Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 07/08/11 ve všech sekcích

  1. Ať počítám jak počítám, to čerpadlo musí mít relativně velký objemový výkon i při maximálním tlaku - musí stíhat dodávat plný tlak včetně rezervy pro regulační ventil i při největším odběru = při maximálních otáčkách (a další kus za ně - zase rezerva) - což je u 1,2TSI necelých 6000rpm. Tomu odpovídá necelých 12000 vstřiků za minutu (2 vstřiky za otáčku - při celých 6000rpm by to bylo 200 vstřiků za sekundu - spočítej si podle spotřeby a otáček kolik je jedna PLNÁ dávka). Takže už po několika otáčkách motorem musí být v railu dostatečný tlak - startovací dávka je sice vyšší než například volnoběžná, ale protože zároveň nepracuje turbo a v sacím potrubí není zvýšený tlak, ŘJ nedovolí dát plnou dávku - aby se motor "nepřechlastal" a svíčky zůstaly suché. Spotřeba proto není tak velká a to vysokotlaké čerpadlo ji musí naprosto v pohodě stíhat. Neznám přesný objem celého railu - ale stálo by za to spočítat, kolik beneli se do něj musí "našťouchat" proti klidovému stavu, než je v něm dosažen pracovní tlak - a jestli to zpoždění není náhodou záměrně vnuceno softwarem - aby "si ŘJ byla jistá" že se motor otáčí a že palivo v railu má potřebný tlak, i když ten je měřený čidlem - a že tedy může povolit vstřikování. To časové zpoždění nárůstu tlaku nebude určitě tak velké, pravděpodobně se tam bude projevovat více vstupních hodnot, které nejdřív musí ŘJ "odsouhlasit". Veškeré mechanické díly musejí mít dostatečnou rezervu ve své činnosti - aby nedocházelo od nějaké meze otáček k výpadkům motoru proto, že některá část motoru přestane "stíhat" a motor bude vynechávat. Od toho je tam omezovač, ne vysokotlaké vstřikovací čerpadlo...
    1 bod
  2. tady to mas: 40180AB8F00508C040080080150091E4437000AE62208D605C0440000
    1 bod
  3. Jenže Lubíku, ono to podávací čerpadlo nejdřív naplní celý palivový systém svým tlakem - a jestli jsi někdy tlakoval jakoukoliv nádobu kapalinou, víš že stačí sebemenší další přidání objemu a tlak v kapalině "letí nahoru" - právě díky tomu, že kapalina je téměř nestlačitelná a tlakem dochází spíš k deformaci nádoby. Tomu vysokotlakému čerpadlu proto stačí několik otáček klikovky, aby dosáhlo potřebný tlak v "railu" - i když je poháněné vačkou otáčející se polovičním počtem otáček proti klice. Když vezmeš obvyklé startovací otáčky kolem 200rpm, jakpak dlouho asi tak trvá navýšení tlaku potřebné pro vysokotlaké vstřikovače přímého vstřiku...? Při tom startu dělá klika asi tak 3 až 4 otáčky za sekundu - a vačka polovic... A navíc - s tím poklesem tlaku v "railu" je počítáno - po zastavení motoru v něm tlak během krátké doby klesá, aby nedocházelo k trvalému namáhání dílů, takže při každém startu po vypnutí delším jak několik desítek minut se vlastně "začíná od nuly". Problém se startem pak mají hlavně ti, co jezdí stylem "nakopnout a ještě než se vrátí klíček vyrážím stylem třista z místa" - každý normální řidič dá technice čas na její práci. Od toho si ji taky zaplatil. Dlouhé startování mám zafixované jako deset a více sekund trvající namáhavé protáčení motoru u staré šáde, která ne a ne chytnout, kucká, prská až nakonec s problémy blafne na 2 válce, načež jí řidič za vytrvalého prošlapávání plynu dopomůže k postupnému přidání se třetího a nakonec i čtvrtého válce. Ty časy jedna až dvě sekundy u moderních motorů jsem odhadnul, já na rozdíl od jiných nestartuju se stopkama v ruce - takže pokud TSI naskakuje po dlouhém odstavení až po 1,5sekundě, je to pořád ještě daleko pod hranicí problémového startování. Mně se také někdy stane, že mi motor nechytne hned na první pokus - a to i v létě a nedělám z toho žádnou vědu, obzvlášť pokud se to neopakuje při každém startu.
    1 bod
  4. Nevím, co chcete natlakovávat - palivové čerpadlo se zapíná už při odemknutí dálkáčem a otevření řidičových dveří, než si uvelebíte (_!_), máte natlakováno. Pokud nekapou vstřiky nebo není někde v soustavě bordel, měl by motor naskočit ihned při 1. pokusu o start. Rozdíl v době točení motorem by měl být mezi jednotlivými motory ve srovnatelném stavu opotřebení minimální - spíš se bude odvíjet třeba od stavu svíček a vůbec celé zapalovací soustavy, od teploty nasávaného vzduchu atd. Teď v létě mám pocit, že se motor nestačí ani 2x převalit a už běží, zatímco v zimě, když je ztuhlý olej a nasávaný ledový vzduch rozhodně nezlepšuje zažehnutelnost směsi ve válcích, musím podržet klíček v poloze START o poznání déle - nikdy to ale není víc jak vteřinu. Zkuste si během startování říkat "jednadvacet, dvaadvacet, třiadvacet" - jedna slabika při běžné rychlosti vyslovování trvá přibližně 1/4 sekundy, celé slovo pak zhruba sekundu. Komu motor nenastartuje do jedné sekundy v létě a do dvou sekund v zimě od prvního kontaktu klíčku, ten už může říct "MÁM PROBLÉM SE STARTEM" - všecko co naskočí dřív je OK.
    1 bod
  5. Tenhle stejny problem jsem řešil taky auto se po nastartovani samo zamklo . Hledal jsem jestli nejsou kabely polamane v pruchodkach a nic . Nakonec jsem napojil vag a ten vyčetl zkrat v zámku ve dveřích od řidiče . Rozebral jsm dveře i a vyndal motorek centralu nic nebylo vidět co by ten zkrat působilo . Problém zřejmě dělaly zaoxidovany kontakty v konektoru centralu po vystřikani čisticím sprayem problém skončil . Napoj to na vag , mrkni na ty konektory od centrálu
    1 bod
  6. Sú tam podstatne vyššie tlaky, tá trubka má pomerne veľkú želanú pružnosť a pomerne veľký objem, aby nedochádzalo ku kolísaniu tlaku, tak si to spočítaj, je tam tlakový snímač vyhodnocovaný RJ. Ale pokiaľ si odborníkom na všetko, tak nemá cenu Ti niečo vysvetľovať.
    0 bodů
  7. Si zrejme odborník na všetko, vrátane TSI motorov.......
    0 bodů
  8. Možná by to chtělo hodit bližší info. Jako kdy a kde.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...