Přejít na obsah

Dálkové startování motoru


omicron

Doporučené příspěvky

S tema kondenzatorama mas asi pravdu. Holt to bude vypadat jako bastl, protoze na desku to uz pekne nedam. Neda se...

 

K tomu transilu. Docetl jsem se, ze v palubni siti se muzou objevit napetove spicky snad az nizke stovky voltu. Napr. pri zapnutych steracich. Jestli je to pravda nevim a jestli je tomu tak i u OII take nevim... A prave kvuli tomu jsem v nekolika diskuzich nasel radu, ze je vhodne na vstupu pouzit transil. Je ale pravda, ze nejake kratke spicky by mel transil vydrzet i bez serioveho odporu.

 

Transil za menic se zda byt jako velmi dobry napad. Arduino stoji par korun, takze by mi jeho odpaleni ani moc nevadilo. GSM a GPS moduly ale uz tak levne nebyly... :kol-28:

 

Dnes teda zase zajdu do elektra a nakoupim dalsi kapacitu pred menic a taky transil za menic. Zitra se tomu budu venovat a uvidim, jestli to pomohlo... Kdyby te jeste neco napadlo, dej urcite vedet. Zatim diky za rady.  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to asi taky zbytečně dramatizuju, jedna věc je navrhovat napájení řídícího počítače, kterej musí běžet ještě nějakou dobu po výpadku napájení, a druhá arduino do auta, kterýmu stačí překlenout pár desetin sekundy při poklesu napětí během startování. Ty kondy můžeš přidávat postupně a sledovat, co to bude dělat..

 

Přepěťové špičky jsou podle mě hlavně problémem starších aut, OII je tak plná elektroniky, že by to rušilo i jiné ŘJ, nehledě na CANové sběrnice natahané všude po autě. A kdyby se přecejen nějaké objevily, tak je utlumí odpor a kondenzátory před měničem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to dramatizujes nevim. Pokud by to fungovalo, tak to vubec neresime... Proste by to melo byt schopne preckat startovani, coz ted neni...

 

Konecne jsem se fyzicky dostal k DPS a zjistlil jsem, ze se mi tam vleze 5x 1000uF/25V pred menic a 1x 3300uF/6,3V za menic. Plus teda ten transil za menic. Navic vymenim 10ohmovy odpor za 2,7ohmovy. Pokud to nepomuze, tak uz nevim. Zitra se do toho pustim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to zajimave, ale pred delanim jakychkoliv uprav jsem to jeste jednou zkusil a tentokrat se Arduino pri startovani neresetovalo. Bud to bylo tim, ze jsem to minuly vikend mel pripojene tak nejak na hulvata (slabe, nekolikrat napojovane dratky) nebo byla autobaterie vice vybita. Nebo mozna kombinace obojiho. Kazdopadne jsem tim padem nemel co zkouset. Takze jsem 10ohmovy odpor na vstupu nahradil 2,7ohmovym, pred menic jsem dal 3x 1000uF/25V, za menic 1x 3300uF/6,3V a paralelne transil na 6 V. Starty to, zda se, ustoji, takze to povazuji za vyresene. Navic se podstatne zlepsila doba, po kterou to vydrzi bezet bez napajeni (testovano odpojenim napajeni na nekolik stovek milisekund). :kol-47: Diky za pomoc! :kol-27:

 

EDIT: Jeste doplnim, ze jsem z Arduina a GSM modulu odstranil LEDky, ktere zbytecne svitily a nepouzivany regulator napeti na Arduinu (odebiral jen nekolik desitek uA, ale byl tam proste zbytecny). Tim jsem usetril cca 3 mA. Ted ma cele zarizeni pri napajeni 12 V spotrebu 16 mA (Arduino v rezimu SLEEP_MODE_PWR_DOWN a GSM modul pripojeny k siti). Takze spokojenost. :kol-28:

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak se to vezme. Vymyslene, vyrobene a naprogramovane to mam cele. Otestovane to mam ale jen castecne. Jednou mi to uz nastartovalo, ale klicek byl u spinacky kvuli imobilizeru a nemel jsem to vypinani svetel a steracu, ztiseni radia a zapinani vyhrivani zadniho skla a ofuku celniho skla. Nevidim ale duvod, proc by to nefungovalo.

