pitrs78 Vloženo 24. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2010 Zdravim vsetkych, ak auto stoji v zime vonku nebolo by lepsie pouzit 0W40 napriklad MOBIL 1 0W40 ktory splna VW 502.00 aj 505.00? Myslim ze sa da zohnat i za celkom solidnu cenu. Aky mate nazor na 0W40 v motoroch HTP? možný to je, ale není to už pro naše klima skoro zbytečné? Co by pak museli používat v severských zemích a v rusku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SAUER Vloženo 30. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2010 Kolegové, rád bych vás požádal o odbornou radu. Vlastním Fabii I Combi 1.2 47 Kw - r.v. 2007 (jeden z posledních F 1), nájezd cca. 35.000, jsem druhý majitel, mám servisku - ale autorizovanému servisu ohledně oleje nevěřím ( olej měněn 2 x ) - jedna věc je to, co je napsáno v servisce a druhá věc to, co je tam nově (pokud vůbec) nalito. Mám možnost získat téměř zadarmo Shell HELIX ULTRA 5W-30 Fully Synthetic, VW 504.00 / 507.00. Na začátek podotýkam, že jsem se snažil prostudovat na zdějším fóru ohledně olejů téměř "VŠE", ale musím přiznat, že nejsem z toho 2 x chytrý :-). Má otázka tedy zní - je tento olej vhodný pro moji Fabku ??????? - popř. hrozí nějaké riziko PS: Vím, že je to kvalitní olej, který patří do vyšší třídy. Díky moc Radek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 31. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2010 možný to je, normu splňuje, ale jednou napsal pan Janda z Cimbu (teda doufám, že to byl právě on) do nějakého odborného časopisu, že olej v motoru 1.2HTP se díky nevhodně umístěnému katalyzátoru hned pod olejovým kanálem zahřívá více, než-li je zdrávo, tak doporučuje raději používat oleje s vyšším letním číslem, tj. třeba oleje 5w50. Co je na tom pravdy nevím, HTP nemám, ale jestli na tom něco je, držel bych se asi raději oleje 5w40. Pokud chceš lepší "odbornější" odpověď, koukni na www.oleje.cz a napiš tento dotaz do diskusního fóra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
erytrin Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 Zdravím jsme zmaten cos e týká oleje ... i po přečtení této diskuze... akorát chci kupovat olej a výměnu si provedu sám. Loni v servisu dali olej 5w30 a ted sjem se dočetl zde na foru že ten do 1,2 HTP nedávat pomalu v žádném případě.. můžě mi to někdo potvrdit? A tedy koupit mam 10W40? fabia kombi 1,2 HTP 47 kw R.V. 2005 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 kup 5W40 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fantomas-007 Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 Já leju 5W/50 Mobil 1 a pohoda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host amissus Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 Shell 5W40. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrjanik Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 5W40 a pohoda. Dával jsem ho jak do Fabie I tak teď do Roomstru a žádný problém .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
12htp47kw Vloženo 7. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2011 Dávám furt 10w40 Magnatec a OK, 166.000km, čus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Braver Vloženo 10. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 10. Říjen 2011 (editace) Dej tam tu 5W-30 pokud ji muzes mit za dobry penize. Ma mnohem vyssi stabilitu nez 5W-40. Viz. http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_vlastnosti_oleju2 5W-40 postupne klesa viskozita, mezitim co 3citka je stabilni v podstate v celem intervalu (v grafu na 15 tis. km). Po 7mi tisicich ma 5W-40 stejnou viskozitu jako 5W-30 a pak klesa pod jeho uroven. Je jasne patrny, ze ze xW-40 uz po par stech kilometrech klesa viskozita temer na uroven 5W-30. Kolegové, rád bych vás požádal o odbornou radu. Vlastním Fabii I Combi 1.2 47 Kw - r.v. 2007 (jeden z posledních F 1), nájezd cca. 35.000, jsem