Ve výrobě motorů žádné rozlišování 63/77 není, tudíž ani díly se neliší !!!
Spousta čtenářů fora má úchvat made in germany, ale to není značení kde byl motor vyroben, ale značení dílu (mnohdy jen odlitku nebo výlisku).
Ve škodovkách naleznete pouze vlastní vyráběné 1.2TSi, páč jinak by to byl ekonomický nesmysl draze dovážet něco co sami výrábějí.
Historie několika dílů
blok motoru - odlitek MB, obrobeno ve VW Chemnitz (pro výrobu v MB i VW Salzgitter)
hlava - odlitek VW Poznan Polsko (alternativně Turecko)
- obrábění a montáž v MB pro Škoda
- obrábění a montáž v Salzgitteru pro Salzgitter
vačkový modul s vačkou - z VW Salzgitter
kliková hřídel - výkovek MB (obrábí si MB i Salzgitter sami)
řemenice - dříve Slovensko, dnes z Turecka
elektrosvazky z polska,rumunska
vstřiky - itálie
Kde byl motor vyroben (dokončen) se pozná podle štítku čárového kodu na motoru,
viz příloha - červené kroužky
M - Mladá Boleslav (znakové označení)
31 - Mladá Boleslav (číselné označení)
// tento štítek není z 1.2TSi, ale 1.2HTP, ale značení závodu je stejné, cislo je zamazane protoze jsem paranoik //