Publikováno Únor 14, 201015 r Ahoj, otázka pro odborníky. Co je všechno potřeba k dodělání vyhřívání předních sedaček do octavie?? Moje octa: r.v.1999, 1,6/74kW, generace 2,5, 1x airbag, 4x okna v el. vyhřívaná zrcátka. Diky za rady
Únor 14, 201015 r Už se to tu na foru tolikrát řešilo, že stačí jenom trochu pohledat Třeba tady http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=18622
Únor 14, 201015 r Dodělával jsem si to sám. Sežeň si vyhřívaný sedačky, pak kabeláž, řídící jednotky nebo jednotku (novější případ) a ovladač na palubovku. U toho ovladače si dej bacha, ať si nekoupíš špatný. Já má faceliftovou palubovku a koupil jsem ovladač na předface. Jinak montáž je otázkou cca 4-6 hodin, podle toho jak jsi zručný. Není to vůbec nic hroznýho, akorát musíš rozhrabat docela dost auto, abys mohl protáhnout kabeláž co nejrozumněji. Na to protažení si fakt dej bacha. Já to udělal asi nějak hůře a teď mám za releovým boxem docela bordel... Jinak je to fajn věc, za tu trochu práce to stojí...
Leden 24, 201411 r Potřebuji poradit s zapojením výhřevu.Pročítal jsem několik hodin forum,ale co potřebuji jsem tu nenašel. Je tu pěkný návod v instalačních manuálech ale týká se fabie 1 a octavka to má přeci jen trošku jinak. Koupil jsem si kompletní kabeláž s relátky a ovladačem na vrakáči. Dokonce jsem si v dílenské přiručče procházel schémata ale nejsem elektrikář a trochu v tom plavu. Z rélé č.59 vede červený ustřižený kablík - to chápu to bude do pojistek a bude přivadět +12V. Dále tu je několik drátů odtřižených a všechny jsou hnědé - tj dle schémata by to měla být kostra. Jedná se celkem o 2ks hnědých drátů u zapojení do sedačky a po 1ks hnědého drátu u každého relé č.59. Pak je tu taky jeden hnědý drát u ovladače vyhřívání - chápu tedy správně že to jsou vše ukostření? Pak u ovladače výhřevu je ještě šedý drát ten by měl být na osvětlení ovladače - plánuji to napojit k ovladači vyhřívaného okna a pak tu je modro černý a u toho je v dílenské příručce napsáno připojit na spínané napětí 15a pojistka F5 - tj mám to napojit na pojistku č.5? Prosím o potvrzení že to mám správně, díky moc.
Leden 25, 201411 r Modro-čierny napoj do poistkovej skrinky na pozíciu ktorá je nakreslená na štítku. použi 5A poistku.
Leden 25, 201411 r Super díky moc chtěl jsem mít jasno než to rozeberu pač na to mám pouze jedno odpoledne a přišlo mě že je tam nějak moc ukostření.
Leden 25, 201411 r kostra ovládacího tlačítka, kostra jednotky 2x, kostra decek u ridice, kostra termostatu u ridice, kostra decek spolujezdec, kostra termostatu spolujezdec, snad je to všechno :-D
Leden 26, 201411 r ano je to všechno, přesně to do počtu sedí.Zítra se chystám na montáž tak uvidíme kolik času mě to nakonec zabere. Ještě jednou díky za ujasnění.
Leden 27, 201411 r Tak jsem to vše propojil a hřeje jen spolujezdec. Už jsem z toho na prašky. Vůbec nenaměřím napětí +12V u sedačky u toho silného pinu. U toho slabšího pinu co je asi od regulace teploty nebo čeho....tak tam +12V jde. Ale když vezmu drát a natvrdo přivedu +12V na ten silný pin tak sedačka hřeje suprově. Prosím poradte kde muže být zakopany pes, dík
Leden 27, 201411 r tak jsem zkusil natáhnout kabel od spolujezdce tam vyhřev funguje. Po zapojení spolujezdce do ridice opět stejný problém takže si to asi vypada na to teplotní čidlo v sedačce jinak fakt nevím.Da se to čidlo nějak proměřit? Myslím že když je mrtvé tak tam prostě to řízené relé nepustí proud
Leden 28, 201411 r Jo zkusim to .kdyz koupim ten novy termistat v GM tak staci odstrihnout kabely od stareho na ty kabely napajet novy termistat a zastrcit ho zedadu sedaku pod decku? Nechce se mi odcalounit cely sedak....
