Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/13/11 ve všech sekcích
-
Obecná pravidla použití motorových olejů norem VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00,VW 506.01 a VW 507.00 pro dieselové motory koncernu Volkswagen. Motor TDi/SDi,TD/D, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.00, VW 505.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi PD, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.01, VW 507.00 Motory s filtrem pevných částic DPF: pouze VW 507.00 - pozn.1: Pokud je u vašeho motoru dovoleno použití olejů více specifikací (viz tabulka), můžete tyto oleje různých specifikací do motoru dolévat bez omezení, ale nedoporučujeme to. Není vhodné míchat oleje několika značek. Příklad: máte-li v motoru 1,9 TDi AFN / 81kW olej splňující specifikaci VW 505.00, smíte při potřebě doplnit použít k dolití bez obav třeba olej VW 507.00 nebo VW 505.01 (olej VW 506.xx ovšem NE, protože motor AFN je QG0 a olej VW 506.xx jej poškodí!!!). - pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně). - pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!! - pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem. - pozn.5: Olej specifikace VW 507.00 je universální olej pro všechny naftové motory VW. Smí se jej použít (a dolévat) do kteréhokoli motoru TDi/SDi/TD/D, včetně motorů PD a PPD, pro pevný i LongLife interval, pro motory s DPF (prostě universálně kamkoli). Tuto skutečnost je dobré vědět - v případě nutnosti doplnit olej v motoru nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit. Jaký máte výměnný interval QG zjistíte ze servisní knížky , kde je na nalepovací štítek s PR-čísly . Pokud k vozu nemáte servisní knížku, měla by být čísla i v kufru auta na podlaze. Vlevo dole je nápis QG0, QG1 nebo QG2. Jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 použít nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi do roku výroby 12/2005 - zde je nutno striktně dodržet normu VW 506.01, jiné oleje nejsou dovolené!! Pro motory R5 a V10 TDi vyrobené od ledna 2006 a vybavené DPF, koncern Volkswagen umožňuje použití oleje s normou VW507.001 bod
-
Dávám sem k dobru jednu zkušenost se "závadou" zadních mlhovek u Roomstera, o které jsem nikde nenašel ani čárku - a s chutí bych za její příčinu i za její několikahodinové hledání někomu poděkoval pěstí po rypáku nebo kopancem do prdele zepředu : Roomstera (viz podpis) mám doma půl roku, absovoval jsem s ním už i nějakou tu návštěvu servisu (garančka ve 2 letech/20 tisících km a týden na to následná výměna nefunkčního zadního bezp. pásu, který museli objednat teprve v den prohlídky, i když jeho závadu měli v servise nahlášenou jako reklamaci už od objednání 14 dní předem), ale teprve minulý týden jsem zjistil pro mne nemilou věc - že mi (celou dobu) nesvítila ani jedna zadní mlhovka . Přišel jsem na to náhodou, když jsem minulý týden v noci z úterka na středu fičel po D11 z Prahy na Hradec, předjel jsem kamión jakéhosi Pšonka a on hovado jedno nemytý nesklapnul dálky, ale hezky mi přes zrcátka ogriloval sítnice - a když jsem mu chtěl na oplátku do xichtu posvítit červenou a vytáhnul spínač světel nadoraz, za mnou se nic nerozjasnilo - přestože příslušná oranžová kontrolka na palubovce se rozsvítila. Mudroval jsem nad tím, dokonce jsem se ptal i některých lidí, kteří mají blíž k boleslavskému podniku - výsledek žádný. Pročenichal jsem zdejší fórum , našel jsem toto: http://forum.skodaho..._1entry796083 a toto: http://forum.skodaho..._zadní*mlhovky , zjistil jsem, že origo Roomster svítí jen levou zadní mlhovkou a pokud má domontované tažné zařízení (což je také můj případ), měly by svítit obě - ale nikde jsem nezjistil, z jaké příčiny by nesvítila ani jedna mlhovka. Přisoudil jsem to spálené žárovce a na zbytek týdne to hodil za hlavu, protože jak jsem zjistil, k žárovkám zadních skupinovek u Rooma je přístup jak k penězům - a navíc je k tomu potřeba ne zrovna běžný šroubovák s koncovkou TORX 20. Dnes dopoledne jsem se k tomu konečně dostal a vyzbrojen měřákem i patřičným vercajkem (neměl by snad být potřebný nástroj být v sadě dodávané s vozidlem ??? - vždyť podle zákona je řidič povinen případný defekt na osvětlení odstranit neprodleně po zjištění závady NA MÍSTĚ!!!???!!!) jsem