Publikováno Srpen 27, 200619 r Měl bych dotaz, zda se s tím už někdo setkal. Na Fabii combi (služební) s motorem 1.4 MPI 50kW r.v.2001, najeto 100 tkm, už asi rok při puštěném ventilátoru proniká do kabiny zápach splodin z výfuku. Děje se to při puštěném ventilátoru, jedno jestli fouká studený, či teplý vzduch a zápach je tak intenzivní, že se musí ventilátor po chvíli vypnout. Už jsem vyměnil komplet výfuk od katalyzátoru dozadu, to znamená oba díly výfuku, nic se nezměnilo. Měl jsem to už dvakrát s touto závadou ve škoda servisu, na nic nepřišli. Zbývají čtyři možnosti, těsnění výfukového potrubí, výfukové potrubí, vlnovec a katalyzátor. Jelikož nechci na to jít vylučovací metodou, protože díly a práce je dost drahá, ptám se jestli se s tím někdo z vás už nesetkal. Musím tuto závadu odstranit dřív, než se ochladí a začne se používat topení. Ještě takové malé vodítko, smrad je intenzivnější, když vozidlo jede v tahu např.do kopce. Upraveno Srpen 27, 200619 r od pava
Srpen 27, 200619 r Tipujem, že bude asi nejaká netesnosť v prednej časti hneď za blokom motora. Samotné výfukové potrubie je už dosť pod autom, aby sa to dostalo až do motorového priestoru.
Srpen 28, 200619 r Autor Mě to dělalo odvětrávání klikového hřídele u 1.4 16V.Poškozena hadice Tak tím to není, právě jsem se vrátil ze servisu a známý servisní technik mě ujistil, že to byla první věc, kterou kontrolovali. Ve středu jedu přetěsnit výfukové potrubí tak uvidím.
Srpen 30, 200619 r Autor Tak dnes na to ve škodovce vlítli. Nechal jsem to vyměnit komplet. Těsnění na bloku, katalyzátoru i vlnovec, potrubí je vpořádku. Jestli to pořád bude smrdět, už to fakt hodím ze skály. Posr... MPi Upraveno Srpen 30, 200619 r od pava
Srpen 30, 200619 r Autor jak jinak, jak jinak jj, holá zkušenost, bohužel, raději bych tady psal, jak je ten motor super, bohužel nemůžu...
Říjen 3, 200618 r Autor Tak zatím vyměněno vše od bloku motoru, po koncovku výfuku. To znamená oba díly výfuku, veškeré těsnění a vlnovec. Bohužel to nepomohlo, smrad je v autě pořád. Teď je to v servisu znova. Napodlo mě, jestli ten smrad nejde přes špatně těsnící olejové víčko. Bude následovat toto: vyhození "ozdobného" krytu motoru, montáž olejového víčka z Felicie, umytí motoru. Jestli to bude smrdět i potom, tak už fakt nevím, nápady už došly.
Říjen 3, 200618 r Autor ne,ne to bych poznal Prosím, v tomto tématu žádné OT, na to máš své dvě arogantní témata, tam se můžeš vyjádřit v plné své kráse
Říjen 4, 200618 r Tak mě napadá, jestli se Ti taky při dešti mlží okna a zaboha to nejde vyfoukat ?? Potom by to mohl být samotný výměník tepla. Asi je v něm někde netěsnost (koroze?) a nějaká ta kapka chladící kapaliny se rozfoukává dovnitř auta. To nadělá smradu... Jíra
Říjen 4, 200618 r Autor Tak mám asi vyřešeno. Vypadá to, že opravdu bylo netěsné olejové víčko, motor foukal smrad spáleniny z oleje ven a ventilátor to nasával. Kryt je vyhozený a víko hlavy je utěsněno starým dobrým víčkem z Felicie. Konečně!!
Říjen 5, 200618 r ja mam podobne problem so zapachom, ked ju vytacam tak po zastaveni je citit zvlastny smrad od zadneho kufra, neviem to k nicomu prirovnat, mohol by to sposobovat chybny katalizator, alebo tlmic alebo lambda sonda?
Říjen 15, 200618 r To je normálne. Smrdí to ako spálená guma, že? U mňa toribia gumové závesy výfuku, pri ostrej jazde sa celý výfuk pekne rozpáli.
Prosinec 3, 200618 r Tak mám asi vyřešeno. Vypadá to, že opravdu bylo netěsné olejové víčko, motor foukal smrad spáleniny z oleje ven a ventilátor to nasával. Kryt je vyhozený a víko hlavy je utěsněno starým dobrým víčkem z Felicie. Konečně!! Řešil jsem u MPI dnes stejný problém zápachu a taky to bylo netěsné olejové víčko. Jenom mne zaráží, proč jsi tam dával víčko z Felicie, když zespoda plastového krytu motoru je uložený náhradní víčko pro případ, že sundáš kryt. Já tedy sundal kryt, otočil ho, vyjmul jsem náhradní víčko, nasadil ho a je po smradu:-).
Prosinec 3, 200618 r Autor Máš pravdu to tam také mám. Já jen, že je to to samé víčko jako na Felicii.
Prosinec 3, 200618 r JJ, tak to jo, já o něm dříve nevěděl, až dnes, když jsem ten kryt otočil koukam na ten dáreček, co tam škodovka připravila
Prosinec 5, 200618 r Autor Normálně jsou MPi motory vybavené ozdobným krytem na který je napasované olejové víčko VW, které známe i z ostatních motorů. Pokud provedeme demontáž krytu kvůli opravě motoru, nelze VW víčko bez krytu použít. Pro tento případ je z druhé strany krytu přiloženo původní víčko z Felicie, které se dá pro tento případ bez problému použít.
Prosinec 5, 200618 r Tak to jsem netušil, že má Fabča taky něco z Felicie. Že by byla Fábie zhranacená Felicie...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.