Lubinxjr Vloženo 9. leden 2012 Sdílet Vloženo 9. leden 2012 Ahoj všem, protože jsem vybíral Yetiho také podle tohoto fora a údaje o spotřebě se dost odlišovaly, přidávám svoji zkušenost s motorem 1,4 TSi. Yetiho jsem vybíral již v létě minulého roku a na moje přání byl až na Vánoce a tak moje zkušenosti jsou čerstvé a ze syrového motoru!! Najeto je zatím 680 km, průměrná podle PP je 7,7 litru, podle výpočtu po dotankování nadoraz je přesně 7,2litru/100km. Krátké trasy do města (školka a zpět, případně nákup- vše v městě) jsou od 8,5 po 10,0l/100km dle PP, mírně delší trasy po okrskách většinou 7-7,2 litru dle PP a nejnižší dosažená byla na trase cca.60 km po okreskách 6,5litru /100km. To vše při nezajetém motoru, v zimě (i když letos mírné ) a na zimních pneu samozřejmě. V létě očekávám tedy naši "kombinovanou" minimálně o půl litru méně, tedy nějakých 6,7l/100km, což v podstatě odpovídá hodnotám od výrobce. Zároveň jsem ale přesvědčen o dvou věcech. Spotřebu v létě na delší trase lze dostat klidně pod 6litrů, ale není vůbec žádný problém mít kombinovanou třeba 10l. Jinak mám z motoru vesměs pozitivní dojem, pokud se mu nešlape za krk, je úsporný a tichý. U nás je to vlastně auto pro rodinu a spíše pro ženu a ta si pochvaluje v podstatě naprosto všechno (před tím Felicie 1,6). Snad někomu tyto poznatky pomůžou při výběru motorizace či auta.... hezký den... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Artigas Vloženo 9. leden 2012 Sdílet Vloženo 9. leden 2012 Reakce na předešlý příspěvek Můj Tulák má najeto 10 800km. Za posledních 5600km ukazuje PP průměr 7,1l/100km při 59km/hod. Pokud nespěchám, což je většina jízd, nedělá mi problém jet po dálnici na tempomat 110 a na okresce 90, 50 ve vesnici mi trošku problém dělá. V poslední době asi 2/3 jízd jsou do 15km ( z a do práce) 1/6 kolem 50km a 1/6 250 -300km. V autě já, vajíčka, občas i manželka Plato vajec mám stále za zadním oknem (už tam je jedno kuřátko) červený klobouk na hlavě je skoro vždy a občas si připadám jako Hrušínský jenž se kochá přírodou ( bez těch nehod), ale na druhé straně si občas rád vychutnám potenciál motoru a proženu nějakého řidiče, jenž si myslí, že levý pruh ( v delším stoupání, na rovince před vesnicí kde bydlím apod.) je jen pro něj. Pak prostě šlápnu na plyn a spotřebu neřeším.. V létě spotřebu asi dostanu pod 7l/100km, ale bude to těsně, na 6.7l/100km si ale netroufám, ani v ní nedoufám a ani o ní nejspíše nestojím, to bych opravdu už jezdil jako důchodce do důchodu mám moc daleko. Souhlasím, že není problém jet stejnou trasu za 7l/100km ale také za 10l i více. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
choceňák Vloženo 9. leden 2012 Sdílet Vloženo 9. leden 2012 Ahoj také všem !!! A Lubinxjr zvlášť !!!! Také vlastníme vánoční dárek 1.4 Tsi a najeto jen zatím 330 km. Spotřeba 7.6 a jelikož už jsem DUCHODCE , tak se těším , že půjde ještě o litr dolů. Artigas ,10 - 12 roků není tak dlouhá doba !!! Uteče to jako voda!!! Přeji všem samou radost a požitek z jízdy s Yetim aspoň takový jaký mám já a samozřejmě bez poruch a hlavně bez nehod ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubinxjr Vloženo 10. leden 2012 Sdílet Vloženo 10. leden 2012 Dnes cesta Rousínov-Nový Jičín po dálnici. Průměrná spotřeba 7,2 , průměrná rychlost 98km/h. