Přejít na obsah

Spotřeba a zkušenosti z provozu


Luďa

Doporučené příspěvky

Aha, zajímavá zkušenost. Je pravda, že jsem viděl Sportage jen zvenku a chvilku jsem si do ní sednul. Ale to spíš koukáš na palubku, sedačky, výbavu. Kdybych se mohl projet, asi bych zjistil to, co ty. Je fakt, že když jsem se poprvé posadil do Yetiho, tak nadšení z prostoru, výhledu, posezu a celkového pocitu bylo velký. A to je asi důležitý. A to nadšení nezmizelo ani když jsem ho přebíral v autosalonu a ani dnes po měsících provozu :) Navíc na podvozek, brzdy, přesnost a lehkost řazení a dobře padnoucí řadící páku nedám dopustit - to Škodovka prostě umí. Interiér sice nijak designově neexceluje, ale je precizně udělaný, logický a neurazí.

S tím řazením a umístěním řadící páky jsi to ale nemyslel vážně ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím řazením a umístěním řadící páky jsi to ale nemyslel vážně ?

Tak já nevím no, je jasný, že každý má asi trochu jiný kritéria a požadavky. Já s řazením v Yeťákovi fakt nemám problém, padá to tam v pohodě, páka není moc dlouhá a hlavice sedne do ruky celkem good - umístění mi taky nijak nevadí :) Měl jsem teď možnost zkusit řazení v kámošovým Rendlovi - Scénicu a tam se to dlouhý pádlo vrklalo sem tam jenom samotnými otřesy z jízdy a to jsem na řazení ještě ani nesáhnul. Otřesný ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já nevím no, je jasný, že každý má asi trochu jiný kritéria a požadavky. Já s řazením v Yeťákovi fakt nemám problém, padá to tam v pohodě, páka není moc dlouhá a hlavice sedne do ruky celkem good - umístění mi taky nijak nevadí :) Měl jsem teď možnost zkusit řazení v kámošovým Rendlovi - Scénicu a tam se to dlouhý pádlo vrklalo sem tam jenom samotnými otřesy z jízdy a to jsem na řazení ještě ani nesáhnul. Otřesný ;)

S tím souhlasím. Mám podobnou zkušenost. Škodovácké řazení je opravdu přesnější, než je řazení v Rendlících. A taky v Mazadlách a taky...

Co se týká těch různých značkových fór, tak se opravdu bavím. Každý preferuje tu svoji. Děsím se, až přejdu jinam, co se se mnou stane. Doufám jen, že zůstanu tygrem. :smich: Nejvíc jsem se bavil na fóru Subaru, když byl Yetík nový... Snažím se oddělovat zkušenosti z provozu od předsudků, vnitřních pocitů a srovnávání nesrovnatelného.

Také vidím, že budu muset projet tu zatraceně pěknou Kiu Sportage. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já jsem měl Mitsubishi a neměl jsem taky jediný problém, kromě bežných provozních opotřebení a výměn, který jsou na všech autech. Motor by byl snad věčný :) Ale je fakt, že to bylo už 10 let starý auto a kvalita zpracování, technická úrověň, jízdní vlastnosti, motory ..to už je zase trochu dál .. Když jsem sednul do Yetiho, tak Mitsubishi smutně zamrkalo světlomety, protože tušilo, že bude muset uvolnit místo mladšímu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Yetos je konecne doma.Prve dojmy vcelku pozitivne,ale niektore veci by sa dali vytknut.Zatial iba 100km najazdenych,takze hodnotenie iba subjektivne.Kufor s rezervou dost maly,zatial som si nenasiel polohu za volantom,fuka studeny vzduch niekde okolo rychlostnej paky.Motor bez komentara u mna jednotka z hviezdickou,len som zvedavy na spotrebu.Bude problem s nim jazdit na spotrebu,velmi lahko sa vytaca a doslova si pyta svizny styl jazdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Hyundai a Kia forech maji uplne opacne zkusenosti, tak ted nevim jak to je . . .

Prosím tě ,vykašli se na Hundai a Kia fora a sedni si do toho sám,vyzkoušej si to a uvidíš.Na to si každý musí přijít sám.Rozhodující je vlastní pocit a názor a ne kecy na forech. Myslím,že v jednom testu Sportage to autor zmínil taky,ale nezdůrazňoval to-asi taky nebyl před volbou koupit nebo nekoupit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono 23 tis. není zase tak moc, to je pravda, ale taky se tu hodně zapomíná na další skryté náklady v podobě pojištění, jak tu psal správně hopa26. Za ty roky se rozdíl mezi 1.2 a 1.4 taky projeví. :)

