Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím. Nedávno jsem našel v dílech, co jsem si schoval z mé bourané Felicie tento ventil (nebo snímač, nevím přesně jak to nazvat) a zajímalo by mně co to vlastně je a k čemu to slouží.

Co jsem zjistil podle čísla dílu, tak je to nějaký ,, větrací ventil ´´ ale to mi nic neřiká. Neví někdo k čemu to slouží?

sdc10376p.jpg

sdc10378f.jpg

To bude ventil uhlikovej nadoby.

jo je to ventil nadobky s aktivnim uhlim, zajistuje ze se benzinove vypary z nadrze dostanou do sani a tim auto tak moc nesmrdi...

je rizen RJ v nejakych zahadnych cyklech .

  • Autor

Děkuji za odpovědi, tak jsem si myslel že je to k něčemu úplně jinému :-)

jo je to ventil nadobky s aktivnim uhlim, zajistuje ze se benzinove vypary z nadrze dostanou do sani a tim auto tak moc nesmrdi...

je rizen RJ v nejakych zahadnych cyklech .

Zase tak zahadne to neni :D Pokud neni na svorky ventilu privedeno napeti, je zpetny ventil otevreny i pri malem podtlaku v sani, vinuti elektromagnetickeho ventilu je napajeno pres svorku 30 a ukostreni je ovladano RJ. Pokud je vinuti el.mag. ventilu ukostreno tak se pruchod ventilu uzavre, kdyz motor bezi je ventil 90 sekund otevren a 60 sekund zavrenej, ve fazi otevreni je ventil este dodatecne oteviran a zaviran. Doba otevreni je rizena RJ ktera vyhodnocuje signaly ze snimace natoceni skrtici klapky a lambda sondy, kdyz je teplota motoru pod 60 °C el.mag.ventil je trvale uzavren, aby se zabranilo zahlceni motoru.

Zase tak zahadne to neni :D Pokud neni na svorky ventilu privedeno napeti, je zpetny ventil otevreny i pri malem podtlaku v sani, vinuti elektromagnetickeho ventilu je napajeno pres svorku 30 a ukostreni je ovladano RJ. Pokud je vinuti el.mag. ventilu ukostreno tak se pruchod ventilu uzavre, kdyz motor bezi je ventil 90 sekund otevren a 60 sekund zavrenej, ve fazi otevreni je ventil este dodatecne oteviran a zaviran. Doba otevreni je rizena RJ ktera vyhodnocuje signaly ze snimace natoceni skrtici klapky a lambda sondy, kdyz je teplota motoru pod 60 °C el.mag.ventil je trvale uzavren, aby se zabranilo zahlceni motoru.

To je docela zajímavé. Co máš na mysli tím "Pokud je vinuti el.mag. ventilu ukostreno tak se pruchod ventilu uzavreno" ?? Myslíš tím, že pokud není na signálovém drátu přivedeno napětí tak je uzavřený?? Z toho určitě tedy plyne, že je jedna strana na GND (zem, kostru nebo jak chceš) a druhá signálová je spínána z řídící jednotky na napájení?

Pokud je vinuti elektromagnetickeho ventilu ukostreno (vinutim prochazi proud) tak se pruchod ventilem uzavre. Kdyz motor bezi ta je ventil 90s otevren (vinuti neni ukostreno) a 60s zavren ( vinutim prochazi proud) :palec2:

Pokud je vinuti elektromagnetickeho ventilu ukostreno (vinutim prochazi proud) tak se pruchod ventilem uzavre. Kdyz motor bezi ta je ventil 90s otevren (vinuti neni ukostreno) a 60s zavren ( vinutim prochazi proud) :palec2:

To znamená, že za normálních okolností je ventil otevřen, a jednotka ho pouze při běhu motoru uzavře a podle jistých pravidel otevírá?

To se bude hodit při měření. Mám signalizovaný problém i na této části.

Jinak diagnostika přes vag už vypadá velice jednoduše :-)

Upraveno od noneac

Ano da se to tak rict. Hodnota regeneracniho proudu je zavisla ne rozdilu tlaku mezi sacim potrubim a okolim. Nejvetsi tlakovy rozdil je pri volnobehu. Aby se zabranilo problemum pri behu motoru je v tomto pripade pripustny pouze maly regeneracni privod cerstveho vzduchu.Pri vetsim zatizeni je naopak spravne, aby byl regeneracni proud velky, protoze je k dispozici maly tlakovy rozdil. Velikost regeneracniho proudu ridi RJ prostrednictvil regeneracniho ventilu.

Chtěl bych se zeptat,co se stane,je-li ventil nefunkční,nebo vyřazený(propojením hadiček bez ventilu)?

Mám 2,0 tam je tenhle venti č. 0 280 142 347,ale za rozumný peníze seženu jen 0 280 142 345 co se dává max. do 1,4 16V 74kW..je možno dát tenhle "slabší",nebo jedině origo na 2,0?

Zvažuju tuhle investici,protože ten můj podle vagu moc nechodí..díky moc za odpověď! ;)

Upraveno od Bavo

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.