Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj Jakou dám nejvečí baterii do FI 1,9tdi krom 74Ah dám tam 77Ah chci tuhle Varta Silver dynamic 12V 74Ah 750A .................co vy nato.

V AutoKelly je tato: 77Ah P, s.p. 780A ,Varta SILVER dynamic ,12V taky by nemusela být špatná :) rozměrově tam pásne

  • Autor

Takže dnes pořešeno Koupil jsem Vartu Silver dynamic 12V 77Ah 780A ;)

Dobrá volba :palec2:

u fabky TDi kapcita +- 70-77Ah dle výbavy, startovací proud čim více tim lépě..optimum 640A a více...780A je vellmi dobrá hodnota, to bude chytat na drnc :palec2:

  • Autor

Dnes sem jel ráno do práce unáš -19,5 C a auto chytlo hned ;) takže spokojenost zatím uvidím co vydrží........ myslím životnost

Prochy: u Lukase513 maximálně před zimou dobít, jinak je ta Varta bezúdržbová...dneska už je většina baterii bezúdržbovek, já mám už přes 5let ve Fábce údržbovou baterku Perion - před každou zimou pro jistotu dobiju, destilky ještě nebylo třeba dolívat a zatím drží :palec2: a jak padne jdu do Varty, nebo Exide :)

  • Autor

Jo souhlas ............. baterka je super jen jsem zvědav kolik roků vydrží :palec2: :palec2: :palec2:

Já jsem koupil Fabku 1,9TDi lini v listopadu z bazaru. Řekli že tam je nová baterka, řekl jsem si paráda. Doma jsem zjistil že to je 45 AmH :-) Ale stále na ní jezdím jako drak :-) Jen teď v -18 už to bylo horší. Je možný že mi problikávají světla, i osvětlení palubky a občas mi vypne servo kvůli té malé kapacitě?Rozsvítí se mi volant a konec, ale osvětlení vozu přestane problikávat a svítí normálně. Na diagnostice to ukázalo snímač polohy volantu, ale věřte tomu..

Ano, věř tomu, bude to ten snímač. Na kapacitě baterky, pokud s ní dokážeš nastartovat, už pak tak "nezáleží" (pokud je v pořádku).

  • Autor

Pro - Prema1 je to baterkou lol to samé to dělalo loni dělalo mě :( jak bylo pod -15C tak mě to házelo chyby servo se odpojovalo blikala palubka prostě na prd........ řešení ........ nová baterie Varta SILVER dynamic 12V 77Ah a po starostech

bylo -20C a jde to cític i sedačky se rychleji hřejou... ;)

  • Autor

Pro - Prema1 je to baterkou lol to samé to dělalo loni dělalo mě :( jak bylo pod -15C tak mě to házelo chyby servo se odpojovalo blikala palubka prostě na prd........ řešení ........ nová baterie Varta SILVER dynamic 12V 77Ah a po starostech

bylo -20C a jde to cític i sedačky se rychleji hřejou... ;)

  • 2 měsíce později...

Já mám na FRS baterku 62Ah 560 A, větší mi tam nejde, mám velikost truhlíku 24 x 17 cm. V pohodě tam stačí. :feve:

semi: ty tam nemáš origo dekl na autobaterie?? 24 x 17 cm není origo rozměr baterie...ten je 278x175x190mm a velikost tu kluci řeší kapacitou a startovací proudem :) těch 62Ah 560A není zrovna moc...a pokud máš alespoň nějakou výbavu, tak bych určitě uvažoval o baterii s větší kapacitou,potažmo startovacím proudem (u něj všeobecně čím více tím lépe)

  • 11 měsíců později...
  • 3 roky později...

Tak s Vartama jsem právě skončil. Cena je vyšší, ale životnost nižší. Měl jsem tam Vartu Black dynamic 70Ah, 640A přesně 3 roky a 3 měsíce a je po ní. V životě jsem takhle brzo aku měnit nemusel. Půjdu asi do toho Perionu a klidně údržbovej. 

tak black je nižšia rada, silver stojí len o 10eur viac no aj tak by mala vydržať minimálne 5 rokov. Dobíja ti dobre alternátor? alebo nevybíja ti ju niečo ? (rádio..)

Aku tiež veľmi poškodzuje keď je cez zimu nabitá len z časti, keď sa autom nejazdí je dobré ju dobíjať, v opačnom prípade sa začnú rozkladať olovené dosky.

Tuhle mám já

http://www.cekl-eshop.cz/euro-power/autobaterie--euro-power-74ah

teď má za sebou 3. zimu, nikdy jsem jí nedobíjel, ani když mi klekl altík a jel jsem 50 km se světly jen na baterku, při práci na autě pouštím rádio několik hodin, vlastně po každém startu to tahá jen baterka, dokud nevytočím motor nad 1800 ot aby se nabudil altík, můj názor je, že u baterií to je o náhodě, 2 roky vydrží asi každá a pak je to jen bonus, co vydrží navíc, za značku bych nepřiplácel.

one-z ty máš poškodený alternátor keď sa ti nabudí až pri 1800ot. ? 

Alternátor samotný nejspíš ne, ale kablík, který přivádí budící napětí je někde od těch vibrací uklepaný, prý často pod baterií. Jak se chytí, tak pak dobíjí až do dalšího chcípnutí a reguluje taky dobře, takže jsem ještě nenašel chuť a čas pátrat, už to trvá asi 50 nebo 60 tkm :)

Aha tak, je to zvláštne ale skôr by som to typol na regulátor, mne to príde, že buď tam je kontakt alebo nie je...

Inak ja sa hlbšie zaujímam o elektro a len pre zaujímavosť som pred pár dňami meral môj altík 120A a zistil som, že po 15tich rokoch je v top kondícií. Pri voľnobehu bez problémov natlačil 60A a ureguloval si pekných 14,35V a pri zruba 2000ot už dával plných 120A s napätím 14,2V. Tento úbytok 0,2V od štandartnej hodnoty 14,4V je spôsobený odporom káblov a očiek. 

Zvlnenie bolo do 150mV

 

Preto mi bolo divné že tvoj sa nabudí až pri 1800ot. Radšej si to daj do poriadku nech ťa to niekde nenechá  :kol-32:

Tohle by mě nikde nechat nemělo, známý má na 1,9 to samé taky už roky :) Jinak když jsem zapnul všechno co v autě je, tak byl taky tuším na 14,2V.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.