Přejít na obsah

Olej do Fabie 1,4 16V 55 kW


Volvak

Doporučené příspěvky

ještě doplním k olejovému filtru, na originál se vyprdni, kup filtr Mann (tuším 712/52), bude úplně stejný jako originál a bude o něco levnější (teď jsme měnili olej u bráchy, koupil origo filtr a na něm krom velkého loga škoda bylo ještě malé logo Mann)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

zdrávím všechny škodováky,

chtěl bych se zeptat na motorový olej do Fabia 1,4 16V r.v. 2000 typ AUA. Vzduchový filtr a svíčky jsem už vyměnil, ale motorový olej ještě ne, jelikož ve spodu vany je vyžvejkaný šroub, takže si musím půjčit pumpu a vzít to vrchem. Koupil jsem 4 litry německého oleje Aviaticon unique linglife WiV 5W30, který splňuje normu VW 504.00 / 507.00 mohu ho použít? Co jsem tak koukal na olejový filtr tak asi na něj také půjdu ze spodu, protože z vrchu se k němu fakt asi nedostanu. Fábii mám teprve tři týdny a tyhle základy si chci udělat sám, dále bych si pak nechal udělat rozvody, ale také nevím pořádně jaké koupit, našel jsem například http://www.cc-autodily.cz/sada-rozv-remen-kladky-7-7?brand=SKODA&model=FABIA+&sort=cena_dph , každou radu moc ocením, jinak jsem s fábií moc spokojen je jako nová :kol-47:

Děkuji moc všem za rady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

na odsávačku se vyprdni, nech si to někde povolit a kup nový výpustný šroub. Do tohoto motoru bych určitě nadával olej 5w30 longlife!!! Olejový filtr povolíš zespodu, ale moc dobrý přístup tam zrovna není.

Jinak rozvody můžeš koupit i ty Contitech, jsou levnější a s velkou pravděpodobností bude výrobce stejný, jako u originálního dílu (řemeny contitech, kladky INA)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Já měnil před třema týdnama a dal jsem Shell HX7 10W-40. Filtr jsem dal úplně obyčejnej od Filtronu. Přístup k filtru je opravdu hroznej, takže já si sundal ten malej plast pod motorem, odpojil konektro od alternátoru a potom to nějak šlo povolit, protože tam byl filtr Mann, kterej měl na sobě jakoby osmihran na klíč č. 30.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

pánové, dotazy tohoto typu jsou v podstatě zbytečné. není důležitá značka oleje, ale to, jestli splňuje specifikaci předepsanou výrobcem. totéž platí i o filtru, značka není rozhodující, protože na světě je asi pouze 4 nebo 5 výrobců fitračního materiálu pro olejové filtry a 80% produkce olejových filtrů pochází ze dvou fabrik v Cíně. důležitý je pouze interval výměny, čím kratší, tím lépe, maximálně však 15.000 km nebo 2 roky (já měním po 10.000 km). Pokuď tyto pravilda dodržíte, nemůže se nič stát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, tak, vidím to podobně jako Wikidy. Držet se předepsané normy, teplotní rozsah oleje zvolit dle využití auta a hlavně pravidelně a včas měnit (vždy s filtrem) a nemuže být problém, který by byl způsoben olejem.. :kol-47:

Osobně teď mám ve Fabce Mobil S 2000, 1OW40. Před tímto Valvoline VR1, 10W60 (pokus, zda bude brát méně oleje - nestalo se tak :D ). Obojí polosynt., norma VW 500.00 (i když si myslím, že konkrétně ten Valvoline by s prstem v nose dal i VW 502.00, jen nemá atest na vyšší normu).

Editováno: , autor: ernest650ccm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

dle popisu vyrobce je urcen pro mazani modernich naftovych a benzinovych motoru, pridavek PD ma zduraznit ze asi ma byt vhodnejsi pro TDI pumpe dyse... klasicky marketingovy tah, pro chod motoru nema zadny vyznam, akorat bude o neco malo drazsi, pac to je proste pro PD :) a jakou cenu mas???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mno nevim, ja beru od sveho dodavatele 5l 10W40 za cca 450 s dani... jednou jsem mel DELPHI, jednou jsem mel nakej olej co plni v prvovyrobe koncrn GM... znacku opravdu neresim, menim co 10.000 km, dulezite je pro mne ze splnuje specifikaci a stoji me to hovno penize...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Přidam taky zkušenost s olejem. Jezdivam kratke trasy po meste většinou do 10km občas něco vice. Rocne najedu tak mezi 7000km - 8000km olej a filtr si kupuji sam servis mne udela jen praci.

Poslední dva roky tam davam Mobil 1 New Life 0W-40 a olejový filtr MANN - MF W712/52. Auto ma ted najeto 70000km a rok vyroby 2004 motor BBY - 1.4. 16V 55kW. Motor olej nezere a je o něco tisi.

Predtim sem pouzival Castrol Magnatec 5W-40 C3 a filtr Champion - CH C126/606 a také sem nezaznamenal zadne problémy. Moje ale caste starty a najezd malo kilemetru sem zvolil variantu Mobil 1 - 0W-40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takže zakoupen olej:

 http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3-1-Oleje-a-maziva-SUNOCO/9-2-Synteticke-oleje/5/46-Sunoco-SYNTURO-GOLD-5W-40-5L

filtr:

http://www.motointegrator.cz/produkty/6627-olejovy-filtr-knecht-oc295

svíčky:        

http://zapalovaci-svicky.heureka.cz/brisk-zapalovaci-svicka-brisk-extra-br-dox15le-1/    

Po výměně nafotím,popíšu stav svíček,oleje,filtru+rozborka filtru( zjištění konstrukce filtru )                            

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...