Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/18/10 ve všech sekcích
-
Jak jsem slíbil, přidávám sem stručný návod na dodělání kontrolek, uvedených v nadpisu. Tady je odkaz na vlákno, kde jsme kontrolky řešili: A ještě bych chtěl poděkovat uživatelům Lancelot a Piaggio za cenné rady, díky moc ! Nejprve dám schéma zapojení, je z něj patrné, jak to bude fungovat: Důvod editace: doplnění VD8, VD9 (oddělení napájení) kontrolky_fabia.pdf1 bod
-
1 bod
-
Přidávám zadní upravenou stranu palubních přístrojů. Levá fotka není moc ostrá, ale snad to stačí. Přeškrab X1 na levé fotce je těsně vedle motorku rychloměru. Stačí, když bude proveden kdekoli na tom tlustším spoji, na jehož levém kraji na prokovu je připájen červený vodič FBK. Zelený propojovací vodič je nutné vést z levé strany od diod VD6 a VD7 nejprve vodorovně k řadiči displeje, pak ohnout nahoru k motorku rychloměru a pokračovat dál. Mírně zavazí při sestavování budíků se zadním krytem - na krytu jsou podpůrné sloupky. Zjistil jsem to právě až na závěr při sestavování, díky jištění tohoto vodiče silikonem jej stačilo tenkou pinzetou o 1 mm !... odehnout. Žlutý vodič, který vede směrem nahoru je připájen k prokovu. Jedná se o signál zapnutí bezp. pásu a nedá se vést až k zelené svorkovnici. Ta je opět podepřena zadním krytem, takže tam nikde kolem není místo. To jsem naštěstí zjistil už dříve. Na pravém obrázku pak pozor na přeškrab X6. Nachází se těsně vedle prokovu, který vede na GND, není tam moc místa. Oranžový vodič vede od stabilizátoru +5V a je napájen na měřící body. Vše je opět pečlivě zasilikonováno.1 bod
-
Tady už je detailněji a s popisem fotek upravená přední strana palubních přístrojů. Na levé straně je připojení kontrolky otevřeného kufru. Tento hnědý vodič je nutné vést přesně tak, jak je na fotce, protože po nacvaknutí bílého motivu prochází jeho mezerami, jinak by motiv nedolehl a kontrolky by ve tmě nepříjemně prosvítaly mezi sebou. Na pravé fotce je důležité zmínit, že pod diodou VD5 vede původní spoj. Ten je nutné přerušit. Dioda je pak připájená přímo mezi měřící bod na desce plošného spoje a anodu signalizační LED. Na této straně desky se také vrtají celkem tři 1 mm otvory, kterými prochází propojovací drátky z jedné strany desky na druhou. Jsou to vpravo dole 2x fialový drát - signály od dveří a vlevo u signalizační LED bezp. pásů (těsně vedle upevnění motorku rychloměru) jednu 1 mm dírku pro průchod žlutého propojovacího vodiče. Tady je nutné vrtat nanejvýš přesně, protože na druhé straně se nachází nějaké tranzistory. Já jsem tuto dírku vrtal úplně v těsné blízkosti obdelníkového výřezu v dps. Pokud vrtání nevychází, je možné jehlovým pilníkem jen zvětšit to okýnko, aby se tam vešel žlutý propojovací vodič. Taky v motivu budíků je třeba naznačit fixem, kde se žlutý vodič kryje a napilovat nepatrnou myší díru pro průchod žlutého vodiče, jinak se motiv opře o drát, nedolehne a ve tmě pak kontrolky mírně prosvicují mezi sebou.1 bod
-
V další příloze jsou fotky upraveného plošného spoje palubních přístrojů, bez poznámek. Tyto fotky jsem nijak neupravoval, aby se nezhoršovala jejich kvalita. Po stáhnutí a zvětšení se v nich dá dost dobře orientovat. Ještě musím dodat, že mechanické upevnění propojovacích vodičů (hlavně pak zelený vodič na straně spojů) jsem udělal silikonovým tmelem. Aby vodiče držely výsledný tvar, zatížil jsem je před silikonováním těžšími předměty, po hodině už drží samy. K aretaci jsem nechtěl použít obyčejnou lepící pistoli, protože v létě je v zaparkovaném autě opravdu horko, a časem by se vodiče mohly ze svých uložení uvolnit. Silikonový tmel vydrží všechno a navíc dovoluje určitou pružnost, zdál se mi proto vhodnější.1 bod