 

Ted cekam na priznivejsi teplotu, abych shodil palubku a zkusil to zapojit kompletne. Nevim ale, jestli na to ted budu mit cas. Muze to dopadnout i tak, ze to budu dodelavat az v lete.

 

Jinak jsem to teda pojal dost komplexne. Zdrojovy kod pro Arduino ma pres 1700 radku. Plus jeste aplikace na Android. Bude to umet vic nez jen nastartovat. :kol-28:

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to ses hezky rozepsal :D .

Já o tom taky uvažoval, ale pro mě by ta funkce byla zbytečná, auto mam v garáži pred domem (je suché) a s benzínovým motorem bez přídavného el. topení (takže mi skla nic neodmlží a než by se ohřála voda, musel by motor běžet čtvrt hodiny). Navíc jízdou se zahřeje poměrně rychle a i v mrazech po jednom kilometru už fouká vlažný vzduch.

 

Ještě mě napadlo, jak máš vyřešeno odemykání? Představoval bych si, že si z bytu nastartuju auto stojící před domem, které zůstane zamčené, než k němu přijdu. ale pokud je zapnuté zapalování (což je jaksi podmínka nastartování a běhu motoru), tak jsou tlačítka na DO neaktivní (nebo jsem to tak alespoň četl v návodu k obsluze)...

Editováno: , autor: Sharky487
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda a vyresene to bohuzel nemam nijak. Pokud bude nastartovane pomoci Arduina, tak budu muset odemknout pomoci klicku zasunuteho do zamku u dveri. To je asi jedina neprakticka vec. Bohuzel me nenapadlo, jak by to slo obejit. :kol-32:

 

Ted me jeste napadlo, ze se budu muset podivat na kodovani. Treba tam nekde bude nakodovana deaktivace DO pri zaplem zapalovani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To kodovani v nejblizsi dobe omrknout nestihnu. V patek jedu na hory a vratim se az prespristi nedeli. Tak kdyby na to mel nekdo cas nebo to primo vedel... :kol-28:

 

Jinak po dobu kdy budu pryc a auto bude odstavene, mam v planu to zarizeni nechat v aute zapojene. Bude to 10 dni, takze celkem dlouha doba na to overit, jak moc to da zabrat baterce. Kazdy den si necham poslat napeti baterie (dalsi funkce, kterou jsem tam implementoval)... Ale pri spotrebe nejakych 16 mA nepredpokladam zadny problem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zkousim vyresit to odemykani pres DO i pri zapnutem zapalovani a v dlouhem kodovani RJ komfortu jsem nasel volbu Remote Control with "Terminal 15 ON" inactive. Tato volba je ale vypla a DO, pokud vim, nefunguje. Nevite nekdo, co to je? (Resim to jen od PC, nemam u sebe diagnostiku, takze to nemuzu vyzkouset.)

 

EDIT: Uz to asi chapu. Pokud to neni zaskrkle, tak je DO funkcni pouze pokud je terminal 15 zapnuty. Chybi mi tam to slovicko pouze, takze jsem to chapal naopak. Asi to bude to co hledam. Casem to vyzkousim. Parada. :kol-47:

 

EDIT 2: Z vlakna Škoda SUPERB I, II & lll  → Superb II  → Elektrika → Kessy

 

Takze v BSG (09) je potreba zaskrtnout Byte 4,  bit 2 (Remote Control with "Terminal 15 ON" inactive) a pak muzete pouzivat tlacitka na DO ikdyz je nastartovany motor.

 

Perfektni. Dalsi problem vyreseny. :kol-31:

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatim co jsem byl na horach, nechal jsem zarizeni 10 dni v odstavenem aute. Neustale bylo pripojene k mobilni siti a cekalo na SMS. Za tu dobu jsem mu poslal 24 SMS a zarizeni mi odpovedelo take 24 SMS. Ty SMS byly na zjisteni napeti baterie automobilu (ze ktere se to celou dobu napajelo). Testoval jsem tim, jak moc to bude vybijet baterii. V grafu prikladam namerene hodnoty. Bohuzel nevim, jak by vypadal graf s odpojenym zarizenim. :kol-32: Kazdopadne to za 10 dni baterii nevybilo a bez problemu jsem nastartoval. 20 dni by to asi dalo. Navic to posilani SMS tomu taky moc nepomohlo...

