Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

Ahoj všem. Malý dotaz. Pokud mi byl do teď dáván do motoru Castrol Edge a teď jsem koupil Mobil 1 New Life 0W 40, nebude s tím nějaký problém (rozpousteni usazenin) ohledně toho, že původní je "syntetika" a nový plná syntetika. Dík za odpověď. Milan

 

Nenapísal si, že aký Castrol si tam mal doteraz (hlavne viskozitu), ale všeobecne, žiaden problém nebude. To, že sa nesmie striedať minerálny olej, polo syntetika a plná syntetika je internetový mýtus. Ten pochádza ešte z čias, keď sa dávali do áut oleje s nízkou špecifikáciou a zrazu sa tam nalial nový syntetický olej a ten rozpustil všetky usadeniny. Problém ale nebol s tým, že ten olej bol syntetický, ale s tým, že mal o dosť vyššiu špecifikáciu, tj. modernejší olej mal už aj čistiace účinky, čo staré oleje nemali. Rada Castrol EDGE je ale moderná rada olejov, takže ak si tam nenechával olej dlhšia ako sa smie, usadeniny by si v motore nemal mať, tj. nemá sa ani čo rozpustiť. Čo sa týka toho Mobilu, je to kvalitný olej s vynikajúcim pomerom cena/výkon. Nakoľko to je 0W, bude to pri studených a štartoch a v zime lepšie mazať a vďaka 40-ka nebudeš mať problém s mazaním ani v lete pri vysokej záťaži, čo ale všeobecne nie je problém našich malých TSI motorov, lebo pri normálnej jazde je problém dosiahnuť aj prevádzkovú teplotu oleja. Takže použi ten olejo Mobil 1 New Life 0W-40, a skráť interval výmeny na max. 15 tisíc km alebo 1 rok (podľa toho, čo nastane skôr). Ak jazdíš veľa krátkych jázd, alebo väčšinou v meste, tak skráť interval na 10 tisíc km.

 

Ne, problém s rozpouštěním usazenin mít nebudeš, akorát ti motor může začít papat trochu oleje.

 

A toto si zistil prosím ťa ako? Ani nevieš, že aký olej tam mal doteraz. Alebo si to usúdil z toho, že to je 0W? Niečo si číslach viskozity naštuduj.

 

 

A proč jsi nezkusil reklamovat vysokou spotřebu oleje 1l na 10000Km je celkem dost!

 

Spotreba 0,1 litra na 1000 km je úplne v norme. Ak sa dobre pamätám na číslo, tak do 0,5 litra na 1000 km je spotreba oleja v norme. Niektoré automobilky dokonca považujú za normálnu spotrebu až do jedného litra na 1000 km.

 

Když ti to žere olej, tak tam nelij 0W40, ale minimálně 5W30...

 

Ešte raz, naštuduj si niečo o olejoch a ich viskozitách pri rôznych teplotách! Motor bude mať vyššiu spotrebu oleja práve s tou riedkou 5W-30-kou, čo je olej ako voda.

 

twlllll fakt nechapu proc do toho lejete 0W-40.. to vam vsem e1 tak vymyl mozky???

 

Jasne, každý deň minimálne hodinu nič iné nerobím, len vymývam mozgy. Teba si nechávam na koniec. :D

 

no moc tomu taky nerozumím, 5W-40 ideál...

 

5W-40 v našich končinách úplne postačuje, ale tabuľky treba brať tiež s rezervou. Sú skôr všeobecné a orientačné, lebo čo tabuľka, to iný graf, a čo motor, to iná konštrukcia, k tomu po novom turbá, napínaky reťaze a materiálom v sa v motore tiež šetrí kde sa dá. 0W olejom oproti 5W nič nepokazíš, skôr naopak. A dvojnásobne to platí, ak jazdíš krátke trasy a zvlášť v zime, keď sa olej nemusí celé mesiace dostať do prevádzkových teplôt. Vtedy je 0W v motore výhodou. Ja osobne jazdím na 0W oleje (0W-30 aj 0W-40) posledných 40 tisíc km a zatiaľ sa mi osvedčili. Neviem, či to je olejom, ale aj reťaz mám zatiaľ pôvodnú (52 tisíc km).

