Přejít na obsah

1.2 12V 47 kW jaký olej?


fabia12V

Doporučené příspěvky

jezdím na olej Straline 5W-40, výměna po 15tkm - provoz Praha + dálnice. Nemyslím že značka oleje něco změní, na víc jak 120°C jsem se s teplotou oleje ještě nedostal, při mornální jízdě má kolem 100°C, na tento obyčejný olej jsem již nalej 80tkm a motor šlape stále stejně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

zdravím,objevil jsem olej Emperol 5W50 s normou 502 00,chci ho dát do F1 combi 47 kw s chipem,mohu znát váš názor na tento olej?Budu za měsíc měnit olej a cena 145 kč za litr mi přijde slušná,a ze zkušenosti vím,že i levný výrobek je kolikrát kvalitnější než drahá značka.Díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já doporučuji plnou syntetiku Shell HELIX Ultra 5W-40, máme na HTP 12V najeto 85 tis. a zatím bez problému, měníme po 15,000 km, ještě přidáváme aditivum proti zadírání hydraulických zdvihátek, je to od nějaké německé firmy. Jmenuje se to : Hydrostossel aditiv nebo nějak tak :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím a díky za info.Já přešel právě z 5w40 na 5w50,protože věřím tomu co píše a říká Cimbu.Asi by se nic nestalo se 40,ale když mám tu možnost dát 50,jistota je jistota.Já jen že objevil levnější 50ku,tak jsem byl zvědav.Tu přísadu na hydroštely asi použiju.Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, cely jsem to tu pročetl ale i tak stále nevím. 
Budu měnit olej ale netušim jakej.. nevím ty normy oleju, v příručce jsem našel 502.00 a 500.00, no 500.00 ten vubec není a 502.00 normu nemá olej 5w-30 kterej potřebuju, tak by mě zajímalo zda-li byste mi neporadili jakej olej tam nalít, mám 1generaci fábie combík (1.2 12V HTP 47kw). Popřípadě jaký zkušenosti máte s jakým olejem a jakej používate vy.
Jsem bezradnej .. našel jsem tento olej ale mužu ho tam prdnout? http://www.oleje-aditiva.cz/shell-helix-ultra-extra-5w-30-1l

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Vás všechny.

Měl bych také dotaz co se týká výměny oleje. Měnili mi olej při pravidelné serv. prohlídce / nejeto cca. 85 tisíc km/.

Když jsem se vrátil domů /5 km cesta/ tak jsem se pro jistotu podíval kolik ho tam dali /podle měrky/ a musel jsem si nafotit

i jak olej vypadá před a po výměně. Zajímalo by mne zda je možné aby olej po 5ti km jízdy byl opět takhle špinavej.

post-25586-0-09500800-1399301816_thumb.j

 

Tak jsem provedl fotopřehled vlastní výměny oleje na stránce /na konci stránky/:

http://forum.skodahome.cz/topic/9561-vymena-oleja-12-htp-47kw/?p=1918633

a také s čím jsem se setkal - po vyndání filtru a barva oleje po vlastní výměně.

Editováno: , autor: Turista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vím, když jsme měli  tento motor, tak jsem pořád porovnával, proč u tohoto motoru po výměne  tmavej olej, v porovnání třeba s 1,4 16V. Asi je to kontrukcí motoru, někde je kapsa,to by museli udělat mezivýměnu, aby byl čistější.

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Vás všechny.

Měl bych také dotaz co se týká výměny oleje. Měnili mi olej při pravidelné serv. prohlídce / nejeto cca. 85 tisíc km/.

Když jsem se vrátil domů /5 km cesta/ tak jsem se pro jistotu podíval kolik ho tam dali /podle měrky/ a musel jsem si nafotit

i jak olej vypadá před a po výměně. Zajímalo by mne zda je možné aby olej po 5ti km jízdy byl opět takhle špinavej.

attachicon.gifauto_olej.jpg

A myslíš že ti ho fakt vyměnili?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A myslíš že ti ho fakt vyměnili?

No tvářili se jako, jak se dnes říká - odborníci - byl to zn.servis. Otázku zda ho vyměnili nechci řešit, to bychom se dostali úplně někam jinam :kol-29: .

Jde mi spíš o zkušenost ostatních, zda je to možné - něco jako příspěvek od "Casy".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už som na viacerých autách pár krát vypúštal olej z motora len po pár km (rôzne dôvody, napríklad preliate, prípadne potreboval ísť znova von, lebo sa niečo robilo na motore) a zakaždým olej vyzeral špinavo, respektíve aspoň relatívne v porovnaní s tým, ako vyzeral, keď sa tam lial.

 

Holt v motoroch je rôzny bordel, ktorý sa ihneď chytí na nový olej a v momente ho znečistí... a práve z tohto dôvodu začínam aktívne rozmýšlať nad nejakým preplachom motora. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

pokial sa nemýlim 30-tka je na LL interval a asi by nevydržala tie teploty čo produkuje htp aj ked až také drastické to nie je ako píše cimbu ale predsalen sa hreje viac ako 4-valec ktorý má aspon kocku na chladenie oleja preto w niečo a za tým 40 aspon podla mna

 

Cimbu v článku o HTP kecá a to hned několikrát.

1) Teplosměnná plocha 3 válce je menší než 4 válce.

2) HTP nezahřívá olej více než jiné motory, nejen já jsem si to měřil.

3) Na přední straně motoru NENÍ hlavní olejový kanál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...