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Artigas Vloženo 21. leden 2012 Sdílet Vloženo 21. leden 2012 Pokud někoho zarazí že jsem najednou ze spotřeby 7.1 skočil na 7.4 a vzápětí na 7.7l/100km tak je to dáno tím, že beru údaj palubního počítače a před několika dny došlo k jeho vynulování a nyní jezdím jen samé krátké trasy do a z práce – 10km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tommy1 Vloženo 27. Únor 2012 Sdílet Vloženo 27. Únor 2012 ahoj, tak jako nováček (založil jsem i mému Yetíkovi vlákno v té sekci:) přidávám svou zkušenost s motorem: koupil jsem ročního Yetíka, najeto 11500 km, takže jsem si ho sám nezajel, ale nestěžuju si, jak je zajetý včera jsem jel trasu 110 km, z toho asi polovina dálnice, zbytek okresky a pak 30 km přes Prahu, na dálnici 130-140 bez tempomatu (moje zkušenost je, že když nastavím tempomat na 130 a je tam kopeček, leze okamžitá spotřeba zbytečně vysoko, zatímco já bez tempomatu pokud nepřidávám plyn tak mírně uberu rychlost a spotřeba je pořád zhruba stejná a průměrná spotřeba 7,1/100 přitom před Prahou jsem bral benzín a vynuloval dlouhodobou spotřebu (nechal si tam jen tu denní, která vyšla těch 7,1) a s teplým motorem 30 km po Praze (většina po okruhu) se spotřebou 5,5/100 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vinar Vloženo 6. Březen 2012 Sdílet Vloženo 6. Březen 2012 Ahoj všem Yetíkářům, letos v únoru jsem si pořídil nového Yetíka a zatím jen nasávám první pocity z jízdy, také sleduji zde napsané zkušenosti. Mám najeto 1000km a spotřebu okolo 8l/100km. Jezdím denně do zaměstnání asi 20 km, a po najetí prvních 500km občas vyzkouším co motůrek předvede když mu dám nabumbat. Minulý týden jsem byl na první delší jízdě,180km, čtyři dospělý a spotřeba podle PP 7,2 litru. Nevím zda někdy dokážu jezdit za 6 litrů, ale moc tomu nevěřím. Když člověk jede aniž by hlídal PP, tak to asi není ani možné.Je fakt že jsem spotřebou trochu zaskočen, před Yetim jsem jezdil Golfem 1.4 a tam i při svižné jízdě byla spotřeba 7l /100km. Ale celkově jsem zatím naprosto spokojený. Doufám že nám to všem vydrží!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
z.docekal Vloženo 7. Březen 2012 Sdílet Vloženo 7. Březen 2012 Podívej se na moje vlákno http://forum.skodahome.cz/topic/108850-stribrna-briliant-14-tsi-experience/ a zjistíš, že jsi na tom stejně jako já. Mám tam vyfocený spotřeby PP když jsem auto koupil. Nejlepší se je zaregistrovat na spotreby.cz, tam si zapisovat tankování a budeš v obraze. Jinak já jezdím za průměrnou spotřebu kolem 7 litrů. Jinak bych s toho teď nedělal žádnou vědu máš nový a ještě nezajetý motor tak to chce ještě pár tisíc kilometrů počkat až si to sedne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vinar Vloženo 9. Březen 2012 Sdílet Vloženo 9. Březen 2012 (editace) Koukal jsem, ale ještě jsem se chtěl optat, jak nejlépe motor zajet. Kamarádi radí, motor se má točit a druzí zase že ze začátku moc nevytáčet. Jezdím tedy tak na půl, teď po 1000km ho občas vezmu do 5500 otáček, ale i jinak celkově jezdím dost svižně. Kromě města kde jezdím do 55 na tachometru se pod 100 mimo něj nedostanu. Ono to jde i dost těžko. Auto prostě jede. Ale můj hlavní problém je že nevím kdy podřadit, U golfu jsem musel otáčky držet nad 2 tisíci, ale teď auto táhne od 1500. Po městě jezdím běžně