Přejít na obsah

1.4 16 V 59kW NESTARTUJE


yanoshik

Doporučené příspěvky

MAM FABIU PRVEJ GENERACIE r.v. 2006. Motor 1,4 16V 59kW. Doteraz bezproblemova. Mal som najazdenych 60 000 km, tak som potreboval vymenit olej. Nesiel som do SKODA servosu na prehliadku, kde za vymenu oleja a filtrov uctuju 8000 Sk, ale kedze uz nie som v zaruke, zveril som to znamemu autommechanikovi.Ten mi volal, ze zistil ze pri 60 000 treba menit aj sviečky a palivovy filter. Tak som suhlasil a urobil mi to. Prisiel som pre auto, vyplatil a siel v pohode domov. Rano som nemohol nastartovat. Aj pri otvoreni soferovych dveri aj pri otoceni klucikom v zapalovani sa ozval zvuik cerpadla, ale auto nenastarovalo. Asi az na 10-ty krat to ako tak chytilo. Potom uz cez den bez problemov. Zase az ked som ho vecer odstavil, rano znova neslo nastartovat. Starter točí. Tak som siel za nim a vymenil mi palivovy filter neznackovy za 4-barovy MANN. Povedal ze uz tzo bude OK. Ale odvtedy kazde rano, alebo ked auto nejazdi 5-6 hodin. Nemozem nastartovat. Otocim kluc, cerpadlo zabzuci, skusim startovat, ale motor nenaskoci, ked to robim asi 5-6 krat a stlacam pri tom plyn, zrazu to akokeby trochu chytí a tak pomaly buble... nereaguje na plyn, len tak akokeby motor velmi pomaly bezi a svietia kontrolky nejake cervene... potom stlacim plyn a drzim. asi po 5 sekundach zacne nieco postupne buchat v motore, akokeby sa niečo ODLEIPILO a zacnu stupat otacky , zrazu motor nabehne s velkým hlukom a otackami a uz je dobre... potom ide chvilu tak SUROVO ako ked nastartujes v ZIME a z vyfuku ide smrad ako ked ide na sytič, taký silný benzínový... Potom uz autom idem, ale prve 2 km mi pocitac ukazuje vysoku spotrebu oproti rozjazdom inokedy. /Viem ze pri starte viacej žerie, ale teraz je to extrem-okolo 12-14 litrov spotreba prvych 5 minut/. Potom sa motor zohreje a jazdi vyborne, aj spotreba sa vrati do normalu. Ale ked auto odstavim. rano ma caka to iste... NEVIE MI NIEKTO PORADIT CO TO MOZE BYT A AKO TO OPRAVIT?

Ten moj znamy automechanik, co mi to menil si s tým nevie rady a bojim sa s tým ist do SKODA servisu, lebo oni hned chcu vsetko menit za nove a za opravu budu chciet 10-20 000 Sk. Oni nechcu opravovat drobne zavady, oni vsetko hned menia... Moja skusenost zo Ziliny...

Ak sa tu najde niekto , kto ma podobnu skusenost, alebo vie co by to mohlo byt, nech si da namahu a napise mi sem. alebo na mail riso@hulin.sk alebo telefon 0905 666 392. SURNE. Dakujem. Rišo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napadájí mě snad ty nové svíčky, jestli jsou aspoň stejně značené jako ty staré. Případně, jestli máš ty stare, dat je tam zpet a vyzkoušet.

Pak by to mohlo být i čidlo teploty, čidlo snímače vačky nebo pravděpodobně zapalovací cívky, které jsou na svíčkách...atd.

Nicméně je velice divné, že to dělá pravě po návratu od tveho znameho. Určitě proměřit přes diagnostiku meřené hodnoty, chyby závad..atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DAKUJEM ZA ODPOVED.

VIEŠ MNA MÝLI TO, ŽE TO ROBI LEN KED AUO DLHSIE STOJI, 5 HODIN A VIAC. INAC AUTO JAZDI VYBORNE... SUPER. MNE SA SKOR ZDA ZE NETESNI NIEKDE PALIVOVE VEDENIE A ZE UPADNE PO CASE LEBO SA TAM NIEKDE DOSTAVA VZDUCH...

V TOM JA VIDIM PROBLEM. VZDUCH.

Sviečky povodne uz nemam...

Tiež som myslel na ten snimač teploty, ale ja mam stale pocit ze auto chytí, az ked po nejakom case startovania nataha benzin do motora....

Rišo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V palivovym vedení je tlak až 0,3MPa a tlačí benzín z nádrže. Vzduch nevím kudy by se tam dral, spíš by letěl benzín ven. Je tam ale i regulátor talku paliva a ten může být také v háji.

Mě Octavka taky špatně startuje, hlavne teplé starty a to ještě nepravidelně.

Radili vyměnit teplotní cidlo, ktere se opravdu asi po 1/2 roce objevilo jako závada (jinak bylo vše OK). Vymenil jsem a uz mi to nestartovalo ani za studena (pomáhalo jen pridat plyn a to už poslední dobou vypadalo, ze to nepomuze).