Nechci dělat chytrýho,ale k tomu pár věcí: 1,4 TSI je jasně lepší volba, samozřejmě ne kvůli maximálce,jak jsem se tu někde dočetl,tento důvod by mě ani ve snu nenapadl.... Důvod je větší krouťák a výkon,což se projeví při více osobách či nákladu a např.bezpečném předjíždění.Ten motor je i zakrytovaný,ale to už je detail.Auto kupuješ na řadu let,tak je lepší si připlatit.Silnější motor zkrátka lépe jede, s tím nikdo nic neuděláme,to tak bylo,je a bude. Jestli je někdo tak chudý,že řeší rozdíl mezi pojistkou 1,2 a 1,4, tak ho upřímně,ale opravdu upřímně lituji. To musí být s těmito starostmi trauma s tím autem vůbec vyjet..... Jestli nějaký prodejce řekl, že bude mít 1,4 vyšší náklady na servis než 1,2,tak je buď vůl nebo potřeboval prodat tu 1,2. Spíše se přikláním k variantě 2. Někdo měl holt smůlu,že když kupoval 1,2 - tak 1,4 ještě nebyla,to je blbé,ale dá se to přežít i s 1,2. Jestli je někdo v situaci,kdy vybírá statisícovou investici na dost let,tak bych radši chvíli šetřil a šel do výkonnějšího motoru.Je to vcelku logické. Kdyby lidi více mysleli,tak by zjistili,že se dá i nové auto koupit s poměrně velkou slevou a třeba 1,4 bych s velkou pravděpodobností koupil levněji než někdo 1,2. Samozřejmě to chce jednat přímo s majitelem,ne se zaměstnanci ( to se dá v menších autorizovaných prodejnách,kde je i kontakt přímo s majitelem naprosto běžný) a mít trochu delší obchodní vztah,třeba tam kupovat auto znova. Pak je to brnkačka a jdou věci, o kterých se většině kupujících ani nezdá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to bude asi vždycky na všech forech. Každý si pochvaluje to svoje, to je jasné.

Ale jedno je jasné. Jedna velká výhoda u vozů ŠKODA je, že auta mají duši. Nejsou super nádherná a scifi moderní, ale všichni víme, že i po několika letech auta stále zaujmou a mají svou duši.

KIA Sportage je in teď svým designem, ale za dva roky bude úplně out. A plno lidem se už nebude líbit. A když jsem viděl přímo v KIA kolik stojí náhradní díly. Jsou 3x dražší než na evropská auta.

Příklad: čelní sklo KIA Sportage cca 12000,-, ŠKODA Yeti cca 4000,-

Ve vytríně v KIA jsem viděl stěrač, který byl úplně stejný jako jsem měl na Škoda Favorit a ponové cena tohoto stěrače byla 990,- :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to bude asi vždycky na všech forech. Každý si pochvaluje to svoje, to je jasné.

Ale jedno je jasné. Jedna velká výhoda u vozů ŠKODA je, že auta mají duši. Nejsou super nádherná a scifi moderní, ale všichni víme, že i po několika letech auta stále zaujmou a mají svou duši.

KIA Sportage je in teď svým designem, ale za dva roky bude úplně out. A plno lidem se už nebude líbit. A když jsem viděl přímo v KIA kolik stojí náhradní díly. Jsou 3x dražší než na evropská auta.

Příklad: čelní sklo KIA Sportage cca 12000,-, ŠKODA Yeti cca 4000,-

Ve vytríně v KIA jsem viděl stěrač, který byl úplně stejný jako jsem měl na Škoda Favorit a ponové cena tohoto stěrače byla 990,- :help:

Ak si chceš pozrieť test yeti kia mitsubishi a ford tak si skopíruj odkaz v zátvorke do google. Vcelku zaujímavé ale yeti je pre mňa 1-ka. (Nové modely Kia a Mitsubishi prilievajú olej do ohňa na trhu SUV)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to bude asi vždycky na všech forech. Každý si pochvaluje to svoje, to je jasné.

Ale jedno je jasné. Jedna velká výhoda u vozů ŠKODA je, že auta mají duši. Nejsou super nádherná a scifi moderní, ale všichni víme, že i po několika letech auta stále zaujmou a mají svou duši.

KIA Sportage je in teď svým designem, ale za dva roky bude úplně out. A plno lidem se už nebude líbit. A když jsem viděl přímo v KIA kolik stojí náhradní díly. Jsou 3x dražší než na evropská auta.

Příklad: čelní sklo KIA Sportage cca 12000,-, ŠKODA Yeti cca 4000,-

Ve vytríně v KIA jsem viděl stěrač, který byl úplně stejný jako jsem měl na Škoda Favorit a ponové cena tohoto stěrače byla 990,- :help:

Ak si chceš pozrieť test yeti kia mitsubishi a ford tak si skopíruj odkaz v zátvorke do google. Vcelku zaujímavé ale yeti je pre mňa 1-ka. (Nové modely Kia a Mitsubishi prilievajú olej do ohňa na trhu SUV)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak si chceš pozrieť test yeti kia mitsubishi a ford tak si skopíruj odkaz v zátvorke do google. Vcelku zaujímavé ale yeti je pre mňa 1-ka. (Nové modely Kia a Mitsubishi prilievajú olej do ohňa na trhu SUV)

Jistě zajímavá možnost,proč ne,ale nejlepší si je to vyzkoušet osobně. S ASX jsem už jel,s Kugou a Sportaží taky. Když máš dost peněz na všechny tyhle auta,tak je to docela těžké si vybrat. Chvíli se ti to zdá tak a za chvíli zase trochu pochybuješ..... Ale jedno je jisté- Yetík je určitě ve hře i v této konkurenci.To je někdy stejné, jako když se ti líbí víc slečen a musíš si vybrat taky jen jednu.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tak, každý by si měl danou motorizaci projet, a nejlépe trasu, kterou zná = zlaté pravidlo.