 

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc ti děkuju za vyčerpávající odpověď. Jaká tam byla specifikace toho Castrolu netuším. Pravděpodobně 5W-30 nebo 40. Nevím, co tam Škoda servis dává.

Jinak servisní interval mám normální, tzn. 15tis km nebo rok. Vychází mě výměna 1x za cca 9 měsíců.

Edit: a jak jsem psal. Mobil jsem koupil proto, že ten tam byl prvních 30 tis km a bylo to bez problémů.

Editováno: , autor: miland42
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

e1. podívej se pořádně co jsem napsal o té 5W30, později jsem ten příspěvek Editoval a to dříve než mě ty cituješ. Když už cituješ tak se vším všudy a né co si vycucneš! Doporučil jsem mu jasně za mě 5W40. A nevím co máš za problémy s rozpouštěním usazenin podle toho co píše má proměnný interval takže tam asi nebude mít shit olej a problémy s usazeninamy. Ano máš pravdu plné specifikace neznám ale píše že doteď tam měl syntetiku plus proměnný interval tipoval jsem 5W30.

Edit: Tak se dívám že už píše že má pevný interval ale u prvního příspěvku psal cituji: Právě, že z prvovyroby jsem tam měl Mobil a ten to nežralo (30tis km), ta prvovýroba a 30tis km mě zmátlo.

Editováno: , autor: ales-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V momente keď som písal príspevok a citoval ten tvoj, tak tvoja úprava tam ešte nebola. Čo sa týka vytrhávania z kontextu, nič také sa nedialo. Reagoval som iba na úplný nezmysel hneď na začiatku, a práve preto som tam nechal iba tú časť. S tým, že by mal prejsť na pevný interval súhlasím aj ja, preto som nemal potrebu na to reagovať a citovať to. Čo sa týka tvojho doporučenia 5W-40 tak mazaujíma jedna vec. Ako si ho mohol doporučovať 5W-40 ako riešenie na spotrebu oleja, ak si nevedel, že aká tam bola viskozita pred tým? Čo keď mal v motore Castrol EDGE 5W-40 a s tým mu to žralo olej? Tvoja rada potom stráca zmysel a ako jediné "riešenie" vidím nejakú 10W-40-ku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby jsi si přečetl pořádně můj příspvek na který odpovídáš tak bys věděl že jsem dedukoval z popisu 5W30 a proměnný interval a 30tis.km, možná napůl špatně, možná ůplně špatně, to se nedovíme když to neví ani majitel viz jeho poslední příspěvek. A ty výš jak ten dotyčný jezdí, jaké trasy, co tam měl za olej, třeba tam měl 0W30, já jen že mu doporučuješ 10W40? No nic no.

Edit: píšeš cituji: jediné "riešenie" vidím nejakú 10W-40-ku, né nějkou ale jak jsem již napsal olej co splňuje specifikaci danou výrobcem!

Editováno: , autor: ales-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak chlapy. Nehadejte se. Moje chyba, že jsem nenapsal na začátku všechny potřebné info. Resp. přesně napsat. Těch 30tis jsem myslel, že po tuto dobu to olej nebralo, tz. prvovyroba Mobil, na 15tis Mobil, a pak už od 30tis Castrol a od té doby to bralo. A podle servisu, kam jsem volal, tam bylo 5W40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slovo do pranice.Až budu příště měnit olej tak tam pujde 0w40 Mobil 1,rozhodně se dostane do systému rychleji než 5w40 při jakékoliv teplotě,VW normu má,stojí skoro stejně jako jiný kvalitní olej,tak nevím o co jde.Uškodit tomu rozhodně nemůžu,pořád je to lepší než břečka 5w30 C3.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdím shell Helix ultra Extra 5W-30, který má C3 a VW 507.00 a podle http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/pc/index.html