Pomohlo vyměnit snímač otaček vačky. Od té doby nemám rano problem startovat, jen s teplými odstatými starty treba po 30min.. Údajně je na vině SW řídící jednotky.

Jestli nemáš na diagnostice žádnou závadu a měřené hodnoty jsou většinou ok (hlavně zkontroluj vynechání zapalování), je to prostě pokus omyl vyměnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HASKI, som skutocne rad ze si ochotný mi pisat a odpovedat na moje laické otazky. Naozaj vidim ze sa vyznas a ja vobec. Diagnostika nenachadza ziadnu chybu. Ked uz auto rano nastartujem, jazdi a startuje vyborne, bez problemov. Ja verim ze je v palivovom potrubi velky tlak a vzduch sa tam nedostane. Ale ked auto stoji na jednom mieste v noci s vypnutým motorom, tlak v potrubi nie je ziadny. Tak preto ma napadlo, ze ak je niekde v palivovom potrubi netesný spoj, alebo diera, tak sa tam podla fyzikalnych zakonov dostane vzduch. Ale mozno je to blbost. Ja uz som aj myslel na to ci niekde nemoze byt prasknuty blok motora, ale to by som asi mal rano pod autom mokro. a ja tam ma sucho vsade pod autom rano...

Ok skusim zacat tou vymenou senzoru teploty, ale ludia na forume vacsinou pisu zu ked je zle teplotne cidlo, tak auto startuje zle ked je motor teply a nie studeny...

Skusim skontrolovat hadicku ktora ide do skrtiacej klapky... a potom neviem ... asi to zacnem postupne vsetko kupovat a menit az kym to nebude OK :-)

Dakujem Haski, ak mi znovu odpises.

Rišo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to na to cidlo teploty nevidim. Pokud diagnostika ukazuje teplotu priblizne stejne jako na pristrojovce, tak je vetsinou ok.

Ja to vidim na ten snimac vacky a nebo na tu indukcni civku na svičkách, ta vetsinou ale ukazuje vynechání zapalovani a to zjistis pres merene hodnoty.

Pak by to mohl byt i treba EGR ventil nebo Vaha vzduchu...pokud ale tyhle veci na aute mas.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A dal ti tam mechanik správný palivový filtr?

Je jich totiž vícero druhů, jednak je normalní filtr a regulátor tlaku je zvlášť, a pak filtr s regulátorem tlaku dohromady. Pak se ještě liší v tlacích 3 nebo 4 BARy.

No já mám na 1.4 16V ale 55kW ten co je s regulátorem dohromady a na tlak 3BAR, u tebe by to mělo být stejné nevím, každopádně se podívej nebo s ho zeptej co tam dal za filtr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Zdravim, aj ja ozivim toto vlakno :D

Vy co ste sem pisali problemy, ako ste ich vyriesili??

Ja riesim problem s motorom 1,4 59kW 80k 16V. Cca od leta minuleho roka ked bolo nad 24st., nenastartovalo auto na prvy, ale az na 3-4-5krat. Ked som vsak siel kratku trasu po viacnasobnom startovani, a odstavil auto, startlo aj po polhodine HNED. Kedze uz mam 52 000km, chcem menit sviecky tak servisak mi poradil ze najlepsie je tam dat take ake su v aute od kupy, teda pozrel sviecku asi pred troma tyzdnami. Mam tam Boschky, teda ich objedna, a cez vikend ich mam ist menit. Dovtedy som mal problem so startami asi ako pisem od leta, vzdy rovnaky - nad 24stupnov auto startlo az na viackrat...

Presli dva tyzdne odkedy pozrel tu sviecku, vcera bolo +34st. auto nestartlo na prvy krat... no STARTLO AZ NA 15sty pokus ! Potom som siel chvilu, zastavil a o 10minut znovu startoval. To iste, auto startlo az na 10krat cca. Cize, mam pocit, ze tou manipulaciou so svieckami a hlavne zapalovacou cievkou ktora musela ist dole pred kuknutim sa na sviecku sa nieco zmenilo a je problem nastartovat.

Auto som mal vcera na diagnostike, cidlo teploty chlad. kvapaliny to nieje - posiela do RJ rovnaku teplotu. Myslite si ze to bude zapalovacia cievka? Zasa jedna stoji 40€ = 1200Kc a kupit 4ks a nepomoze to taak neviem. Samozrejme menim aj sviecky uz spolu s tym, ale inde som cital ze to moze byt aj starter /uhliky/ a tak... Mam podla Vas risknut tie zapalovacie cievky, alebo to nepomoze?

