Přejít na obsah

Spotřeba a zkušenosti z provozu


Luďa

Doporučené příspěvky

A o jakých otáčkách tady mluvíme? Pokud vím, tak benzín ty nižší otáčky snáší mnohem lépe jak nafta, kdy při stejném zařazeném rychlostním stupni diesel "skuhrá". Zkus zařadit (manuál) např. při 80km/hod 6.rychlostní stupeň u dieslu....zatím co benzín si to jen ševelí, diesel se doslova dusí. Na rovině při 60km/h řadím pětku a motor si jen brumlá okolo 1650-1700 ot., u dieslu musíš dát 4.stupeň, jelikož se to tomu motoru prostě nelíbí.

Můj příbuzný pracuje ve vývoji benzínových motorů v Audi - Ingolstadt. Mimochodem právě mojí 1,8 TSI měl co by vedoucí vývoje nastarosti. Zajímalo mě, jaký má názor na nízké otáčky u nafty i benzínu. Pro oba jsou nejoptimálnější 2000 ot/min. Pokud člověk nejezdí tak často ve městě, nějaké to ježdění na nižší otáčky (hlavně pro benzín) nevadí. Ale tak jako tak pokud to člověk bude trápit v etrémně nízkých otáčkách, nic neušetří, jelikož jednotka musí nastříknout větší množství paliva..,stejně jako nafta, aby to motor vůbec utáhnul. Jinak Miku....na rovince při těch 80km/h na 6.st to žere okolo 5 litrů. Mů rekord byl, když jsem jel z Č.Budějovic do Třebíče v brzkých ranních hodinách a bál jsem se jet rychleji kvůli tmě - hlavně kvůli té noční Zoo, co člověk na silnici potká. Jel jsem max.do 70km/h a do Třebíče jsem dojel za 5,2l. Což je extrém....ale dá se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promato nevím jestli jsi někdy měl naftu, ale co tu popisuješ tak jezdím běžně. Při rychlosti 60 km/h mám 5 stupeň a když temu šlápnu buď podřadí nebo prostě vystartuji. To co jsi tu psal, to jsem nezažil, právě naftě svědčí nižší otáčky, benzínu ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zrovna s dieslem jsem za celý život najezdil víc, než s benzínem....doma byly tři Octavie s dieslem, v práci co by se služebníma Octávkama v TDI se najezdím až až. Miku, já Ti tu nepomlouvám diesel, to ani náhodou :-) Jen trošku usměrňuji tvé názory o benzínových motorech, kdy to co tu prezentuješ je prostě nesmysl. Naposledy jsem jel včera s O II. 2.0TDI a zkrátka ve městě dát 4.st při 50km/h je z motoru slyšet, že to není ono. Možná že CR je na tom už lépe, mluvím o pd-čkách. Nebo spíš...zkus si někdy jet s TSI a třeba změníš názor. Na TSI jsem najezdil už přes 20000km, tak snad za tu dobu mohu říci, co jsem postřehl. Pokud naftě, ale i tomuhle TSI budeme šlapat z nízkých otáček na krk, Bůh žehnej našim dvouhmoťákům :-D Jinak abych Tě potěšil, když jsem vybíral jaký motor, přišla od mého příbuzného odpověď. "Pokud budeš jezdit hodně po dálnici v Německu 160-180, u dieslu 105kW (Audi A3) se pohybuje spotřeba kolem 10 litrů, u TSI (Audi A3 118kW) to při stejné rychlosti dělá průměr 16-17 litrů. Pokud bych tedy jezdil často do Německa po dálnici, jdu jednoznačně do dieslu.

Ale zkus být objektivní ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z principielního hlediska je podtáčení dieselu jeho pomalá vražda a k tomu časté starty po městě. Viz stav motorů dodávek rozvážkových firem. Vše v haj.lu.Benzínu to tak nevadí,ale každý motor má "své" otáčky. A ty řeči že se může od 1000 ot je hovadina. Výrobce to schválí aby se to likvidovalo a obměňovalo. I to TSI pocitově jede až od 2200 ot. a max má 1750... A staré TDI(čerpadla) trpěly na podtáčení morově. Pak to jenom hulí a nic.To čerpadlo potřebovalo taky "švuňk" aby byla nafta řádně rozprášena v množství které tam tlačí. A doporučuji každému podívat se jak vypadá rozprášení při nízkých a vyšších točkách. Měli jsme na škole stolici na vstřik. čerpadla a byl to marast co to v nízkých dělá.Doslova to jenom uchcává a nerozprašuje. V extrému hrozí propálení pístu. U CR je jiná situace,ale i tak se otáčky resp sací efekt motoru využívá k roztočení vzduchu v motoru pro řádné prohoření a když to není je zle a motor je jak zavřená kamna. Schválně zkuste 50 km/h při tempomatu na 4ku a na 5ku. Moje 1,9SDi brala na 5ku víc jak na 4ku. I poslechem bylo cítit jak se ten motor rve proti přírodě...A dnes u TSI je to to samé, našeptávač ukazuje 5,ale já ho dlabu.Spotřeba je stejná a motor nemíním trápit drkotáním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mikaldac: nedělej jim tu vrásky na čele, stačí, když je tu prudím já :smich:

To by bylo k Mikovi...

