Přejít na obsah

Špatné startování při nízkých teplotách


Strikemobil

Doporučené příspěvky

Mám Octávku 1.6 1U, 74kW, motor AKL - podrobnosti na fotce techničáku.

V zimě ji bylo téměř nemožné nastartovat. Jakmile se oteplí, starty jsou bez problémů. Ale jak klesne teplota k nule, je problém.

Auto pak ani netáhne. Připojil jsem vag, ale závadu to nenašlo. Mám takový ten levný z Aukra, tak je možné, že to bude tím. Pročetl jsem o tom už spoustu a jediné co mně napadlo, je vadné 

čidlo teploty nasávaného vzduchu. Váhu vzduchu už jsem měnil, ta byla vadná. Auto jelo, ale cukalo a nemělo výkon. Po výměně je tohle ok, ale ty starty...

Taky má vyšší spotřebu - kolem 13 litrů sice ve městě, i když mám lehkou nohu. Hledal jsem čidlo teploty vzduchu, ale nejsem si jist, kde by mělo být. Váha vzduchu má jen 4 dráty, takže tam prý není, to by jich tam bylo pět. Taky jsem už měnil sdružené čidlo teploty motoru.

Prosím tedy o konstruktivní radu, kde čidlo najít. Pokud by byly ještě jiné nápady, tak taky.

Přikládám ještě fotky motoru. Teče olej kolem víčka, tak sorry za tu špínu.

Docela mě to trápí, takže pokud byste věděli někdo rychlé řešení, budu vděčen.

DSC_0178.JPG

DSC_0179.JPG

DSC_0180.JPG

DSC_0182.JPG

DSC_0183.JPG

Editováno: , autor: Strikemobil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že nic. Žádná chyba, ale jak jsem psal, nevím jestli tomu vagu můžu věřit. Logicky mi to ukazuje na to čidlo. Když je zima, auto špatně startuje a netáhne, jakoby chudá směs. Čím je teplota vyšší, tím to jede líp. Motor necuká ani nechcípá, klidný chod na volnoběh. Jen nevím, kde je to čidlo... Napadlo mne, že je jako u jednobodového vstřiku - uvnitř škrtící klapky. Pokud by to tak bylo, pak bych potřeboval vědět, který drát to je v konektoru u klapky.  

 

Jaký vag používáš ty?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměnit čidlo teploty chladící kapaliny.

 

Taky mám akl a pokud vím, měří váha hmotnost vzduchu dle průtoku a teploty.

 

Cituji: . Aby snímač množství vzduchu v automobilech mohl správně fungovat, je třeba měřit i teplotu a tlak vzduchu a objemový průtok přepočítávat na průtok hmotnostní.

 

Což na starty nemá vliv. Když odpojíš váhu, nastartuješ, ale auto bude bez výkonu - vyzkoušeno.

Snímač teploty vzduchu je (u nás) ve váze, jinde v klapce.

 

Jinak i v "Jak na to" je u špatných startů jako první řešení výměna čidla teploty chladící kapaliny!

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za info. Jak jsem psal, hledal jsem, ale nenašel. Vyhledávání není tak sofistikované, jak si mnozí myslí. Hlavně, když neznáš ta správná slova. A tak díky za odkaz.

Možná by stálo za to, s tím vyhledáváním něco udělat, aby se ti, kdo něco hledají, neměli strach vůbec na něco zeptat. Vím jsme jenom lidi a compy jsme si vymysleli sami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak jsem koukal na to čidlo a ještě jednou děkuji Noxikovi600 za pomoc.

Mimochodem jsme se s kamárádem pobavili poznámce o vytesání do kamene. :D 

 

Auto bylo vlastně mé dcery, ale teď ho mám já a tak se snažím ho dát do cajku. Po stránce plechařiny je totiž v obdivuhodně dobrém stavu i po těch letech. Přístup k čidlu je na dvě věci. Ale myslím, že to dám. I když jsem zjistil, že čidlo tam je, ale je odpojené a nevedou k němu žádné dráty. Teď budu muset nějak vykoumat ve schématech, které zatím nevím kde najdu, který pin na řídící jednotce je původně spojen s čidlem. A tak bych ocenil, jestli někdo (třeba noxiku600 ty) neví který to je, abych se pohnul dál. Vlastně ani nevím, kde ŘJ je, ale to asi najdu. 

 

Nahrál jsem krátká videa na Youtube: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=5uLM8jtEoSM&feature=youtu.be

 

 

 

 

 

 

Až pokročím dál, zase sem dám info.

 

A vítám jakékoliv připomínky a nápady, jenom mě prosím neukamenujte, jestli dělám něco špatně, jsem už starší pán, ale technika je můj velký kůň. :).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vytesání do kamene jsem viděl nedávno nějakém filmu [emoji6]

 

Zítra se na to podívám.

 

Je tam slyšet nějaké cvakání, nejspíš napínák klínového řemene?

Jinak motor je pěkně zaprasený, ale jestli je dcery... Moje kolegyně mě poprosila, ať se podívám na motor, že jí tam něco rachotí a špatně to jede. Pod kapotou byla všude milimetrová vrstva bláta, listí, trávy namotané a na kladkách a airbox vzduchového filtru byl do poloviny plný všeho možného bordelu, filtr totálně zacpaný. Tak jsem to vyčistil, vyměnil a po vysvětlení, proč to nejede tak jak má, mě odzbrojila větou: On tam je vzduchový filtr? Kde? Já s tím jen jezdím a tankuju benzin..[emoji85]

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...