Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Taky dávám 5W50. Někdo tvrdí, že je to zbytečnost, ale např. Mobil 1 Peak Life 5W50 se dá sehnat v akci už za cca 180Kc/litr, takže proč ne :)

Jsem jeden z těch, co si myslí, že je to zbytečné a dokonce kontraproduktivní.

Olej má v motoru nejen mazat, ale i chladit a čistit. A na to aby dobře chladil a čistil, se musí po motoru dobře pohybovat, tj. být tekutý. Je třeba si uvědomit, že na chlazená místa není přiváděn mazacím kanálem pod tlakem, např. na dna pístů. Taky pro dobrou funkci hydrozdvihátek je nutný nepatrný unik oleje z vnitřku zdvihátka.

Já jezdím 5W-30 (s normální HTHS viskozitou).

  • 1 měsíc později...

Tak jsem se rozhodnul že si provedu výměnu olej sám.

Připojuji několik pohledů na tuto akci a s čím jsem se setkal.
Otevřít nalévací otvor oleje.

Plastový dekl se trhnutím nahorů uvolní aby se umožnil přístup k vyšroubování plastového víčka filtru.
Nebylo třeba celý kryt odstranit, stačilo jen mírně nadzvednout přední stranu.

Je třeba zakrýt alternátor a tím zamezit jeho potřísnění olejem z vyndavaného filtru.

Vyšrouboval jsem plastový uzávěr filtru, zprvu šel ztuha ale pak již zlehka.

Vyndal jsem starý filtr a zjistil že z předchozí výměny v odborném servisu vypadá takto - viz obr..

Několik pohledů na filtr který byl původně dáván při předchozí výměně v servisu.

Zda se takto zdeformoval během jízdy automobilu nedokáži posoudit.

Vše jsem pečlivě vytřel od starého oleje a nasadil nový filtr a těsnění.

Starý olej kapal po kapkách z motoru ještě po 1 hodině.
Nový kroužek těsnění olejové vany mi byl doporučen hliníkový.

Vše jsem utěsnil a dotáhnul a nalil 3 l oleje.

Po ujetí pěti kilometrů jsem porovnal barvu oleje.

V servisu zřejmě nedostatečně odstraňují starý olej a hned nalijí nový a nový po pěti km jízdy vypadá téměř jako ten starý.

 

20.6. - o dva dny později:

Pakliže jsem "skoro ani nespal" že mi tam celou dobu filtr nefiltroval - navštívil jsem vedoucího servisu abych s ním probral celou
záležitost. Závěr který jsem z jeho odpovědí získal je: „že jsem si mohl u servisů stát a hledět mechanikovi pod ruce“.

Takže závěr si může udělat každý sám - tedy - pokud ale sám zjistí že má odfláknutý servis.

 

1.7. - Rozšířil jsem obrázek s ukázkou oleje a to po ujetí 1650 km. Další najeté kilometry přidám časem.
 

Po této skušenosti nedokáži odhadnout po jakou dobu a na čem všem se na mně Odborný servis hojil a to ne zadarmo. Od tohoto momentu raději končím se servisováním v Odborném servise a přecházím na jiný systém. Servisní záruku mobility kterou mi servis nabízel řeším přechodem na vyšší Asistenci Pohoda SOS+ od pojišťovny = Havárie-Porucha - Odcizení /připlatím si svou pojistku o 600,- ročně - 50,- měs./. Co budu moci a na co stačím /jako za min.režimu/ si vyměním sám, pro každoroční servisní prohlídku vozu /dle výrobce/ navštívím doporučeného soukromníka který má taktéž kvalitní vybavení i VAG.
 

post-25586-0-90410800-1403091798_thumb.g

post-25586-0-24999200-1403091826_thumb.j

post-25586-0-61209900-1403091833_thumb.j

post-25586-0-77167500-1403091968_thumb.j

post-25586-0-13732600-1403091973_thumb.j

post-25586-0-48208900-1403091978_thumb.j

post-25586-0-08251900-1403091989_thumb.j

post-25586-0-42514700-1403091994_thumb.j

post-25586-0-23995500-1404204192_thumb.j

Upraveno od Turista

Tursta:pěkný...po kolika že je to měněné?po 15tis?vypadá to že se na to v servisu kapánek vyprdli....protože po 15tis mám ten filtr trošku čisčí:-)))

-sleduj či ti nepotečie z toho filtra olej na alternátor...je dosť prípadov,hlavne s tým černým tesniacim krúžkom

-nebolo tých 3 l veľa?

