pavel1978 Vloženo 23. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2010 Hoj, našel by se zde někdo kdo má zkušenosti s vyndáním startéru (1,4i 16V)? Odendal sem kryt, baterii a je tam asi miliarda hadiček, pokud je sundám, vyteče něco ve velkém množství? Pokud odsunu a odpojím některé z hadic a husích krků s el.rozvody, dostanu se k povolení šroubů startéru (kolik jich na startéru je)? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eloš Vloženo 24. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2010 Zdarec, dnes mám za sebou demontáž, vyčištění, promazání a následnou montáž startéru. Mám sice SDI, ale bude to stejné. Správně jsi oddělal baterku a všechny plasty od baterky. Pak odpoj na kabelovém svazku ukostření, ať můžeš se svazkem lépe manipulovat. Odpoj konektor ze startéru a černý kabel na kontaktu. Pak ukostření startéru. Tyto šrouby byly zatím všechny vidět. Pak je ze spodu ještě jeden šroub na kterém je maticí uchycen držák kabelového svazku. A pak už je jen startér uchycen k motoru dvěma šrouby na 18tku ořech. Ty odšroubuj a startér můžeš oddělat. Žádné hadice jsem odpojovat nemusel, bo tam mimo ten kabelový svazek je celkem dobrý přístup. Ale samozřejmě musíš mít Gola klíče, jinak si to nedokážu představit. Snad ti to pomůže a kdyby něco, rád dám více info. Čus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavel1978 Vloženo 24. Říjen 2010 Autor Sdílet Vloženo 24. Říjen 2010 Ahoj, jasne, gola neni problem, spis nevim jaky svazek je ukostreny a kde, je tam svazku asi 5. Konektor od starteru jsem nasel (je to jeden ze sroubu na kterym starter drzi?) tam pristup je, koukal sem i zespoda, nevim jestli tim sroubem kde je pridelanej uchyt svazku myslis sroub na kterym sem videl nejaky kus plechu. nejak to asi dam snad to nedojebu. P.S. Jak se Ti to rozebiralo, da se to v poho zase slozit? Bojim se aby na me nevyskakali uhliky perka apodobne, jinak dikyza info Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eloš Vloženo 29. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2010 Čao, sry za spoždění. Možná už sis poradil, ale kdyby ne, tak píšu. Jen mě mrzí, že jsem já vůl to nenafotil. 1. No ten svazek je ten, když odděláš plastové dno na baterku, tak hned pod ním je jedinný svazek, který je přichycen úchytem na hraně plechu. Hned pod tou hranou je kostřící bod. Z toho svazku je vyveden kostřící vodič, který je přichycen právě k tomu kostřícímu bodu uzavřenou maticí v barvě vozu. Ale tento krok jsem udělal proto, abych se lépe dostal k tomu spodnímu šroubu, protože jsem vše dělal z vrchu. Možná to ani nebude nutné. Mně to moc pomohlo. 2. Tím konektorem jsem myslel ten prostřední kontakt, na kterém je konektor. Jj tím úchytem svazku jsem myslel ten plech, co je přichycen k spodnímu šroubu, co drží startér. 3. Prostě a jednoduše odpojit všechny kabely, co jsou napojené na startér. Vysvětloval jsem to proto, protože když jsem to demontoval z vrchu, tak mě pořád něco zavazelo a zdržoval jsem se. Pokud máš auto na lavici, nebo máš možnost být pod autem, tak to máš jednodušší a možná se ti to podaří demontovat lépe. Jinak samotné rozdělání startéru je celkem jednoduché. Ano ano jak říkáš s těma uhlíkama. Jen dej pozor, až budeš sundávat plech s uhlíkama z rotoru, tak si to například přikryj hadrou, aby se ti nerozkočily po okolí. Horší bude dát uhlíky zpět, ale nějak se mi to povedlo, tak to taky zvládneš Pak vyndáš rotor-je mezi magnety(stator), tak musíš trochu více zabrat. Atd. Já nevěděl co dřív mám vyndat, ale dělal jsem to intuitivně Celé to rozdělej, vyčisti, namaž vazelínou a slož dohromady. Pak dej vědět, jak to dopadlo, nebo pokud budeš potřebovat další info, rád pomůžu. Mě od té doby startér funguje jak nový. Před tím mi kolikrát po otočení klíčku pro startování startér ani neotočil. Třeba až na pátý šestý pokus a to tak, že bylo cítit, jak baterka dostává zabrat. Ale to bylo hlavně zoxidovanýma kontaktama---- ---Proto důležitá rada! Všechny kontakty uvnitř i vně startéru řádně vyčisti a stříkni sprejem na kontakty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavel1978 Vloženo 12. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 12. Listopad 2010 diky moc, perfektne napsany, hned jak budu mit cas, dam se do toho a pak napisu co sem dojebal :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eloš Vloženo 14. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2010 Není zač chlape, od toho zde to fórum je Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vrest Vloženo 16. Březen 2014 Sdílet Vloženo 16. Březen 2014 čaute když nastartuju tak mi chvíli chrči startér mam fabii 1,4 74kw a startér jsem vyndal celej vyčistil ale zdá se mi že je v řiti ložisko a nekoukl jsem se na číslo nevíte jaké ložisko tam je?? předem díky za reakce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 16. Březen 2014 Sdílet Vloženo 16. Březen 2014 Ahoj,taky mám tu motorizaci a když jsi jej vyčistil namazal jsi jej? Namazání pomůže. A myslím jsi že to ložiskem nebude,ale volnoběžkou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
babulka Vloženo 4. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2014 Nechci zakladat nove tema,tak se zeptam tady.Starter na moji Fabce mi dela to stejne co kolegovi nekolik prispevku vis.Po nastartovani jeste zahrci asi tak na 1 vterinu.Bude stacit starter rozdelat a namazat?Popripade cim promazat.Diky za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 6. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2014 vybrať , vyčistiť , namazať kvalitným tukom prevodovku , skontrolovať uhlíky a komutátor + mu vyškrabať drážky pôjde zase ako nový Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 6. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2014 Má pravdu suri. věř mu babulko. Ověřěno. Mazat mazat a zase mazat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.