Přejít na obsah

Favorit - elektrika


Gilles

Doporučené příspěvky

nazdar...

pred casom sa mi na fav. ´90, 136L neudrzali volnobezne otacky... prepajkoval som poistkovu skrinku a auto uz ide ako pred tim... ale teraz mi nefunguje klakson, výstražné svetlá, blikanie s dialkovími.. :o všetko ostatné ide bez problemov... skúšal som sa už na to pozriet, ale neviem... :(

Vyznáte sa niekto v poistkovej skrinke? ktorá časť skrinky má nastarosti tie 3 veci čo mi nejdu.. alebo to moze byt rele?

Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 roky později...
nazdar...

pred casom sa mi na fav. ´90, 136L neudrzali volnobezne otacky... prepajkoval som poistkovu skrinku a auto uz ide ako pred tim... ale teraz mi nefunguje klakson, výstražné svetlá, blikanie s dialkovími.. :o všetko ostatné ide bez problemov... skúšal som sa už na to pozriet, ale neviem... :(

Vyznáte sa niekto v poistkovej skrinke? ktorá časť skrinky má nastarosti tie 3 veci čo mi nejdu.. alebo to moze byt rele?

Diky

Dobry den. Zadaval ste tento prispevok.... Mam na vas otazku taktiez mi blbne elektrika ako vam ked vymenim poistnu skrinku pomoze to? Vopred dakujem za odpoved s pozdravom Domino...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, prvni prispevek je vic nez 2,5 roku starej a autor se tu od 08/2006 neukazal.

Pokud mate problemy s elektrikou podobneho razu jako je popsane vyse, jako prvni krok vymente pojistkovou skrinku / desku, rozhodne neudelate chybu.

Je to znama bolest Favoritu a ja jsem si s tim uzil sve, viz. muj prispevek z 18.5.2006.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

To nemůže nikdo z tebou podaných informací říct na jisto. Nejdřív bych zkusil to proletování - a nejenom pojistkovky, ale i plošného spoje palubky. A koukat po spojích, mnohdy je na vývodu součástky prostrčeném deskou tak malé množství původní pájky, že novým ohřátím se původní vibracemi přelomený pidimůstek nejen nespojí, ale dokonce steče bokem a součástku pak s deskou nespojuje nic - je to důsledek pájení v obrácené poloze.

Původní desky se totiž pájely "vlnou" = deska se součástkami zastrkanými do děr se v poloze "spoji dolů - součástkami nahoru" na speciálním zařízení protáhla těsně po hladině roztavené cínové pájky - a ta ulpěla na všem, co nebylo předtím pokryté tou zelenou barvou zespodu na desce, které se říká "nepájivá maska". Tedy na pájecích ploškách kolem děr pro součástky a na samotných vývodech součástek. A protože někdy se teplotu "vlny" nepodařilo udržet s náležitou přesností na potřebné hodnotě, byla pájka jednou méně a jindy více tekutá - výsledkem jsou bakule pájky na některých kusech desek a na jiných tenoučké šlupky pájky, jak téměř všechna z desky stekla.

Když se pak takovou desku pokusí samo-domo opravář propájet v poloze "na zádech", tedy součástkami dolů, páječkou natavená pájka se odtrhne z vývodu a steče jen na pájecí plošku - do takového spoje je potřeba přidat další pájku, aby se vývod součástky znovu spolehlivě spojil s pájecí ploškou na desce. Množství je potřeba vyzkoušet - je to otázka cviku a praxe v pájení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...