Leden 28, 201411 r tak to ti neviem povedať, ale pozor.. sú dva druhy.. NTC a PTC. PTC termistor (z angl. Positive Temperature Coefficient – pozitívny teplotný koeficient) alebo pozistor, ktorého odpor pri zahrievaní rastieNTC termistor (z angl. Negative Temperature Coefficient – negatívny teplotný koeficient) alebo negastor, ktorého odpor pri zahrievaní klesá.
Leden 28, 201411 r Co jsem procital tady na foru tak by to mel byt ntc odpor 6.8 ale ten skoro nikde nemaj tak koupim 10 ohm. Nekdo tu psal ze s 10ohm to funguje taky. Musi to byt ten termistor pac kdyz tam privedu napeti natvrdo tak sedacka hreje pekne.
Leden 28, 201411 r 10 ohm nebo 10 kohm ?! Pozor je v tom rozdíl. Asi tak tisíc krát Jinak mně se moc zdá, že origo tam patři právě 7k5 a zrovna ty moc nejsou tak se to nahrazuje nejbližším v řadě. Pokud je to NTC, tj., se vzrůstající teplotou odpor klesá, čili pokud použiješ termistor s větší hodnotou, sedačka bude topit na větší teplotu. Zase naopak, pokud použiješ termistor s hodnotou nižší, sedačka bude topit na nižší teplotu. Nejbližší hodnoty v řadě jsou: 6k8: http://www.gme.cz/b57164k0682k000-p118-063 a 10k: http://www.gme.cz/b57164k0103k-p118-010 7k5 jsem nenašel ani v GME, ani v PS electronic, ani v GES a ani v TME
Leden 28, 201411 r Ano mas pravdu k ohm.tak jsem byl v gme a 10 ted nema tak jsem vzal 6k8 a uvideme nemam co ztratit bud to hrat zacne nebo me bude dal studit prdel. Pac zakon schvalnosti funguje protoze spolujezdec hreje
Leden 29, 201411 r Tak dnes jsem to tam napajel. Mam rs sedačky a demontáž sedaku je naprosto stejná jako u textilní sedačky.Dokonce i číslo decky je stejné jako na textilní. Myslím že se liší pouze u celokůže ale na rs vlastně hřeje prostředek který je textilní. Měl jsem opravdu v háji ten termistor. Na jedné straně byl od něj utržený kablík.Protože se utrhl přímo u termistoru tak jsem ho ani nezkoušel opravovat ale dal jsem tam místo něj ten nový termistor 6.8k ohm. A pomohlo to sedačka hřeje. Pouze by mě zajímalo kdybych tam dal 10k ohm hřála by víc nebo mín? Přijde mě že oproti octavii 2 to hřeje málo. Testoval jsem to a když ted bylo v autě kolem nuly tak tam relátko pouštělo proud cca 4minuty a pak vypnulo a v intervalech dohřívalo. Tj. že by mě to na pětku pálilo se stát nemůže..........Bohužel na puvodním termistoru již něšla hodnota přečíst.
Leden 30, 201411 r .... Pouze by mě zajímalo kdybych tam dal 10k ohm hřála by víc nebo mín? Přijde mě že oproti octavii 2 to hřeje málo. ... Jsem Ti to výše popsal, ne? NTC = se vzrůstající teplotou jeho odpor klesá!!! Tys tam dal 6k8, takže už teď studený má odpor jako teplý 7k5. Dáš-li tam 10k-ový, tak se sedačka bude muset ohřát víc. Sedačka se bude ohřívat, odpor termistoru klesá, klesne někde na hodnotu 7,5 a to ještě pořád bude teplota jako by byla sedačka studená při 7,5-kilovém termistoru. Takže bude topit dál, dokud teplota nebude vyšší a odpor termistoru nižší.
Leden 30, 201411 r Sorry nejsem elektrikar a tam me trva dele nez me to dojde. Uz je me to jasne.Nicmene stejne me asi ceka vymena decky sedaku protoze dnes jsen jel a operadlo me na petku uz palilo do zad a sedak byl jen tak lehce teply.
Leden 30, 201411 r ak to chceš mať všade rovnako tak vymeň všetky termistory za rovnaké a máš po probléme
Leden 30, 201411 r Sedák a opěra mají každý svůj termistor? Já měl za to, že teplota se snímá jen v jednom místě, že termistor je pro jedno sedadlo jen jeden. Za předpokladu, že vyrobím dečky (sedák a opěru) se stejnými el. parametry, je takové řešení možné.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.