 

Mereni jsem zacal tak, ze jsem ujel 100 km, auto odstavil, zapojil zarizeni, auto zamknul a pockal pul hodiny. Tim je zpusoben pokles napeti na zacatku mereni - nepockal jsem dostatecne dlouho po ukonceni nabijeni baterie. Ustaleni trva, zda se, cca 20 hodin.

 

post-82761-0-09208500-1457977469_thumb.p

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak po dost dlouhe dobe se snad konecne dostanu k montazi. Mam na to vyhrazeny cely pristi tyden, tak to snad klapne. Jeste musim doresit nejake veci, ale snad to nejak stihnu... Dnes koupeno origo tlacitko, aby to nejak vypadalo. Je to nejdrazsi soucastka systemu. :D Tlacitko je jednak podsvicene (to bude pripojeno k vedlejsimu tlacitku) a dale ma informacni LED (stejne jako tlacitko ASR/ESP), ktera bude pripojena k memu zarizeni a bude indikovat nejruznejsi veci. ;)

 

post-82761-0-57162600-1468437606_thumb.j

 

EDIT: Jinak jsem zjistil, ze tu deaktivaci automatickych steracu jsem asi resil zbytecne. Zda se, ze sterace se po nastartovani stejne az do rozjeti vozu nespusti. Jeste to budu muset poradne otestovat, abych to nezapojoval zbytecne. Nebo mi to nekdo muze potvrdit? :kol-32:

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Uz to mam v aute dele nez mesic a vsechno funguje perfektne.

 

Zarizeni umoznuje tyto veci:

  • dalkove nastartovani motoru,
    • vypnuti svetel a zlumeni radia,
    • zapnuti ofukovani celniho skla,
    • zapnuti vyhrivani zadniho skla,
  • dalkove vypnuti motoru (pouze pokud je nastartovan dalkove),
  • urceni polohy automobilu pomoci systemu GPS,
  • zmereni napeti akumulatoru automobilu a zalozni baterie zarizeni,
  • zpozdene vypnuti motoru (napr. kvuli dochlazeni),
  • automaticke nahlaseni nizkeho napeti akumulatoru automobilu.

Teoreticky zarizeni umi i vypnout automaticke sterace, ale to jsem nezapojoval a neni to tedy otestovane.

 

Pokud jde o cenu, material celkem vysel na 3000,-. (Nemyslim jen zarizeni, ale kompletni reseni. Takze vcetne civky umobilizeru, transponderu, tlacitka, dratu...) Plus samozrejme prinejmensim desitky hodin meho casu, ale s tim jsem tak nejak pocital.

 

Ted jsem v situaci, kdy chci vyrobit novou verzi zarizeni, ktera uz nebude umoznovat vypnuti steracu, ale bude umet odpojit civku imobilizeru. Kdyz jsem nedavno ztratil klicky od auta, hodne jsem se bal, ze prijdu na parkoviste a uz tam auto nebude. Dalkove odpojeni civky imobilizeru by mi v teto situaci velmi pomohlo. Zlodej imobilizer samozrejme obejde, neni to opatreni proti zlodejum jako takovym.

 

Az budu mit vyrobene nove zarizeni, mohl bych to stavajici nekomu prodat. Zapojeni ale neni zrovna jednoduche. Dotycny by si musel vyrobit kabelaz a pripojit to na spravna mista. A dale by si musel dokoupit druhou civku imobilizeru, transponder a nejake tlacitko do interieru vozidla. Pri instalaci je nutne i rozebrani pristrojoveho stitu (jen u dieselu kvuli detekci zhaveni) a panelu Climatronicu (zapnuti ofukovani celniho skla a zapnuti vyhrivani zadniho skla). Sundavat palubni desku teoreticky nutne neni, ale ja ji sundaval.

 

Pokud by mel nekdo zajem nebo se jen chtel na neco zeptat, urcite sem piste. ;)

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...