Přejít na obsah

Vysoká spotřeba


Speedlimit

Doporučené příspěvky

pokud mysliš tu teplotu nasavaneho vzduchu, tak jsem to už na jine fabce měřil a hodnoty byly stejné....Dle DP a VAG by i lambda měla být OK. No co nezbývá mi asi nic jiného než kontaktovat cimbu.

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud mysliš tu teplotu nasavaneho vzduchu, tak jsem to už na jine fabce měřil a hodnoty byly stejné....Dle DP a VAG by i lambda měla být OK. No co nezbývá mi asi nic jiného než kontaktovat cimbu.

tak to pak jo, tos nenapsal. v tom pripade teda nechapu udaje v DP, ale budiz

Editováno: , autor: headquest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dotaz- na jiné téma- tak mne když tak odkažte najiné stránky. Během jízdy-a to většinou po prvních kilometrech od stání- se m,i ozívají při jizde po sebemenších hrbolech kolem předních a nekdy i zadních kol strašné zvuky-velice ostré-jako kov na kov-nebo jako kameny na kov. Příklad-ráno jedu do práve-prvních cca kilometru ony pazvuky-pak se to sklidní a ty rány nejsou tak ostré-nekdy zmizí uplně. Pak se třeba po celý den už neoběví-někdy se ale vrácí zpět. Já tam nechápu a nerozumím tomu-proč teda- když je tam neco vadného to nedelá pořád. Těžkop ak i v servisu si s tím nevedi rady- neb když tio tam přivezu-zrovna to nedelá. Vím, že na přední nápravě je spousta ruzných táhel a čepu, mnoho jsme už vymněnil- ale tohle mi přijde nejaké atypické. Co se týče volantu.při jízde je v kidu-ty rány se tam mechanicky neprojevují- ale akusticky-to je jak kdyby se to melo rozpadnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavá informace- ale to delá i po vymněně pneumatik-letní-zimní atd. Trochu je to horší, když zvýším tlak v pneu- na 2.2. Já spíš myslel, jestli to nemůžou být tlumiče...že jak se auto jízdou rozkmitá-ty ruzné kánály.nebo jak to tam přesně je-se naplní-myslím si, že pokud je tlumič v háji...může se to taklhe chovat...jinak čepy. asi to nejduležitější mám po vymněně..pak tam jsou naké sabilizátory,to mám snad na jedné straně....je fakt divné..že to nekdy slyším i i od zadních kol-to by ukazovalo na to pneu-kamínky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si představ, co se děje s dezénem pneumatiky, když do takového rigolu vlítneš. Určitě už jsi někde viděl zpomalený záběr třeba karatisty, který holou rukou přerazí X desek nebo dlaždic položených "na štus" - a možná to budeš umět najít třeba i na "TyTrubko". Podívej se dobře na vlny, které se při úderu šíří po kůži a tkáních ruky a (když je svlečený) i po zbytku těla směrem od udeřící dlaně "nahoru" k rameni i dál - podobné vlny se šíří i po povrchu pneumatiky při ráně od místa nárazu po celém obvodu a dezén se i v závislosti na tlaku uvnitř gumy rozevírá a zase svírá = pneumatika se chová podobně jako zvon při úderu. Což ve finále znamená, že kamínek sevřený v drážce mezi figury dezénu se může na krátký moment ocitnout v drážce, která se rozevřela - a pokud má dostatek odstředivé setrvačnosti, vyletí z dezénu ven, i když předtím v drážce držel třeba měsíc i déle. Sám asi víš, že čím víc je guma natlakovaná, tím méně se stlačí a víc "zvoní" když s odmontovaným kolem uhodíš o zem - a opačně, když má nižší tlak, víc se smáčkne a skoro nezvučí. Vibrace při nižším tlaku jsou ale rozměrově větší = MAJÍ VĚTŠÍ AMPLITUDU, což znamená, že méně nahuštěná guma i daleko víc uvolňuje tyhle zadřené kameny. Zkus po zimě, až silničáři smetou cesty od zbytků drti z posypu, nebo i z letních kol před montáží, nějakým úzkým předmětem vyšťourat z dezénu všecky kameny - i ty nejmenší - budeš překvapený, kolik jich tam je...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no-to se teda podívám, klik tam mám kamínku..že jako vystřelovalyz pneu-tomu rozumím..a chápu-že monou narážet dio podběhu- ale ten je oplastovaný- a proč to teda nedelá u jiných vozu??Vzdyt to pneu je u všech stejné..za život jsem měl cca 5 aut..a nikdy jsem nic takového nemel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nemůže to být třeba i od toho, že silničáři změnili druh posypového materiálu? Dřív se sypávalo škvárou z kotelen, někdy i pískem, momentálně se používá drobná lomová drť, bohužel škvára sice na jaře prášila a dělala bordel, ty lomové drti ale mnohem častěji likvidují pneumatiky - viz nedávný případ tuším na Příbramsku, gumu si zničil i sám pan starosta - ovšem firma dodávající posypový materiál odmítá odpovědnost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok-ne nevím-mne tam nejak ta myslenak s kamínky nesedí...mne ten zvuk připadá..no to seš nedá popsat..třeba jede s jiným autem...je jasné..že při těch vymolech ta karoserie "paracuje"..vše se neja hýbe.kola..čepy...a pokud nejsou nejniovejší..nejaké zvuky to vydava...ale tohle...ale jak známo..u zvuku karoserie nevíš odkud to přesně je...je to slyšet od nekud-realita je jina..a může to byt "miliónů věcí. Já spíše myslel, jestli nekkdo nemá zkušenost ve smyslu-že po delší jízde- a zdá se mi i jako zahřátí motoru-co já vím-prohřátí karoserie se ty zvkuky dost otupí...čepy mám vymněnené loni v květnu-to vím na 100 % -a tyto zvuky to delalo jak před ta i po této výmněně.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem ještě jednou vše projel, zda hodnoty na motoru sedí s DP.Vše sedí až na třetí blok hodnot, třetí kolonka.: úhel zážehu: požadovaní hodnota: 2,0° až 13,0°. Mě to ukazovalo od -8,8° až do -5,5°.

