Přejít na obsah

Teplota chladiacej kvapaliny - kolísá


david0007

Doporučené příspěvky

Neb ostačí povolit víčko na expanzce a zašroubovat a ani neztratíš moc kapaliny

Děkuji za typ. U mě výměna čidla teploty také zabrala. Jen jsem při práci na motoru odpojil baterii.

Teď mám velkou spotřebu.

Z původních 6,5 l/100km na 9,0 l/km.

Klesne to samo na původní spotřebu, nebo to budu muset nechat nějak upravit přes VAG?

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

- s největší pravděpodobností termostat, dost častá věc

- v zimě se to dá dobře odpozotrovat že najednou přestane topit. Pokud topí furt stejně a jen klesá teplota je asi v hájí čidlo teploty

- výměna termostatu je korunová záležitost s prací na pár desítek minut. Doporučuji ale koupit origo termostat.

Auto Kelly a pod čínské nepodařky vydží max měsíc a pak odejdou a propouští

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

AHOJ

mam taky problem, ze ma zlosti rucicka teploty chladiacej kvapaliny... vacsinou funguje normalne, ale obcas spravi to, ze aj ked je motor zohriaty na 80-90°C tak rucicka si pomalinky chodi hore dole v rozpati (odhadom) od 20-70°C robilo to aj v lete na origo cidle, ktore tam bolo, tak sa tam dalo nove, ale asi bez znackove.. a zacalo to robit opat, proste rucicka pomalinky chodi hore dole, ale nikdy nespadne az na nulu.. ked zastavim, vypnem motor.. znova zapnem klucik tak OLALA rucicka uz vybehne pekne na 90°C.. cim to je? cidlom ?? termostat je novy v lete meneny a cidlo pred zimou.. termostat je origo, ale cidlo nie tak neviem, ale je tiez modre ako to co tam bolo.. len uz na nom niesu znacky (VW, audi...)

ja myslim ,ze je to cidlom, ale tak neviem lebo to robilo aj na starom cidle a termostate :(

a este otazka cidlo tam ide toto http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/059919501-cidlo-teploty-chladici-kapaliny-octavia.html alebo toto http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/357919369e-cidlo-teploty-4-pol-octavia.html ?

Dakujem za odpovede !!!

Inak motor je to 1.9TDI 81kW AHF 12/98 (model 99)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak najnovsie mi to zacalo robit aj toto :D neni to moc vidiet, ale vidno ako rucicka padne a nabehne.. zacalo to robit ked som siel dolu kopcom so zaradenom rychlsotou, potom uz normalne ukazovala

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky. A už vůbec ne takový slohy dlouhý!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to dělalo taky, sice na 1.6 75kW. Vyčistil jsem konektor na zelenem cidle a ukazovalo to v pohodě.Byl tam natečený olej. Za půl roku mi to začalo znova blbnout, tak jsem to čidlo vyměnil a od té doby to šlape.

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

problem stale pretrvava... pristrojovka je OK, cidlo je OK, termostat je OK, na citacke to pise dobru teplotu len budik ukazuje ako sa mu chce.... test akcnych clenov prebehne bez problemov, tpelota motora na citacke (PC) ukazuje spravne, tak ja uz neviem v com moze byt problem!!! cidlo nove to site robi, termostat to iste :(

nemal niekto taky problem, ze to nezmizlo ani po vymene cidla a termostatu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,prosím poradte niekto.Včera asi tak po 5 minutach jazdy mi kontrolka chladiacej kvapaliny stupla asi tak na 40°C,po minute uz to bolo na 90°C a pocas jazdy to skakalo hore-dole.Poradte co to je,ci je to cidlo.Mam octaviu 1 66kw,r,v.2002.Chladiacek kvapaliny mam presne medzi min-max.Dík za odpovede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 2 roky později...

Muzete me nekdo prosim poradit, kde najdu cidlo teploty chladici kapaliny? Je umistene na expanzi nadobe?

 

Pozoruji stejny problem, kdy raficka ukazatele teploty pred casem kolisala, kdy chvili ukazovala 90st (predpokladam spravnou teplotu) a pak padla na 0.
Chvili se zvedala na skutecnou hodnotu aby po dalsi chvili zase padla na 0. Ted uz se ani nezvedne a stale lezi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 rok později...

Mam take nejaky problem s termostatem.Octavia 1.9TDI .Zacala mi padat teplota vylezla na 90 a kdyz jedu z kopce tak zacne padat tak o dilek i vice.Nechal jsem si vymenit termostat i cidlo teploty a ted se mi to ohriva hure a stejne to pada.Nevi nekdo cim by to mohlo byt.

