Tak když jsme u spotřeby - benzínová turba žerou na maximálním zatížení vždycky více, než stejně výkonné atmosféry. V těchto režimech se obohacuje směs hlavně proto, aby se kromě chlazení ventilů a v tomto případě i katalyzátoru předešlo detonačnímu spalování. Pokud by se toto nedělalo, musel by se kompresní poměr snížit ze současných 10:1 kamsi na úroveň obvyklou pro benzínové náklaďáky ZIL... Čímž by narostla spotřeba ve všech režimech. Fyziku neoblafneme. Kromě toho taky odpor turbíny roste s kvadrátem průtoku (opravte mě jestli to náhodou není s třetí mocninou), zkrátka hodně, a to se na spotřebě patřičně projeví. V těchto režimech turbína vyloženě ucpává výfuk, kdežto v režimech nižšího zatížení zase turbodmychadlo zvyšuje celkovou účinnost motoru (zvyšováním plnící účinnosti), zjednodušeně řečeno.
Nikdo soudný si nekoupí 1,2 TSi pro ježdění po (německých) dálnicích maximálními rychlostmi, od toho jsou tu jiná auta.
Vyčítat malému turbobenzínu vysokou spotřebu na maximálním výkonu je stejná ptákovina, jako vyčítat atmosférické V8 vysokou spotřebu na volnoběh...
Za současných emisních předpisů je prakticky nemožné udělat výkonný a příjemný motor s nízkou spotřebou ve všech režimech. Je to vždycky o hledání optima pro dannou oblast použití. Pokud takový motor budeme používat o dost jinde,než kde má toto optimum, nesmíme se pak divit. Doba univerzálů již bohužel skončila (jesti teda vůbec kdy byla)
Za dané situace jsem s tímto motorem, co se týče jeho provozních vlastností a spotřeby, ve své Ibize ST nanejvýš spokojen.
Potíže s řetězem a s přístupem výrobce jsou druhá věc. Ale od toho je tu tohle fórum, abychom si sdělili postřehy a zkušenosti a vyladili strategii, jak na to. Hysterické a nenávistné výkřiky nám auta bohužel nespraví...