druhý majitel, mám servisku - ale autorizovanému servisu ohledně oleje nevěřím ( olej měněn 2 x ) - jedna věc je to, co je napsáno v servisce a druhá věc to, co je tam nově (pokud vůbec) nalito. Mám možnost získat téměř zadarmo Shell HELIX ULTRA 5W-30 Fully Synthetic, VW 504.00 / 507.00. Na začátek podotýkam, že jsem se snažil prostudovat na zdějším fóru ohledně olejů téměř "VŠE", ale musím přiznat, že nejsem z toho 2 x chytrý :-). Má otázka tedy zní - je tento olej vhodný pro moji Fabku ??????? - popř. hrozí nějaké riziko PS: Vím, že je to kvalitní olej, který patří do vyšší třídy. Díky moc Radek Editováno: 10. Říjen 2011, autor: Braver Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slant Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 ahojte, ozivujem tuto staru temu, pretoze aj ked tem o "vhodnych" olejoch a specifikaciach VW je aj na tomto fore vela, niekde sa fakt pisu bludy. Pridavam preto vytiahnuty text z dielenskych manualov Fabia I, kniha Servisni prohlidky a udrzba, strana 10 a11: Množství olejové náplně: ♦ s výměnou olejového filtru asi: 2,4 l (motor 1,2 l/40 kW) 2,8 l (motor 1,2 l/47 kW) 3,2 l (motor 1,4 l/55 kW (benzin) a 1,4 l/74 kW) 4,0 l (motor 1,0 l/37 kW, 1,4 l/44 kW, 1,4 l/50 kW a 2,0 l/85 kW) 4,2 l (motor 1,4 l/55 kW TDI PD) 4,3 l (motor 1,9 l/47 kW SDI, 1,9 l/74 kW TDI PD a 1,9 l/96 kW TDI PD) Ve výrobě je motor naplněn kvalitním olejem, který lze použít celoročně s výjimkou oblastí s extrémním klimatem. Specifikace pro zážehové motory: Uvedené specifikace musí být uvedeny na obalu samostatně nebo společně s jinými specifikacemi. Používat pouze oleje: - QGO, QG2 Norma VW 501 01, VW 502 00 nebo VW 504 00 Při doplnění mohou být oleje vzájemně míchány. - QG1 Norma VW 503 00 nebo VW 504 00 Specifikace pro vznětové motory: Uvedené specifikace musí být uvedeny na obalu samostatně nebo společně s jinými specifikacemi. Používat pouze oleje: - QGO, QG2 Norma VW 505 01, VW 505 00 nebo VW 507 00 (olej normy VW 505 00 a VW 507 00 nelze použít pro motory TDI PD) Při doplnění mohou být oleje navzájem míchány. - QG1 Norma VW 506 01 nebo VW 507 00 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host amissus Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 (editace) V listopadu jsem vyměnil Shell Helix Ultra 5W40 za Texaco Havoline 5W40 a jede to pořád stejně. Editováno: 9. Únor 2012, autor: amissus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 ono taky záleží na jakou jízdu.Jestli na krátké jízdy po městě,nebo štreky po dálnici v létě.Já přešel z 5w40 na 5w50,rozdíl necítím,ale mám klid na duši že mám rezervu na přehřívání oleje,zvláště v létě při jízdách na dovču atd,kdy je olej přeci jen víc namáhán.Ale jinak si myslím,že stačí 5w40 i ta 5w30.Pochopitelně že ne na závody. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Biimbo Vloženo 14. Únor 2012 Sdílet Vloženo 14. Únor 2012 ahojte, ozivujem tuto staru temu, pretoze aj ked tem o "vhodnych" olejoch a specifikaciach VW je aj na tomto fore vela, niekde sa fakt pisu bludy. Pridavam preto vytiahnuty text z dielenskych manualov Fabia I, kniha Servisni prohlidky a udrzba, strana 10 a11: Množství olejové náplně: ♦ s výměnou olejového filtru asi: 2,4 l (motor 1,2 l/40 kW) 2,8 l (motor 1,2 l/47 kW) 3,2 l (motor 1,4 l/55 kW (benzin) a 1,4 l/74 kW) 4,0 l (motor 1,0 l/37 kW, 1,4 l/44 kW, 1,4 l/50 kW a 2,0 l/85 kW) 4,2 l (motor 1,4 l/55 kW TDI PD) 4,3 l (motor 1,9 l/47 kW SDI, 1,9 l/74 kW TDI PD a 1,9 l/96 kW TDI PD) Ve výrobě je motor naplněn kvalitním olejem, který lze použít celoročně s výjimkou oblastí s extrémním klimatem. Specifikace pro zážehové motory: Uvedené specifikace musí být uvedeny na obalu samostatně nebo společně s jinými specifikacemi. Používat pouze oleje: - QGO, QG2 Norma VW 501 01, VW 502 00 nebo VW 504 00 Při doplnění mohou být oleje vzájemně míchány. - QG1 Norma VW 503 00 nebo VW 504 00 Specifikace pro vznětové motory: Uvedené specifikace musí být uvedeny na obalu samostatně nebo společně s jinými specifikacemi. Používat pouze oleje: - QGO, QG2 Norma VW 505 01, VW 505 00 nebo VW 507 00 (olej normy VW 505 00 a VW 507 00 nelze použít pro motory TDI PD) Při doplnění mohou být oleje navzájem míchány. - QG1 Norma VW 506 01 nebo VW 507 00 a na tos si přišel kde pane Lorenc, že do PD nemůže přijít 507.00? :-) (kort když spousta výrobců už longlife II 506.01 prakticky nevyrábí) Jinak teda k tématu, do 1.2 HovnoToPojede stačí norma 501.01? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slant Vloženo 15. Únor 2012 Sdílet Vloženo 15. Únor 2012 nie som mechanik, ani chemik, ale na aute si robim beznu udrzbu doma sam, preto som si len poriadne prestudoval dielensku prirucku a hodil to sem. ako som pisal v prispevku hore, je to v dielenskych manualoch. OK, foto prikladam sem. no, mne je jedno co si tam nalejes, je to len odporucanie vyrobcu a myslim ze to je jednoznacne definovane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaveloSK Vloženo 15. Únor 2012 Sdílet Vloženo 15. Únor 2012 Tomuto mám akože chápať, že olej 5W30 svojím používaním dokonca získava nové viskozitné vlastnostni a nedegraduje? Kolko je inak taká priemrná prevádzková teplota oleja pri motore 1,2HTP, aby bolo jasné, či tento údaj je dáko smerodajný. Tiež by ma zaujímalo, aké su vlastnosti týchto olejov po cca 8000km ale pri teplote 0 az -10. (tým, že oba majú zimné číslo 5W, tak by som tipoval, že najskôr budú mať podobné vlastnosti, ale asi to tak nebude..či?) Dej tam tu 5W-30 pokud ji muzes mit za dobry penize. Ma mnohem vyssi stabilitu nez 5W-40. Viz. http://oleje.cz/inde...astnosti_oleju2 5W-40 postupne klesa viskozita, mezitim co 3citka je stabilni v podstate v celem intervalu (v grafu na 15 tis. km). Po 7mi tisicich ma 5W-40 stejnou viskozitu jako 5W-30 a pak klesa pod jeho uroven. Je jasne patrny, ze ze xW-40 uz po par stech kilometrech klesa viskozita temer na uroven 5W-30. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 15. Únor 2012 Sdílet Vloženo 15. Únor 2012 Celkem se smeju, jak tady resite nejakou tabulku testovanou na teplotu 100°C. Uvedomte si jednu vec, ze ten olej dosahuje mnohem vecich teplot, kdy olej 5w30 uz apsolutne nestiha idealne mazat a velice rychle degraduje a olejovy(mazaci) film se trha. Navic si kazdy snad dokaze predstavit cestu k mori, kde teploty hodne prekracujou nase maximalni teploty ! Co pak asi udela tento olej 5w30 pri teplote oleje 150°C !!! CIMBU napsal: Najzásadnejším predpokladom správneho fungovania agregátu HTP je dobrý stav jeho olejovej náplne. Motorový olej je tu totiž nesmierne tepelne zaťažovaný, čo spôsobuje jeho rýchlejšie opotrebovanie a znehodnotenie pôvodných vlastností. Vedeli ste, že pri dlhodobej jazde po diálnici dokážete vyhnať teplotu oleja v motore HTP až na 150 °C? Pre predstavu, podobné teploty dosahujú oleje v niektorých súťažných motoroch pri plnom nasadení. Staršie škodovácke štvorvalce 1.4 MPi (44 kW/60 k a 50 kW/68 k) takto výrazne olej nezohrievali a ani pri veľkom zaťažení sa teplota ich oleja nedostala cez 120 – 125 °C. Dôvodov vysokej teploty oleja v HTP je niekoľko. Moderná konštrukcia motora (technicky vychádza z koncernového štvorvalca 1.6i) má za následok prítomnosť väčšieho množstva pohyblivých častí (viackrát uložený kľukový hriadeľ, ventilový rozvod OHC s hydraulickým vymedzovaním ventilovej vôle, atď…), pričom nemalú úlohu tu zohráva aj pomer objemu pracovných priestorov voči ploche, na ktorej dochádza k odvodu tepla. Motor sa preto pri vysokých otáčkach zohrieva viac, ako pri doterajších mladoboleslavských motoroch. Závažnejšou príčinou však je nešťastné umiestnenie telesa katalyzátora blízko hliníkové bloku motora. Čo je však ešte horšie, katalyzátor je uchytený akurát v mieste, kde blokom prechádza hlavný olejový kanál, takže olej je zohrievaný zvnútra aj z vonkajšej strany motora. Výsledkom je spomínaná extrémna teplotná záťaž oleja. Fabie druhej generácie síce už dostali medzi katalyzátor a blok motora ochranný tepelný štít, jeho účinnosť však nie je dostatočná a problém úplne nerieši. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaveloSK Vloženo 15. Únor 2012 Sdílet Vloženo 15. Únor 2012 Tak tak, nemyslím si, že táto tabuľka je úplne smerodajná, pri rozhodovaní sa, akú olejovú náplň použijem do HTPčka. Ešte tak na okraj - keď idem v lete (v našom klimate) po dialnici, tak aká je optimálna rýchlosť, aby som moc neprehrieval olej a pritom nebrzil premávku? Resp. aké otáčky? Do 3500ot.? (olej mením 7500 až 10000km) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 15. Únor 2012 Sdílet Vloženo 15. Únor 2012 Tomu grafu také moc nerozumím, asi se týká pouze nějaké značky oleje. Proč by ostatní viskózní třídy měly časem degradovat více než 5W-30? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEFIANT Vloženo 15. Únor 2012 Sdílet Vloženo 15. Únor 2012 Menší degradace je tím že 5W30 je obvykle opravdová symtetika (PAO) !!! 5W40 jsou obvykle jen HC (hydrokrakované). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 15. Únor 2012 Sdílet Vloženo 15. Únor 2012 PaveloSK: Jako presne tady ti nikdo nenapiseze, ze do tolika ot.min je to OK a pak uz neni. Je to samozrejme zavisle na spoustu dalsich vecech, jako je zatizeni auta, druh cesty=stoupani...,okolni teplota... Kdy motor dostane vic zabrat, nez pri jinem charakteru cesty a jizdy, atd atd. Takze reseni je uplne jednoduche, jestli jezdis se svoji HTP delsi trasy, kde ji obcas potrebujes "zatopit" pod kotlem hehe..Tak bych to resil jako Fantomas a poridil olej 5w50 a mel tak jistotu, ze ten olej bude mit opravdu veci rezervu nez 5w30 nebo 5w40. Jelikos toho oleje do HTP neni potreba tolik, tak se to zase o tolik neprodrazi. Ja bych to menil priblizne po 10000km nebo 1roku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaveloSK Vloženo 15. Únor 2012 Sdílet Vloženo 15. Únor 2012 (editace) Ja rozumiem, aj tak som chcel len približnú odpoveď. Stúpanie, zaťaženie auta atď asi na toto nemajú moc vplyv, lebo pri tých istých otáčkach bude len iná rýchlosť a ja sa práve skôr pýtam na otáčky - či už potom pôjdem o 10km/h menej mi môže byť jedno, zas taký rozdiel v čase to nebude. Nejazdím moc dlhé trasy, len občasne ale aj tak by som nerád tomu autu zbytočne vela nakladal - preto sa väčšinou snažím ísť okolo tých 3500otáčok, lebo všetko nad mi už príde ako zbytočné trápenie oleja a ostatných hýbucich sa súčiastok v motore. EDIT: Pozerám, že asi najbližšie tam nalejem VALVOLINE VR1 RACING 5W-50. Tá cena pri tých 3litroch nie je nič strašné a keď auto pôjde náhodou cez leto do chorvátska, tak to bude úplne ideálne. Editováno: 15. Únor 2012, autor: PaveloSK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 15. Únor 2012 Sdílet Vloženo 15. Únor 2012 Nabuduce neni treba editovat moj prizpevok, pokad pises hned Valvoline a Mogul to jsou moje oblibene znacky oleju Valvoline do motorky a Mogul do auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
puummy Vloženo 16. Únor 2012 Sdílet Vloženo 16. Únor 2012 5W40 asi nejvhodnější ... u nás Castrol Magnatec 5W40 C3. Jinak vím o hodně HTP co jezdí na 10W40 i Edge 5W30. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miro123456789 Vloženo 11. Březen 2012 Sdílet Vloženo 11. Březen 2012 na skodu htp použi Castrol EDGE 5W-40, teda to zlaté balenie,nakolko tento motor oleje prehrieva a rýchlo ich poškodzuje a dochádza ku preskočeniu reťaze a podpáleniu ventiol............skrátka tu sa olej rýchlo degraduje,lebo má okolo 150 stup.Celzia teplotu a bežný olej ,dáka 10W_40 tu rýchlo skapína.. olej kúpiš na www.obchod.centralogistic.com Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.