Přejít na obsah

Jaká kola a letní pneu můžu dát na svýho YETIho


Cjoctavian

Doporučené příspěvky

Ahoj, jak byste, prosím, řešili tuto věc: píchl jsem na dálnici cca 100 km před cílem, nahodil dojezdovou rezervu a dojel do nejbližšího servisu.

Tam zjistili, že guma je už nepoužitelná, dali mi novou. Stávající obutí je Conti Premium 2, 215/60 R16 95 H, najeto 50 tis. Nová guma je Conti Premium

5, 215/60 R 16 99 V XL. Čili alespoň na jedné nápravě aby byly stejné, tzn. dokoupit jednu, nebo koupit 3 a vyměnit vše? Staré mají vzorek cca 4 mm, ale

čert je vem. No ale co ta zátěž 99, není to na motor 1,2 zbytečně moc? nebude to třebas moc drncat? Co dělat? Dík za příp. odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za tipy, oběhl jsem nekolik p-servisů, prvně jsem byl v autoriz. škodováckém, prý není problém s hmot. indexem, ale pneu musejí objednat a neví, zda bude za 14 dní či za měsíc ( už aby přišla zase nějaká krize, lidi mají prachy a obchodníci jsou nafrnění). V posledním (pátém) pneuservisu mi gumu objednali z Německa do tří dnů, že není problém s tím, aby na jedné nápravě byly 215/60 R16 95H a na druhé 215/60 R16 99V. Tak jsem nato kývl, pak ty nové nechám hodit na předek a bude klid.

Naposledy jsem píchl gumu ještě na Š 105 v roce 1993, od té doby nic, a vidíte, co může člověka potkat... Pokud by ale tenhle interval vydržel, beru to.

Jinak na gumách jsem nešetřil nikdy, ale auto má 3,5 roku, tzn. letní pneu mají asi 30 - 35 tis, myslel jsem, že by mohly ještě nějaký čas vydržet, když jsem prodával Roomstra, měl 95 tis. a letní Dunlop Sport SP 01 měly 70 tis. a ještě by chvíli vydržely, nejsem závodník a auto spíš šetřím.

Editováno: , autor: Moa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj, ať nezakládám nové téma, tak dám dotaz sem a snad mi ještě někdo odpoví :-)

 

Chci si nechat 16tky co mám na autě na zimu a koupit 17tky. Nejlépe origo škoda. Jak to je s ET? Kolik má být na 17" kolech? Našel sjem třeba krásný R17 7J ET 50. A pneu má být 225/50, nedoporučuje se i jiná velikost? 225/45 už bude moc tenký?

 

Díky za rady :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak všechny tam zaprvé nebývají a za druhé ho nemám :-) je v leasingovce. Možná někde najdu kopii.

 

Ale tam je napsáno i ET a J? Našel jsem hromadu kol, ale většinou to je ze superbu nebo octávky. Třeba nový disky Škoda Fresh ale jsou 6J a ET45. Tak nevim jestli to není už tenký? A vim že u 16tek je ET45. Je to stejný u všech rozměrů nebo se s rozměrem zvedá i ET? Aby to nebylo pak moc zapuštěný a podložky dávat nechci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo a ET 45, takže stále trvám na dotazu jestli ET50 bude problém a jestli jdou víc ven nebo dovnitř, protože ET45 moc k dostání nejsou a na stk ET neřeší :-) Mě teda koukají vždy jen na rozměr pneu - já to řeim neboj, aby to bylo legální, koukal jsem že tu jsou experti co tam dávají i 20" ale to se mi naštěstí ani nelíbí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím všechny, kolega z Německa se na mne obrátil s dotazem. Má Yeti 2L, 4x4, r.v.2013, v provozu od 01/2014.  Chce dát na auto kola GEMINI 7,5Jx18", ET 51. (https://www.eskoda-shop.cz/rozmer-R18/5937-Kolo-z-lehké-slitiny-GEMINI-7-5Jx18-5E0071498E-HA7). Určená pro Octavia III. 

Dotaz zní, zda a jakým způsobem se dají tyto kola a rozměr zlegalizovat, resp. dostat nějaký doklad, který by akceptovala německá TÜV. Umíte s tím někdo poradit? Ptal jsem se v pneuservisu a neměl jsem úspěch. Díky předem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, K.Arno napsal:

Dost dobře nechápu dotaz. Proč zjišťovat jak se něco dělá u nás, kdy to chce kolega udělat v Německu a tam to určitě bude fungovat jinak.  Určitě bych se neptal tady, ale přímo na TÜV. 

Jestli jsem napsal něco nesrozumitelně, doplním. 

Byl jsem požádán, zda se nedá v Česku sehnat nějaký dokument (dtto typový list jako dělají non-OEM dodavatelé, příp. jiný), neboť v Německu mu nikdo nepomohl (oficiální dealer) a poradili mu, ať zkusí poptat někoho v Česku. To je celé. 

Pokud to již někdo řešil, budu rád za radu. Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nás jsem to kdysi řešil, když jsem chtěl kola s jiným ET než bylo uvedeno v TP. Na dopravníím inpektorátu mi tenkrát kola do TP dopisovali. Přesně už si ale nepamatuji jak to bylo. To ale kolegovi v Německu nijak nepomůže, protože auto není v ČR přihlášené.

 

Editováno: , autor: K.Arno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 10 měsíců později...

Jak větší disk? Obě pneu jsou na 16" disk. Obě jsou zapsané v TP. Tak proč by to nešlo? Akorát že s těmi nízkými to vypadá blbě, jako moc malá kola ve velkém blatníku.

215/60 R16 jsou podle mě nejlepší, protože jsou z těch zapsaných v TP největši. Jsou i větší než ty co tam jsou zapsané pro 17" disky.

Tady jsem měl jednou vedle sebe 16" kola s pneu 215/60 R16 a 205/55 R16:

 

IMG_20170828_170718.thumb.jpg.6b5096842545c7cfaf55988cba86da21.jpg

 

 

Editováno: , autor: osobne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám na zimních typ 205/55 R16 a na letních 215/60 R16. Proto bych to chtěl dát na ten samý rozměr. (Jde také o finanční důvody, když už to auto má 11 let) Ale mě jde spíše o šířku pneu 205 mm vůči 215 mm pneu na disku dané šířky. Tedy disk pak bude větší o 10 mm, když na disku šířky 215 bude pneu šířky 205. Průměr zde nehraje roli. Index 94 a vyšší. Ale to zde také nehraje roli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...