Editováno: , autor: udo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

ja mel taky problemy s teplotou vymenil jsem termostat a dobry.. Po zhruba roce mi zacala kolisat teplota. Uz jsem mel nakroceno pro novy termostat, ale absolvoval jsem delsí trasu cca 80-90 km a termostat se, da se rict, uklidnil. Nekdo tady psal, to muze byt zavzdusnene ze delsi projeti by mohlo pomoct... Ale osobne si myslim ze to drive ci pozdeji bude chtit bud novy termostat nebo cidlo....

Editováno: , autor: JOKINEN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ja mel taky problemy s teplotou vymenil jsem termostat a dobry.. Po zhruba roce mi zacala kolisat teplota. Uz jsem mel nakroceno pro novy termostat, ale absolvoval jsem delsí trasu cca 80-90 km a termostat se, da se rict, uklidnil. Nekdo tady psal, to muze byt zavzdusnene ze delsi projeti by mohlo pomoct... Ale osobne si myslim ze to drive ci pozdeji bude chtit bud novy termostat nebo cidlo....

 

Ahoj, tak jsem to měl totožně jako ty, ten samý problém, delší trasa (300 km) tomu pomohla. Taky teď čekám, kdy se to projeví znova. Každopádně termostat naštěstí není drahá položka, uff :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Ahoj, nedavno mi zacalo delat to, ze mi jde docela tezko zahrat motor na 90 kdyz pak jedu lehce na plynu nebo nedejboze jedu z kopce a mam zaraseno a nemackam na plyn tak teplota na budikach pada docela rychle dolu. Termostat jsem vymenil za origo a je tam i nova chladici kapalina. Ctu tady ze by to mohlo delat cidlo teploty, ale koukal jsem na pamet zavad a nic tam nebylo a navic mi to nepada uplne na nulu tak nevim jestli fakt zkusit i to cidlo teploty chladici kapaliny, napada Vas jeste neco? Jeste se nedavno menil EGR ventil, nemuze to byt s tim spojene?

Diky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 roky později...

Ahoj, lámu si hlavu s jednou věcí - 1.9 TDi ALH 66 kW se nechtěl zahřát na budíkových 90°C, vždy skončil o políčko vlevo (tj. asi 80°C). Diagnostika v sekci "Přístrojová deska" hlásila toto:

01039 - cidlo ukazatele teploty chladiciho prostredku (G2)
30-10 - preruseni nebo zkrat na plus - Sporadická

 

Podle rad jsem koukal, že by mělo být vadné čidlo chladící kapaliny. Takže jsem koupil aktuální zelené provedení (Škoda originál, 059 919 501 A) čidlo vyměnil a auto poprvé projel - cca 30 km po okreskách mezi vesnicemi. Výsledek - rafička zůstala ještě víc vlevo, než předtím (o jedno políčko, takže asi 70°C), pouze při cestě do dlouhého táhlého kopce se to trochu překmitlo přes čárku, ale vzápětí se zase vrátila zpět. Diagnostika tentokrát nehlásí nic, bez závad. Když jsem po zastavení koukal na měřené hodnoty (10-15 minut po), tak teplota okolo 60°C, tj. asi to, co na budíku, když jsem to dnes ráno proměřoval, než partnerka s autem odjela, tak dignostika ukazovala 9°C (stejně jako venkovní teplota).

 

Původně jsem si myslel, že to je vliv nepřitomnosti krytů motoru při teplotě vzduchu okolo 15°C - horní i spodní (horní jsem nedával, pokud bych do toho měl zase vlézt, spodní téměř upadl), ale teď jsem dostal info, že je chladivo opět na 70°C (už s horním krytem). Mohl by mít spodní kryt takový vliv? Přijde mi to jako nesmysl. Výpis chyb už jinak nehlásí nic, nebo alespoň nic spojeného s teplotou chladiva.

 

Kde dál hledat problém - zkoušet termostat? Dá o sobě vědět nějakým způsobem, že už umřel? Nebo mám zkusit na "zahřátem" motoru ošahat chladič apod., jestli je něco více, či méně zahřáté?

 

P.S.: Ještě jedna věc - auto jsem měl ráno chvíli se zapnutým zapalováním, cca 15 minut a na přístrojovce se objevila červená kontrolka teploty motoru. Nicméně motor v tu chvíli byl vypnutý (už celou noc). Projel jsem ještě auto přes diag, ale opět bez chyb.. Mám čekat nějakou vadu v kabeláži?

 

 

EDIT: Tak ještě byl vadný temostat, tzn. motor se blbě ohříval a do toho snímač ukazoval nesmysly. Po výměně už ručička drží na 90°C.

 

Editováno: , autor: Tomas F
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...