Přejít na obsah

Problémy s otáčkami motoru


3enit

Doporučené příspěvky

Ahoj,

po zahřátí se mi stávalo, že motor z ničeho nic začal přidávat plyn tak, že otáčky kolísali třeba mezi 1000-3500 tak dlouho, dokud jsem nevypl zapalovaní a chvíli jsem počkal. Pak to většinou přešlo (po chvíli se ale objevilo znovu). Byl jsem upozorněn na špinavou škrtící klapku. Tu jsem absolutně vyčistil, namontoval z5 a nastal (při prvním nastartování) další problém a to, že když jsem přidal plyn, otáčky zůstaly viset + když jsem jezdil tak se mi stávalo to co před tím, tedy že mi dost silně začaly kolísat otáčky (když se člověk rozjíždí v koloně na křižovatce tak je to celkem průser). Nechal jsem klapku nastavit přes vag, tak jsem si řekl že to bude OK. Po nastavení jsem ujel cca 5km a stále ten samý problém.

Jal jsem se tedy přetěsnit sání. Sání jsem přetěsnil, zkusil jsem cca 100km testovací jízdu, vše se tvářilo v pohodě, zdálo se, že je problém vyřešen. Včera jsem jel něco vyřizovat, asi 10km a zase to samé, nehorázně mi lítaly při jízdě otáčky :(

Teď už mě jen snad napadá že klapka je po smrti :'(, jedině ji snad rozpárat a vyčistit dráhu potenciometru? Nevím zda by to k něčemu bylo.

Nicméně jsem se dočetl, že po vyčištění klapky samotné nastavení vagem nestačí, ale že se musí smazat EEPROM pomocí softu od Motordiagu. Co je na tom pravdy?

Byl by tu popřípadě někdo ochoten, z okolí Brna (nejlépe směr Tišnov?) toto nastavení provést? Zadarmo bych to nechtěl, ale v servise by chtěli více než to auto stálo :-/

Díky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V řídící jednotce je nějaká krpa z výroby,díky které nastavení přes vag ve většině případů nefunguje,se právě nepřehrají ty data pro základní nastavení klapky..sice to přes vag jakože proběhne,žádnou krpu ti to nevyhodí ale prostě to proběhlo jen na oko..a právě proto je ten dodatečný soft,kterým do EEPROM nahraješ tovární data a tím tu klapku dostaneš do základního nastavení..sice sem to delší dobu nenastavoval ale mám tušení že po přehrátí EEPROM musíš beztak znovu provést nastavení přes vag,tentokrát jsou ale již tovární data a klapka se nastaví již správně.

Jinak předpokládám že máš 1.3 MPI,pač ta krpa je jenom v této motorizaci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, předpokládáš správně mám MPi, napřed jsem z toho měl radost, teď bych radši jednobod.

Kdybych koupil kábl, poradil by jsi mi, jak se klapka nastavuje přes VAG? Na ten motordiag jsou i obrázkové návody... :)

Ještě k tomu potenciometru, mám to párat a čistit nebo ne? Už jsem z toho fakt v kaši :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upřímně já mam taky MPI a žádné problémy jsem s tím ještě neměl,klapku sem čistil víckrát,poprvé mě to taky rozhodilo,pak jsem to nastavil přes ten soft a vždy klid..jinak práce s ním je hračka,nastavení přes vag taky.Na potenciometr bych se zatím vykašlal,radši zkontroluj to lanko,musí tam být malá vůle. Každopádně si myslím že i zde na fóru najdeš hodně lidí co to umí a jsou z okolí Brna ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může být taky řídící jednotka KO? Jestli ses s tím už setkal, tak to myslím... Já to auto mám asi měsíc, byl tam vadný motor, tak se to měnilo. Lanko bych řekl že má vůli tak "akorát", nebo mi poraď, na jaký zářez mám dát segrovku, aby to bylo opravdu akorát :smich:

Pokud se mi nikdo neozve tak si hold budu muset poradit sám :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...