má daleko nejlepší ochranu proti opotřebení než jiné výkonové třídy. Já se C3 nebojím.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ACEA C3-10 ja na tom už naozaj lepšie, ale ako si sám písal, dostupnosť je minimálna. A síce aditivácia tých olejov je naozaj dobrá, stále majú (a aj budú mať) iba nízke až stredné hodnoty TBN a o číslach ktoré majú dobré ACEA A3/B4 oleje si môžeme pri ACEA Cx olejoch iba zdať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

To opotrebenie môžeš riešiť ak ten olej necháš v motore na 30 tisíc km. Dovtedy si pozri radšej HTHS viskozitu tých olejov.

 

První větě nerozumím. HTHS mají normální. A TBN nemaže, takže mi nezajímá, olej stejně po 10 tisících vypustím. Jaký olej má lepší výkonové parametry než oleje s VW 507.00, MB 229.51 a Porsche C30??? Proti tomu je ACEA A3/B4 k smíchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád tady operuješ s olejem pro prodloužené intervaly,primárně určenému pro nafty s částicovým filtrem ,který po 10000 vyleješ.Nic tím asi neskazíš,ale ani nezískáš.Já s olejem 0w40 získám rychlejší natlakování systému a větší rezervu pro mazání při větším zatížení motoru.

Myslím,že ten Mobil 1 těch norem málo zrovna nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

McMatej, mám taký pocit, že si čítal diskusie na oleje.cz. To čo si sem písal ty, som tam písal aj ja, presne na tieto 2-3 továrenské špecifkácie (Porsche C30 je vlastne to isté ako VW 507.00).  Ale pointa je v tom, že sú to stále C3-ky, a keď tvoje auto takýto LL olej nepožaduje, zbytočne ho tam nedávaj, lebo medzi ACEA A3/B4 olejmi nájdeš lepší olej. Ale nie preto, že ACEA A3/B4 sú vysoké špecifikácie, ale preto, lebo nemajú dané niektoré limity ako to je u ACEA Cx kvôli DPF. Tým pádom môžeš vybrať high-SAPS oleje s vysokou TBN a k tomu máš na výber aj rôzne viskozity.
 

Takže ak máš auto ktoré má predpísanú 5W-30-ku, prípadne máš LL interval, alebo aj DPF-ko, tak tam daj presne taký olej ako píšeš, a plne s tebou súhlasím. Ak ale nie si viazaný na tieto parametre oleja (čo pri benzínových motoroch VAG nie si, jedine ak máš LL interval), tak je škoda si zúžiť výber olejov iba na tieto 5W-30-ky. Samozrejme použiť ich môžeš, motoru takým olejom na 10-15 tisíc km určite neuškodíš, ale asi by sa našiel aj vhodnejší olej pre konkrétny druh prevádzky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už si zmínil oleje.cz, tak si přečtěte článek

Mazivářské mýty, Mýtus pátý - Kvalita motorových olejů

http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-paty---Kvalita-motorovych-oleju

 

kde se v závěru doslova píše: ....... je zřejmé, že pokud mají dva oleje stejnou specifikaci např. ACEA či VW, jedná se o kvalitou rovnocenné motorové oleje. Nezáleží na značce oleje, na jeho viskozitní třídě, či na tom, zda je olej minerální či syntetický, měřítkem je pouze a jen údaj o výkonové specifikaci.

 

TAkže pokud má jeden olej VW 504.00/507.00 a druhý VW 504.00/507.00 + C3, jedná se o kvalitou a životností rovnocenné oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

504.00 507.00 jsou vždy C3 čili lowSAPS.Rozdíl je jakou C3 aditivaci výrobce použil. Jak jsem psal jen C3-10 je srovnatelný ochranou proti opotřebení s fullSAPS oleji. Třeba u Castrolu se nic nedočteš,Yacco má C3-07. Podrobně jsem to nehledal,ale C3-10 jsem našel jen Millersoil,Shell jsem nehledal,dávat ho nebudu.