Pawouku, lepší už to nebude. Eco je eco.

Když si kupuji benzín, tak počítám, že spotřeba benzínu je větší, než nafty u dieselu. Mike chce svými řečmi jen rýpat a má z toho dětinskou radost. B) Třeba mu někdy povím zimní příhodu mého známého s Mitsubishi Outlander 4x4 TDI, tuším 103kW. Byl rozčarovaný z "hrubého" chodu motoru, díky čemuž nezvládl smyk na ledovce a skončil v příkopě. I po týdnu byl rozčilený, že TDI neměl kupovat, že v Opelu Zafira 4x2 v benzínu tuto situaci zvládl.

Editováno: , autor: Tygrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Řeknu Vám, blednu závistí. Jezdím denně do zaměstnání asi 25km tam a 25km zpět, ale průměrnou spotřebu dle pp mám 8,2l až 8,6l.

Jet za 5l, tak tomu nemohu věřit, leda tak osmdesátkou a do vršku tlačit. Auto mám zatím poměrně krátce, a mám najeto okolo 3000km.

Pochybuji ale že to bude lepší. Je ovšem fakt že jezdím po státovce a část po dálničním přivaděči, ale JEZDÍM, nešolíchám.

Na druhou stranu to svezení za nějakej ten litřík stojí.Mějte se, a jezdit opatrně!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Jsem si vědom úskalí počítání spotřeby podle tankování „do plné, do prvního vypnutí pistole“, takže další řádky berte prosím jen jako informaci a s rezervou.

Palubní počítač už delší čas ukazuje průměr 7.0l/100km. Dnes po natankování opět do plné mi to vyšlo 6.8l/100.

Celou nádrž jsem vyjezdil na okreskách a ve městě, 60% pak na trase z a do práce, což je 11km jedna cesta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim vsetkych Yetakov.

Zaujimava diskusia ale doteraz som ale nedozvedel aka je spotreba Yeti 1,4 tsi na dialnici po zabehnutio motora. Vsetci tu pisete o okreskach a meste, tam viem ze sa dokazem dostat lahkou nohou na slusnu uroven, zaujima ma ale dialnica. Nechcem velke auto do mesta, v meste mi vacsinou staci bicykel. Mal som na skuske yetiho 1,4 aj 1,2 ale obidve auta nezabehnute a na dialnici mi to zralo fakt hrozne - od 9l nahor. Ak tato spotreba plati aj po zabehnuti motora, povazujem to za najvacsiu slabinu tohto auta, dokonca vacsiu ako rozvodovu retaz. Prosim o komenty, dostal som totiz od predajcu skvelu ponuku na 1,4 (12,5tis eur) ale chcem jazdit obcas k moru a na hory.

Vopred dakujem za komenty!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Yeti a dálnice – malé neštěstí!

Myslím, že je úplně jedno jaký je motor pod kapotou, vždy to dopadne stejně, ale budu psát za ten svůj a to 1.4TSI..

Pokud se spokojíš s tím, že po dálnici pojedeš max 120km, tak to ještě nedopadne tak zle, ale dalších 10km navíc je + litr, dalších 10km, další litr.

Na trase OL – Brno – Praha, kdy 120km málokdy překročím, ve dvou osobách, se do 8l/100km tak tak vlezu. 130 – 140 je už pomalu o desítce. Yeti není dálniční auto a pokud ti záleží na spotřebě, tak ti ho nedoporučím.

Mám dceru kousek za Prahou. Jedna cesta 370km přes Brno. Zrovna včera jsem s manželkou diskutoval na téma dálnice Ol – HK – Praha. Bylo by to tak 250km, nájezd na dálnici mám za barákem, byl bych v Praze za dvě hodinky, klidně bych ráno jel tam a večer zpět. To bych si ale určitě jako další auto nekoupil yettiho, ale něco s daleko menším Cx

Jinak ale na yettiho nedám dopustit a hned se mu jdu omluvit za to, co jsem nyní napsal.

PS: prý se chystá úprava chlazení výfukového potrubí, která výrazně sníží spotřebu právě v dálničním provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PS: prý se chystá úprava chlazení výfukového potrubí, která výrazně sníží spotřebu právě v dálničním provozu.


To se asi netýká současné generace 1.4 TSI? Pokude je mi známo, tak se rozsáhlé úpravy týkají nové generace 1.4 TSI EA 211. Výfukové svody jsou u ní integrovány do hlavy motoru, kde jsou zároveň ochlazovány chladící kapalinou. Ovšem kdy a do jaké škodovky se to bude montovat netuším - nejspíš Octavia III. Prozatím první auto s tímto motorem by měla mít nová Audi A3.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...