Takový řečičky jak někdo může vzít 1,2 a ne 1,4 jsou k ničemu. Ruku v ruce s výkonem jde nahoru spotřeba a to je pro většinu alfa omega. Většinou se crcáme po městě a provoz nebude lepší, ale horší. A 1,4 má město papírově za 8,9L.

Pamatuju si podobnou debatu na 1,4 pro Superb, ale pak do stačí sednout a projet.

Můj názor zase je, že než 1,4 tak raději TDI, větší výkon a nižší spotřeba a proti 1,4 je spotřeba po městě 6,6L

Údaje beru jen jako rozdíly mezi motorizacemi a vím, že realita je jiná.

Tím se v žádném případě nechci dotknout 1,4kařů :palec2: 100 lidí 100 názorů ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jistě zajímavá možnost,proč ne,ale nejlepší si je to vyzkoušet osobně. S ASX jsem už jel,s Kugou a Sportaží taky. Když máš dost peněz na všechny tyhle auta,tak je to docela těžké si vybrat. Chvíli se ti to zdá tak a za chvíli zase trochu pochybuješ..... Ale jedno je jisté- Yetík je určitě ve hře i v této konkurenci.To je někdy stejné, jako když se ti líbí víc slečen a musíš si vybrat taky jen jednu.......

Máš úplnu pravdu auto si treba vyskúšať lebo každému sedí iné auto. Keď som sa ja rozhodoval medzi bmw x1 nissan qashqaj a vw tiguan to bolo tiež tažké. Nissan som vyradil ako prvé kôli francúzkemu motoru bmw zbitočne drahé a nepáčilo sa mi nepohodlné sedenie. Tak som bol rozhodnutý pre tiguan. Ale mal som možnosť sa previesť v yetim a bolo rozhodnuté. Je doma. Len som si nevšímal tie múdre reči od ostatných prečo yeti. Yeti preto lebo som sa ja rozhodol a ja sa v tom aute vozím a som nad mieru spokojný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pátek bylo zde trošku hezky a tak jsem na kole objel nejbližší prodejce pneu a disků. V jednom krámě se mi zalíbil disk Ronal R42 a jinde zase pneu Goodyear UG7+. Co mě však překvapilo je to, že mi prodavači bez okolků nabízeli na Yetiho rozměr pneu 205/60 R16. Užší „205“ pro lepší záběr ve sněhu, profil „60“ pro lepší vzhled auta a pro pohodlnější jízdu. … Mohu poprosit někoho z majitelů Yetiho 1.4 aby se koukl do velkého TP jeli tento rozměr povolen, nebo má někdo informaci, že jej lze použít.

V jedné prodejně mi prodavač vedle sebe postavil 215/60, 205/50, 205/55 a 205/60 vše R16. Rozdíly v průměru se nedají přehlídnout

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď.

Ještě bych se zeptal – vůbec netuším co je potřeba k zápisu nějakého dalšího rozměru!

Podla mna retaze nedas ani na rozmer205/60,tak tam kludne mozes dat 215 a nemusis nic vybavovat.Rozdiel v jazdnych vlastnostiach podla mna nezbadas.Kup kvalitnu pneumatiku a mas postarane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Před několika dny jsem byl u svého prodejce. Přišla řeč i na pneu 205/60 R16 a zapsání tohoto rozměru do TP. Bylo mi řečeno, že s tím rozměrem problém nebude, ale papírování kolem toho je dost, tudy pro mě cesta nevede. Zatím se koukám na každého stojícího Yetiho, co má obuto a až bude čas, tak něco koupím. Všude se píše, že pneu nejsou, ale jak jsem si u prodejců ověřil není to zase tak hrozný, zvlášť, pokud člověk nechce pneu ze dne na den.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prvych 530 km najazdenych spotreba 8,6.Najazdene asi 20% dialnice 30% okresky 50% mesto,skoro vzdy obsadeny traja a styria dospeli.Jazda skor dynamicka prisposobena zabehu motora.Po dialnici max.150 .

Měl by sis dát do nicku aspoň o jaké auto jde. Všichni nejsme senzibilové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak je to tady, ve středu si jdu pro Yetíka. Jenže vše je jinak. Plánoval jsem výměnu na březen, chtěl jsem 1,4 experience, ale budu mít 1,2 TSI Ambition. Byla to rychlovka, měl jsem kupce na mého Roomstříka, tak jsem to musel fofrem pořešit. Je to předváděčka, hnědá mato metalíza, za velmi dobrou cenu, trochu jsem si ji dovybavil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...