-
Teď už přijde to hlavní - úprava palubních přístrojů. Ta vychází z vymyšleného schématu v 1. příspěvku, do kterého jsem v závorkách popsal i barvy použitých vodičů. Jsou to vodiče FBK, a dají se koupit kdekoli v obchodech s elektrosoučástkama... Dále jsem doplňoval: - diody VD5 - VD7, to jsou 1N4148 SMD (malé signálové diody 150mA/100V v pouzdru SOD-80) - odpory R4, R5, to jsou 1K8 SMD0805 (0.1W) - tranzistor VT1 - to je BC817-40 v pouzdru SOT-23 (jakýkoli bipolární NPN, 200mA/50V a více) Signalizační diody NL1 - NL3 jsem měl v pal. přístrojích osazeny z výroby, stejně tak i předřadné odpory R1 - R3 Výkonové diody VD3 a VD4 jsou v budíkách standardně osazeny (ve všech verzích) - starají se o napájení budíků. Většinu propojovacích vodičů se mi podařilo naletovat na měřící body na budíkách, takže nebylo potřeba seškrabovat nepájivou masku. Docela choulostivé místo bylo zapojení diod VD6 a VD7, pro které jsem musel najít vhodné části spojů, kde by byly spojeny katody, ale zároveň spoje už nikam dál nevedly. To se mi nakonec podařilo, takže jsem mohl použít SMD diody. (není potřeba ještě nějak mechanicky jistit nebo upevňovat) Přerušení cest na desce plošného spoje jsem provedl vrtákem o průměru cca 1 mm. Plánované místo jsem si před tím napíchl měřící špičkou, (špendlíkem) aby se mi vrták při začátku vrtání nevysmekl.1 bod
-
Do palubních přístrojů jsem z auta nakonec přivedl celkem 4 nové vodiče. Ty bylo potřeba někam zapojit, ale tak, aby po přehození budíků do jiného auta nesvítily nesmysly, nebo nedej bože něco nevyhořelo... V el. zařízeních (výtah v příloze) jsem si proto našel popis signálů v konektorech T8c a T32a a obsadil nepoužité piny. Výsledek vypadá takto: 1) zapnutí bezpečnostního pásu - to je standardně osazeno na kontaktu č. 20. 2) vstup od levých dveří - osadil jsem na pin T32a č.28 3) vstup od pravých dveří - osadil jsem na pin T32a č.14 4) vstup od zámku pátých dveří - osadil jsem na T8c č.2 - hodilo se mně při přepojování budíků - bylo to blíž ke kontrolce svorkovnice_budiky.pdf1 bod
-
K popisu schématu a úpravy v autě: Spínače TL1 - TL4 jsou dveřní kontakty. TL1, TL2 jsem měl z výroby, spínače TL3 a TL4 jsem do zadních dveří musel domontovat. Pak jsem připojil paralelně levé dveře na levé a pravé na pravé. Při prvních zkouškách se ovšem zjistilo, že na vstupech BSG nejsou jen stejnosměrné hodnoty, (4,5 a 2,3 V) ale je tam i kmitočet 200Hz, takže střídání úrovní. (4,5 V je jen efektivní dc hodnota, efektivní hodnota střídavé složky byla asi 3V) Z tohoto důvodu jsem do kabeláže u BSG zapojil ještě i diody VD1 a VD2. Stejně tak jsou oddělovací diody použity i na vstupu palubních přístrojů (VD6 a VD7), takže jsou obě řídící jednotky zcela odděleny, a používají jen společnou zem. (přes sepnutý dveřní spínač) V pátých dveřích jsem musel vyměnit zámek - měl jsem bez elektroniky. V zámku s elektronikou jsou navíc dva mikrospínače, jeden zapíná světlo v kufru, druhý vrací informaci o otevřeném kufru do BSG. Vodič s informací - hnědo/modrý drát - byl zaveden až do červeného konektoru na BSG, odtud jsem jej odstřihl, prodloužil a přivedl s ostatními k palubním přístrojům. Na druhé straně byl tento vodič v pátých dveřích zapojen na hnědo/zelený vodič, což je zem právě pro světlo. Vodiče jsem rozdělil a připojil přes diody VD8, VD9 do konektoru zámku. (pozice na světlo byly z výroby zapojeny) Signalizaci nezapnutého pásu jsem se rozhodl dodělat úplnou náhodou. Při testech jsem zkusil spojit pin č. 20 v zeleném konektoru na palubních přístrojích na zem a po zapnutí zapalování se ozval 6x gong, ale kontrolka nesvítila. Kontrolku jsem přes oddělovací diodu VD5 připojil přímo na pin č. 20, ale o tom až později...1 bod
