Přejít na obsah

Spotřeba a zkušenosti z provozu


Luďa

Doporučené příspěvky

Jezdím převážně jen do práce a z práce, sem tam nějaký výlet, takže můj Tulák teprve přejel hranici 2000km s průměrem 7.2l/100km při průměru 62km/hod. Delší trasa se dá už nyní bez problému ve dvou zvládnout pod 7l, takže v tomto ohledu už spokojenost (první tisíc za 8l/100km). Jezdím v podstatě předpisově, jen občas na krátkou chvilku na přehledném úseku „ulítnu“, jako nedávno, to bylo tachometrových 180 na tempomat. Okamžitá spotřeba se v tu chvíli pohybovala od 15 do 22l/100km, což je tedy nářez. Ale to byla opravdu výjimka, i na dálnici většinou nastavuji tempomat na 120 a je jedno v čem sedím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Clint: čteš po sobě, co jsi tady naslintal? 1.2 se musí točit? Mám ji a jede od 1700. A věř, že Yeti 1.2 nemám kvůli sousedům. Na nikoho tady neplivej. Neděláš taky do politiky?

a nac ho teda mas? preco prave Yeti a nie oktavka, ci fabia?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tak se ptám, zde na vláknu o 1,4 TSI, je tu prosím konečně někdo, kdo vlastní motorizaci 1,4 TSI???????????????????????? Nechci už o 1,2 nic slyšet, na to je jiné vlákno!!!!!!!!!!!!!!!!!

Řekněte mi někdo K O N E Č N Ě !!!!, jak jezdí ta 1,4 TSI, prosím.....

Chtěl bych vědět jak to jede plně naložené, chci vědět, zda to jde srovnat alespoň s 1,9 TDI 77KW....dle několika zpráv co se ke mně dostalo mi bylo řečeno, že se ten motor po stovce už špatně rozjíždí, na předjíždění se musí často hodně podřazovat. Díky

