Publikováno Říjen 31, 201014 r U své Octavie 2 jsem si při mytí všiml rezavých teček na levém předním blatníku. Auto je z druhé ruky, ale podle všeho nebourané (měřil jsem i tloušťku laku a měl by být původní). Je to rok výroby 2006. Zdá se mi, jako by i rez vytékal ze spáry mezi blatníkem a prahem (viz foto). Není to nic hrozného, zatim jen pár kapiček a ťuplíků na blatníku. Na omak je lak hladký, takže to nevypadá, že by byl rez pod lakem, ale kde se tam tedy berou ty tečky? Blbý je, že samozřejmě nemám servisku, je nějaká jiná možnost, jak to řešit přes servis? V rodině máme ještě 10let starou O1 a tam po rezu ani památka a u téhle Octavie 2 tohle, no fuj. Samozřejmě se mi začíná prodírat i lak v místech, kde dosedají dveře - typický problém s tvrdým těsněním, čekám jen, kdy to začne reznout i tam.
Říjen 31, 201014 r Já bych se pokusil o zaleštění,mě se docela osvědčila pasta TEMPO.Ale to těsnění bych řešil co nejdříve.Též jsem ho měnil a stálo to asi 1600kč.
Říjen 31, 201014 r Skus tohle: Mezi plastovým podběhem a blatníkem se po čase nanese vrstva jemného blátíčka, je třeba ji odstranit. Takže odšroubovat, odtáhnout podběh, vystříkat vodou, nachat uschnou a vše namontovat spět.
Říjen 31, 201014 r Připadá mi že něco rezlo na povrchu laku, kdyby rezl blatník, tak začne kvést pod lakem. Vzal bych na to clay a pak nějakou leštěnku, např. Autoglym Super Resin Polish, Meguiars ScratchX
Říjen 31, 201014 r Tyhle tečky jsem na své staré O1 také poznal a bylo to od toho, že jeden de.il něco vedle suta brousil flexou a do laku se mi zasekaly ty jiskry, které pak časem rezly.
Říjen 31, 201014 r Nemohla by to být vzdušná koroze nebo kousky z brzdových destiček? Mám to na autě taky a šlo to rozleštit leštěnkou. Měl jsem to na všech dveřích pod boční lištou.
Listopad 3, 201014 r Autor Jako prvni me také napadly ty kousky od kotoucu. Je ale divny, ze je to jen na leve strane. Asi zkusim po umyti auta Tempo a budu pozorovat co to bude dělat. Co se tyka toho těsnění dveří, co všechno se musí měnit? Je tam jen nasazené nebo se i lepí? Je nějaká možnost, to udělat i bez servisky u Škodovky? Připadá mi sprostý, že chtěj mít vyplněnou servisku kvůli uznání záruky na lak. Co má co společnýho výměna oleje s lakem....
Listopad 3, 201014 r Nevyplněná serviska,to je právě důvod,proč jsem si ty gumy kupoval sám.Jinak jsou nacvaknuty na plastových příchytkách,takže výměna byla v pohodě.Nic jsem nelepil.Kdyby se měly lepit tak by snad měly něco samolepícího na sobě,aspoň doufám.Jestli to jde udělat bez servisky,tak nevím...Snad někdo ví a poradí...
Leden 1, 201312 r Tyhle tečky jsem na své staré O1 také poznal a bylo to od toho, že jeden de.il něco vedle suta brousil flexou a do laku se mi zasekaly ty jiskry, které pak časem rezly. JJ jsou to šponky od flexi, ja měl taky takovy zeravy krupicky, tak jsem se na to podival bliž a slo to dolu i jemně nehtem, lak by netknuty, nakonec jem to vzal lestenkou a bylo to pryc.
Leden 18, 201312 r rezavé tečky mám taky na autě, kámoš taky na Mondeu ( obě stříbrné auta ) a pravděpodobně to je rez od destiček, vzal jsem oplachovou arvu ve sprayi a šlo to dolů :-)
Únor 2, 201312 r Lidi neblnete to neni rez je to asfalt...je na to pripravek i v Globusu...nebo statci obyc natural 95 a je to dole....
Únor 9, 201312 r To je tzv.náletová rez.Může být od kotoučů, ale není to pravidlo.Ve vzduchu lítá spousta nečistot. Jak psal kolega, na tohle se používá clay.Ale určitě bych nepoužíval tempo a pod. zázraky, není to nejšetrnější cesta. Ale jelikož je to starší téma, už máš nejspíš vyřešeno
Duben 9, 201312 r Pánové má to také někdo z Vás mezi zadním blatníkem a zadním nárazníkem( ta dlouhá mezera ) se mi vytvořily bublinky, a pod tím je určitě rez. Co teď s tím. Rok výroby je 2006 tak mi to asi na reklamaci do ŠA nevezmou i když je tam auto servisované, že??