se vrhnul na auto. Krom toho, že jsem byl během chvíle zasviněnej jako prase (zadní skupinovky Rooma rozhodně ke kastli moc dobře nepřiléhají a zateče za ně hooodně nejrůznějšího bordelu, který samozřejmě okamžitě v momentě odejmutí skupinovky od kastle a hrábnutí po konektoru máte na rukách) jsem si také ověřil, že každá skupinovka je osazená 6 žárovkami - 2x 5W obrysovky v samostatných objímečkách na bajonet a v centrálním nosiči žárovek 4x 21W (z toho jedna oranžová) pro brzdové, zpětné, směrové a zadní mlhové světlo - a to na obou stranách. Žárovky byly na první pohled OK, po kontrole na zdroji 12V potvrzen bezvadný stav všech 12ks. Posadil jsem tedy za volant tatíka (coby dálkové hlasové ovládání spínačů) a začal měřit přítomnost napětí na konektorech při různých kombinacích sepnutých spínačů a nastartovaného/zhasnutého motoru. Přitom jsem se vizuálně ujistil o tom, že k pravé zadní skupinovce vede stejně jako k levé 6 vodičů (společná kostra, obrysovky, směrovky, blinkr, zpátečka, mlhovka) a že v dutině pravého zadního sloupku je ke svazku připojený další konektor s kabelovým svazkem k tažnému zařízení. No, zjistil jsem jen to, co jsem do té doby už věděl - že prostě do žárovek pro mlhovku ani na jedné straně nejde proud. Už už jsem to po všech informacích odtud z fóra, že zadní světla rozsvěcuje u moderních aut koncernu VW "jakási ŘJ podle povelů po CAN-bus" a jakékoliv rejpání se v drátech bez znalostí schémat nemá moc smysl chtěl vzdát, když mě napadlo, že právě v té ŘJ a v tom, že snímá stav zásuvky pro příves by mohla být příčina. Myslel jsem spíš na nějaké vtipálky, co vám zastrčí naohýbanou kancelářskou sponku do zásuvky a připraví nejednu horkou chvilku tím, že minimálně tím "odstřelí" pojistku pro daný okruh. Podotýkám - celou dobu, co Rooma mám, jsem s ním vlek ještě nevezl. Takže jsem si kleknul k zásuvce pod nárazníkem a jen tiše zíral: v zásuvce samotné nebylo nic, žádné vtipálkovské kraťasy nebo nečistota. Ale! Na nosníku pod plastem nárazníku je namontovaná "německá" zásuvka se 13 piny a v ní je na bajonet upevněná redukce "13pin/7pin" pro připojení nám dobře známé a u nás stále ještě mnohem běžnější 7pinové zástrčky. Říkám si: "přece ta redukce nebude dělat takovej bordel, aby vypínala zadní mlhovky??" - ale pro klid duše jsem ji vyjmul - a tumáš čerte kropáč, mlhovky se rozsvítily!!! Netuším, co v té redukci vlastně je, ale elektronika auta ji "vnímá" jako připojený vlek a blokuje rozsvícení zadních mlhovek!!! Takže shrnuto a podtrženo, někomu z konstrukční kanceláře Škodovky a potažmo celého koncernu VW by patřilo nas*at do ruk a nepustit nejmíň měsíc k vodě za: 1) použití minimálně 4 různých druhů hlav šroubů na 1 typu auta (klasický vnější 6-hran, imbus = vnitřní 6-hran, křížová drážka na křížový šroubovák Philips a konečně TORX - jen co jsem zatím na voze viděl) - přičemž v sadě nářadí u auta je obvykle jen klíč na kola... 2) k žárovkám i konektorům zadních skupinových svítilen je přístup pouze po totální demontáži svítilny od zbytku vozu - na rozdíl od starších typů, kdy svítilna je namontovaná na relativně velkou díru v kastli a nosiče žárovek i kabeláž jsou přístupné z interiéru po odklopení nějaké montážní krytky - a minimálně se díky tomu člověk při výměně žárovky u staršího vozu nezasere jak jézeďák, nemluvě o tom, že výměna přerušené žárovky na takto uspořádaných svítilnách rozhodně netrvá půl hodiny a není k ní potřeba žádné neobvyklé nebo málo běžné nářadí. Po těchto zjištěních už se nedivím, že výměna pitomé žárovky ve značkovém servisu stojí několik stovek Kč - protože opravdu může trvat klidně i tu hodinu, než se mechanik dohrabe ke zjištění skutečné závady... 3) elektronická ŘJ zadního osvětlení "vnímá" i pouhou nasunutou redukci "13/7 pin" jako připojený vlek a znemožní funkci zadních mlhových světel - to vnímám jako závažnou "konstruktérskou" chybu, i když to patrně je chyba jen softwarová... A to si myslím, že jsem ještě zdaleka nevyjmenoval všecky vylomeniny, kterými "soudruzi" konstruktéři "vylepšili" jak Roomstera, tak pravděpodobně i ostatní koncernové vozy . Omlouvám se za trochu delší příspěvek, ale je mi z toho opravdu na !!!1 bod
-
Tak tady je to foto. Vadný bude minimálně ten černý drát úplně nahoře.1 bod
-
1 bod