Přejít na obsah

Životnost motoru


brdy

Doporučené příspěvky

Zdravím,

chci se zeptat zda se mám obávat živnostnosti motoru, četl jsem, že díky vysokým tlakům v motoru a jeho velikosti je to motor, který nevydrží více jak 200.000 km, což se mi zdá divné, když je teď všude v O2, Golf VI, A3, ...

Máte někdo z majitelů 1.2 tsi zkušenost s problémy motoru jak jsou popisované na fóru - přehřívání, výpadky turba, ...

Máte na to nějaký postřeh?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zase nějakej blábol. První kousky nemají ještě najeto ani 100 000Km a už se všichni strachují že to nevydrží :smich:

Na opotřebení motoru nemá vliv tlak ve spalovacích prostorech. Pokud by to platilo, tak diesely by měly výrazně nižší životnost-však porovnejte kompresní tlaky u nich a u benzínů....

Naopak na opotřebení motoru má vliv počet posuvných vratných pohybů resp. počet otáček motoru. Je jasné že motor který se více vytáčí musí být i více opotřebováván.

Turbodmychadlo umožňuje dosáhnout velkého točivého momentu v nízkých otáčkách. Motor tedy není nutné vytáčet a celkově se pohybuje spíš v nižších otáčkách. Pokud je dostatečně nadimenzován klikový mechanizmus a další díly, tak musí mít dle mého názoru motor s turbem vyšší životnost než atmosferický.

samotnou kapitolou je turbodmychadlo. Jeho životnost zavísí na správném zacházení. A jeho likvidace je tedy výhradně v rukou individua mezi volantem a sedadlem řidiče :p

osobně znám jednu Octavii s motorem 1,8T 110Kw která má už přes 300 000Km a věřte nebo ne-turbo je původní :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

osobně znám jednu Octavii s motorem 1,8T 110Kw která má už přes 300 000Km a věřte nebo ne-turbo je původní :palec2:

600 000km_ LINK: http://skodaoctavia.cz/zajimavosti/Rekordmanka.htm

400 000KM LINK: http://skodaoctavia.cz/PredstavujemeOctavie/Rekordmanka2.htm

370 000KM LINK: http://skodaoctavia.cz/PredstavujemeOctavie/Rekordmanka3.htm :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to tak vypadá stokrát opakovaná lež se stane pravdou. :)

Je to prostě fáma. Jakou bude mít, životnost ukáže čas. A podle všeho bude životnost obdobná jako ostatní motory.

O tomhle motoru se píše hodně lží. Že nejede, atd. Většinou to píší lidé co tomu nerozumí a motor neznají. Ale kdo ho zkusil, říká že je to jeden z nejlepších motorů. ;)

Editováno: , autor: zabiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 8 měsíců později...

Zdravím. Mám cez 13000km. Bez najmenšieho problému. Priemerná spotreba mesto 6,8-7,2. Mimo mesta 5,2 - 6,4. Podľa zloženia ciest. Okresky menšia, diaľnice vyššia. Iba Shell V-power 95. Veľká spokojnosť. 1,2 Tsi Ambition+niečo. Hnedá mato. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám necelých 10 tisíc a jsem spokojen.Žádný problém nepozoruji-vím že je na nějaké soudy brzo,ale věřím tomu,že pokud se k motoru bude přistupovat rozumně což znamená nedávat mu "kouř" za studena,dochlazovat turbo po dojetí a měnit olej v předepsaných intervalech,tak bude motor sloužit určitě déle než je zmiňovaných 200tis km.

Navíc při koupi 1,2TSI se předpokládá,že roční nájezd nebude 60tisíc,takže si na nějaké soudy ještě počkáme..........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela smutne aspon že sem dokoupil zaruku na čtyři roky :feve: . Jak se muže vytahat řetěz myslel sem že je tam na doživoti , to sem ale netušil že životnost bude 20000km :aggressive:

Jestli to není jen pouze spam, nějak se mi to nezdá. Není to dlouho, kdy na Tipscarsu byly dvě Yetiny 1.2 a jedna měla najeto 80 tis km, druhá sto... Za rok, dva bych to řešil, dneska je to předčasné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také se mi ta životnost nějak nezdá. Kamarád dělá u testování aut, když na to přijde auto u nich jezdí dva,tři měsíce v kuse, jen se střídají řidiči. Kdyby byl s 1.2 motorem nějaký problém v libovolném autě od škodovky, myslím, že bych to už věděl. Jak ho potkám a vzpomenu si, zeptám se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP určitě taky někdo testoval a co pak šlo do výroby a jak dlouho se to vychytávalo? Podpálené ventily,přeskakující rozvodový řetěz,odcházející zapalovací cívky... Stačí si projít forum...

Řekl bych, že to byl špatný kus, prostě smůla... Měl jsem Roomstra HTP, odešly mi 2 svíčky. První při rychlém vyjíždění - odbočování do leva do mezery z vedlejší silnice na rušnou. Dost nepříjemné... Byl tam problém s výrobcem. Od 2007 se montovala jiná značka. Jinak absolutně bez problémů, spokojenost. Známá kupovala 2 měsíce po mně Rommstera 1,4. Měnili jí v záruce komplet elektriku, pak blblo vyhřívání zrcátek, pak stahování oken... Byla z toho nešťastná. Stále se mě ptala co moje auto. Prostě chytla špatný kus. Myslím, že je to stejný případ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že to byl špatný kus, prostě smůla... Měl jsem Roomstra HTP, odešly mi 2 svíčky. První při rychlém vyjíždění - odbočování do leva do mezery z vedlejší silnice na rušnou. Dost nepříjemné... Byl tam problém s výrobcem. Od 2007 se montovala jiná značka. Jinak absolutně bez problémů, spokojenost. Známá kupovala 2 měsíce po mně Rommstera 1,4. Měnili jí v záruce komplet elektriku, pak blblo vyhřívání zrcátek, pak stahování oken... Byla z toho nešťastná. Stále se mě ptala co moje auto. Prostě chytla špatný kus. Myslím, že je to stejný případ.

Ahoj, mám firemní Fabii combi rok 2006, v květnu bude mít 5 let. Mám najeto 250 000 km. Asi při 60 000 km mi postupně odešli cívky na svíčkách a od té doby nic. Motorově je v pohodě, jenom to auto má už dost za sebou, je prostě vyježděný.

Mám jinak 5 měsíců yetiho 1.2TSI jako soukromí auto a auto je super. Je to turbo benzín, takže jediný strach je o to turbo, ale myslím si, pokud se člověk k tomu autu bude trochu chovat tak se není čeho bát, to by musel mít fakt smůlu na auto. :) :) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj všichni co se těšíte z motorizace 1,2 TSI. I já ji mám a zatím jede v pohodě, krmím ji 98 oktanama a moc jí chutnají a i prospívají.

Ale samozřejmě jako všichni zde se zajímám o životnost motoru a oklikou jsem se dozvěděl tohle:

"Když přestala na této motorizaci kolabovat regulace turbodmychadel, tak začaly praskat jejich tělesa. K tomu se připojily problémy s přeskakováním ozubeného řetězu (natahuje jak galoše a přeskočí i když je ozubený) a zaklepávají se sací ventily."

Nechci tady šířit paniku, ale nějak jsem z toho špatný, protože původně jsem chtěl jít do 1,4 TSI.

Uvidíme, ale asi budeme muset být opatrní i když nevím jakým způsobem, co proto udělat, aby nás nic z toho nepotkalo.

Zdroj této informace je spolehlivý a to je pro nás ta největší katastrofa.

Editováno: , autor: Corzar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...