Červenec 30, 201411 r Já tě zas můžu ujistit, že půl litru sem, půl litru tam u PP není nic neobvyklého. Pak jsou tyto slepě opisované čísla z jeho displeje celkem k ničemu.
Červenec 30, 201411 r já teda nevím v jakých kdo jezdil autech, ale na zrychlení jak z 0 - 100, nebo přidávání ze 130, je TSI průžnější. Jasně, není tak rozdíl třídy, ale zvláště v té vyšší rychlosti a největší převodovém stupni, je těch cca 30Nm znát...
Červenec 30, 201411 r Jasně, že 77kw jede líp. Škoda, že nejde skloubit výkon TSI se spolehlivostí 16V. Pro mě spolehlivost 16V byla víc než vyšší krouťák a trošku nižší spotřeba TSI. S rapidem 63kw TSI jsem jel a jezdil hezky.
Červenec 30, 201411 r To se snad vyřeší novou generací TSI. Víc lidí udělalo stejný krok, jako ty, právě z obavy ze spolehlivosti TSI. Co máme v práci FII s 1.4 16V 63 kW, tak v náročném městském provozu jsou na tom se spotřebou o něco málo níž, než 1.2 TSI 63 kW. Větší rozdíl je v zimě (kolem nuly a níž), tam TSI nejde pod osm litrů a v specifickém provozu pocukávání po krátkých úsecích se to blíží k deseti, což ta 1.4 nezná.
Červenec 30, 201411 r Tos me prekvapil Pawouku, myslel jsem, ze je to opacne, TSI ve meste ma mensi spotrebu nez 1,4.
Červenec 30, 201411 r A ja celkem rozumím, co e1 myslel.. Kamion nemůže jet 110... Naprosto zcestná představa, že "nemůže". Může a mnohdy jede i víc - specialisti jsou na to Ukrájové a Pšonci, ani Bulhaři, cikáni z Rumunska, Uhři nebo Makedonci nejsou o moc pozadu. Prostě vytáhnou na pojistkový desce jednu předem zjištěnou pojistku, tím vyřadí omezovač a už jedou "co to dá". Kdo jezdí častějc po dálnici, tak ví, kolik kdo "umí" jezdit. Není problém setkat se s kamiónem fičícím 120 nebo s dvojicí, která se v takový rychlosti navzájem předjíždí. Ano, u firem s autem registrovaným v Česku to není běžnej jev, u těch "tatarů z východu" si ale troufám tvrdit opak. Bohužel, moderní tahače s 20litrovým turbodehtem a s poloautomatickýma nebo úplně automatickýma mnohastupňovýma převodovkama jim v tom jedině napomáhají, se starýma tahačema věkový kategorie Liaz 100 takový prasárny dělat nešly...
Červenec 30, 201411 r No, nevím. Obecně mi downsizing přijde jako krok zpátky a "velký" výkon z malého motoru se musí nutně projevit na životnosti. Třeba 1.0 TSI 66kw...s výhledem do budoucna na 0.5 TSI 100kw...:-)
Červenec 30, 201411 r Koncern jde proste turbo motory k reseni euro 6, pritom Yaris nebo Hjonde I20 maji porad klasicke atmosfery.
Červenec 30, 201411 r Tos me prekvapil Pawouku, myslel jsem, ze je to opacne, TSI ve meste ma mensi spotrebu nez 1,4. Ne za každých okolností a ty jsem tam specifikoval. Zkus si jezdit za mrazu 2 km, pak 3 km, potom 500 m, 5 km, 1 km a tak podobně s nějakou přestávkou celé dopoledne a ještě ne po rovině. 1.2 TSI se ti za těchto podmínek za tuto dobu neohřeje.
Červenec 30, 201411 r Atmoska 1,4 taky ne - a tu spotřebu v takovým režimu budou mít podobnou, kolem 10 litrů klidně. Oba dva totiž v takovým režimu mají nadiktovanej ekoteroristickej požadavek "co nejdřív ohřát katalyzátor na provozní teplotu", takže prostě vstřikovače valí do válců benzín bez ohledu na skutečnou potřebu, jen aby se teplota a tím i účinek toho do vejfuku nacpanýho přibližně kila keramiky s paládiem a rhodiem co nejdřív dostaly na ekoteroristama požadovaný hodnoty.
Červenec 30, 201411 r Mám opačnou zkušenost. A hlavně v 1.4 nemrznu tak dlouho. Jen je možné, že novější vozy s 1.2 TSI na toto tolik netrpí - má tam být nějaká sw úprava na rychlejší náběh topení.
Červenec 30, 201411 r Treba s tým zájsť do servisu a povedať im aby aktualizoval SW. Od roku 2010 tam tých lepších zmien určite bolo aj viac.
Červenec 30, 201411 r já ale porovnával 63Kw TSI a 63kW MPI, 77kW TSI jsem do toho netahal. Snižování objemu motoru nevidím jako zas takovej problém. Přece jenom, motory se dělají přesněji sestavené a z přesnějších dílů, modernější technologií, z lepších materiálu ( pokud to porovnám se starou atmosférou ). A nějaká životnost... Pokud někdo píše o životnosti tak automaticky myslí 1.2TSI, dobrá byly tu nějaké větší problémy, poslední verze s řetězem už by měly být celkem cajk, ale i tak, tyto motory jsou určené hlavně pro malá auta a upřímně, zná někdo nějakou statistiku kolik v průměru taková auta najedou ? cca 10 - 12 let staré auta ( Fabie ) mívají kolem 160tis ( ono jsou vyjímky jako služebáky a lidi co opravdu jezdí ), ale většina lidí ( majitelů Fábií ) najede 10 - 15 tis ročně max. Kolikpak najede za 10 let, když už se z toho stává opravdu staré auto co stojí pár korun. A to si dovolím říct, že tento nájezd TSI vydrží...To jenom Česká republika je vyjímka, že 10 let staré auto bereme ještě jako něco dobrého a proto je u nás tak starý vozový park. Na západě je normální je po 4 - 5 letech takového auta zbavit ( zvlášť z tohoto segmentu ) a koupit nové. Dnešní auta jsou prostě spotřebák a tak to je. Já osobně si myslím, že přeplňovaný motor o objemu 1.2 je ještě OK, to ještě uvidíte co se chystá, vlna litrových tříválců, nebo dokonce dvouválců - viz nová Panda pro kterou bude dělat motor Ducatti.
