas a ani vůle na nějaké dlouhodobé životnostní zkoušky motorů a jejich nespočetných variant a modernizací. Nedávno jsem si v knize "Škoda Favorit vyjíždí" četl o 1000-ci hodinové životnostní zkoušce motoru Škoda OHV 781.136. Ano uznávám byl to tehdy jediný motor, co Škodovka měla a nesměl zklamat, jinak by fabrika šla asi do kopru, ale upřímně pochybuji, že koncern VW AG těm novým motorům věnuje v té dnešní hektické době takovou pozornost, asi by to ani nestíhali. U VW stačí vzpomenou u benzínů  na počátek éry HTP, Tsi řady 111 atd. Už jenom ta poznámka v článku o vhodnosti ojničních šroubů se závitem po celé délce šroubu, který snižuje  pevnost šroubu a to nehovořím např. o závitu řezaném kontra protlačovaném a o jeho pevnosti atd., atd., Ano v rámci financování a přiměřené ziskovosti se dnes šetří na materiálech, technologii, ale zkouší to někdo dlouhodobě v praxi, před uvedením do finální výroby ? Těch triviálních chyb u dnešních tzv. moderních motorů je opravdu hodně a to napříč všemi značkami.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš je problém v tom, že ty motory absolvovaly jen ty životnostní zkoušky na dynamometru bez dostatečného vyzkoušení  v reálném provozu.

Ono na tom dynamometru ten motor běží v úplně jiných podmínkách než za běžnýho povozu. Částečného zatížení a studených startů si tam motor moc neužije.

To je taky mj. důvod proč zejména první HTP a TSI nejlíp fungovaly v rukou řidičů co jim dávali za uši.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pridavam se do klubu. Kdyby si nahodou nekdo myslel, ze kdyz mu to neprasklo po 300.000km tak ze se to uz nestane (jako ja) ... tak bych ho rad vyvedl z miry.

BXE r.v. 2007 - 336.000km / Nidy necipovano / vymena oleje po 15tkm / puvodni turbo / dalnicni km / 3. valec ojnice venku.....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 2. 2020 na 14:10, h.vik napsal:

Pridavam se do klubu. Kdyby si nahodou nekdo myslel, ze kdyz mu to neprasklo po 300.000km tak ze se to uz nestane (jako ja) ... tak bych ho rad vyvedl z miry.

BXE r.v. 2007 - 336.000km / Nidy necipovano / vymena oleje po 15tkm / puvodni turbo / dalnicni km / 3. valec ojnice venku.....

 

 

Pri jakem stylu jizdy ti to ruplo ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...