Vše jsem pečlivě vytřel od starého oleje a nasadil nový filtr a těsnění.

 

Vše jsem utěsnil a dotáhnul a nalil 3 l oleje.

 

1. - po kolika že je to měněné?po 15tis?

      Musím odpovědět, že jsem olej měnil po 7 tisících km - protože se mi ten původní nezdál a jedu na delší cestu.

 

2. - vypadá to že se na to v servisu kapánek vyprdli....protože po 15tis mám ten filtr trošku čisčí

      Pokud by to byla pravda, tak potěš "Pán bůh" všechny motoristy. Benzín špatný a ještě tohle......

 

3. - nebolo tých 3 l veľa?

      Dal jsem tam 3 litrovky Magnatecu a do půlky /měrky mezi ryskami/ mi trochu schází. Někdo psal že mu tam stačí 2,8 l ale u mne to vůbec neplatí.

4. - Stejně by mne zajímalo jak mohlo dojít k té deformaci filtru? Nemá někdo tušení?

 

Nejspíš odpověď:
Domnívám se že mechanik servisu ten filtr nenatlačil až na doraz na trn a ten se pak po nasazení na baňku šroubováním zdeformoval. Zkušenost: Při druhé vlastní výměně oleje jsem použil filtr Mann a ten šel velmi!! ztuha na trn než třeba filtr UFI
který tam "spadnul" skoro sám.

Upraveno od Turista

Ten filtr určitě není měněný !!! Řekl bych 30tis. Doporučuji do takového servisu už nejezdit. Jen se pořádně na ten filtr podívej,už se rozpadá.

Turista: Děkuji, pěkné fotky, zejména ta se "škvírou" mezi filtrem a trnem mně udělala "radost". Stalo se mě totiž to samé a když jsem zpochybnoval vhodnost tohoto typu filtru (s bílým čelním textilním těsněním), byl jsem ujištěn, že je to správně. No, nevím, nevím. Já od té doby používám filtr s těsnícím O kroužkem v díře.

K deformaci filtru podle mého došlo proto, že byl nadměrně zanešený. Na čelní ploše použitého filtru je vidět vrstva nějakého karbonu, či co to je a obdobně musí být zanesený i filtrační materiál. A protože olej nemohl "ucpaným" filtrem protékat, tak ho tlak oleje zdeformoval. Vložku filtru má proti tomuto rozmačkání chránit obtokový ventil, který je v trnu, ale asi nestíhal. Mohlo se to stát když byl motor a olej studený a tím pádem špatně tekutý.

Upraveno od McMatej

Ještě připojuji poslední zajímavost - z mé "vlastnoruční" výměny oleje. Pokud měrku vstrčím ukazuje skoro půlku mezi rysky.

Pokud měrku otočím o 180 stupňů a vstrčím, pak ukazuje více než půlka. Podotýkám že jsem nalil přesně 3 litry /3 lahve/.
Motor má již skoro 100 tisíc.

Barva oleje odpovídá nové náplni. Po výměně v odborném servisu jsem tak čistou náplň niky neměl, naopak jak uvádí jeden z pisatelů začínám mít také takový dojem, že v "některých" servisech jim platíme servis pro "malá domů".

post-25586-0-66714000-1403175171_thumb.j

Upraveno od Turista

Není měrka ohnutá? (zastrčená byla na doraz, že jo) Pokud by z vodicí trubky nešla nejkratší cestou do oleje (tj. kolmo dolů), tak by ukazovala nižší hladinu. A proto bych z těch dvou údajů věřil víc té vyšší hladině.