na čtyřku a na rovinkách dávám i za pět. Můj problém je že motor není vůbec slyšet. Nevím jak vy, ale já jsem zatím s autem úplně spokojen. To nastupování a vystupování je pro mě super. Konečně nelezu do auta jako do tanku. Jízdní vlastnosti, a jak se říká ,,dílenské zpracování" jsou super. No doufám že mě to vydrží. .... Editováno: 12. Březen 2012, autor: Sranki Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 9. Březen 2012 Sdílet Vloženo 9. Březen 2012 na to je jednoduchá odpověď, zajížděj to dle návodu, co jsi dostal k autu, určitě to nepíšou jen tak zbůhdarma...já to tak zajel a jezdí to gut. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 10. Březen 2012 Sdílet Vloženo 10. Březen 2012 Ale obecně platí raději ho mírně více točit, než podtáčet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vinar Vloženo 11. Březen 2012 Sdílet Vloženo 11. Březen 2012 No, dobrá rada s tím návodem. Zatím jsem ho študoval akorát když jsem nevěděl, a to bylo akorád když jsem chtěl prvně použít tempomat. Jinak jsem si myslel že to zvládnu bez něj. Asi ho dudu muset vyndat ze šuplíčku. Jo a taky budu muset přestat sledovat spotřebu,páč ve votáčkách to dost bumbá. Taky Vám v při prodeji radili vyměnit olej po 5000km? Díky a mějte se... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
WalkerT Vloženo 11. Březen 2012 Sdílet Vloženo 11. Březen 2012 Určitě ho vyměň, nic tím nezkazíš. Švagr takhle měnil svému otci minulý týden olej na 6 tkm v SII a nestačili se divit jaká z toho tekla "metalíza" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vinar Vloženo 29. Březen 2012 Sdílet Vloženo 29. Březen 2012 Tak jsem zde na fóru pročítal články od různých majitelů Yetíků, a jsem zdrcen.....Jezdím každoročně do Chorvatska a když tady čtu o zážitcích s motorem, tak pojedu se staženým zadkem. Při koupi jsem se zaměřil na jízdí vlastnosti, dílenské zpracování, prostor atd. ale motor jsem neřešil. Myslel jsem že motor VW od Němců musí být OK. Mám najeto 1800km, ráno když startuji v garáži kde je poměrně dost chladno, tak auto naskočí a ihned se ustálí na necelých 900 ot. Celý tento týden jsem přes den parkoval venku na slunci (takže dost na teploučku) a když jsem pak startoval, tak motor vylétl na 30 sec. do otáček přes 1100. To mi to brzo začíná... Nebo ne??? Zravím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
z.docekal Vloženo 29. Březen 2012 Sdílet Vloženo 29. Březen 2012 (editace) Taky mi občas při nastartování vylítnou otáčky na cca 1200 otáček tak na 30 vteřin a teplotou prostředí to určitě nebylo. Jestli je zima nebo teplo prostě někdy ty otáčky vylítnou, dělá to od začátku, teď mám najeto lehce přes 20 tisíc km a kromě problému s uvolněným řazením na převodovce je vše bez problémů. Editováno: 29. Březen 2012, autor: z.docekal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vinar Vloženo 29. Březen 2012 Sdílet Vloženo 29. Březen 2012 No, mě by zajímalo jestli je někdo kdo najel 80 000km a měnil pouze olej. Před Yetíkem jsem měl vw golf 1.4 a tam se mi to povedlo.Pak jsem ho vyměnil za Škodu. Je taky pravda že jsem nikde nehledal klady a zápory, které možná na fórech taky byli. Prostě jsem koupil, jezdil a byl v klidu. U Yetiho bych to taky neřešil, ale koupil jsem si časopis AutoTip kde popisovali častý problém s rozvodovým řemenem. A jsem zde a čtu, 5000 závada, 2000 závada a Tvých 20 000 a závada..