Přejít na obsah

Startovanie 1,2 TSI


Doporučené příspěvky

Chilike, každý zážehový motor, když je studený (je jedno jaká je venkovní teplota), má po nastartování zvýšené volnoběžné otáčky. Jinak by nejspíš zhasl, přesný důvod nevím, ale tak to prostě je (ten sytič, to jsem myslel jakoby, proto jsem to dal do uvozovek, nějak mě nenapadlo lepší přirovnání, třeba to tady někdo vysvětlí odborně). Po nějaké době klesnou na "normální" volnoběžné otáčky. Toť můj názor a zkušenost. Tady u toho TSI je spíš zajímavé, že ten pokles je hodně rychlý - cca 10 vteřin. Na Felicii nebo FI mi to trvá déle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám FII vyrobenou v 10/2010, jezdím s ní měsíc, tak nevím, jestli se ty problémy s otáčkama týkaly aut, vyrobených v nějaké době nebo datum výroby auta na to nemá vliv.

Nyní vyráběné FII už ten problém snad nemají.

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to zajímavé, přes léto mělo moje auto volnoběh 1200 něco okolo 1minuty a čím větší zima tím otáčky menší. Kde asi udělali soudruzi v NDR chybu? ;) Mám auto vyrobené 6/2010. Tak jsem zvědavý, jak se bude auto chovat nyní s novým softem.

Editováno: , autor: mida
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednou jsem parkoval celý den venku v mrazu, což se normálně nestává, tak jsem byl zvědavý co a jak, tak jsem to pro vás natočil. :D Problémy tedy žádné, ale stejně až pojedu na servisní prohlídku, tak si asi řeknu o update softwaru, určitě objevili i nějaké další chybky, tak ať se to vyřeší. Na druhou stranu se říká, že když něco funguje, nemělo by se do toho hrabat... :) Je to 1.2 TSi, 63 kw. Teplota asi minus 6.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 1. 2011 na 19:02, mida napsal:

Je to zajímavé, přes léto mělo moje auto volnoběh 1200 něco okolo 1minuty a čím větší zima tím otáčky menší. Kde asi udělali soudruzi v NDR chybu? ;) Mám auto vyrobené 6/2010. Tak jsem zvědavý, jak se bude auto chovat nyní s novým softem.

Mida, auto vyrobené 5/2010 a volnoběh 1200 maximálně 10 vteřin (několikrát jsem to změřil). Koukám, že se to chová u každého jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 1. 2011 na 20:04, Pawouk napsal:

Člověče samurai, to je pěkný, jak se ty ručičky po zapnutí zapalování proběhnou po celé stupnici, to tam máš originál?

Ony se tam proběhnou dokonce i plynule, jen telefon to nějak nehodlal zachytit. :D Je to funkce z Fabie RS, není problém dodělat přes VCDS u jakékoliv Fabie II po faceliftu. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už jsem psal výše, to vyběhnutí otáček na 1200 a následné klesnutí na 800 je si myslím v pohodě. Spíše jsou zajímavé dvě věci a to:

1. u každého je jiná doba běhu motoru na těch 1200 otáček po studeném startu ( u mě je to cca 20 až 30 vteřin, jiní uvádějí do 10 vteřin)

2. 1200 ot. vyletí vždy pokud startuju po delší odstávce a venkovní teplota je nad 10 stupňů, při nižších venkovních teplotách se otáčky na volnoběhu ustálí hned na 800.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 1. 2011 na 11:22, lasut napsal:

2. 1200 ot. vyletí vždy pokud startuju po delší odstávce a venkovní teplota je nad 10 stupňů, při nižších venkovních teplotách se otáčky na volnoběhu ustálí hned na 800.