A ještě nesedí blok hodnot 54. třetí kolonka, snímač 1 polohy pedálu akcelerace. Požadovaná hodnota10 až 20% a mě to ukazovalo 0%. Až teprve když jsem přidal plyn, šly procenta nahoru. Na volnoběh však bylo 0%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes som na mojej fabii 1.4 50 kw rok vyroby 2000 vymenil palivovy filter plus novy termostat aj s chladiacou kvapalinou a vycistenie skrtiacej klapky skontroloval lamdu je v poriadku a myslim spotreba padne dam Vam vediet ale myslim bude to max 8 litrov doteraz to bolo okolo 9litrov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

skřípavý zvuky při přejetí nerovností mi na fábce dělali silenbloky na ramenech, výměna u mechanika cca 200 kč za jeden. odkaz http://www.e-cat.cz/...-a-napravy.html

když skočíš za nějakým mechanikem, kterej to zvedne, tak na to mrkne a hned uvidí, mě to dělalo uplně stejný věci jak píšeš

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zkusil bych přifoukat gumyska - já mám na oktě 2,6 fšude a je to taky znát ( na fab bych nešel pod 2,3 )

a ten termostat si zkusil ? jestli Ti ukazuje budík ustálenou provozní teplotu, neznamená to, že to tak opravdu je

hodně novejch budíků (nevim esli u fabie je to taky ale asi yo) ukazuje provozní teplotu ok a bejt to tak nemusí

- schválně aby Tě to nestresovalo když máš ve frontě větší a nebo z kopce menší .... a na dignostice se ukáže opravdová

tam bych ještě zkusil hledat

dej vědět s pozdraven m78k

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahojte. Budu se asi opakovat, ale měřila jsem spotřebu u mojí fabie combi 1,4 MPI 50Kw, žrout mi sežral 11litrů. Dneska jsem přezula na letní, dofoukali jsme to na 2,3. Na co dále se mám mrknout? Loni byl měněný vlnovec, ale připadá mi, že bude hin poslední díl výfuku. Ale že by toto vyhnalo spotřebu takhle vysoko? Trošku se mi zdá, že je řetěz u rozvodů vytahaný - může to mít vliv? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslední díl výfuku,resp to co je za katem vliv na spotřebu nemá,vytahaný rozvodový řetěz taky ne. Největší vliv na spotřebu má řidič,ostatně tyhle motory nebyli nejekonomičtější, po městě 7-8 litů při lehké noze je normální,za 11 l bych uměl jet také. K té teplotě nasávaného vzduchu,tenhle motor nemá váhu vzduchu,čidlo je přímo v sání a je součátí čidla tlaku sání, hodnota teploty může být i 100°C protože v tom místě se to sací potrubí za provozu ohřeje,navíc pod ním je výfuk,takže běžná hodnota 60°C je na místě pro tento typ motoru. V tom nehledejte závadu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

AHOJ. nevím jestli to tu není nějak zablokované. ví někdo, kolik má FABIA 1.4 MPi /motor AQV/ točit na volnoběh u zahřátého motoru?? Malillnko kolísají otáčky-vzduchový filtr lehce špainavý..najel jsem na nem minimálně 10 000 km-může to mít vliv? Spotřeba je i ted v létě kolem 15 litru městoto se fakt nedáí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak hlásím že jsem byl u cimbu. Konstatoval, že je to tou vysokou teplotou nasávání. Že mám prý oddělat nasavání od svodů a udělat to tak, aby to sálo pouze vzduch od masky. Také mě tam nahrál jseho software (chip na 57kw) a spotřeba měla jít zase dolů. Jak to vypadá.? Špatně! Kromě toho že to teď jede o poznání lépe jezdím stále za 8-10. Prý mám přijet zase a bude zkoumat osciloskopem, jenže to už bych se nedoplatil !!! Nějaké nápady?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zkusil bych přifoukat gumyska - já mám na oktě 2,6 fšude a je to taky znát ( na fab bych nešel pod 2,3 )

a ten termostat si zkusil ? jestli Ti ukazuje budík ustálenou provozní teplotu, neznamená to, že to tak opravdu je

hodně novejch budíků (nevim esli u fabie je to taky ale asi yo) ukazuje provozní teplotu ok a bejt to tak nemusí

- schválně aby Tě to nestresovalo když máš ve frontě větší a nebo z kopce menší .... a na dignostice se ukáže opravdová

tam bych ještě zkusil hledat

dej vědět s pozdraven m78k

na predne davam 2.6 a na zadne 2.4, tak som to mal aj na felde a ta je lahsia ako fobia o cca 100kg, ked som mal menej tak dralo kraje gumy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak hlásím že jsem byl u cimbu. Konstatoval, že je to tou vysokou teplotou nasávání. Že mám prý oddělat nasavání od svodů a udělat to tak, aby to sálo pouze vzduch od masky. Také mě tam nahrál jseho software (chip na 57kw) a spotřeba měla jít zase dolů. Jak to vypadá.? Špatně! Kromě toho že to teď jede o poznání lépe jezdím stále za 8-10. Prý mám přijet zase a bude zkoumat osciloskopem, jenže to už bych se nedoplatil !!! Nějaké nápady?

je otazka, zda si tim predelanim nasavani neco zlepsil. dost mozna je spatny cidlo tepoloty vzduchu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...