Přejít na obsah

nová Oktávka - různá výbava, různá kola?


risa2000

Doporučené příspěvky

Ahoj vespolek,

jako úplný nováček bych se rád zeptal (byť vyvěšené diskuse v záhlaví fóra jsem si četl) jestli někdo ví, proč jsou u nové Oktávky v základu Elegance 15ti palcová kola a u L&K jsou 17ti. Z diskusí jsem pochopil, že většinou jsou důvody pro různá kola buď estetické nebo plynou ze stylu jízdy/terénu. Doteď jsem jezdil na 16kách, a přišlo mi, že to bylo v pohodě jak na dálnici (i při vyšších rychlostech v Německu), tak na nezpevněných cestách, ale to bylo na jiném autě, takže nevím jestli se to dá zobecnit i na Oktávku. Nicméně jsem měl pocit, že 16 palců by mohl být takový "zlatý střed", proto je mi divné, že v základní nabídce jsou buď 15 (Elegance) nebo 17 (L&K).

Druhá věc, která by mě zajímala, jestli je i nějak zvlášť seřízený podvozek u varianty L&K, nebo jsou tam prostě jen větší kola. Zatímco u Elegance je totiž možné v konfigurátoru vybrat za příplatek jak 16ti tak 17ti palcová kolá, tak u L&K jsou pouze 17ky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Popravdě tvůj dotaz moc nechápu - L&K je prostě "maximální" výbava, tedy vč. jinak příplatkových 17" kol (ve speciálním designu). Pokud vím, L&K má standardní podvozek, lze připlatit buď za sportovní podvozek nebo packet pro špatné cesty (zvýšený podvozek). BTW ta kola se liší šířkou (195/15 vs. 205/16 vs. 225/17) a výškou bočnice, z toho pak plynou určité vlastnosti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, je to maximálna výbava, tak by asi bolo smiešne tam nechávať 15" kolesá ako v Elegance. Inak sú tie 16" kolesá skutočne taký zlatý stred ako po stránke komfortu a jazdných vlastností, tak aj po stránke jazdného odporu.

Pokiaľ si tam necháš štandardný podvozok, tak sú tie 17" kolesá v pohode. Ale ak by si zvolil športový podvozok, tak je to dosť tvrdé, nakoľko Octavia má vysokú nosnosť. Paradoxne je Octavia RS na 17" kolesách omnoho komfortnejšia než bežná OII so športovým podvozkom (RS má nižšiu nosnosť).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsem to špatně vyjádřil. Měl jsem zato, že 17" kola nejsou vždy úplně to nejlepší, tak bych čekal, že ve standardu bude spíš ten "zlatý střed" tedy 16" kola. Z toho, co jsem tady četl, jsem měl dojem, že dost lidí má třeba 17" kola na léto a 16" kola na zimu a že ty 17ky jsou spíš určitá zvláštnost, než standard. Proto mě napadlo, proč si ve Škodě myslí, že 17" kola patří do (nejlepší) základní výbavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Paradoxne je Octavia RS na 17" kolesách omnoho komfortnejšia než bežná OII so športovým podvozkom (RS má nižšiu nosnosť).

Ten dojem mám taky (sportovnější RS paradoxně podvozkově pohodlnější, než sportovní podvozek u obyč. verze) a nenapadlo mě, že mají rozdílnou nosnost!

Asi jsem to špatně vyjádřil. Měl jsem zato, že 17" kola nejsou vždy úplně to nejlepší, tak bych čekal, že ve standardu bude spíš ten "zlatý střed" tedy 16" kola. Z toho, co jsem tady četl, jsem měl dojem, že dost lidí má třeba 17" kola na léto a 16" kola na zimu a že ty 17ky jsou spíš určitá zvláštnost, než standard.

Těžko říct, pro mě jsou 17" na léto příjemnější, jsou "jistější" v zatáčkách a vyloženě diskomfortem netrpím. Na zimu mám 16" a řízení mi pak přijde takové přeposilované a trochu "gumovější". Obecně bych podvozek OII ale nenazval moc komfortním a ani vyšší bočnice pneumatik to nezachrání. Jinak na 17" vídám dost Oktávií...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko říct, pro mě jsou 17" na léto příjemnější, jsou "jistější" v zatáčkách a vyloženě diskomfortem netrpím. Na zimu mám 16" a řízení mi pak přijde takové přeposilované a trochu "gumovější". Obecně bych podvozek OII ale nenazval moc komfortním a ani vyšší bočnice pneumatik to nezachrání. Jinak na 17" vídám dost Oktávií...

Ohľadom toho, prečo volia na LaK 17-ky fakt neporadím, ale na druhej strane čím silnejší motor je pod kapotou a čím je auto ťažšie (viac výbavy), tým širšie pneumatiky na auto treba dať. Či už pre dostatočný prenos síl medzi vozovkou pri zrýchľovaní / brzdení ale aj pre prenos bočných síl v zákrutách. No a keďže širšia guma = vyšší valivý odpor, tak sa to do istej miery kompenzuje zase nižším profilom pneumatiky (= väčším diskom), nakoľko čím je profil pneu menší, tým menej sa deformuje bočnica pneu a tým je nižší valivý odpor.

Ale tá preposilovanosť riadenia je citeľná aj keď prezuješ z letných na zimné s rovnakým rozmerom. Zimné majú proste podstatne mäkkšiu zmes, zvyčajne aj širšie drážky než letné, takže by sa dalo povedať, že styčná plochy je menšia a napokon v čase, keď sa kolesá prezúvajú je už dosť chladno a tým pádom sú tie letné ešte tvrdšie. Takže ja odporúčam zvoliť rozumný rozmer na leto a na zimu mať rovnaký rozmer. Jednak je tam tá menšia styčná plocha (ako keby užšie kolesá), čo pomáha pri jazde na snehu a na druhej strane, koľko najazdíme na snehu? A koľko km na suchej a mokrej vozovke? Tak preto volím na zimu rovnaý rozmer ako na leto.

Obyčajne ľudia majú na zimu užšie gumy preto, lebo ich majú obuté na diskoch z výroby a potom si kúpia širšie a väčšie disky na leto. Prípadne majú na aute elektróny s letnými gumami od výrobcu a na zimu kúpia iba plecháče, tie sa ale také široké nerobia, tak majú na zimu užšie gumy. Žiadnu hlbšiu logiku v tom netreba hľadať. Len málo ľudí si kupuje užšie gumy na zimu zámerne, keďže jazdia celú zimu na snehu, alebo bývajú v takom strmom kopci, že im aj ten malý rozdiel v trakcii tých užších zimných pomôže.

Editováno: , autor: Diamant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Takže ja odporúčam zvoliť rozumný rozmer na leto a na zimu mať rovnaký rozmer...

Částečně souhlasím a částečně ne. Z hlediska vyrovnaných jízdních vlastností je určitě vhodné mít stejný rozměr. Na druhou stranu mi vyhovují v létě 17" (i když nejezdím nějak extrémně rychle), na sněhu jezdím docela často, volím tedy lepší typy zimních gum, a tam už je rozdíl v ceně docela vysoký. 16" tedy beru jako kompromis, na suchu na dálnici to není ono, na sněhu je to zase trochu lepší než 17" a peněženku ten rozdíl v ceně potěší. :-)

Pokud pociťuješ přeposilovanost u řízení tak máš možnost nastavit si ho podle tvých představ (Vagem) a máš tam na výběr z pěti posilovacích účinků.

Zajímavá informace, dík!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...