zrejme kazdy tu bude mat prave len 1.2 tsi alebo trapny diesel. :-D

+/- 120k je vzdy viac ako nejakych +/- 100k (77KW) Tzn ze to nikdy nemoze ist horsie. je jasne, ze je to inak sprevodovane, ked ti vadi radenie, kup si DSG...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď, už jsem měl možnost se s 1,4 TSI svézt, porovnat s 1,8 TSI. Bohužel zatím ne s 1,2, ale to přijde. No, jak jsem psal, kdybych měl nižší rozpočet, šel bych určitě do té 1,4 TSI. Je sice o něco hlučnější než 1,8 a při nízkých otáčkách a prudčím sešlápnuté plynu má tendenci se trochu "kuckat", ale i tak je to super motor a doporučil jsem ho kolegovi. Za týden si jde oktávku vyzvednout :) a moc se těší právě na tu 1,4 TSI. Co se týče té 1,2 TSI, servisák ve škodovce mu to docela rozmlouval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Clintne, motor 1.4 bych asi nikomu do Octavie nedoporučil. Příplatek 41 000Kč oproti 1.2 je už podle mě hodně. Tak báječný motor to zase není. Pokud bych chtěl na silnici honit frajera a měl na to, raději bych přidal dalších tuším 40 000Kč a vzal 1.8. U Yetiho je rozdíl 26 000Kč, což mi připadalo ještě slušný a mimochodem jsem rád, že jsem to udělal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Já ten motor mám ve služební Octě a ve vláknu o Octách se se mnou nikdo moc nechce bavit :) tak to zkusím tady. No, co k tomu, co jsem si přečetl říct. Cena auta s tímhle motorem (alespoň v Octě) je fakt dost vysoká. Já jsem ten motor chtěl, ale nějak jsem neměl možnost se s tím svézt, tak jsem si to objednal tak říkajíc "na blind". Zklamaný nejsem ale mám to teprve od 11.4. Žádné negativní poznatky nemám, slabý to není (i ve čtyřech - dva dospělí dvě děti s velkými sedačkami plus obrovské "příslušenství" -kočár a spoustu krámů) se s tím dá jezdit. Mám srovnání s ženinou eresou a tak jediný závěr, ke kterému jsem zatím došel je to, že není drahá eresa, ale všechny ty škodovky "pod ní". Při ceně eresy 735 je cena tohodle (A+ paket, xenony a climatronic, MF volant, GSM II) nějakých 537 dost šílená. Ale jak píšu, mně to bylo koupeno, takže darovanému koni..... Co mne zaráží je to, že na první pohled to chlastá skoro stejně jako ten dvoulitr....je to jen subjektivní pocit při pohledu na MFD. Myslím to tak, že i když je tam rozdíl 80 koní a pocitově se to moc srovnávat nedá, tak ty "cifry s litry" lítají hrozně. Pak to nějak vyjde míň než u toho dvoulitru, to je fakt. Už jsem to tu psal, že nejvíce mne ovšem udivuje ten asistent řazení, když mi nutí šestku v nějakých 1400 otáčkách. Jistě to mají pánové spočítané, ale ten pohled na "doporučovač zařazení" je hrozný. Tam kde bych jel maximálně čtyřku, už mám mít šestku. Teď mám najeto nějakých 7700 km a tak ani nevím, jestli se ten motor ještě nějak usadí nebo zdechne. Taky jsem se chtěl zeptat, jestli mám nechat vyměnit ten první olej dříve než v 15000 km (někde tady někdo psal, že po nějakých 3000 nebo kolik to vypustil a vytekla "metalíza"). Já tuším, že diesel je mnohem úspornější, ale když mně se ten zvuk fakt nelíbí a pak taky když vidím ta rozkvetlá řepková pole, tak se furt ptám, kam ten olej asi lijou....Nemám žádné objektivní informace, jen tu studii z Vysoké školy v Liberci, kde poukazují na karamelizaci a to obzvláště u CR motorů, tak jsem šel u privátního i služebního auta do benzínu. I když mne ten provoz stojí více peněz. 1,2 TSI mi do Octy všichni prodejci rozmlouvali. Svezl jsem se s ním ve Fabii a připadalo mi to stejné jak s tou 1,4 ale nevím. No teď už je to jedno, musí 5 let vydržet. Přeji Vám všem mnoho šťastných km s tímhle motorem a doufám, že "vetření se" do Yetiho nikoho nepohoršilo. Zdravím z Kuwaitu a protože dnes letím zpět a Octa čeká ve Vídni na letišti, tak už se i těším, až se svezu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem jel z letiště ve Vídni do Brna. Čas 1 hodina 57 minut (2x jsem zastavoval), průměrná rychlost 73 km/hod, spotřeba 5,8 l/100 km. Podotýkám je to Octa ne Yeti. Profil cesty je z letiště asi 50 km "městská" dálnice a dálnice, pak okresky přes rakouské dědiny a od Mikulova taková lepší silnice, od Pohořelic dálnice. Ještě se někde někdo ptal na teplotu oleje -schválně jsem se včera díval celou cestu často, takže 93-101°C. Jo a ohřátí motoru na 90°C - skoro 5 km! V zimě a ve městě to bude hrůza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Yeti 1.4TSI, najeto 4200km, průměr 7.4/100 dle MFD.

Schválně jsem se šel podívat do auta – ujetá vzdálenost na skoro plnou nádrž (620km) + dojezd dle MFD výsledný průměr je cca 8l/100. Žádná sláva, ale je pravda, že nyní nejvíce jezdím do práce a z práce, což je 10km tam, 10 zpět a na takových kouskách se průměr moc řešit nedá.

Nechce se mi to hledat, ale někde to tu bude. Poslední cesta do Liberce a zpět, cestovní průměr tuším 78km/hod a 6.5l/100km podle MFD. Myslím, že to plně odpovídá tvému průměru octy + daň za tvar karoserie Yetiho, ale s tím jsem už počítal při výběru auta.