Červenec 30, 201411 r Na zapade je uplne jina kupni sila a v CR proste cast lidi na to nema platit kazdych 5 let novy auto, zvlast kdyz maji na nekolik desitek let hypoteku. Na zapade ale je zase vice najemni bydleni, takze to je taky odlisnost.
Červenec 30, 201411 r to je na delší debatu která sem nepatří, zkus si třeba v Německu platit pojistku na auto, nebo doktora... Ale to je jedno, Škodovka nemůže bohužel při vývoji dbát ohled na ČR - východ a jeho kupní sílu...
Červenec 30, 201411 r Ale snad se shodneme, ze 1,4 jeste takovy spotrebak neni jako prvni generace TSI a subjektivne jsem presvedcen, ze FII neni tak optimalizovana jako F3. Upraveno Červenec 30, 201411 r od Pandora
Červenec 30, 201411 r je to dobrá varianta pro lidi, co plánují mít auto déle jak 10 let. PS: ale není to jenom o motoru, podívej se na novou Octavii nebo Rapida, když si ty auta prostuduješ detailněji, tak uvidíš že už to není tak poctivé jako první Fabia / Octavia... Ale to vůbec nevadí, protože drtivá většina lidí to vůbec nepozná. Když jsem se bavil s prodejcem a ptal jsem se ho, jaký typy lidí vůbec auta kupují a jak k tomu přistupují, tak řikal že to je celkem sranda, že z 10 lidí max 2 - 3 o těch autech něco vědí. Zbytku je to jedno, nepoznají že se něco změnilo, nechápou ani rozdíl mezi HTP a TSI, nerozumí ceníku, nesmlouvají, koupí klidně originální předraženou věc, atd atd.
Červenec 30, 201411 r Tak jest, nesmíte to brát z pohledu zasvěcených členů škodahome fora. Většině zákazníků jsou technické detaily nesrozumitelné a fuk. Ale to už se dostáváme mimo téma tohoto vlákna.
Červenec 30, 201411 r přesně tak, ještě jedna věc, soused je vyučený automechanik a asi do roku cca 2002/3 ho dělal. Pak začal jezdit kamionem. Když jsem leštil auto, tak se přišel podívat, první co bylo proč mám benzin a né TDI Začal čumět do motoru a podivovat se kde je čerpadlo apod. Ale všiml si hned titěrný baterky a že vidět skrz podběh apod. Pak se zeptal jestli to má řetěz a já jenom usrkl že jo ( už jsem čekal přednášku o TSI ) a on řekl to je dobře, aspon se o to nemusíš starat jak o řemen a pak mi to došlo. Pokud se člověk vůbec nezajímá nebo přestane zajímat o auta, nedostane se vůbec do těch detailů a je mu skoro vše jedno...
Srpen 9, 201411 r Tak hlásím průměrnou spotřebu 6,65l, po návratu z Jadranu ujetá vzdálenost 1910 Km, natankováno 127.05l, zapnutá klima cca 4/5 cesty. Dva dospělí a dvě děti. Dálnice Rakousko, Chorvatsko (tachometrová rychlost do 145 Km/h), okrsky ČR, Slovinsko. Průměrná rychlost 88km/h. Takže za mě spotřeba na dlouhých tratích super. Nejlíp se motoru daří okolo tachometrových 140 Km/h, okolo 120 km/h jakoby neměl motor výkon.
Srpen 10, 201411 r Ve 140 je motor kousek za maximem krouťáku, takže když auto zpomalí na 130 v kopci, otáčky a rychlost sice klesnou, ale krouťák "paradoxně" vzroste, takže není třeba řadit a "motor se cítí dobře". Při zpomalení ze 120ti klesá i krouťák, takže motor "ztrácí sílu". Obecně je asi nejlepší se s tímhle motorem před táhlým kopcem na dálnici aspoň na 140 rozjet.
Srpen 15, 201411 r K městské spotřebě 1.4 16V: dnes cesta z okraje Prahy do centra a zpět - vzdálenost 45km, pr.rychlost 31km/h, čas 1,5h (na kole bych byl rychlejší :-) ) a spotřeba 6,3l podle PP, tj. reálně 7l ( s předpokládanou odchylkou 0,7l). Od Smíchova na Vinohrady a zpátky jsem jel sotva krokem, zácpa, prostě špička, jinde běžný městský provoz. Na Smíchově jsem měl minimum 4,8 a v té koloně to potom postupně narůstalo na max. 6,6. Ke konci na okraji to zase kleslo na konečných 6,3. Vše samozřejmě podle PP. Upraveno Srpen 15, 201411 r od skoda-roomster
Srpen 15, 201411 r vloni Pec pod Sněžkou - Pec pod Sněžkou palubní pc ukoazoval 0. Malá Úpa - Mariánské Lázně 3,4l.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.