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 30. Březen 2012 Sdílet Vloženo 30. Březen 2012 Ber to tak, ze sem nebudu pisat ludia, ktori ziadnu zavadu nemaju, pretoze na to nemaju dovod. To dost skresluje pohlad na vec. Tu na fore je velmi maly zlomok ludi zo vsetkych majitelov Yeti (alebo konkretneho motora). Takze nemaj strach je skor pravdepodobnejsie, ze ziadne problemy mat nebudes. Ja som tiez zatial ziadny problem s motorom nemal (1.8TSI). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubinxjr Vloženo 30. Březen 2012 Sdílet Vloženo 30. Březen 2012 Tak prozatím najeto cca.3500 km s průměrem 7,6. Nejnižší dosažená spotřeba 5,7litru na trase cca.15km s teplým motorem (tam i zpět, okreska). Auto bez závad, vše OK. Spokojenost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 30. Březen 2012 Sdílet Vloženo 30. Březen 2012 Nějak Vám to moc žere Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Promato Vloženo 31. Březen 2012 Sdílet Vloženo 31. Březen 2012 Pro MikeTTT Nezapomínej, že jsi v sekci benzínových motorů, kde zkrátka je spotřeba jinde, než u dieslu. Nesrovnávej jablka s hruškama, nebo si zalez do sekce dieslových motorů, kde porovnávej porovnatelné! Ale abych Ti třeba napsal, jak moc Ti to žere, tak kamarádovo BMW 320D 135kW.....cesta do Ženevy a zpět.....v Německu rychlostí 160km/h za 4,4 litru....4 lidi v autě. Dalšího kamaráda Audi A6 3.0 Tdi 176kW cesta Praha-Č.Budějovice za rovných 6 litrů. Já s 1,8TSI teď dlouhodobě za rovných 8 litrů. Když chci, jde to jet i málo přes 6 litrů....to není špatné na "turbobenzín", ne? A rozhodně nikdo z jmenovaných není brzdou provozu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajerak Vloženo 31. Březen 2012 Sdílet Vloženo 31. Březen 2012 Mike TTT- 4x4 s DSG převodovkou za 4.1 litru,to musí být hodně zázračný motor s takovou spotřebou (leda-že, jezdí a měří spotřebu s kopce)! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 31. Březen 2012 Sdílet Vloženo 31. Březen 2012 Fajerak to byla moje jízda po rovince do práce, během léta, normální předpisovou rychlostí. Motor není zázračný, jde o to jen sním umět jezdit. A podívej se na moje vlákno, kdo další tam má spotřebu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
z.docekal Vloženo 31. Březen 2012 Sdílet Vloženo 31. Březen 2012 (editace) Hoši klid, Mike tam má hodnotu nejlepší spotřeby na určitou trasu a ne průměr. Což každý hravě překoná. Mě se povedlo nejlepší spotřebu udělat z Deštné v Orlických Horách do Kvasin za 3,7, bylo to asi 10 km skoro pořád s kopce. Zase mě Mike předběhl. Editováno: 31. Březen 2012, autor: z.docekal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tygrik Vloženo 31. Březen 2012 Sdílet Vloženo 31. Březen 2012 Hoši klid, tady se míchat může. Hlavně, když to teče. Viď Miku. Stejně je už Mike trumfnutej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 31. Březen 2012 Sdílet Vloženo 31. Březen 2012 Tygříku, ty máš co mluvit. Dlouho to nevydrží. Benzín nebenzín, stejně bere víc jak nafta. 1,4 je lepší jak benzínová sekačka alias 1,2 ale čím větší objem tím větší spotřeba. A benzín v nízkých otáčkách držet je blbost jen likvidujete motor, takže stejně spotřeba bude vždy vysoká. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.