Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Oleje ACEA C3 mají snížený obsah fosforu a síry kvůli ochraně DPF filtrů. Ale stejně snížený obsah fosforu a síry mají i oleje API SM a SN. Z tohoto pohledu si už dneska nevybereš. Oleje s normou VW 505.01 mají největší ochranu proti opotřebení viz porovnání výkonových specifikací tady, já je používám rád.

Bohužel by podle VW normy neměl do řetězového TSI přijít.

Proč?

 

Jestli chceš trvat jen na 502.00, tak většina olejů splňujících 505.01 plní souběžně i 502.00.

Sorry,máš pravdu,50501 je i ten Yacco,co jsem na něj dával odkaz.

VW 505.01 tu neriešte, to je schválenie pre PD-TDI motory bez DPF, tj. tu v sekcii benzínového TSI to je bezpredmetné schválenie.
Čo sa týka olejov s ACEA C3, je možné ich použiť v TSI ak majú zároveň aj schválenie VW 502.00 alebo 504.00, ale ak je možnosť, tak by som zobral radšej olej bez ACEA C3, ideálne s čo najvyšším TBN. Ako to tu už odznelo tie C3-ky sú "namiešané" už tak aby viac vyhovovali moderným nafťákom a ich DPF filtrom.

Do TSI by som určite bral olej ktorý má schválenie VW 502.00 a výkonnostnú triedu ACEA A3, bez C3-ky, a ideálne s hodnotou TBN nad 10 (väčšinou sa dá vyčítať z technických listov jednotlivých olejov).

VW502.00 je v současné době ta nejobyčejnější výkonová kvalifikace VW. Pokud chci pro svoje auto lepší olej, musím hledat lepší, tj. výkonnější kvalifikaci. Aby ji olej splňoval musí být lepší ve sledovaných parametrech např. oxidační stabilita, ochrana proti opotřebení, odolnost proti tvorbě kalů atd. A z tohoto pohledu je mně jedno, pro jaký motor (benzín - nafta) je olej určený. Oleje VW 505.01 byly dělané pro PD motory, které měly s jinými oleji problémy s opotřebením vačkových hřídelů.

 

Proto rád používám oleje s touto specifikací, případně oleje VW 504.00 / 507.00, které je mohou nahradit.

McMatej, máš pravdu v tom, že 502-ka je v dnešnej dobe už obyčajná špecifikácia ktorú plní väčšina dnešných olejov z výkonnostných tried ACEA A3/B3/B4/C3. Treba si ale uvedomiť aj to, že ak olej nemá 504-ku, ale iba 502-ku, neznamená to, že daný olej je horší.
Ono totiž 502-kový olej môže byť oveľa lepší ako 504-ka, len akurát stačí že nespĺňa jeden z parametrov 504-ky, čo sú výhradne oleje na premenlivý interval (až 30 tisíc km) a kvôli tomu výhradne sú to všetko SAE 5W-30-ky. A nakoľko 504-ka vždy ide ruka v ruke s 507-kou, všetky tieto oleje musia byť ešte aj mid alebo low SAPS kvôli DPF filtrom. Takže hneď ako by si chcel nejaký olej s vysokým TBN, zistíš, že to nemôže byť nič iné, ako 502-ka, lebo je to full SAPS a tým pádom sa vylučuje s požiadavkami ktoré sú kladené na DPF filtre nafťákov. To isté platí aj pre prípad, že by si potreboval/chcel inú SAE viskozitu.

Takže základ tvojej logiky výberu olej je dobrý, a ak siahneš po 504/507-ke, určite tým nič nepokazíš, ale ak meníš olej po max. 1 roku alebo 15 tisíc km, tak to vôbec nemusí byť najlepšia voľba pre tvoj benzínový motor. To, že čo je viac vhodné, alebo menej, už ale záleží aj na tvojich prevádzkových podmienkach.

A nakoniec ešte to hlavné. Dnešné benzínové motory VAG nie sú na oleje extrémne náročné, a ak ich prevádzkuješ s pevným intervalom výmeny oleja, reálne im naozaj každá 502-ka postačuje. 504-ka rieši práve vyššie nároky kladené na oleje hlavne kvôli premenlivému intervalu (ktoré sú pre teba pri pevnom intervale nepodstatné). Ostatné schválenia pre naftové motory môžeš mať zase na háku, lebo sa všetko čo riešia navyše oproti 502-ke, sú špecifické nároky naftových motorov ktoré sú pre teba bezpredmetné.

Mcmatej rozebírá hlavně normu 50501,samozřejmě při výměnách kolem 10000 jak to děláme my dva je zbytečné a motoru moc neprospívající používat olej LL.Jen si s tebou dovolím nesouhlasit,že všechny lowsaps oleje jsou špatné,od normy C3-10 jsou jejich protiotěrové vlastnosti plně srovnatelné s fullsaps oleji.Moc těchto olejů není,já našel jen dva,tím netvrdím,že jich není víc.

Zdravim, potreboval by som poradit s vymenou oleja. Mam Skoda Roomster 1.2 tsi 63kw mr2013, momentalne nastaveny premenlivy interval vymeny QI6 30tis/2roky specifikacia vw 504/507. Rocne najazdim cca. 7tis km, vacsinou kratke trasy. Mozem ostat u QI6 co by bolo v mojom pripade 15tis km za 2 roky? Alebo prejst na pevny interval po 1 roku, ale menit olej po 7tis km sa mi zda skoro. Dakujem

e1h: Tak znova, navážu na svůj příspěvek tady, jak můžeš napsat, že oleje VW502.00 jsou full saps, když většina z nich plní souběžně i normu API SM (nebo SN), kde je obsah fosforu omezen ještě více než u proklínané C3??? :kol-32: TBN nemaže, síry v palivu je minimum (vzhledem k nedávné minulosti). TBN neuvádí výrobci olejů, nepožadují ho výrobci motorů, takže mně TBN nezajímá.