Pokud jde o motor, máme jej stejný, jeho ohřátí by mělo být podobné a asi je, také mi to trvá podobnou vzdálenost, jen s ohřátím interieru na tom budu asi hůře a to díky většímu prostoru nad hlavou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Někdo se snaží palivo šetřit za každou cenu a vede ho k tomu stav konta, někdo v šetření vidí ochranu přírody, někdo sleduje spotřebu jen pro zajímavost a někomu je to docela jedno.

Já nevím, kam patřím, snad jak kdy a tak můj Tulák 1.4TSI už předvedl jízdu do práce za 4.2l/100 ( nejel jsem více jak 80km/hod), ale také tu samou trasu za cca11l. Prvních 5000km bylo za průměr 7.3l/100km. Počítadlo jsem vynuloval a jelikož dcera měla promoci, byl tu výlet Ol-Brno-Praha a zpět + nějaký ten km kolem. Tam ve třech a auto naloženo tak, že zadní plato zůstalo doma ( dcera se stěhovala k příteli), zpět ve dvou a skoro prázdný kufr. 80% po dálnici na temponat cca 115-120km/hod, občas při předjíždění delší kolony náklaďáku o něco více, max 160, abych moc nepřekážel v levém pruhu. Zbytek Praha a okresky.

Cca 800km průměr 94km/hod, průměr 6.9l/100.

Nebudu polemizovat, jestli je to moc a nebo málo, mě tento údaj nenadchl, ale ani neurazil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jezdíme podobně, protože já mám při 3800 km průměr taky 7,4 i když už tam chvíli bylo i 7,3. Nejmenší spotřebu jsem zatím měl 5,8 (Přibyslav - Pardubice) jinak je pravda když se chce trochu člověk vyřádit tak to žere o dost víc, cestu kterou jezdím tak za 6,5 jedu taky za 9, ale od toho auto mám a když si chci užít koníčky tak hold něco sežerou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Ahoj, mám 1.4 TSI, jezdím od května 2011, zatím najeto 4000 km s průměrnou spotřebou 8 litrů. Spotřeba je vyšší, než jsem myslel, jen doufám, že správným zajetím půjde ještě dolů. Když jsem zkoušel plnou nádrž vyjet ježděním jak hlemýžď (jezdil jsem do 90 km/h), tak jsem jel za 7,5 l/100km. Když jsem další nádrž jezdil jak prase, tak za 8,5 l/100km. S cadillacem 2,6 l jsem jezdil za průměrných 10 l/100km a to jsem ho nešetřil. Současnou spotřebu v Yetim bych očekával s mým stylem jízdy tak 6 l /100km, realita je těch 8 l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nerad bych tu někomu bral iluze, ale s 1,4TSI bych dlouhodobý průměr 6l/100km neviděl jako moc reálnou hodnotu. Ne že by to nešlo, myslím že při trošce dobré vůle bych to stlačil i pod šest, ale musel bych v autě být sám, zapomenout na rychlosti nad 100km/hod, zapomenout na větší akceleraci, zapomenout na výlety do pole.. na co bych potom Tuláka měl?

Na 5000km vynulováno, nyní 8000km a průměr 6.9l/100km. Pokud to tak zůstane, nebudu mít námitek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na srazu v Drahanovicích nebyl Tulák jediný Yeti s motorem 1.4TSI, ale ve víru událostí jsem se zapomněl zeptat…

S největší pravděpodobností to dělá od prvních km, já to začal registrovat po nějaké stovce km.

Při studeném motoru, při rozjezdu s trochou více plynu motor v rozmezí otáček cca 1800 – 2000 trošku změní zvuk v takové pískání. Je to slyšet na jedničku až trojku, další kvalty už ne, nejspíše to zanikne v aerodynamickém hluku, či hluku od pneu.