Turisto,ještě tam trochu přilej,u htp je lepší to nalít těsně pod horní rysku,ten rozdíl při otočení měrky neřeš to je normální.Někteří "odborníci" nejdřiv vypustí olej,dají zátku zpátky a pak vytočí filtr,z něj to nateče zpět do vany a ejhle 2-3 decky jsou doma.Holt náš zákazník náš pán.

2turista: alternátor není potřeba zakrývat, k potřísnění olejem dochází jen v případě špatného postupu při výměně, je na to upozorňováno i v dílenské příručce..

 

Správně je:

- odšroubovat výpustný šroub olejové vany

- povolit uzávěr filtru po rysku! - je tam značka - uzávěr se nesmí zcela odmontovat

- olej odteče z filtru, po cca 5 minutách je možné uzávěr filtru zcela odmontovat a vytáhnout filtr

 

Při tomto postupu ti na alternátor nekápne ani kapka oleje. 

Upraveno od mytrix

Tak jsem před chvílí zkoušel při měření hladiny oleje otočit měrku a taky se měření liší o 3 - 5 mm. To jsou věci. :-)

Měrku tam strkám aby po vytažení byla vroubkama ke mě,od toho tam ty vroubky jsou,aby drželi olej a ten nestékal.

Já mám vroubky oboustranně (a má je i Turista na fotkách). Mě by zajímalo proč se to takhle liší, jen tak, ze zvědavosti.

Čert ví,ty max.2 deci zase takovou roli nehrajou.Je to do vany vedený trubičkou,je možný,že s tý jedný strany se olej při vytahování částečně setře.

Já mám vroubky oboustranně (a má je i Turista na fotkách). Mě by zajímalo proč se to takhle liší, jen tak, ze zvědavosti.

tá jeho fotka je fotená len z jednej strany..iba ukázal,koľko má oleja,keď mierku pri kontrole hladiny oleja pootočil o 180°

Hladinu jsem odečítal pokaždé ze stejné, tj. prohloubené části měrky.

Používám full-syntetiku 5W-40 a spokojenost. Koupil jsem v akci 4l kanystr od Carlsonu za 400,- takže ideál. Jelikož jezdím hodně po dálnici a HTP má rádo časté výměny oleje (15 tis. km. je vhodné tak pro městské jízdy), měním co 8 - 10 tis km. Ještě uvažuji nad chipem Cimbu, ale těžko říct, zda to má smysl :-)

  • 1 měsíc později...

Ja používam stále ten isty a žiaden problém....Olej Mobil –Super 3000 X1 5W40  -1L-5,54

Upraveno od 3skac11

  • 4 týdny později...

Zdravím Vás,

 

chtěl bych znát Váš názor na přechod z oleje 10W40 na 5W40. Auto jezdí aj v zimě, jedná se o Fabia 1.2 HTP 40 kW. Bývalý servisák přitelkyni dával právě olej 10W40, z jakého důvodu to nevím. Já osobně bych tam kvůli zimním startům a krátkým jizdám dal 5W40. Doufám, že norma výrobce dříve byla dodržena. Nemůžu motoru uškodit? BTW: popřipadě jaký výrobce doporučuje olej a značku.

 

Mockrát děkuji za rady.

Podobný přechod jsem prodělal, bylo mi doporučeno vyměnit olej dříve, protože 5W-40 rozpouští nečistoty, které tam zůstávají po minerálních olejech. Sám již jezdím na plnosyntetiku a auto si chrochtá :-)

Já dávám Castrol GTX 10W-40 PART SYNTETIC. Je to dobře? Jezdím město-krátké trasy 2-3km tam a zpátky každý den. FII 1.2HTP 51kw.

A já dávam Shell 5W-40 za 150,- litr+filtr filtron za 72,- a měním cca co 10Tkm a víc neřeším,protože bych se z toho musel zbláznit.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.