Jenže Lubíku, ono to podávací čerpadlo nejdřív naplní celý palivový systém svým tlakem - a jestli jsi někdy tlakoval jakoukoliv nádobu kapalinou, víš že stačí sebemenší další přidání objemu a tlak v kapalině "letí nahoru" - právě díky tomu, že kapalina je téměř nestlačitelná a tlakem dochází spíš k deformaci nádoby. Tomu vysokotlakému čerpadlu proto stačí několik otáček klikovky, aby dosáhlo potřebný tlak v "railu" - i když je poháněné vačkou otáčející se polovičním počtem otáček proti klice. Když vezmeš obvyklé startovací otáčky kolem 200rpm, jakpak dlouho asi tak trvá navýšení tlaku potřebné pro vysokotlaké vstřikovače přímého vstřiku...? Při tom startu dělá klika asi tak 3 až 4 otáčky za sekundu - a vačka polovic... A navíc - s tím poklesem tlaku v "railu" je počítáno - po zastavení motoru v něm tlak během krátké doby klesá, aby nedocházelo k trvalému namáhání dílů, takže při každém startu po vypnutí delším jak několik desítek minut se vlastně "začíná od nuly". Problém se startem pak mají hlavně ti, co jezdí stylem "nakopnout a ještě než se vrátí klíček vyrážím stylem třista z místa" - každý normální řidič dá technice čas na její práci. Od toho si ji taky zaplatil.
Dlouhé startování mám zafixované jako deset a více sekund trvající namáhavé protáčení motoru u staré šáde, která ne a ne chytnout, kucká, prská až nakonec s problémy blafne na 2 válce, načež jí řidič za vytrvalého prošlapávání plynu dopomůže k postupnému přidání se třetího a nakonec i čtvrtého válce. Ty časy jedna až dvě sekundy u moderních motorů jsem odhadnul, já na rozdíl od jiných nestartuju se stopkama v ruce - takže pokud TSI naskakuje po dlouhém odstavení až po 1,5sekundě, je to pořád ještě daleko pod hranicí problémového startování. Mně se také někdy stane, že mi motor nechytne hned na první pokus - a to i v létě a nedělám z toho žádnou vědu, obzvlášť pokud se to neopakuje při každém startu.