Auto rano ked je +8st nastartuje na PRVY SUP....

este dodam, ze auto absolutne nezvysi otacky pri pokusoch o start, cisto len pocujem jak toci, ale nic..

potom ked uz dojde na ten xty start ktory skutocne startne, auto startne prakticky ihned

Editováno: , autor: PetoF1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravým vo spolok. Mám presne ten istý problem ako popisujete. Motor točí a točí a nič. Mne to robí ked je podla palubného PC 35 a viac stupnov celzia a mam cca 10l (a menej) benzínu. Ak je pod 35 stupnov celzia tak naštarujem aj ked mám 10l (a menej) benzínu. Ale ak je 35 a viac stupnov celzia mam 1/2 nádrže tak tiež naštartujem.

Menil som palivový filter,sviečky, čistil škrtiacu klapku-nepomohlo :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to blbne jen za studena nebo při každém startu? Co na to říká diagnostika?

 

Abych doplnil můj dávný problém s Octavií 1.6, tak to byly 2 netěsnící vstřiky, které prosakovaly benzín a přehlcovaly tím motor při startu, proto mi pomáhalo sešlápnout plyn - větší přívod vzduchu. Vstřiky sem musel vyměnit za nové (oprava nebo šištění, proplachování nepomáhalo).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar Haski :-)

robí to iba za studena pri prvom štarte, keď je vonku spomínaných +35oC a okolo cca 10l benzínu. Diagnostika neukázala nič, všetko v poriadku. Akurat sa mi nezdal tlak pri štartovaní - 0,3Kpa. Keď už naštartujem tak ide všetko ako má. Iba ten ... prvý štart.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Logicky by to na ten ventil pasovalo....a pravdou je, že mě napadl první jako Libera a tím bych se zabýval.

 

Jinak to může být i třeba náhodně vadné teplotní čidlo, palivový filtr a omezovač tlaku v palivové soustavě a snad nepravděpodobně čerpadlo v nádrži.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravým vo spolok. Našiel som riešenie, na stránke vw-club.sk (http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=38&t=39458&sid=94bb26fc54806e8a30c387266ffadc04&start=10)Citujem:

 

Netreba objavovať objavené... A stojí to zbytočné peniaze....

Výrobca na túto tému má spracované riešenie. Týka sa to vozidiel POLO 6R, GOLF 5K s motorom 1.4 16V 59kW CGGA.

Príčinou ťažkého štartu motora po dlhšom státi na slnku je elektromagnetický ventil na nádobke AKF(filter s aktívnym uhlím).
Ak je výrobcom ventilu fa. VALEO a dátum výroby je pred 310-tym dňom roku 2009, Tak je ho potrebné vymeniť.
Na ventile je kodové číslo výroby v tvare 31009 resp 3109 čo značí 310-ty deň roku 2009, napr 1749 je 174-ty deň 2009.

Táto info je v každom značkovom servise.....

Ďalšie info o tomto motore 1.4 16v 59kw je, že vozidlo po dlhšom odstavení ťažko, resp. vôbec nenaštartuje.
Príčina: odchýlka v softvéri jednotky motora, ktorej je potrebné aktualizovať softvér v režime priameho pripojenia on-line. Bude zmenený dátový stav SW motora.

Ak toto niekomu nepovedia pri návšteve značkového servisu, resp. neurobia opatrenia, tak to nie je servis vw.
Od takého servisu utekať čo najďalej.

 

Tak som písal som Volkswagenu, či by sa mi mohli k tomu vyjadriť. Odpísali mi, že keď sa jedná o Škodu a nie Volkswagen vyjadriť sa nevedia, nakoľko každý výrobca má svoje riešenie. Pritom ide o rovnaký motor, kód motora

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravým vo spolok.

Problém zo štartovaním je vyriešený :-) Neviem ako, ale opravilo sa to samo. Ako boli teraz posledné 2 týždne horučavy (teplota bola 35-40 stupňov) tak motor naštartoval na prvý krát - až som bol prekvapený. Dal som klúčik v zapaľovači do prvej polohy, aby sa zapla elektrika, rozsvietili všetky kontrolky. Počkal som tak 20-30 sekund, potom som začal štartovať motor. Do klúčika som len "brnkol" a motor hned naskočil. Pripisoval som to tomu, že som natankoval na OMV-95 Super. Ale potom som natankoval na Benzine klasickú 95 a štartuje hned na prvý krát. Ako to samo prišlo, to samo aj odišlo :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...
  • o 2 roky později...

Zdravím přítomné,

tak závada byla na alternátoru, repase za 2.200,- problém vyřešila. Ale stala se mi jiná věc. Při vyndavání alternátoru jsem sundaval i tepelnou clonu na Parohách výfuku a nevím jestli jsem si nepoškodil čidlo na motoru. Stalo se mi že mi nešlo nastartovat až třeba na po páté a motor vyhlásil poruchu viz. obrázek a po nějakém googlení mě napadlo jestli to nemůže mít souvislost. Co je to za čidlo na motoru?

Předem díky za radu.

P.S. motor 1,4 16V 59 KW kod motoru BUD.

IMG_20200618_184903.jpg

IMG_20200618_184911.jpg

IMG_20200618_185030.jpg

Screenshot_20200608_140134_org.prowl.torque.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...