-
Podle mě je to prostě jen o tom, že někdo musí prostě ukázat, jak mu doma stojí Yeti a tak koupí prostě to nejlevnější co nabízej, viz. 1,2 TSI v Active. Nicméně v autě má línej turbem vyhoněnej motor, kterej možná vydrží 100tis., aby jel, musí se točit a tím pádem žere a interiér připomíná výbavu socialistickýho žigulika. Statistiky hovoří jasně. Zámej, vedoucí prodeje ve škodovce mi potvrdil, že motorizace 1,2 TSI je nejžádanější. A věřím tomu, že kdyby dělali 0,8 TSI, že by všichni do yetiho cpali ten, pač je levnější, ale je to Yeti. A zase by tu bylo forum, jestli stačí ta osmistovka, nebo si připlatit za 1,2 TSI. A pak by se dlouhosáhle řešila spotřeba. Já to řeknu na rovinu. K čemu mi bude Yeti ve dvoukolce, kterej má větší odpor vzduchu za jízdy než běžná octavia a tím pádem i o chlup horší jízdní parametry. Navíc Yeti se nemůže kufrem k oktávce ani zdaleka vyrovnat. Takže, jestliže nemám na pořádnýho vybavenýho yetiho ve čtyřkolce s dobrým a výkonným motorem (pač výkonu není nikdy nazbyt - zvláště při předjíždění), tak koupim 1,8 octávku v plné palbě a ještě ušetřím. A sloužit bude nachlup stejně, to mi věřte. Ano jediné mínus, nebudu sedět o něco vejš-1 bodů
-
O něco lepší :'> Kua, kdo tohle může říct, jen někdo, kdo před tím jezdil stodvacítkou a teď mu 1,2 vyráží zrychlením dech :'>-1 bodů
-
Rád tě ujistíím, že BMW kupovat nehodlám a Yetiho také ne. A už vůbec ne v motorizaci 1,2 TSI. Čistě z praktického hlediska mě ale zajímá rozdíl v jízdních vlastnostech mezi 1,8 a 1,4 TSI. Proto se ptám, kdo vlastní motorizaci 1,4 TSI, zda by mohl popsat jak to jede s porovnáním k 1,8 118KW TSI či 2,0 TDI 103KW, příp. zda je to pocitově srovnatelné alespoň se slabou 1,9 TDI 77KW. Na vláknu o 1,4 TSI se řeší pouze zda nekoupit místo 1,4 náhodou 1,2. Jak jsem psal, škoda že nedělaj osmistovky, určitě by to byla nejprodávanější varianta s výbavou Active, připomínající výavu žigulika z roku 1985. Rovněž nechápu, proč si lidi nekoupí raději lepší motor a vyšší výbavu v oktávce, která je mnohem praktičtější pro rodiny. Yeti byl původně konstruován jako čtyřkolka pro lidi, co bydlí v horách. Má vyšší odpor vzduchu a horší jízdní parametry než octavia. Navíc extra malej kufr. Posuvné sedačky to nezachrání. To, že začali dělat dvoukolky se směšným motorm je čistě taktický obchodní tah s úmyslem prodat co nejvíce vozidel Yeti i těm, co na ně nemají ve čtyřkolkách. To auto něco váží, to jsem už psal a cpát do yetiho 1,2 je úchylárna. Povíme si to za pár let hoši, až budete brečet, že je 1,2 na odpis. Ono turbo není všemocné , ale to málo kdo chápe.-1 bodů
-
Jenže porovnáváš jablka s hruškama ty blbe. Je vidět, že o autech toho moc nevíš. Než tu budeš zase pindat, něco si o autech přečti. Je vidět, že jsem píchnul do vosího hnízda a z toho mám radost. Ono se špatně každému přiznává, že má doma mrdku línou. Těším se , až vás budu předjíždět, z takových mám vždycky radost. A jestli nemáte n apořádné auto, choďte pěšky, nebo se lépe učte a sežeňte si lepší flek-1 bodů