První mě napadlo – zabere turbo, ale proč to není slyšet u zahřátého motoru? Zatím to neřeším. Yeti jezdí fajn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To pískání nebo houkání jak píšeš mě dělá taky je to mezi 1800 až 2000 ot/min, ale spíš 1800ot a ještě při určitým plynu, když to houká a přišlápnu plyn tak to přestane. Akorát mě to dělá na všechny rychlosti. A dělá mě to jen při zahřátým motoru, to znamená tak to 10 km jízdy. Někde na fóru TDI jsem četl, že to houkání je normální, tak se časem uvidí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Před chvilkou jsem si přečetl příspěvek na spotřebu motoru 1.2 a tak zkusím také napsat jeden řádek.

Začnu asi tím, že spotřeba mírně stoupá, pokud se jedna desetina litru, v rámci tolerance měření palubní jednotky, dá považovat za změnu. Nesporně za to můžou mé nové boty, které jsem si koupil o půl čísla větší a tak se občas přistihnu, že si to po okresce peláším dost nepředpisové a pak i to, že jezdím převážně krátké vzdálenosti – do 20km jedna jízda.¨

Tulák mi tedy v současné době ukazuje průměr rovných 7l/100km.

V pátek večer, nebo v sobotu ráno mě čeká cesta za dcerou do Prahy. Zadní sedačky zůstanou doma a auto naložím po okraj. Snad nebudu na dálnici velká brzda provozu.

Takže plně naložený, červený Yeti s nápisem „Tulák“ na přední masce s platem vajíček někde za zadním oknem, dvě ťapky na levém zrcátku a řidič v červeným tričku s červeným kloboukem na hlavě na trase Ol – Brno – Praha západ – Úholičky prosí o pochopení, že jede, co mu to jede a víc mu to nepojede. To bude spotřeba. Vidím to na… ne, nebudu to řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, jel jsem ve dvou dospělých osobách do Prahy z Ostravy a zpět, na střeše box. Valil jsem o stošest, chvílemi i 160 km/h. Průměrná spotřeba 10 l. Vypočítáno z najetých km a dotankovaných litrů. Mám Yeti 1,4 TSI. Najeto celkem 5500 km.

Editováno: , autor: Untrysbd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím.Mám 1,4TSI,najeto 3300 km. Po vytočení otáček motoru během jízdy k cca 3500-4000 motor brnčí,je docela hlučný (zvuk je jak z nějakého velkoobjemového amerického auta..U starého auta se mi to tak ozývalo,když jsem měl už rezavý vyfuk.Vypadá to na netěsnost vyfuku,netěsnost kolem turba.Setkal se už někdo s tím?A co s tím?Jet do servisu? Zkoušel jsem při neutralu vytočit motor na 4000,ale nepodařilo se mi to,dostal jsem to asi jen do 3800.Je tam omezovač otáček? Při jízdě motor vytočím i na více jak 4500 ot/min.

Editováno: , autor: Jarek.7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.Mám 1,4TSI,najeto 3300 km. Po vytočení otáček motoru během jízdy k cca 3500-4000 motor brnčí,je docela hlučný (zvuk je jak z nějakého velkoobjemového amerického auta..U starého auta se mi to tak ozývalo,když jsem měl už rezavý vyfuk.Vypadá to na netěsnost vyfuku,netěsnost kolem turba.Setkal se už někdo s tím?A co s tím?Jet do servisu? Zkoušel jsem při neutralu vytočit motor na 4000,ale nepodařilo se mi to,dostal jsem to asi jen do 3800.Je tam omezovač otáček? Při jízdě motor vytočím i na více jak 4500 ot/min.

Dnes na dálnici Tulák snad poprvé okusil plný plyn na delším úseku – cca 5-7km a žádné drnčení se nekonalo. Zkoušel jsem ho vytočit k omezovači i na trojku a žádné nečekané zvuky. Bohužel, po příjezdu domů jsem už zapomněl jej zkusit vytočit na volnoběh.

Editováno: , autor: Artigas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...