Duben 9, 201312 r Jako že se ti zveld lak? Ale to jenom na části kde je blatník ne?(nárazník je plastový). No já myslim že za normálních okoloností by to reznout nemělo, snad jestli to nebylo bourané- jestli se neměnil zadní blatník....
Duben 9, 201312 r Ano normálně se zvedl lak. Bourané by to právě na tuto stranu být nemělo, to mě právě zaráží.
Duben 9, 201312 r Hm... kdyby napravo, pochopil bych že je lak namáhaný naftou při tankování třeba- je to místo pod víkem nádrže. Ale takto... Každopádně jestli to auto nemáš od novoty tak bych ten blatník proklepl zkoušečkou laku- jestli náááhodou. Dodej foto, ať víme jak to vypadá.
Duben 10, 201312 r Je to vzdušná koroze. Mám to na každém autě vždy po zimě a není jich málo. Odhadem kolem stovky. Nejvíce za koly na blatníkách a pak na zadním plastovém nárazníku a zadní masce. Není to od destiček, ale od posypové soli. Obsahuje totiž částečky, které na povrchu laku v zimě ulpí a pokud se neodstraní hned, tak začnou reznout a obarví lak okolo. Čili nejedná se o prorezivění, ale jen o obarvení laku kolem té částečky. Dostane se to dolů technickým benzínem, ale ty co jsou už orezlé, tak na ty je od Sonaxu přípravek na odstraňování vzdušné koroze, postříkáte, necháte působit, rez začne stékat dolů a pak to setřete hadrem. Nakonec opláchnete vodou. Třeba: http://www.auto-ksport.cz/cz228--sonax-odstranovac-vzdusne-koroze-odvoskovac.html Další varianta je leštící prostředek s lehce abrezivními účinky, taková lehounká leštící brusná pastička,(od 3M). Tempo také, ale bere dolů už dost velkou vrstvu laku, spíš na starší laky, nikdy na nové. Je to na prd, prostě po zimě je to piplačka to dostat dolů. Nejvíce je to vidět samosebou na světlých a bílých lakách. Upraveno Duben 10, 201312 r od Clint
Září 5, 201311 r Je to vzdušná koroze. Mám to na každém autě vždy po zimě a není jich málo. Odhadem kolem stovky. Nejvíce za koly na blatníkách a pak na zadním plastovém nárazníku a zadní masce. Není to od destiček, ale od posypové soli. Obsahuje totiž částečky, které na povrchu laku v zimě ulpí a pokud se neodstraní hned, tak začnou reznout a obarví lak okolo. Čili nejedná se o prorezivění, ale jen o obarvení laku kolem té částečky. Dostane se to dolů technickým benzínem, ale ty co jsou už orezlé, tak na ty je od Sonaxu přípravek na odstraňování vzdušné koroze, postříkáte, necháte působit, rez začne stékat dolů a pak to setřete hadrem. Nakonec opláchnete vodou. Třeba: http://www.auto-ksport.cz/cz228--sonax-odstranovac-vzdusne-koroze-odvoskovac.html Další varianta je leštící prostředek s lehce abrezivními účinky, taková lehounká leštící brusná pastička,(od 3M). Tempo také, ale bere dolů už dost velkou vrstvu laku, spíš na starší laky, nikdy na nové. Je to na prd, prostě po zimě je to piplačka to dostat dolů. Nejvíce je to vidět samosebou na světlých a bílých lakách. tak to já mám taky zvednutou barvu na zadních blatnících v té mezeře mezi blaníkem a nárazníkem.Auto bourané nebylo.Je tam malá spára a nárazník dře o blatník tak dlouho až tam sleze barva a začne to rezivět.Škodovka dělala poslední dobrý laky na I octavii.To jsou slova přímo vývojáře ze škodovky.Měl jsem od začatku co jezdím jen škodovky ale další auto už bude asi Toyota.Bohužel.Jo a to moje auto je taky rok výroby 2006
Září 6, 201311 r Všude se šetří, my máme v práci Land Cruisera a musím říct, že kvalitou taky neoplývá, laciný plasty, prošoupaná kůže na sedačkách, prošoupaná kůže na řadičce a na volantu a taky se sype....
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.