Takže neplatí,že C3 oleje jsou všechny stejně kvalitní a stejně aditivované.

Ten článek je skoro 10 let starý a od té doby se sousta věcí změnila.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To čo je napísané na tej stránke oleje.cz zase nie je úplne pravda. Z pohľadu konkrétneho motora a pohľadu užívateľa tie oleje sú pri rovnakej špecifikácii rovnako kvalitné, aby bežný Janko Mrkvička nemal problém si vybrať olej do svojho auta.
V praxi to ale pravda nie a preto máme aj ďalšie údaje o olejoch a technické listy. Veriť tomu, že minerálny olej za 3 eurá s viskozitou 10W-40 s rovnakým schválením, ako nejaký iný, ale esterový olej s viskozitou 0W-XX sú rovnako kvalitné, je naivita, a hlavne že netreba riešiť viskozitu je úplne od veci. Teoreticky platí iba to, že oba môžeš do motora bez problémov použiť. Prax je ale taká, že nie náhodou jazdí veľké percento majiteľov starších HTP radšej na oleje so schválením VW 501.01 a viskozitou 5W-50, než aby dávali do motora napr. supermoderný Millers Oils so schváleniami  VW 504.00/507.00 a ACEA C3-10 triedou, ale iba s viskozitou 5W-30. Dôvod je jednoduchý. 30-ky a dokonca aj 40-ky nezvládali vysoké teploty spôsobené katalyzátorom umiestneným blízko olejového vedenia. Škodovka to síce neskôr vyriešila úpravou konštrukcie motora, ale ten kto tento motor má, robí lepšie to, ak kupuje olej s nižšou továrenskou špecifikáciou, ale zároveň s vyššou viskozitou.

A takýchto prípadov exituje viac. Aj Wankel motory Mazdy sa dajú mazať obyčajným olejom ktorý má potrebnú špecifikáciou, ale ako neskôr komunita okolo RX áut zistila, je potrebné brať konkrétny olej s konkrétnou viskozitou, ideálne od konkrétneho výrobcu a k tomu ešte treba riešiť aj spôsob prevádzky toho motora (vždy ho treba zohriať, až potom vypnúť).
Do tretice ti môžem pridať benzínové 6-valce BMW. Väčšina z nich žerie LL oleje (5W-30) ako ja gumených medvedíkov. Ak ale dáš 5W-40-ku a meníš ju častejšie, spotreba výrazne klesne až úplne ustane.

 

 

A nakoniec ešte raz zopakujem. Moderné ACEA C3-10 sú na tom s aditiváciou naozaj dobre, ale z princípu stále nemôžu mať vysoké TBN. Ak meníš olej často, nemusíš to riešiť, ale ak niekto jazdí s olejom na doraz jeho životnosti, ako je napr. 15 tisíc km v mestskej premávke a točenia sa okolo komína (čo tu robí naozaj veľké percento majiteľov), k tomu pripočítaš nejakú možnosť menej kvalitného paliva (až tak zle na tom nie sme oproti nejakej Ukrajine alebo Rusku), a nedajbože pretiahnutia ročného intervalu, tak hneď nie je od veci mať v TBN rezervu.

 

Je na každého zvážení, že ako často bude meniť olej a aký bude do auta dávať, ale ak sa mu jeden pekný zadrie kvôli nevhodne zvolenej viskozite (napriek dodržaniu fabrického schválenia) alebo zanesie blatom a koksom kvôli nesprávne zvoleným výmenným intervalom, tak sa majiteľ nemá právo čudovať. Resp. právo má, ale iba kým je auto v záruke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...