Tak přibližně to funguje i u mého TSI, akorát s tím rozdílem, že jak se venkovní teplota začne přibližovat k nule, tak se to vrátí zpátky k těm 1200 ot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to dneska taky sledoval a nějak tomu nerozumím. Při ranním startování (teplota 0°C) otáčky na 1200, ale jen na chvíli, pak normální volnoběh. Další start po několika hodinách (teplota 6°C) a otáčky držely na 1200 déle (odhad 10-15s). Nemělo by to být spíše obráceně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přehráto a pocitově se mi auto zdá shnilejší :( navíc zmizela pamět tempomatu kterou jsem měl zobrazenu na maxíku takže další řešení, jinak motor se teď chová tak že (-2 stupně) nastartuji naskočí něco přes 1200ot postupně do 3s klesne na 1000ot a tam drží a pak to klesne někde na 800ot, předchozí nepravidelný chod se už neobjevuje (zatím)

Editováno: , autor: KoNG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby to pak nedopadlo, jako myslím u některého motoru Octavie, který měl za určitých podmínek neklidný volnoběh (ale nic drastického) a vyšla od Škody aktualizace systému a po nahrání auto mělo volnoběh v pořádku, ale vyšší, mělo vyšší spotřebu celkově a nižší výkon celkově. :D Pak snad po půl roce vydali dobrý software...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem si hned při prvním rozjezdu všimnul, že je auto jaksi línější, ale říkal jsem si, že se mi to jenom zdá, ale když se to zdá i tobě, něco na tom asi bude. Předpokládal jsem, že nový software je stejný jako ten, který je nahrán do nových vozů a měl by být OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no cvičně jsme dneska sjel vagem a ejhle v motoru nasekaná jakási chyba, takže očividně něco nebude OK po tom nahrávání, hlavně když jsme viděl s jakou "odborností" s tím technik pracoval tak mě čerti brali (v půlce nahrávání mu to kolega odpojil od sítě nějak se to pak chytlo a flash proběhl ale čert ví jak)

PS: jinak jsem dnes provedl mini test zahřáté auto a kopeček na dálnici, kde předtím auto svižně mělo snahu akcelerovat sem dnes s novým softem jel tak nějak pocitově bez akcelerace takže na té shnilosti něco budu nevím do jaké míry ovlivní akceleraci teplota předtím bylo 10 stupňů dnes -13 :)

Editováno: , autor: KoNG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

však se to taky přerušilo pak se nic nedělo tak to jaksi ukončil a zapnul znovu a nejvíc mě dorazilo to, že když jsem odjel ze servisu tak na vagu bylo plno chyb ohledně komunikace jednotek (což souviselo s flashem) zřejmě to zapomněl vymazat a pročistit :)) no hold kvalifikovaný autorizovaný servis ale bohužel si člověk nevybere fever.gif

BTW: při tom přeřušení už mě omývali páč vím jak vypadá flash v počítačové branži když se něco po..... tak je to pak na vyhození nebo na kuchnutí romky a flash přes programátor. No adrenalinový sport hadra aggressive.gif

Editováno: , autor: KoNG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

najeto něco málo přes 10tis a hlasí to chybu

1 Fault Found:

7203 - ROD - Unknown Error Code

- Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 5

Mileage: 10209 km

Date: 2006.14.29

Time: 10:06:28

BTW: jinak jsem reklamoval to že po flashi se mi nezobrazuje pamět tempomatu a na to mi bylo řečeno že prý mám údajně špatně nakódovaný BCM a tuhle funkcni neznají ani ve ŠA MB, takže v pátek to mimo jiné jedu řešit

Editováno: , autor: KoNG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, no, pokud to není oficiální možnost to zobrazení paměti tempomatu, tak prostě jen řeknou, že to bylo špatně nakódovaný (možná i udělají "bububu, vy jste se nám v tom hrabal"), nakódujou to správně a je to. Auto má tempomat a ten funguje, nikde se nepíše o funkci zobrazení rychlosti na MaxiDotu, takže prostě nebude... Nedá se nic dělat, všechny nás to potká, já za chvíli pojedu na servis v 15 000 km a i když problémy nemám, tak se obávám "preventivní" akce... :(

Jinak - ta paměť ale funguje, jen se nezobrazuje... nebo nefunguje vůbec? Pokud vůbec, tak ať řeší, neplní deklarovanou funkci, pokud jen zobrazení, tak to se holt nic nenadělá, nikdy to umět neměl. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...