 

V příloze soubor, kde jsou uvedené obsahy P a S v olejích.

dopad_emisnich_limitu_na_motorove_oleje.pdf

standavfr, máš pravdu, ACEA C3-10 sú fajn, ale aj tak radšej preferujem dobrú A3-ku, než "nadopovanú" C3-ku.
A platí aj to čo si písal, zatiaľ ich je naozaj málo, preto som to nejak neriešil, ale nedávno som už pri novom Millers Oils EE 5W-30 dokonca zaregistroval, že to je dokonca ACEA C3-12. Ale teraz je na ich webe uvedené už iba C3, tak neviem.

 

McMatej, hodnoty SAPS pre API SM/SN teraz nemám pred sebou (zo porovnávacieho nástroja Lubrizolu záhadne zmizli), preto sa k tomu konkrétne nedokážem vyjadriť, ale nemám pocit že by zrazu všetky oleje ktoré začali uvádzať na obale API SM/SN sa stali z jedného dňa na druhý low alebo mid SAPS. Podľa údajov ktoré sú v tom článku ktorý si priložil, sa C3-ka s API SM pri fosfore z časti prekrýva, pri síre je limit väčší u SM a popol sa pri SM vôbec neuvádza.

A čo sa týka TBN, tak jej hodnota vyjadruje oxidačnú stabilitu oleja, čo je tiež podstatná vlastnosť, a keď sa dobre pozrieš do tabuliek z nástroja Lubrizolu, tak zistíš, že sa rieši aj tam. Ak jazdíš dlhé trasy, nemusíš sa na to až tak zameriavať, ale pri krátkych jazdách, kedy sa ti môže po odstavení auta kondenzovať voda v olejovej vani, nie je od veci mať v tomto rezervu, lebo táto hodnota u oleja v motore priebežne klesá. A keď sa na to pozrieš ešte lepšie, tak zistíš, že je aj súvislosť medzi SAPS vlastnostami oleja a jeho TBN hondnotou. Full SAPS oleje majú väčšinou vyššiu TBN.
A inak TBN uvádza veľa výrobcov olejov (žiaľ nie úplne všetci), len si tie hodnoty treba vyhľadať v technických listoch. A len tak na okraj, aj výrobcovia motorov si určujú jeho minimálne hodnoty. 

Zolii,měnil bych po roce,už jen kvůli tomu,že je to TSI a jezdíš krátké trasy,z toho vyplívalící ředění oleje palivem.Můžeš použít o trošku levnější olej viskozity 5w40 a bude to z dlouhodobého hlediska pro motor lepší.

Taky si nemyslím,že oleje SM/SN jsou všechny lowsaps,bohužel je v tom dneska takový zmatek,že normální uživatel nemá šanci se v tom orientovat.

Upraveno od standavfr

Ja u meho TSIcka menim olej na 15000 km nebo 1 rok jizdy. Davam olej s normou 504.00/507.00.

Nekdy v polsku delaji test k jake doby pouzivani olej ma sve plne vlastnosti. Vyslo ze olej longlife ma 15000 km a obycejny ma 10000 km. Slo jim taky ochranu motoru.

Fakt je takovy ze longlife stoji kolem 100 złotych v polsku co dava kolem 680 kacek. Pisu o obalce 1L kupene v Aso Skoda.

No já teď řeším jestli jet na výměnu oleje po roce nebo ho tam další rok nechat jak bych měl..mam LL olej a najeto 9000 ..chcu si změnit interval výměny na rok .. Tož poraďte počkat..nepočkat

Upraveno od vasnivykolista

Celkově mam 30 tis..kdyz jsem auto kupoval tak jsem měnil hned po 20tis..taky si myslím ze bych mel měnit... Ale na druhou stranu by to ještě 5tis sneslo ne?

Upraveno od vasnivykolista

LL olej je max na 20 000km. Pak se začnou vytvářet kaly.

Nějaký metr by to ještě sneslo, ale podle mého názoru je lepší vyměnit olej před létem, při výměně před zimou olej rychleji zdegraduje pomalejším zahříváním.

To auto, aj ten olej to vydržia, ale u svojho auta by som menil olej aj tak po maximálne 15 tisíc (aj to iba v prípade jázd v ideálnych podmienkach). Ak máš svoje auto rád, tak mu nový olej dopraješ skôr. Ja aktuálne mením každých 10 tisíc km, a niekedy aj skôr.

Vysnivykolista určite si daj olej vymeniť.

Ja patrím tiež k "meničom" ... Mám najazdené 20000 a za sebou 2 výmeny oleja. Zatiaľ mi PC ukazuje predpísanú výmenu oleja o 7000 km.

peterv: To mě zajímá, kolik km tě nechá PC najezdit?

Teraz mám niečo cez 20000, PC hlási výmenu oleja po odjazdení ďalších 7000, teda predpísanú výmenu by som mal robiť po 27000 km.

O 2 týždne ideme na dovolenku (Chorvátsko), takže predpokladám, že olej dostane zabrať a auto ma na výmenu pošle skôr ako po aktuálnych 27000 km.

Upraveno od peterv

No právě,že takhle to není,když jezdíš dlouhé trasy,tak tě to pošle na výměnu déle.

peterv: Nerozumím, auto (motor) má naježděné 20 000 km nebo od poslední výmeny oleje je najeto 20 000 km?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.